Walcownia

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Walcownia

Post autor: Kaszmir » 22 kwie 2020, 15:36

I oficjalnie - "117"/242" wracają na stałe trasy, więc ciąg do Walcowni zostaje bez km poza szczytem i w weekendy :( Tak jak wszyscy podejrzewali - następuje powolny, lecz systematyczny demontaż km w tym rejonie. Pewnie kwestią czasu jest aż "722" straci kursy w soboty (te resztki które zostały), może też kolejne przycięcie częstotliwości w szczycie - już przycięto popołudniowy do ~f=30, natomiast poranny dalej ma ~f=20.
117, 242
od 25.04.2020
Przywrócenie linii na stałe trasy

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 25.04.2020 r. (sobota) linie 117 i 242 zostaną przywrócone na stałe trasy:

Kombinat - Ujastek - Łowińskiego - Blokowa - ... - Łuczanowice / Krzysztoforzyce Pętla

W związku z powyższym linie te nie będą już obsługiwać przystanków "Mrozowa" i "Blokowa". Zostanie przywrócona obsługa przystanków "Zajezdnia Nowa Huta" i "Elektromontaż", natomiast przystanek "Lubocza PKP" w kierunku Wadowa i Łuczanowic zostanie przeniesiony do stałej lokalizacji (na ul. Łowińskiego).

Uwaga! Rejon ulicy Mrozowej będzie odtąd obsługiwany wyłącznie przez linię 722.
http://kmkrakow.pl/

lolek-12
Znawca
Posty: 165
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Walcownia

Post autor: lolek-12 » 22 kwie 2020, 16:16

Kaszmir pisze:
22 kwie 2020, 15:36
Tak jak wszyscy podejrzewali - następuje powolny, lecz systematyczny demontaż km w tym rejonie.
Może po wirusie po prostu dodadzą kursy 722.. Wgl to trzeba przeć na uruchomienie regularnej SKA do Krakowa Głównego z tych rejonów, przystanków KMK obok istniejących stacji. Kraków Lubocza powinni przemianować na Kraków Głębałów, Kraków Nowa Huta na Kraków Wadów i tutaj też powinny zajeżdżać linie z Ruszczy czy z Wadowa.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Walcownia

Post autor: Cukier » 22 kwie 2020, 16:57

I guzik im daje to przywrócenie na stałą trasę, która kilometrowo jest nawet dłuższa. Jeśli coś było zmieniać to zrobić w szczycie zahaczanie "117/242" jeszcze o Walcownię, a "722" zlikwidować.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 875
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: Walcownia

Post autor: Kitek » 23 kwie 2020, 21:04

Kolejny raz autor bloga mnie zaskakuje (i chyba nie tylko mnie). Linia "132" powinna docierać do Walcowni, żeby można było się wydostać stamtąd dalej niż na Kombinat :D
Autobusy linii 117 i 242 kursowały przez ulicę Mrozową od 17 listopada 2018 roku, gdy zamknięto trasę tramwajową do Walcowni. Wraz z kursami wariantowymi linii 132, miały zapewnić obsługę komunikacyjną tego rejonu. Gdy 20 czerwca 2019 roku uruchomiono zastępczą linię autobusową 722, dedykowaną do obsługi ulicy Mrozowej, kursowanie linii 117 i 242 tak naprawdę stało się zbędne.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... owej-hucie
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Walcownia

Post autor: obserwator » 23 kwie 2020, 22:30

Czy linia 132 nie łapie zbyt dużych opóźnień aby ją kierować do Walcowni? Czekanie na Kombinacie na "akurat ten wydłużony kurs" z pewnością nie będzie niczym miłym.

Arsents
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:00

Re: Walcownia

Post autor: Arsents » 23 kwie 2020, 23:39

"132" nie kursuje od początku kwietnia.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 24 kwie 2020, 9:55

Oby tylko po kwarantannie "722" przestało być szczytówką i wróciło do rozkładów całodniowych. Wg pomiarów (z 2014, czyli trochę leciwych, jednak nie ma chyba udostępnionych nowszych), w niektórych pozaszczytowych kursach "22" na Mrozowej potrafiło być po kilkanaście, a nawet trzydzieści osób.

zubrzyk111
Miłośnik
Posty: 59
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Walcownia

Post autor: zubrzyk111 » 24 kwie 2020, 10:41

Kaszmir pisze:
24 kwie 2020, 9:55
Oby tylko po kwarantannie "722" przestało być szczytówką i wróciło do rozkładów całodniowych. Wg pomiarów (z 2014, czyli trochę leciwych, jednak nie ma chyba udostępnionych nowszych), w niektórych pozaszczytowych kursach "22" na Mrozowej potrafiło być po kilkanaście, a nawet trzydzieści osób.
Bo tak naprawdę mylą się ci, którzy sądzą, że ten odcinek obsługuje wyłącznie hutę. Nie wiem jak teraz, ale kilka lat temu w rejonie Agencji Kraków Wschód miało swoje biuro wydawnictwo zatrudniające m.in. telemarketerów, którzy tam wykonywali swoją pracę.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 875
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: Walcownia

Post autor: Kitek » 24 kwie 2020, 19:51

Kaszmir pisze:
24 kwie 2020, 9:55
Oby tylko po kwarantannie "722" przestało być szczytówką i wróciło do rozkładów całodniowych. Wg pomiarów (z 2014, czyli trochę leciwych, jednak nie ma chyba udostępnionych nowszych), w niektórych pozaszczytowych kursach "22" na Mrozowej potrafiło być po kilkanaście, a nawet trzydzieści osób.
Właśnie przeglądnąłem arkusze i dokładnie tak było ;) Dlatego ten ciąg powinna obsługiwać całodzienna linia autobusowa jadąca dalej niż na Kombinat (pytanie tylko jaka?). O tramwaju to już nawet nie marzę (choć gdyby trochę lepszy rozkład miała "16" to mogłaby tam trafić).
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

zubrzyk111
Miłośnik
Posty: 59
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Walcownia

Post autor: zubrzyk111 » 24 kwie 2020, 20:45

Ja zupełnie nie podzielam opinii, by linia dalekiego zasięgu była Walcowni potrzebna. Owszem, regularna całodniówka tak, ale nie widzę argumentów za wydłużaniem trasy. Dużo bardziej zaludnione rejony wiszą na dowozówkach, a Kombinat to w końcu dość mocne centrum przesiadkowe. Pamiętam zresztą z dawnych czasów, że wiele osób dojeżdżających z Mrozowej i tak tam z "22" wysiadało.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2020, 7:18 przez zubrzyk111, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Walcownia

Post autor: Cukier » 24 kwie 2020, 21:38

"117/242" jest całodzienne, potoki Mrozowej są w przeciwnym kierunku do głównych potoków tej linii, jest to rozwiązanie najtańsze i z dużym prawdopodobieństwem w zupełności wystarczające.

"722" jest wrzodem na miejskim budżecie i powinno zostać czym prędzej zlikwidowane.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 25 kwie 2020, 10:12

zubrzyk111 pisze:
24 kwie 2020, 20:45
Ja zupełnie nie podzielam opinii, by linia dalekiego zasięgu była Walcowni potrzebna. Owszem, regularna całodniówka tak, ale nie widzę argumentów za wydłużaniem trasy. Dużo bardziej zaludnione rejony wiszą na dowozówkach, a Kombinat to w końcu dość mocne centrum przesiadkowe.
Mam podobne odczucia do Twoich. Chyba przyzwyczailiśmy się, że Walcownia miała połączenie dalekosiężne i odbieramy to jako gwarantowane. Przy niskich częstotliwościach (np. "132") i potencjalnych opóźnieniach, wg mnie lepsza jest dowozówka do Kombinatu.
Cukier pisze:
24 kwie 2020, 21:38
"117/242" jest całodzienne, potoki Mrozowej są w przeciwnym kierunku do głównych potoków tej linii, jest to rozwiązanie najtańsze i z dużym prawdopodobieństwem w zupełności wystarczające.
Też byłbym skłonny ku temu, jednak - skoro ZTP przywróciło "117/242" na stałe trasy, nawet mimo tego że są one ciut dłuższe, to być może mieli powód? Może pasażerowie "117/242" domagali się powrotu tych tras z jakiegoś względu (np. dojazdu w konkretne miejsca)?

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Walcownia

Post autor: Cukier » 25 kwie 2020, 14:13

Ja przypuszczam tylko, że nikt nie chce wziąć na siebie zgniłego jaja w postaci Blokowej i wschodniego odcinka Łowińskiego i wyremontować ich agonalnej nawierzchni. MPK pewnie zaczęło stroić fochy, że nie będzie tam jeździć, dlatego też wypchnęli "722" do Mobilisu.

Choć skoro Mobilis nie ma problemów, to mądry zarządca by powymieniał linie - dając "117/242" Mobilisowi, a "141/181" MPK.

Zieleńczanin
Moderator globalny
Posty: 448
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Walcownia

Post autor: Zieleńczanin » 25 kwie 2020, 19:51

Cukier pisze:
25 kwie 2020, 14:13
Choć skoro Mobilis nie ma problemów, to mądry zarządca by powymieniał linie - dając "117/242" Mobilisowi, a "141/181" MPK.
A "117/242" nie ma przypadkiem 2 brygad? Mogę się mylić :)

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 139
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Walcownia

Post autor: Krakowianin » 26 kwie 2020, 8:39

Kaszmir pisze:
24 kwie 2020, 9:55
Oby tylko po kwarantannie "722" przestało być szczytówką i wróciło do rozkładów całodniowych. Wg pomiarów (z 2014, czyli trochę leciwych, jednak nie ma chyba udostępnionych nowszych), w niektórych pozaszczytowych kursach "22" na Mrozowej potrafiło być po kilkanaście, a nawet trzydzieści osób.

W kwestii pomiarów ich aktualizację danych powinno przeprowadzać się nowymi badaniami co 3 lata. Okazja ku temu była w tym roku, lecz wiadomo z jakiej przyczyny się nie odbędą. Co do Walcowni - a może uruchomić by tam Telebusa? Pracownicy by mieli autobus na wyciągnięcie ręki.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości