Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

- Linie, trasy, rozkłady
damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: damian_krk2 » 15 kwie 2021, 15:46

Pragnę wspomnieć, że ze sprawnością SU12.9 Hybrid bywa różnie - zwłaszcza na PB. Na stan dzisiejszy sprawne są 3 z Bieńczyc i 3 z Woli. Jednak jeszcze 2-3 tygodnie na Bieńczycach sprawna była jedna hybryda.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: fysztof » 16 kwie 2021, 8:33

kot_feliks pisze: 15 kwie 2021, 13:55 Swoją drogą trochę się rozbudowuje sieć sensownych połączeń poza Kraków (i poza Krakowem), bo:
- mamy te sezonowe linie, o których mowa powyżej (+ planowana przez MPKS);
- mamy nową linię do Myślenic, która jest takim trochę prekursorem normalności na trasach podmiejskich i trzymam mocno kciuki, żeby udało im się to utrzymać;
- MPKS chce uruchomić, chyba jeszcze przed wakacjami, kolejną linię podmiejską (w sumie autobusy i tak im stoją, więc się nie dziwię);
- Koleje Małopolskie chcą od grudnia zrobić kolejnych 12 linii dowozowych do pociągów, w tym m.in. linię do... Proszowic :mrgreen:
- do tego dochodzą nam jeszcze plany ZTP na te całe expresy aglo, przy czym tuta byłbym ostrożny i widziałbym to raczej hybrydowo, czyli:
--- bliżej Krk ok, w ramach 2xx i mpk;
--- dalsze trasy na zasadzie linii "L" z Waw i tu widziałbym miejsce dla przewoźników właśnie typu MPKS, gdzie mamy tabor podmiejski / regionalny, ale wspólną taryfę z KMK;
Ogólnie fajnie, że coś drgnęło... tylko szkoda, że każdy będzie miał:
- odrębne bilety
- swoje nieskoordynowane rozkłady
- zapewne inne źródła i strony, na których tych rozkładów będzie można szukać
- osobną promocję (lub jej brak)
- inny tabor, inne malowanie, brak jakiejkolwiek spójności...
i długo by jeszcze wymieniać.
Połapanie się w tym - kto gdzie jak i za ile - nie będzie zbyt przyjazne. Już teraz w samej Wieliczce mamy chyba ze cztery różne formy transportu (ZTM, KM, WKW, prywaciarze). Jak ktoś musi, korzysta. Większości nie będzie się chciało szukać i dochodzić o co chodzi. Może ktoś wreszcie zabierze się za tę integrację, bo jakoś w wielu europejskich regionach da się...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Kaszmir » 16 kwie 2021, 13:54

Uwzględniając, że "352" potrafi z Kryspinowa wyjechać z tłumem pasażerów, na "209" w wakacje nieraz kierowano przeguby, a w zeszły weekend "134" jeździło zapchane po brzegi mimo wtyczek, to wg mnie linie "R0", "R1" i "R8" są kandydatami na przeguby - mniejszy tabor może okazać się zbyt mały, zwłaszcza przy obecnych obostrzeniach. "R2" raczej będzie mieć mniejsze wzięcie, zresztą pętla w Przylasku ogranicza tabor od max 12-metrowców.

Nie rozumiem argumentu o długości podróży skoro "R" będą śmigać żwawo, a w Krakowie jest wiele linii, tak miejskich jak i aglo, które mają dłuższe trasy.
prezes pisze: 15 kwie 2021, 13:38Oczywiście, że są niemiarodajne. Ankietę można było wypełniać przecież kilka razy, a do tego dochodzi fakt, że raczej zwolennicy linii rekreacyjnych byli bardziej zmotywowani, aby ją wypełniać, bo przecież dzięki temu mieli szansę wpłynąć na uruchomienie danej linii. Przeciwnicy linii rekreacyjnych raczej nie mieli takiej motywacji, bo im raczej wisi czy te linie będą uruchomione czy nie.
Myślę, że tu bardziej chodzi o liczby bezwzględne niż % populacji czy wypełniających. Jeśli ankiety wypełniło ponad 3500 osób, a linie zebrały od 75% do ponad 90% zainteresowania, to znaczy że i tak koło 3000 osób wykazało wolę podróżowania każdym z tych połączeń (chyba że było aż tyle dubli? - a to już jest duża baza.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: damian_krk2 » 21 kwie 2021, 18:23

Od 1 maja na 134 f-15 oraz dodatkowa linia 434 (Baba Jaga - ZOO) również z f-15 😂😂😂😂

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: pasazer_mobilisu » 21 kwie 2021, 18:31

Z Baby Jagi do ZOO nie jeździ już busiarz?

mateuszwon94
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:24

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: mateuszwon94 » 21 kwie 2021, 19:27

damian_krk2 pisze: 21 kwie 2021, 18:23 Od 1 maja na 134 f-15 oraz dodatkowa linia 434 (Baba Jaga - ZOO) również z f-15 😂😂😂😂
Źródło powyższych rewelacji.

Jak 134 co 15 min to dobra decyzja tak 434 do Baby Jagi... WTF?! Jak ktoś się dostanie na tamtejszy parking to już bardziej mu się opłaca podejść niż płacić za bilet.
Żeby 434 miało sens to moim zdaniem powinno dojeżdżać przynajmniej do Królowej Jadwigi żeby dało się rozsądnie na nią przesiąść... tak to jest linia tak naprawdę dla nikogo :) Powinno ono zahaczać przynajmniej o przystanek Sielanka i jechać do najbliższej pętli autobusowej (Cichy Kącik, czy jest coś bliżej od strony miasta?). Albo może da się wykombinować jakieś kryterium uliczne skonstruowane tak, żeby przystanek do ZOO był ten sam co dla 134?
Ewentualnie można skierować 434 do Chełmu i wtedy można byłoby podjechać pod Park Decjusza i wyszłoby na to samo jeśli idzie o przesiadkę bo to jeden przystanek różnicy. A daleko między nimi nie jest.
No i w takim wypadku to chyba trzeba zamknąć Aleję Kasy Oszczędnościowej Miasta Kraków na stale w weekendy.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: ant_sm » 21 kwie 2021, 19:53

mateuszwon94 pisze: 21 kwie 2021, 19:27 Jak 134 co 15 min to dobra decyzja tak 434 do Baby Jagi... WTF?! Jak ktoś się dostanie na tamtejszy parking to już bardziej mu się opłaca podejść niż płacić za bilet.
Żeby 434 miało sens to moim zdaniem powinno dojeżdżać przynajmniej do Królowej Jadwigi żeby dało się rozsądnie na nią przesiąść... tak to jest linia tak naprawdę dla nikogo :) Powinno ono zahaczać przynajmniej o przystanek Sielanka i jechać do najbliższej pętli autobusowej (Cichy Kącik, czy jest coś bliżej od strony miasta?). Albo może da się wykombinować jakieś kryterium uliczne skonstruowane tak, żeby przystanek do ZOO był ten sam co dla 134?
Ewentualnie można skierować 434 do Chełmu i wtedy można byłoby podjechać pod Park Decjusza i wyszłoby na to samo jeśli idzie o przesiadkę bo to jeden przystanek różnicy. A daleko między nimi nie jest.
No i w takim wypadku to chyba trzeba zamknąć Aleję Kasy Oszczędnościowej Miasta Kraków na stale w weekendy.
Mogę się domyślać, że miasto planuje coś w zakresie parkingu. Może chcą się dogadać z właścicielem, żeby na bilecie parkingowym można było podjechać do ZOO? Ostatnio Rada Miasta przyjęła uchwałę pozwalającą na taki zabieg, a wtedy to 434 miałoby sens.
Aleja Kasy Oszczędności już i tak w pewnym sensie jest zamknięta, bo jest zakaz ruchu oprócz wybranych pojazdów więc nic nie trzeba tam zmieniać. Jedyne co to chyba muszą coś zmienić przy przystanku Baba Jaga bo tam autobus nie zawróci od czasu kiedy postawili betonowe separatory, takie jak oddzielające pasy ruchu np. na Nowohuckiej.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: prezes » 21 kwie 2021, 20:09

