Walcownia

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Walcownia

Post autor: Cukier » 26 kwie 2020, 12:41

Zieleńczanin pisze:
Cukier pisze: 25 kwie 2020, 14:13 Choć skoro Mobilis nie ma problemów, to mądry zarządca by powymieniał linie - dając "117/242" Mobilisowi, a "141/181" MPK.
A "117/242" nie ma przypadkiem 2 brygad? Mogę się mylić :)
Myślę, że dwie na pewno, czy coś więcej to nie wiem. Ale wg mnie drugą brygadą do obsługi tej linii jest oczywiście pojazd który jest teraz na "722".

A telebus dla samej Walcowni to pomysł paskudnie zły bo zamraża pojazd i dwóch kierowców, a sumarycznie pewnie przewiezie tyle pasażerów w ciągu dnia co "181". To że obecnie przewoźnicy mają płacone od kilometra nie znaczy wcale że z pocałowaniem ręki wezmą taką marszrutę gdzie wykonają tyle kursów co nic, a koszty stałe na zamrożenie taboru i kierowców poniosą.

W obecnej sytuacji budżetowej powinniśmy możliwie najwięcej obsługiwać istniejącymi liniami i brygadami, jeśli jest to możliwe i nie działa bardzo na szkodę reszty pasażerów danej linii. Ja bym mój pomysł dla Walcowni porównał do "125" dla Nad Drwiną - opcja znacznie tańsza od osobnej linii, obsługiwana pod prąd głównego potoku (=nie szkodzi dotychczasowym pasażerom). Co więcej, to że ludzie te warianty wywalczyli dowodzi że mają w głębokim poważaniu telebusa który tam przecież ma swój rejon - i jak widać sprawy nie załatwia.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Walcownia

Post autor: Cukier » 26 kwie 2020, 16:56

Jeśli chodzi o skalę marnotrawstwa na linii "722" proszę bardzo, wjeżdżają dane liczbowe. Wszystkie poniższe odległości są per kurs (jednokierunkowo), jeśli trasy w przeciwne strony się różnią to zostały uśrednione. Wartości na plusie to odzysk wzkm, na minusie to wydatek.
  • przekierowanie "117/242" przez Mrozową i Blokową: +0.27 km
  • przekierowanie "117/242" przez Mrozową i Łowińskiego (Walcownię): -0.60 km
  • likwidacja "722": +1.90 km
  • przekierowanie "138" lub "142" przez Mrozową i Blokową: -0.98 km
  • przekierowanie "138" lub "142" przez Mrozową i Łowińskiego (Walcownię): -1.82 km
A teraz po uwzględnieniu aktualnej liczby kursów: dla "117/242" jest to 26/15/15, dla "722" jest to 21/9/0. Zysk z likwidacji "722" jest na tyle duży, że pozwala na skierowanie "117/242" wszystkimi kursami przez Mrozową i Łowińskiego - co oznacza gorszą obsługę w szczycie, ale jakąkolwiek obsługę poza szczytem i w weekendy - i jeszcze zostaje 120,6 dwukierunkowego wzkm tygodniowo.

Co można zrobić z 120,6 dwukierunkowego wzkm tygodniowo? Ano na przykład:
  • wrzucić do dziury budżetowej, która wszystko wchłonie
  • wzmocnić obsługę Walcowni w szczycie jeśli będzie to konieczne
Jak można wzmocnić obsługę Walcowni w szczycie? Przekierowaniem "138" lub "142". Ile z nich można tak przekierować w ramach 120,6 wzkm? Jeśli przez Walcownię to 13 kursów dwukierunkowo, jeśli przez Blokową to 25 kursów dwukierunkowo.

A to wszystko przy "117/242" jeżdżących wszystkimi kursami przez Walcownię, co być może byłoby w wielu przypadkach niepotrzebne, bo wystarczyłoby przez Blokową.

Dla wzrokowców wycinek z excela: https://snipboard.io/RMjJzB.jpg

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 312
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Walcownia

Post autor: obserwator » 26 kwie 2020, 17:59

W tej okolicy niestety miasto marnuje bardzo dużo wzkm. Najlepszym przykładem są oczywiście linie "22" i "49". Po wybudowaniu dodatkowych 4 torów w Zajezdni Nowa Huta nadal jest zbyt ciasno żeby zawracały tam te linie?
Oprócz tego mogłyby tam zawracać skrócone warianty linii "21". Myślę że oszczędności byłyby spore.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Walcownia

Post autor: Kitek » 26 kwie 2020, 18:17

Kaszmir pisze: 25 kwie 2020, 10:12 Przy niskich częstotliwościach (np. "132") i potencjalnych opóźnieniach, wg mnie lepsza jest dowozówka do Kombinatu.
Żeby tylko ta dowozówka miała sensowną częstotliwość (np. f~20 szczyt, f~30 międzyszczyt).
Cukier pisze: 26 kwie 2020, 16:56Dla wzrokowców wycinek z excela: https://snipboard.io/RMjJzB.jpg
Dzięki za wyliczenia, doskonale pokazują niegospodarność.
obserwator pisze: 26 kwie 2020, 17:59W tej okolicy niestety miasto marnuje bardzo dużo wzkm. Najlepszym przykładem są oczywiście linie "22" i "49".
I tutaj brak pętli Kombinat odbija się (i będzie się odbijać przez kolejne lata) czkawką...
obserwator pisze: 26 kwie 2020, 17:59Po wybudowaniu dodatkowych 4 torów w Zajezdni Nowa Huta nadal jest zbyt ciasno żeby zawracały tam te linie?
Te dodatkowe tory zostaną przeznaczone na powiększenie ilostanu taboru.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5793
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 26 kwie 2020, 19:51

Cukier pisze: 22 kwie 2020, 16:57Jeśli coś było zmieniać to zrobić w szczycie zahaczanie "117/242" jeszcze o Walcownię, a "722" zlikwidować.
Gdyby tylko "117/242" miało wyższą częstotliwość. Niestety w szczycie jeżdżą one 1-2 razy na godzinę. "722", przy swoich wadach, jednak zapewnia bardziej regularną częstotliwość w godzinach zmian w zakładach.
obserwator pisze: 26 kwie 2020, 17:59Oprócz tego mogłyby tam zawracać skrócone warianty linii "21". Myślę że oszczędności byłyby spore.
Nie jestem przekonany czy to byłoby dobre - wtedy z Kombinatu w kier. Piastów "21" odjeżdżałyby z dwóch różnych, oddalonych od siebie peronów. Podobna kwestia była z "4" i "44". Ja bym starał się trzymać takie kursy w jednym miejscu ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Walcownia

Post autor: Cukier » 26 kwie 2020, 20:04

obserwator pisze: 26 kwie 2020, 17:59 Najlepszym przykładem są oczywiście linie "22" i "49". Po wybudowaniu dodatkowych 4 torów w Zajezdni Nowa Huta nadal jest zbyt ciasno żeby zawracały tam te linie?
Oprócz tego mogłyby tam zawracać skrócone warianty linii "21". Myślę że oszczędności byłyby spore.
Jak dla mnie oprócz oczywistych oszczędności finansowych jest to jeszcze szereg innych plusów:
  • koncentracja większości linii na jednym peronie na Kombinacie: zwłaszcza "4" i "44/49" powinny obowiązkowo odjeżdżać z tego samego peronu!
  • ostatnim przystankiem byłby nie Kombinat a Zajezdnia Nowa Huta, co poprawiłoby obsługę zajezdni, biurowców w jej pobliżu, transbudu i pośrednio budynków z początkowego odcinka Mrozowej
  • prowadzący mieliby przerwę nie w chaszczach krateru gdzie nawet chodnik nie dociera, lecz na zajezdni która jest krem de la krem punktów socjalnych
Kitek pisze: 26 kwie 2020, 18:17 Te dodatkowe tory zostaną przeznaczone na powiększenie ilostanu taboru.
Tyle że 100% taboru jest na zajezdni tylko nocą. Nadal jestem zdania że spośród tylu torów ile jest na zajezdni jest zadaniem absolutnie wykonalnym by choć jeden z nich przeznaczyć na pętlę w ciągu dnia, gdy na zajezdni jest w najgorszym przypadku jakieś 60% taboru.

Przypominam, że w Będzinie oraz w innym śląskim mieście posiadającym najkrótszą sieć tramwajową w Polsce zajezdnie są wykorzystywane w ruchu liniowym. Chyba nie wiedzą że się nie da, podobnie jak trzmiel nie wie, że ma za małą powierzchnię skrzydeł w stosunku do masy i nie powinien być w w stanie latać.
Kaszmir pisze: 26 kwie 2020, 19:51 Gdyby tylko "117/242" miało wyższą częstotliwość. Niestety w szczycie jeżdżą one 1-2 razy na godzinę. "722", przy swoich wadach, jednak zapewnia bardziej regularną częstotliwość w godzinach zmian w zakładach.
"117/242" stoją w pierwszym rzędzie linii, które wymagają pilnego uporządkowania rozkładu. Na "110" i "160" się dało, a też był totalny miszmasz i nie było dwóch podobnych interwałów w ciągu dnia. W tym przypadku powinni zrobić sztywne f~30/60, co powinno wystarczyć również i Mrozowej.

A i teraz rozkład "722" wydaje się być średnio szyty pod potrzeby, zważywszy że na 6:00 jest tylko jeden kurs i to prawie pół godziny wcześniej.

tomta1
Ekspert
Posty: 652
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Walcownia

Post autor: tomta1 » 27 kwie 2020, 6:27

Cukier pisze: 26 kwie 2020, 12:41Ale wg mnie drugą brygadą do obsługi tej linii jest oczywiście pojazd który jest teraz na "722".
Na „722” robi jedna z brygad „138”. Przecież obsługuje ją Mobilis.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Walcownia

Post autor: Cukier » 28 kwie 2020, 21:53

tomta1 pisze: 27 kwie 2020, 6:27
Cukier pisze: 26 kwie 2020, 12:41Ale wg mnie drugą brygadą do obsługi tej linii jest oczywiście pojazd który jest teraz na "722".
Na „722” robi jedna z brygad „138”. Przecież obsługuje ją Mobilis.
Coś mi się tu do kupy nie składa. "722" jest szczytówką - jeśli któraś brygada "138" tam jeździ w szczycie, to znaczy, że nie jeździ w szczycie na "138", ale ogólnie na "138" jeździ, skoro jest jej brygadą. Czyli co, na "138" mamy antyszczytówkę, która wyjeżdża po szczycie porannym i zjeżdża przed popołudniowym?

I druga kwestia - ile kursów "722" załatwia ta brygada? "722" ma jakąś swoją stałą brygadę i ta z "138" jej pomaga w kilku kółkach, czy "722" jest bezbrygadowe i ta brygada "138" załatwia wszystkie kursy?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5793
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 28 kwie 2020, 23:45

Cukier pisze: 28 kwie 2020, 21:53Coś mi się tu do kupy nie składa. "722" jest szczytówką - jeśli któraś brygada "138" tam jeździ w szczycie, to znaczy, że nie jeździ w szczycie na "138", ale ogólnie na "138" jeździ, skoro jest jej brygadą. Czyli co, na "138" mamy antyszczytówkę, która wyjeżdża po szczycie porannym i zjeżdża przed popołudniowym?

I druga kwestia - ile kursów "722" załatwia ta brygada? "722" ma jakąś swoją stałą brygadę i ta z "138" jej pomaga w kilku kółkach, czy "722" jest bezbrygadowe i ta brygada "138" załatwia wszystkie kursy?
"722" kursuje maks co 20 minut, a objazd kółka zajmuje mniej niż 10 - zatem starcza jedna brygada.

I tak, wydaje mi się że jest to "antyszczytówka" ze "138". Takie brygady się zdarzają, zwłaszcza na liniach które mają tę samą częstotliwość cały dzień, a taką jest "138" (w normalnym układzie) kursujące od rana do wieczora co 20 minut. Dodatkowa brygada poza szczytem pozwala kierowcom wziąć przerwy.

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 682
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Walcownia

Post autor: lukaszpdg » 29 kwie 2020, 3:44

Cukier pisze: 26 kwie 2020, 12:41
Zieleńczanin pisze:
Cukier pisze: 25 kwie 2020, 14:13 Choć skoro Mobilis nie ma problemów, to mądry zarządca by powymieniał linie - dając "117/242" Mobilisowi, a "141/181" MPK.
A "117/242" nie ma przypadkiem 2 brygad? Mogę się mylić :)
Myślę, że dwie na pewno, czy coś więcej to nie wiem. Ale wg mnie drugą brygadą do obsługi tej linii jest oczywiście pojazd który jest teraz na "722".
117/242 mają dwie brygady.

tomta1
Ekspert
Posty: 652
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Walcownia

Post autor: tomta1 » 29 kwie 2020, 10:56

W zakresie brygad(y) na „722” pozwolę sobie zacytować Michała Wojtaszka.
Michał Wojtaszek pisze:Także Mobilis wysłał na dwie swoje linie autobusy przegubowe. Pierwszą z nich jest 138, na której w dni powszednie od dawna jedna z brygad w szczycie porannym obsługiwana jest przez autobus przegubowy. Od dziś na wszystkie kursy tej linii w dni powszednie wysyłane są większe pojazdy. Skutkiem ubocznym tej zmiany stało się również pojawienie się autobusów przegubowych na linii 722, obsługującej ulicę Mrozową w związku zamknięciem trasy tramwajowej do Walcowni.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Walcownia

Post autor: Cukier » 30 kwie 2020, 20:15


tomta1 pisze:W zakresie brygad(y) na „722” pozwolę sobie zacytować Michała Wojtaszka.
Michał Wojtaszek pisze:Także Mobilis wysłał na dwie swoje linie autobusy przegubowe. Pierwszą z nich jest 138, na której w dni powszednie od dawna jedna z brygad w szczycie porannym obsługiwana jest przez autobus przegubowy. Od dziś na wszystkie kursy tej linii w dni powszednie wysyłane są większe pojazdy. Skutkiem ubocznym tej zmiany stało się również pojawienie się autobusów przegubowych na linii 722, obsługującej ulicę Mrozową w związku zamknięciem trasy tramwajowej do Walcowni.
Nie odpowiada to na pytanie czy owa brygada obsługuje wszystkie kursy "722". Bo przy tylko jednym kursie tej brygady "138" na "722" podkreślony tekst jest wciąż prawdziwy.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Walcownia

Post autor: Kitek » 12 cze 2020, 21:20

Gdyby ktoś chciał zobaczyć jak wygląda "torowisko":
https://lovekrakow.pl/galeria/od-poltor ... _4735.html
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 682
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Walcownia

Post autor: lukaszpdg » 18 cze 2020, 13:30

Torowisko do Walcowni niszczeje. Urzędnicy: i tak ma być
https://gazetakrakowska.pl/torowisko-do ... 1-15030784

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Walcownia

Post autor: Cukier » 23 sie 2020, 14:30

Mam nadzieję, że oficjalne przekwalifikowanie "tymczasowego wyłączenia" w śmierć torowiska i tym samym wprowadzenie komunikacji zastępczej w ramach stałej marszruty pociągnie za sobą w końcu stworzenie peronów autobusowych. Bo na wysiadanie wprost na taki peron nie zasługują nawet pojedynczy pasażerowie z tej trasy. Skandal, że w odróżnieniu od Mrozowej perony tymczasowe Kazimierza Wielkiego czy na Igołomskiej trzymały dużo wyższy standard, często nieujmujący peronom stałym.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 17 gości