Nie znam rejonu, jednak brzmi przekonywująco. Drodzy urzędnicy, wiemy że czytacie to forum, także wiecieyosujiro pisze: ↑27 lip 2021, 16:07Moim zdaniem trochę lipa, że LR6 nie zatrzymuje się po drodze, np nad Stawem Wrońskim w Tenczynku gdzie jest ścieżka dydaktyczna, akurat żeby się przespacerować przed kolejnym kursem na zamek, ani przy "dolnym" parkingu pod zamkiem w Rudnie, wtedy pełniłaby podobną rolę jak 434 w Lasku Wolskim jako dowozówka.
Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
Re: Linie sezonowe (
Re: Linie sezonowe (
Według wykazu ZDPK przy tym Stawie nie ma przystanku więc nie bardzo jak miałby się tam zatrzymać. Natomiast co do Rudna, to przecież autobus nie wjedzie pod sam Zamek (tam ledwo samochodem się wjeżdża) i sądząc po nazwie przystanku końcowego, który jest zgodny z wykazem ZDPK będzie się zatrzymywał przy parkingu leśnym pod zamkiem. Później pewnie pojedzie gdzieś zawrócić, bo przy parkingu to raczej nie da rady, może na rondzie przy węźle Rudno (?).yosujiro pisze: ↑27 lip 2021, 16:07 Moim zdaniem trochę lipa, że LR6 nie zatrzymuje się po drodze, np nad Stawem Wrońskim w Tenczynku gdzie jest ścieżka dydaktyczna, akurat żeby się przespacerować przed kolejnym kursem na zamek, ani przy "dolnym" parkingu pod zamkiem w Rudnie, wtedy pełniłaby podobną rolę jak 434 w Lasku Wolskim jako dowozówka.
Re: Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne
Co do Tenczynka to uzgodnić temat z powiatem i postawić słupek raczej nie będzie problematyczne.
Co do Rudna, to z opisu przystanku końcowego wynika, że będzie przy Muzeum Agatów, gdzie powstał spory parking, bo z dolnego parkingu to jest ścieżka, a nie droga. Dojazd jest ciasny, ale ja obstawiam, że do obsługi tych dwóch linii wyślą Sprintery, bo Autosany to raczej będzie nadpodaż.
Co do Rudna, to z opisu przystanku końcowego wynika, że będzie przy Muzeum Agatów, gdzie powstał spory parking, bo z dolnego parkingu to jest ścieżka, a nie droga. Dojazd jest ciasny, ale ja obstawiam, że do obsługi tych dwóch linii wyślą Sprintery, bo Autosany to raczej będzie nadpodaż.
Re: Linie sezonowe (
Teoretycznie nie problematyczne, natomiast praktyka pokazuje coś innego.
Tam dwie osobówki mają się problem minąć a ty tam autobusem chcesz jechać. Szczerze śmiem wątpić żeby ktokolwiek (zwłaszcza MPK) zgodził się na taką trasę. Według mnie skończy właśnie pod Zamkiem przy parkingu w lesie, a dalej zawrotka na pusto. Myślę, że puszczą standardy bo nie będą chcieli ryzykować wtopy gdyby nagle ludzie ruszyli i nie zmieścili się (przynajmniej w pierwszy czy drugi weekend, bo później popularność pewnie spadnie analogicznie jak na innych liniach LRx).yosujiro pisze: ↑27 lip 2021, 20:16Co do Rudna, to z opisu przystanku końcowego wynika, że będzie przy Muzeum Agatów, gdzie powstał spory parking, bo z dolnego parkingu to jest ścieżka, a nie droga. Dojazd jest ciasny, ale ja obstawiam, że do obsługi tych dwóch linii wyślą Sprintery, bo Autosany to raczej będzie nadpodaż.
Re: Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne
Pewnie w pierwszy weekend będzie spore zainteresowanie, tak jak piszecie... A dodatkowo będzie o tym mowa w mediach. Ale w kolejne, zwłaszcza te z pogodą mniej pewną to i Sprinter może być za duży
A poza tym taryfa, liczne wyjątki i dopuszczenia... To nawet dla miłośników jest trudne do zapamiętania, a co dopiero dla zwykłego pasażera, który (o ile) z km korzysta na trasie dom-praca
A poza tym taryfa, liczne wyjątki i dopuszczenia... To nawet dla miłośników jest trudne do zapamiętania, a co dopiero dla zwykłego pasażera, który (o ile) z km korzysta na trasie dom-praca
Ostatnio zmieniony 27 lip 2021, 20:54 przez pjetrek, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne
Sprintery mają tylko jedną parę drzwi i z tego co wiem przez to nie mogą jeździć na regularnych liniach. A "LR" wg mnie są regularne - nawet jeśli kursują tylko w słoneczne dni, to jednak mają przygotowany rozkład.
Re: Linie sezonowe (
Pomysł z PolRegio fajny, jednak rozszerzyłbym o pociągi IC.[...]
W pojazdach linii LR6 na odcinku Krzeszowice Dworzec Autobusowy – Rudno Zamek i LR9 na odcinku Krzeszowice Dworzec Autobusowy – Czerna Las będzie można także odbywać przejazd na podstawie następujących biletów kolejowych ważnych w pociągach spółki POLREGIO:
- jednorazowych - na przejazd w jedną stronę lub "tam i z powrotem" w relacji pomiędzy dowolną stacją (przystankiem) posiadającą w nazwie "Kraków" (w tym "Kraków Business Park") a inną stacją (przystankiem), o ile w tej relacji jest obsługiwana stacja "Krzeszowice", oraz w relacji pomiędzy stacją (przystankiem) "Zabierzów" lub "Rudawa" a inną stacją (przystankiem), o ile w tej relacji jest obsługiwana stacja "Krzeszowice";
- strefowych - czasowych lub liniowych ważnych w relacjach podanych wyżej;
- okresowych - ważnych w relacjach podanych wyżej.
Można jak najbardziej to zrobić, ale urzędnicy, którzy często myślą jak myślą nie wpadną na taki pomysł.yosujiro pisze: ↑27 lip 2021, 20:16 Co do Tenczynka to uzgodnić temat z powiatem i postawić słupek raczej nie będzie problematyczne.
Co do Rudna, to z opisu przystanku końcowego wynika, że będzie przy Muzeum Agatów, gdzie powstał spory parking, bo z dolnego parkingu to jest ścieżka, a nie droga. Dojazd jest ciasny, ale ja obstawiam, że do obsługi tych dwóch linii wyślą Sprintery, bo Autosany to raczej będzie nadpodaż.
Ponadto dodałbym na LR6 przystanek w Tenczynku w rejonie OSP, a na LR9 przystanek gdzieś w okolicy kopalni Czatkowice.
Zdziwiłbyś się... Wyślą pewnie jak na LR8 SU 12 IV/SU 12,9 III Hybrid, i max 5 osób będzie jeździć.
Dokładnie - na regularnej linii zbiorkomu nie mogą żadne pojazdy, które nie mają dodatkowych drzwi.
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne
Na 209 w słoneczne weekendy jest dramat jeśli chodzi o ilość osób w środku, ale od 3tyg jest liczenie pasażerów to może coś to pomoże chociaż wątpię. Niestety od kilku lat już nie jeżdżą przeguby przez 352 i warianty do Mnikowa- chociaż dla mnie to nie problem żeby puścić, wystarczy skrócić do Morawicy, bo i tak mało kto tym jeździ dalej.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne
Honorowanie biletów w zależności od pogody to naprawdę jest ewenement. Ja się jednak bardzo cieszę, że udało się po raz kolejny "dogadać" coś z koleją i na pewno skorzystam.
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne
Te autobusy będą czekać w przypadku opóźnienia pociągu...?
Bo co innego autobus skomunikowany z pociągiem (o czym brak mowy w komunikacie), a co innego autobus z rozkładem dostosowanym do pociągu (o czym jest mowa w komunikacie), który np. może odjechać 5 min przed przyjazdem tego pociągu
Mam nadzieję, że to pierwsze, bo przy obecnych remontach PLK kariera tych linii może się niestety skończyć szybciej, niż się zaczęła. A byłoby szkoda, bo pomysł w sumie fajny Ale imho kluczowe jest to, żeby jadąc pociągiem mieć pewność przesiadki dalej
Bo co innego autobus skomunikowany z pociągiem (o czym brak mowy w komunikacie), a co innego autobus z rozkładem dostosowanym do pociągu (o czym jest mowa w komunikacie), który np. może odjechać 5 min przed przyjazdem tego pociągu
Mam nadzieję, że to pierwsze, bo przy obecnych remontach PLK kariera tych linii może się niestety skończyć szybciej, niż się zaczęła. A byłoby szkoda, bo pomysł w sumie fajny Ale imho kluczowe jest to, żeby jadąc pociągiem mieć pewność przesiadki dalej
Re: Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne
Co do tłoku w 209 i 269 - również mam znajomych w gm. Liszki i od lat narzekają na ten problem, że w Salwatorze muszą walczyć o miejsce w autobusie z plażowiczami. Kryspinów jest tak popularny, że może i z linii 109 można byłoby na weekendy zrobić 309 z przegubami do ronda w Kryspinowie.
Re: Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne
Jestem za I powinno dać się to zrobić bez dokładania dodatkowej brygady.
PS. ZTP wrzucił mapki z trasami i przystankami "LR6" i "LR9":
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... 3760676885
Re: Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne
Teraz się okazuje po wpisie na fb ZTP, że również posiadając bilet na jakąkolwiek strefę będzie można poruszać się pociągiem. A to już nie będzie do zweryfikowania dla konduktora czy ktoś jedzie do Krzeszowic do linii rekreacyjnej czy będzie się poruszał na innych odcinkach miedzy Krzeszowicami a Krakowem Głównym. Miejmy nadzieję, że to przedsmak pełnej integracji biletowej.
Re: Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne
A tak z ciekawości - jak to jest, czy do 352 dokłada się coś gmina Liszki? Czy to jest takie aglo w 100% finansowane przez Kraków?lolek-12 pisze: ↑28 lip 2021, 8:39 Co do tłoku w 209 i 269 - również mam znajomych w gm. Liszki i od lat narzekają na ten problem, że w Salwatorze muszą walczyć o miejsce w autobusie z plażowiczami. Kryspinów jest tak popularny, że może i z linii 109 można byłoby na weekendy zrobić 309 z przegubami do ronda w Kryspinowie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 18 gości