pasazer_mobilisu pisze: 21 kwie 2021, 18:31 Z Baby Jagi do ZOO nie jeździ już busiarz?
Zgadza się. Na identycznej trasie jeździ busiarz w cenie tańszej niż MPK (2 złote za bilet normalny i złotówka za ulgowy). Zapewne uruchamiają tę linię z myślą, że będzie stanowić konkurencję dla prywatnego przewoźnika. Wbrew pozorom sporo ludzi wybiera właśnie jego zamiast czekania na "134". Osobiście nie jestem pewien czy linia "434" będzie cieszyć się powodzeniem. Część osób może się skusi, ale myślę, że kto będzie miał wybrać prywatnego przewoźnika, nadal go wybierze. W dalszym ciągu do wyboru będzie "134". Szkoda, że w tym roku jej wzmocnienie będzie zaledwie do f~15, zamiast jak w ubiegłych latach f~10. Jeśli miałbym wybierać między uruchamianiem "434", a "134" z f~10, wybrałbym to drugie. Na pewno niewątpliwą zaletą "434" będzie brak konieczności utykania w korku na ul. Leśnej na podjeździe do ZOO. W cieplejsze weekendy potrafią się tam tworzyć ogromne korki. Dwa weekendy temu, gdy wybrałem się na przejazd "134", przejazd na odcinku Stara Wola-Baba Jaga trwał lekko ponad pół godziny.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: kot_feliks » 21 kwie 2021, 20:51

ant_sm pisze: 21 kwie 2021, 19:53 Mogę się domyślać, że miasto planuje coś w zakresie parkingu. Może chcą się dogadać z właścicielem, żeby na bilecie parkingowym można było podjechać do ZOO? Ostatnio Rada Miasta przyjęła uchwałę pozwalającą na taki zabieg, a wtedy to 434 miałoby sens.
Nawet w takiej sytuacji lepszym rozwiązaniem jest imho np. 134 z f10, niż 134 (f15) + 434 (f15).

I tak, jak napisano w komentarzu wcześniej - jeśli ma być dodatkowa linia, to moim zdaniem również powinna dojeżdżać min. do Królowej Jadwigi. Wtedy jadąc z centrum / podjeżdżając tramwajem idziesz sobie pod Stadion Cracovii, a jadąc np. 152 wysiadasz kawałek dalej imasz autobus 2x częściej.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: pasazer_mobilisu » 21 kwie 2021, 20:52

Nie wiem jak teraz ale w zeszłym roku jeździło tam Vario rocznik 1998 i Vero rocznik 2002. Nie znam rozkładu, może w praktyce bus odjeżdża gdy są w nim pasażerowie? Obawiam się że Euro6 i ładowarki USB nie przekonają wielu osób by czekać na 434.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: ant_sm » 21 kwie 2021, 21:04

prezes pisze: 21 kwie 2021, 20:09 Szkoda, że w tym roku jej wzmocnienie będzie zaledwie do f~15, zamiast jak w ubiegłych latach f~10.
Tylko że 134 zawsze od okolic kwietnia było wzmacniane do f~15, a dopiero od wakacji do f~10, więc w czym rzecz? Zrobili jak zawsze.
kot_feliks pisze: 21 kwie 2021, 20:51 Nawet w takiej sytuacji lepszym rozwiązaniem jest imho np. 134 z f10, niż 134 (f15) + 434 (f15).
Zależy jak patrzeć. Na pewno sporo osób skorzysta z 434 (jeśli przejazd będzie w cenie biletu parkingowego) skoro teraz korzystali z busa. A zaletą takiego rozwiązania jest to, że w przeciwieństwie do 134 rozkład będzie pewniejszy. Lokalizacja ZOO jest taka jaka jest, może gdyby ktoś kiedyś pomyślał o zrobieniu dedykowanego parkingu w okolicach Błoń, linii z prawdziwego zdarzenia (co 5-7 minut) i zakazie wjazdu w zasadzie od Starowolskiej to może inaczej to by wyglądało.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: prezes » 21 kwie 2021, 21:12

pasazer_mobilisu pisze: 21 kwie 2021, 20:52 Nie wiem jak teraz ale w zeszłym roku jeździło tam Vario rocznik 1998 i Vero rocznik 2002. Nie znam rozkładu, może w praktyce bus odjeżdża gdy są w nim pasażerowie?
Jeśli chodzi o tabor, to chyba też tak pozostało, bo ostatnio widziałem właśnie Verczedesa na tej linii. Jeśli chodzi o rozkład, to taki nie funkcjonuje. Dobrze domyślasz się, że bus ten odjeżdża w momencie, gdy jest to opłacalne dla przewoźnika, czyli zbierze się odpowiednia ilość pasażerów.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: pjetrek » 21 kwie 2021, 21:16

ant_sm pisze: 21 kwie 2021, 21:04 Zależy jak patrzeć. Na pewno sporo osób skorzysta z 434 (jeśli przejazd będzie w cenie biletu parkingowego) skoro teraz korzystali z busa. A zaletą takiego rozwiązania jest to, że w przeciwieństwie do 134 rozkład będzie pewniejszy. Lokalizacja ZOO jest taka jaka jest, może gdyby ktoś kiedyś pomyślał o zrobieniu dedykowanego parkingu w okolicach Błoń, linii z prawdziwego zdarzenia (co 5-7 minut) i zakazie wjazdu w zasadzie od Starowolskiej to może inaczej to by wyglądało.
Ale teoretycznie wokół Błoń mamy parking - pod Muzeum, który jest parkingiem miejskim. Można zrobić z niego P+R, albo raczej P+Zoo (np. tylko w weekendy, lub na czas wakcji) i w cenie biletu jest przejazd 134 na cały dzień.
Albo np. 434 podciągnąć do Cichego Kącika - i ruszyć kwestię parkingu pod Stadionem Wisły (tam gdzie na czas remontu Królewskiej był tymczasowy parking dla mieszkańców).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Kaszmir » 21 kwie 2021, 21:28

ant_sm pisze: 21 kwie 2021, 21:04Tylko że 134 zawsze od okolic kwietnia było wzmacniane do f~15, a dopiero od wakacji do f~10, więc w czym rzecz? Zrobili jak zawsze.
Dokładnie. Zmiany na "134" jak co roku, jedynie teraz trochę opóźnione - zwykle ~f=15 wchodziło w drugim tygodniu kwietnia. Zagadka co będzie w wakacje - "134" i "434", obie co 10 minut, razem ~f=5? To by było coś.
ant_sm pisze: 21 kwie 2021, 21:04Na pewno sporo osób skorzysta z 434 (jeśli przejazd będzie w cenie biletu parkingowego) skoro teraz korzystali z busa. A zaletą takiego rozwiązania jest to, że w przeciwieństwie do 134 rozkład będzie pewniejszy.
Może "434" będzie w cenie biletu parkingowego skoro stanie się "przedłużeniem parkingu". Jednak nawet gdyby było płatne, to pewnie i tak znalazłoby chętnych. Wszak część osób i tak ma sieciówki, a do zoo jadą autem bo tak im wygodniej, zwłaszcza w weekend. Do tego 4 czy 2 zł to nie jest aż taka różnica, tym bardziej że bus jeździ jak chce i jest ciasny, a autobus to jednak więcej przestrzeni i zaplanowany rozkład.

Wszak już w dawnych latach był problem, że wiele osób szturmowało "134" przy "Babie Jadze" - czyli taryfa nie była dla nich problemem. Teraz dostaną dedykowaną linię, do tego bardziej punktualną niż "134" :)

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: pjetrek » 21 kwie 2021, 21:32

Kaszmir pisze: 21 kwie 2021, 21:28 Wszak już w dawnych latach był problem, że wiele osób szturmowało "134" przy "Babie Jadze" - czyli taryfa nie była dla nich problemem.
myślę, że dla niektórych taryfa MPK w ogóle nie była problemem, jaka by ona nie była :lol:

a wejść do busa niezauważonym się nie dało...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości