Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

- Linie, trasy, rozkłady
prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: prezes » 10 kwie 2021, 23:06

Jak tak dalej będzie się powtarzać ładna pogoda w weekend to trzeba będzie przyspieszyć te wzmocnienia dla linii rekreacyjnych, bo takich tłumów jak dzisiaj to na mieście dawno w weekend nie widziałem. Linia "134" jeździła cały czas przepełniona mimo, że oprócz rozkładowych kursów kursowały 2 autobusy dodatkowe. Zresztą nie tylko ona, bo na Kopiec Kościuszki czy do Tyńca także wybrało się sporo ludzi. Coś czuję, że te planowane linie rekreacyjne mogą okazać się strzałem w dziesiątkę.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Kaszmir » 11 kwie 2021, 0:31

prezes pisze: 10 kwie 2021, 23:06Linia "134" jeździła cały czas przepełniona mimo, że oprócz rozkładowych kursów kursowały 2 autobusy dodatkowe.
Swoją drogą, ze "134" ZTP zaspało. Mamy 10 kwietnia, a linia wciąż ma ~f=30 w weekendy. W zeszłych latach wzmocnienia były już na początku kwietnia:
- 2017: od 8 kwietnia ~f=15
- 2018: od 7 kwietnia ~f=15
- 2019: od 6 kwietnia ~f=15

mateuszwon94
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:24

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: mateuszwon94 » 15 kwie 2021, 10:40

Weekendowe linie rekreacyjne. Wiemy, które będą cieszyć się największym zainteresowaniem

https://krknews.pl/weekendowe-linie-rek ... esowaniem/

Obrazek

W zasadzie w całym artykule interesujące jest tylko powyższa tabelka. Ciekawe co z takimi danymi zrobi ZTP. Może od razu uruchomi linię w soboty i niedziele (byłbym z tego powodu bardzo zadowolony, bo rozłożyłoby to tłok (którego, zwłaszcza w pandemii, nie chcemy w KM) na dwa dni.
Niestety nie udało mi się znaleźć oryginalnego artykułu ZTP.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: mkm3 » 15 kwie 2021, 10:45

Myślę, że dane te są niemiarodajne. Ludzie do końca nie wiedzieli czy linia się ma zatrzymywać na wszystkich przystankach. Na dodatek ankietę promowano na grupach podkrakowskich, a te linie przecież są dla mieszkańców Krakowa. Zatem ktoś mieszkający pod Krakowem mógł wyrazić zadowolenie, a potem się okaże, że i tak autobus nie zatrzyma się na przystanku obok :D I nie było możliwości napisania uwagi odnośnie zmiany trasy. Podoba mi się pomysł skierowania R8 obok Skały Kmity, może ktoś z ZTP to przeczyta.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Kaszmir » 15 kwie 2021, 11:26

W ankiecie trochę zaskakuje wysoka popularność linii do Dolinek - raz, że to miejsce wydaje się być mniej rozpromowane wśród krakusów niż Ojców czy Niepołomice, a dwa że linia ma zaczynać dopiero na Bronowicach Małych (acz może wypełniający tego nie doczytali).

Linia do Przylasku Rusieckiego ma mniejszą popularność niż pozostałe - bez niespodzianki bo Przylasek jest popularny głównie wśród mieszkańców Huty, ci z zachodu Krakowa jadą raczej do Kryspinowa. Tu nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że popularność 75% jest naciągana.

Jeszcze z artykułu:
w gronie chętnych do jazdy autobusem do Ojca aż 45 proc. to właściciele samochodów.
Czy ZTP planuje uruchomić od razu linie niebiańskie? :D

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Adrian14 » 15 kwie 2021, 11:44

Myślę, że jedną najważniejszą rzecz można już stwierdzić. Jest spore zainteresowanie. Teraz tylko kwestia odpowiedniej organizacji, żeby nie stracić tych chętnych.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: yosujiro » 15 kwie 2021, 13:11

Dokładnie, dobry rozkład plus odpowiednie autobusy powinny zapewnić frekwencję. Jak dla mnie powinny tam być obowiązkowo przypisane SU 12,9 bo tylko one spełniają jakieś podstawowe standardy na tak długie trasy.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: prezes » 15 kwie 2021, 13:38

mkm3 pisze: 15 kwie 2021, 10:45 Myślę, że dane te są niemiarodajne. Ludzie do końca nie wiedzieli czy linia się ma zatrzymywać na wszystkich przystankach. Na dodatek ankietę promowano na grupach podkrakowskich, a te linie przecież są dla mieszkańców Krakowa.
Oczywiście, że są niemiarodajne. Ankietę można było wypełniać przecież kilka razy, a do tego dochodzi fakt, że raczej zwolennicy linii rekreacyjnych byli bardziej zmotywowani, aby ją wypełniać, bo przecież dzięki temu mieli szansę wpłynąć na uruchomienie danej linii. Przeciwnicy linii rekreacyjnych raczej nie mieli takiej motywacji, bo im raczej wisi czy te linie będą uruchomione czy nie. Gdyby chciano przeprowadzić miarodajną ankietę, należałoby zatrudnić profesjonalnych ankieterów i pytać losowych mieszkańców Krakowa o zdanie (np. telefonicznie). Byłoby to oczywiście trochę zbyt skomplikowane i droższe rozwiązanie, więc nie sądzę, że było ono konieczne.

Nie zmienia to faktu, że zapowiada się, że te linie rekreacyjne będą miały naprawdę dużą popularność, co pokazały napełnienia linii dowożących do miejsc rekreacji w ostatnie cieplejsze weekendy.
yosujiro pisze: 15 kwie 2021, 13:11 Jak dla mnie powinny tam być obowiązkowo przypisane SU 12,9 bo tylko one spełniają jakieś podstawowe standardy na tak długie trasy.
Jeśli pogłoska o tym, że linie te mają mieć f~60 jest prawdziwa, według mnie na linii do Ojcowa konieczne będzie kursowanie przegubów. Nawet przy f~30 byłyby one potrzebne.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Linie sezonowe (

Post autor: GoMeZz391 » 15 kwie 2021, 13:39

yosujiro pisze: 15 kwie 2021, 13:11 [...] Jak dla mnie powinny tam być obowiązkowo przypisane SU 12,9 bo tylko one spełniają jakieś podstawowe standardy na tak długie trasy.
Na większości linii prócz do ojcowa SU12.9 powinien dać radę, lecz do Ojcowa bym wysłał przeguby.
P.S.
Teraz przy pomyśle tych linii widać jakiego taboru nam brakuje - tabor ok.15 metrowy w wersji LE. Mógłby również w zwykły dzień kursować na niektórych trasach aglo oraz służyć jako rezerwy.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: kot_feliks » 15 kwie 2021, 13:55

Do Ojcowa ma jeździć również Małopolska PKS, czyli ten przewoźnik, który uruchomił linię do Myślenic :) Imho tabor na taką trasę i podejście do tematu zdecydowanie lepsze, niż w MPK, wiec nie płakałbym, gdyby MPK akurat tej linii nie uruchamiało ;)

Swoją drogą trochę się rozbudowuje sieć sensownych połączeń poza Kraków (i poza Krakowem), bo:
- mamy te sezonowe linie, o których mowa powyżej (+ planowana przez MPKS);
- mamy nową linię do Myślenic, która jest takim trochę prekursorem normalności na trasach podmiejskich i trzymam mocno kciuki, żeby udało im się to utrzymać;
- MPKS chce uruchomić, chyba jeszcze przed wakacjami, kolejną linię podmiejską (w sumie autobusy i tak im stoją, więc się nie dziwię);
- Koleje Małopolskie chcą od grudnia zrobić kolejnych 12 linii dowozowych do pociągów, w tym m.in. linię do... Proszowic :mrgreen:
- do tego dochodzą nam jeszcze plany ZTP na te całe expresy aglo, przy czym tuta byłbym ostrożny i widziałbym to raczej hybrydowo, czyli:
--- bliżej Krk ok, w ramach 2xx i mpk;
--- dalsze trasy na zasadzie linii "L" z Waw i tu widziałbym miejsce dla przewoźników właśnie typu MPKS, gdzie mamy tabor podmiejski / regionalny, ale wspólną taryfę z KMK;
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2021, 13:58 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: mkm3 » 15 kwie 2021, 13:58

kot_feliks pisze: 15 kwie 2021, 13:55 - MPK chce uruchomić, chyba jeszcze przed wakacjami, kolejną linię podmiejską (w sumie autobusy i tak im stoją, więc się nie dziwię);
O jakiej linii mowa?

