Walcownia

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 05 mar 2021, 12:47

Tak. Poniżej komunikat odnośnie do "138". W dni powszednie po cztery kursy w każdą stronę pojadą przez Walcownię, zamiast przez Ujastek.
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 08.03.2021 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące korekty rozkładów jazdy w dni powszednie:

* linia 138 - skierowanie po trasie wariantowej przez ul. Mrozową następujących kursów:
--- z Kombinatu o godz. 8:08 (zmiana z godz. 8:11), 16:49 (zmiana z godz. 16:52), 19:33 (zmiana z godz. 19:37), 21:35 (zmiana z godz. 21:39);
--- z Azorów: 15:08, 15:48, 16:28, 19:08;
http://kmkrakow.pl/

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Walcownia

Post autor: Kitek » 05 mar 2021, 12:47

judash pisze: 05 mar 2021, 12:27 Znów dodają skrawkowe kursy "138" po Mrozowej.
Widać, że nie mają pomysłu co zrobić z Walcownią - raz kursy zabierają, później znów oddają. Dlatego lepiej by było gdyby była tam linia wyłącznie dedykowana dla tego ciągu a nie takie niezrozumiałe zagrywki.
Kaszmir pisze: 05 mar 2021, 12:47 W dni powszednie po cztery kursy w każdą stronę pojadą przez Walcownię, zamiast przez Ujastek.
Ciekawe czy te kursy dołożyli z własnej dobrej woli czy przez liczne skargi osób, które chcą się dostać w tamte rejony a nie mają czym.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Walcownia

Post autor: judash » 05 mar 2021, 12:54

Na pewno był raban. Weź wracaj z buta taki kawał drogi.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Walcownia

Post autor: impuls » 05 mar 2021, 12:58

W sumie w ramach prac utrzymaniowych w 2022 roku mogliby zrobić remont tego ciągu na Walcownię - tak jak teraz zrobiono z Ujastkiem Mogilskim. Wystarczy zarezerwować kwotę ok 10-12 mln. Remont odtworzeniowy ciągu Ujastek Mogilski ok. 1,5 km, kosztuje ok. 8 mln a wymieniana jest cała sieć, podbudowa torowiska i nowe podkłady szyn, odwodnienie. Bez infrastruktury towarzyszącej, chodników, drogi. Na Walcownię jest trochę dalej ok. 2km, i są rozjazdy oraz pętla.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Walcownia

Post autor: Zieleńczanin » 05 mar 2021, 13:14

judash pisze: 05 mar 2021, 12:54 Na pewno był raban. Weź wracaj z buta taki kawał drogi.
Jest jeszcze komunikacja dla pracowników wewnątrz kombinatu. A nie sądzę żeby ta bardzo niewielka reszta pasażerów była w stanie zrobić raban ;)
impuls pisze: 05 mar 2021, 12:58 W sumie w ramach prac utrzymaniowych w 2022 roku mogliby zrobić remont tego ciągu na Walcownię - tak jak teraz zrobiono z Ujastkiem Mogilskim. Wystarczy zarezerwować kwotę ok 10-12 mln. Remont odtworzeniowy ciągu Ujastek Mogilski ok. 1,5 km, kosztuje ok. 8 mln a wymieniana jest cała sieć, podbudowa torowiska i nowe podkłady szyn, odwodnienie. Bez infrastruktury towarzyszącej, chodników, drogi. Na Walcownię jest trochę dalej ok. 2km, i są rozjazdy oraz pętla.
Wolałbym zbudować za zapewne mniejsze pieniądze pętlę tramwajową na Kombinacie...

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Walcownia

Post autor: judash » 05 mar 2021, 13:18

Zieleńczanin pisze: 05 mar 2021, 13:14 Wolałbym zbudować za zapewne mniejsze pieniądze pętlę tramwajową na Kombinacie...
Ludzie pozbawieni komunikacji na Walcowni też na pewno "woleliby".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 05 mar 2021, 13:20

Kitek pisze: 05 mar 2021, 12:47Widać, że nie mają pomysłu co zrobić z Walcownią - raz kursy zabierają, później znów oddają. Dlatego lepiej by było gdyby była tam linia wyłącznie dedykowana dla tego ciągu a nie takie niezrozumiałe zagrywki.
I tak przecież było - uruchomiono "722", całodzienne, dojeżdżające lokalnie do Kombinatu. Większością kursów jeździło jednak puste, więc z niego zrezygnowano i spróbowano dalekosiężnego "138". Początkowo jeździło tam znacznie większą liczbą kursów, lecz podobnie okazało się że z większości nikt nie korzysta. Zatem przycięto do tych, które miały jakieś zapełnienia.

A że teraz poprawiają - pewnie część potrzebnych kursów przeoczono. Może akurat badania potoków były niekompletne (np. w tamtych dniach akurat nikt z nich nie skorzystał, jednak generalnie czasem są potrzebne), a może coś się po prostu zmieniło.

W mojej opinii obecnie rozwiązanie ze "138" jest ok i daje radę - podobnie jak z kursami wariantowymi "125" przez Nad Drwiną. Docelowo jednak liczę na powrót tramwaju - to jednak dopiero po porządnym przeprojektowaniu pętli i stworzeniu na Walcowni węzła tramwajowo-kolejowego.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Walcownia

Post autor: judash » 05 mar 2021, 13:21

impuls pisze: 05 mar 2021, 12:58 W sumie w ramach prac utrzymaniowych w 2022 roku mogliby zrobić remont tego ciągu na Walcownię - tak jak teraz zrobiono z Ujastkiem Mogilskim. Wystarczy zarezerwować kwotę ok 10-12 mln. Remont odtworzeniowy ciągu Ujastek Mogilski ok. 1,5 km, kosztuje ok. 8 mln a wymieniana jest cała sieć, podbudowa torowiska i nowe podkłady szyn, odwodnienie. Bez infrastruktury towarzyszącej, chodników, drogi. Na Walcownię jest trochę dalej ok. 2km, i są rozjazdy oraz pętla.
Słyszałem o podobnych szacunkach, bo ok. 9 milionach złotych.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Walcownia

Post autor: impuls » 05 mar 2021, 13:49

Zieleńczanin pisze: 05 mar 2021, 13:14
Wolałbym zbudować za zapewne mniejsze pieniądze pętlę tramwajową na Kombinacie...
Jako nowy projekt kosztowałaby dużo więcej niż remont odtworzeniowy na Walcownię. Pętla w tym rejonie też jest potrzebna. Bez sensu jest natomiast remont Kopca W. Ta pętla jest donikąd. Rejon Kopca nie ma szans rozwoju. Powinni wyremontować Walcownię i zrobić pętlę w rejonie Kombinatu Brama Główna, a pętlę Kopiec W. pozostawić jako awaryjną.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 05 mar 2021, 14:41

impuls pisze: 05 mar 2021, 13:49Jako nowy projekt kosztowałaby dużo więcej niż remont odtworzeniowy na Walcownię. Pętla w tym rejonie też jest potrzebna. Bez sensu jest natomiast remont Kopca W. Ta pętla jest donikąd. Rejon Kopca nie ma szans rozwoju. Powinni wyremontować Walcownię i zrobić pętlę w rejonie Kombinatu Brama Główna, a pętlę Kopiec W. pozostawić jako awaryjną.
Zgoda, że po powstaniu pętli przy Kombinacie, ta na Kopcu Wandy nie będzie potrzebna - wszystkie tramwaje obecnie kończące przy Kopcu będą mogły skończyć bieg na nowej końcówce. "21A", "22" i "44" właściwie nic nie stracą, "16" nawet zyska, a całość będzie kosztować mniej pockm.

Natomiast wydaje mi się, że tory w tym rejonie i tak trzeba wyremontować - układ drogowy wymusza przejazd "10" i "16" dołem, przez obecną pętlę. Bez tego remontu MPK może dalej się zasłaniać, że nie wyśle nowych tramwajów na te linie.

Pozostaje pytanie, czy w ramach remontu zostawić pętlę (co wymaga pozostawienia kilku zwrotnic i paru łuków - tylko albo aż), czy uprościć i zachować tylko tory potrzebne do wyjazdu w kier. Pleszowa oraz Kombinatu.

Awatar użytkownika
sudione
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52

Re: Walcownia

Post autor: sudione » 05 mar 2021, 14:48

Panie i Panowie!
Prawda jest taka, że remont Walcowni w latach 20-tych się po prostu nie odbędzie. Zanim Kraków upora się z budową torów do Górki Narodowej, Azorów etc, a w tle przebija się majaczenie o budowie metra lub podziemnego tramwaju wiele wody w Wiśle upłynie. Trochę nadziei "wlała" do serca wiadomość ogłoszenia przetargu na studium, ale "papierologia" w Krakowie trwa latami więc nie traktuję tego jako wyroczni.

Wracając do tematu i do konkretów: co w chwili obecnej można zrobić dla Walcowni i przystanku kolejowego "Kraków Lubocza"? Mam dwie propozycje:
1. Powrót linii 722 z następującą trasą: os. Na Stoku - Architektów (przy Sp nr 129) - Kocmyrzowska - skręt w lewo na Darwina - Blokowa - Mrozowa - Kombinat - al. Solidarności - Plac Centralny (al. Róż)
2. Pomysł z przejazdem 138 przez Mrozową jest świetny, ale problem 138 polega na tym, że nie mogą z tego autobusu skorzystać mieszkańcy os. Na Wzgórzach/Na Stoku i Grębałowa. Moim skromnym zdaniem kilka kursów przez ul. Darwina z nawrotką przez Blokową nie zrobiłoby dużej krzywdy tej linii.
Oczywiście obie propozycje byłoby zsynchronizowane z rozkładem jazdy pociągów na przystanku "Kraków Lubocza". 8-)

P.S. Kochani! Mam ogromną prośbę: jestem Ambasadorem Lokalnej Partycypacji w dzielnicy nr XVII i w tym roku znowu się szykuję się na maraton pisanie projektów do Budżetu Obywatelskiego i chciałbym właśnie napisać projekt dotyczący wygodnego połączenia autobusowego i pełnej synchronizacji z pociągami zatrzymującymi się na przystanku "Kraków Lubocza" dla mieszkańców os. Na Wzgórzach/Na Stoku i całej starej części Huty. Macie jakieś propozycje jak to najlepiej rozwiązać?
Z góry dziękuję za każdą propozycję.:)

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Walcownia

Post autor: prezes » 05 mar 2021, 18:31

Kitek pisze: 05 mar 2021, 12:47 Ciekawe czy te kursy dołożyli z własnej dobrej woli czy przez liczne skargi osób, które chcą się dostać w tamte rejony a nie mają czym.
Myślę, że to drugie. Na ciągu do Walcowni nie podróżuje dużo osób, jednak w konkretnych godzinach zdarza się większa ilość osób. Problem w tym, że kursy autobusów są tak wybrane, że poza tymi godzinami, jeśli nadarzyłaby się konieczność, pasażerowie nie mają jak wydostać się z Walcowni poza pieszym spacerem. Nie ukrywajmy, że nie każdy ma ochotę na codzienne pokonywanie tego nie najkrótszego dystansu. Moim zdaniem lepsze byłoby tutaj bardziej regularne połączenie (najlepiej przywrócenie tramwaju).
Zieleńczanin pisze: 05 mar 2021, 13:14 A nie sądzę żeby ta bardzo niewielka reszta pasażerów była w stanie zrobić raban ;)
Dlaczego nie? Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nawet jeśli niewielka grupa potrzebuje tego autobusu. A poza tym ja nie sądzę, że te kursy zostały dodane z własnego dobrego pomyślunku urzędników.
Zieleńczanin pisze: 05 mar 2021, 13:14 Wolałbym zbudować za zapewne mniejsze pieniądze pętlę tramwajową na Kombinacie...
Dodatkowa pętla w Hucie z pewnością by się przydała biorąc pod uwagę jaki problem był z wytyczeniem objazdów podczas remontu Ujastka Mogilskiego. Myślę, że samo wyremontowanie trasy na Walcownię rozwiązałoby zarówno ten problem, jak i problem pasażerów, którym zabrano regularne połączenie.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Walcownia

Post autor: Zieleńczanin » 05 mar 2021, 21:47

prezes pisze: 05 mar 2021, 18:31 Dodatkowa pętla w Hucie z pewnością by się przydała biorąc pod uwagę jaki problem był z wytyczeniem objazdów podczas remontu Ujastka Mogilskiego.
Dokładnie, a że Kombinat byłby najtańszy w eksploatacji i pewnie w budowie też... :)
prezes pisze: 05 mar 2021, 18:31 Myślę, że samo wyremontowanie trasy na Walcownię rozwiązałoby zarówno ten problem, jak i problem pasażerów, którym zabrano regularne połączenie.
Na pewno autobus jest bardziej elastyczny przy tych potokach, które tam występują.

W ramach przypomnienia - na Walcownię "22" poza szczytem woziło wg pomiarów 2014 bodajże 1,6 osoby/kurs :P to chyba nie są potoki na tramwaj...

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Walcownia

Post autor: judash » 05 mar 2021, 22:11

Z pętli w Mistrzejowicach też nieraz wyjeżdża tramwaj z 1,6 pasażera, a jednak nie skracają go do Bieńczyc. Autobusem "722" co do zasady musiało jeździć mniej pasażerów niż "22", bo co to za alternatywna propozycja autobusu z mniejszego donikąd do całkowitego donikąd. "22" przynajmniej znikąd dokądś, co jest sensowniejszym bytem.
Będę się upierać przy swoim, bo to samo zjawisko pojawiło się w rudzkiej "18/118" w 2015. Gdy spiachowali tramwaj, linia "118" jeździła bardziej pusta.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Walcownia

Post autor: tomta1 » 06 mar 2021, 7:31

Żadnego remontu torowiska na Walcownię przed podjęciem decyzji o wyborze wariantu węzła przesiadkowego Lubocza nie będzie, nie wierzę, by miasto wydało parę milionów złotych na coś, co i tak już wie, że za parę lat może wymagać kolejnej przebudowy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 14 gości