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: kot_feliks » 15 kwie 2021, 13:59

NIe pamiętam teraz i oczywiście chodzi o MPKS, a nie MPK (poprawiłem już). Ale chyba na ich profilu było gdzieś info o konkretnej trasie (poza Myślenicami i Ojcowem).

A nie, info było takie:
od 30.04 zaczynamy 2 inne linie - jedna po Krakowie a druga poza wiec będzie co robić

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: pasazer_mobilisu » 15 kwie 2021, 14:37

GoMeZz391 pisze: 15 kwie 2021, 13:39 Teraz przy pomyśle tych linii widać jakiego taboru nam brakuje - tabor ok.15 metrowy w wersji LE. Mógłby również w zwykły dzień kursować na niektórych trasach aglo oraz służyć jako rezerwy.
Do tego przydałoby się określić, na których trasach aglo 15-metrowy tabor nie miałby problemów z przejazdem. No i jeszcze jeden problem - Solaris produkuje SU15 tylko w wersji elektrycznej :D Z popularnych producentów chyba tylko MAN robi coś takiego?
kot_feliks pisze: 15 kwie 2021, 13:55 Imho tabor na taką trasę i podejście do tematu zdecydowanie lepsze, niż w MPK, wiec nie płakałbym, gdyby MPK akurat tej linii nie uruchamiało
A ja bym jednak płakał, bo zabrakłoby integracji taryfowej, a dla wielu pasażerów to właśnie brak konieczności kupna dodatkowego biletu może zaważyć na tym czy wybiorą to połączenie.
yosujiro pisze: 15 kwie 2021, 13:11 Jak dla mnie powinny tam być obowiązkowo przypisane SU 12,9 bo tylko one spełniają jakieś podstawowe standardy na tak długie trasy.
Większość mieszkańców prawdopodobnie ich nigdy na oczy nie widziała, nie mówiąc już o podróży :D Jeśli te linie się sprawdzą to może za rok faktycznie z nowym lepiej przystosowanym taborem? Deklarowany zasięg SU15 LE electric 250-350 km :D

szakal
Miłośnik
Posty: 87
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:15

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: szakal » 15 kwie 2021, 14:42

mkm3 pisze:
kot_feliks pisze: 15 kwie 2021, 13:55 - MPK chce uruchomić, chyba jeszcze przed wakacjami, kolejną linię podmiejską (w sumie autobusy i tak im stoją, więc się nie dziwię);
O jakiej linii mowa?
MPKS chce jeździć do Ojcowa i do Przylasku Rusieckiego.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: GoMeZz391 » 15 kwie 2021, 15:23

pasazer_mobilisu pisze: 15 kwie 2021, 14:37 [...]
Do tego przydałoby się określić, na których trasach aglo 15-metrowy tabor nie miałby problemów z przejazdem. No i jeszcze jeden problem - Solaris produkuje SU15 tylko w wersji elektrycznej :D Z popularnych producentów chyba tylko MAN robi coś takiego?
[...]
Spalinowe 15 metrowe bodajże jeszcze robi tylko IVECO, a co do MANA i VOLVO nie mam pewności.
pasazer_mobilisu pisze: 15 kwie 2021, 14:37 [...]
yosujiro pisze: 15 kwie 2021, 13:11 Jak dla mnie powinny tam być obowiązkowo przypisane SU 12,9 bo tylko one spełniają jakieś podstawowe standardy na tak długie trasy.
[...]
Jeśli te linie się sprawdzą to może za rok faktycznie z nowym lepiej przystosowanym taborem? Deklarowany zasięg SU15 LE electric 250-350 km :D
Liczmy na to, żeby linie się sprawdziły, bo bym chętnie zobaczył w KRK SU15LE electric albo jakiś inny 15 metrowiec :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości