Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne

- Linie, trasy, rozkłady
prezes
Pomiarowiec
Posty: 586
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: prezes » 06 kwie 2021, 14:16

MPK Kraków pisze: Przypominamy, że miasto planuje uruchomić cztery dodatkowe linie, do Ojcowa, dolinek podkrakowskich, Puszczy Niepołomickiej oraz do Przylasku Rusieckiego. Wszystkie linie kursowałyby w weekendy w godzinach od 7.00 do 19.00. Co o tym myślicie? Czy korzystalibyście z takich połączeń? Zachęcamy do wypełnienia poniższej ankiety, która będzie dla Was dostępna do końca tygodnia.
Ankieta
MPK na swoim profilu na Facebooku dało link do ankiety odnośnie linii rekreacyjnych. Trzeba przyznać, że ciekawy pomysł i ciekawe w jakim kształcie będą one ostatecznie funkcjonować.

W ankiecie są też zaznaczone planowane trasy linii wraz z zaznaczonymi przystankami. Jeśli ma to być ostateczna lista przystanków tych linii, to trochę obawiam się o ich sukces. W pobliżu Puszczy Niepołomickiej jest planowany tylko jeden przystanek, a jest to znacznie rozleglejszy obszar, podobnie jak Dolina Będkowska. W przypadku linii do Ojcowa też wydaje mi się, że pomiędzy Czajowicami, a Ojcowem jest zbyt duża luka w przystankach, a jest to obszar, który mógłby przyciągnąć dodatkowych pasażerów.

lolek-12
Znawca
Posty: 165
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: lolek-12 » 06 kwie 2021, 14:24

Ja R8 widziałbym tak: Krowodrza Górka - Azory - Rondo Ofiar Katynia - Bronowice SKA - Bronowice Małe - Mydlniki - Rząska Podkamycze - SKAŁA KMITY - Zabierzów Centrum - Zabierzów Rynek - Więckowice Lipka - Kobylany Remiza - BĘDKOWICE DOLINA (tymczasowy przystanek) - Będkowice Pętla

Więcej ludzi z Krakowa skorzysta, przy okazji możliwość złapania pociągu w Zabierzowie czy w Bronowicach, no i dodatkowe turystyczne miejsce, czyli Skała Kmity.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Kaszmir » 06 kwie 2021, 14:30

Jeśli chodzi o krakowską końcówkę, przesunąłbym "R8" do centrum, wzorem "R0" i "R1". Troszkę nie rozumiem czemu bliźniacze "R0" ma jechać z centrum, a "R8" już z obrzeży. Bronowice Małe czy Krowodrza Górka - niewielka różnica, i tak trzeba będzie podjechać i się przesiąść, więc sporo osób wybierze auto. Sukces "352" czy nawet "304" wziął się stąd, że jadą przez sporą część miasta i zbierają chętnych.

PS. Skała Kmity - pomysł interesujący :)

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 550
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: GoMeZz391 » 06 kwie 2021, 20:40

lolek-12 pisze:
06 kwie 2021, 14:24
Ja R8 widziałbym tak: Krowodrza Górka - Azory - Rondo Ofiar Katynia - Bronowice SKA - Bronowice Małe - Mydlniki - Rząska Podkamycze - SKAŁA KMITY - Zabierzów Centrum - Zabierzów Rynek - Więckowice Lipka - Kobylany Remiza - BĘDKOWICE DOLINA (tymczasowy przystanek) - Będkowice Pętla

Więcej ludzi z Krakowa skorzysta, przy okazji możliwość złapania pociągu w Zabierzowie czy w Bronowicach, no i dodatkowe turystyczne miejsce, czyli Skała Kmity.
Ja bym jeszcze nieco zmodyfikował końcówkę ;)

Robiąc R8:
DGW/DGZ-NK-Plac Inwalidów-Czarnowiejska- MS AGH- Bronowice Wiadukt-Bronowice Wiadukt-Bronowice Małe - Mydlniki - Rząska Podkamycze - SKAŁA KMITY - Zabierzów Centrum - Zabierzów Rynek - Więckowice Lipka - Kobylany Remiza - Będkowice Pętla - Będkowice.
Najlepsze dojście do obu dolinek i punktu widokowego w Będkowicach, a przystanek w samym centrum, można by się też pokusić jakby się postawiło zakaz parkowania.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 586
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: prezes » 07 kwie 2021, 0:29

GoMeZz391 pisze:
06 kwie 2021, 20:40
Robiąc R8:
DGW/DGZ-NK-Plac Inwalidów-Czarnowiejska- MS AGH- Bronowice Wiadukt-Bronowice Wiadukt-Bronowice Małe - Mydlniki - Rząska Podkamycze - SKAŁA KMITY - Zabierzów Centrum - Zabierzów Rynek - Więckowice Lipka - Kobylany Remiza - Będkowice Pętla - Będkowice.
Najlepsze dojście do obu dolinek i punktu widokowego w Będkowicach, a przystanek w samym centrum, można by się też pokusić jakby się postawiło zakaz parkowania.
Jeszcze lepiej by było, gdyby udało się tę linię wydłużyć nieco bardziej w głąb Będkowic, aby zapewnić dojazd do większej ilości tras spacerowych w Dolinie Będkowskiej, w tym m. in. trasy Pod Sokolicą. Z pewnością wtedy linia ta byłaby atrakcyjniejsza dla większej ilości pasażerów. Jeśli chodzi o nawrotkę dla tej linii nie jestem pewien czy znalazłoby się na nią miejsce wcześniej, ale może można by skierować tę linię na pętlę w Murowni zapewniając dodatkowe połączenie z Ojcowskim Parkiem Narodowym?

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 550
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: GoMeZz391 » 07 kwie 2021, 9:56

prezes pisze:
07 kwie 2021, 0:29
[...]
Jeszcze lepiej by było, gdyby udało się tę linię wydłużyć nieco bardziej w głąb Będkowic, aby zapewnić dojazd do większej ilości tras spacerowych w Dolinie Będkowskiej, w tym m. in. trasa Pod Sokolicą. Z pewnością wtedy linia ta byłaby atrakcyjniejsza dla większej ilości pasażerów. Jeśli chodzi o nawrotkę dla tej linii nie jestem pewien czy znalazłoby się na nią miejsce wcześniej, ale może można by skierować tę linię na pętlę w Murowni zapewniając dodatkowe połączenie z Ojcowskim Parkiem Narodowym?
Można też się pokusić o tę opcję i wtedy robimy tymczasowy przystanek przed Borynią na wyjściu/wejściu do dolinki przez Czarcie Wrota o nazwie "Będkowice - Dolina Będkowska" i końcówkę na Murowni na pętli jak warianty 210, a linii R0 robimy wjazd na pętlę i wtedy będziemy mieć zapewnione dobre połączenie OPN z Dolinką Będkowską i Kobylańską.
Przy takim układzie linia R8 zapewni dojazd do Skały Kmity w ZBW, Dolinki Będkowskiej wraz z Kobylańską i Jaskini Wierzchowskiej Górnej.

Ale to są urzędnicy, którzy po taniości i bez połączenia węzłów chcą zrobić coś ciekawego, ale im nie wychodzi... W proponowanym układzie przez miasto linii R8 i tak pełno ludzi wybierze auto, bo części miastowych nie chce się iść około 2 km, gdzie są dwa wzniesienia do pokonania.

edek3253
Pasażer
Posty: 4
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: edek3253 » 07 kwie 2021, 10:03

Kaszmir pisze:
06 kwie 2021, 14:30
Bronowice Małe czy Krowodrza Górka - niewielka różnica, i tak trzeba będzie podjechać i się przesiąść,
Jak to jest linia weekendowa to ludzie z Prądnika, Azorów czy Krowodrzy tez musieliby specjalnie do centrum dojechać. Te rejony to wielkie osiedla, autobus miałby branie. Pomysł ze Skałą Kmity bardzo dobry, ale po co te przystanki po drodze w gminie Zabierzów? To chyba ma być linia przyspieszona dla Krakowian?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Kaszmir » 07 kwie 2021, 10:26

edek3253 pisze:
07 kwie 2021, 10:03
Jak to jest linia weekendowa to ludzie z Prądnika, Azorów czy Krowodrzy tez musieliby specjalnie do centrum dojechać.
No linia przecież może zatrzymywać się po drodze :) Chodzi o to, by przejechała jednak kawałek miasta i zebrała chętnych. Gdyby "352" zaczynało (np.) na Salwatorze, raczej nie cieszyłoby się aż taką popularnością.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 550
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: GoMeZz391 » 07 kwie 2021, 11:15

edek3253 pisze:
07 kwie 2021, 10:03
[...]
Jak to jest linia weekendowa to ludzie z Prądnika, Azorów czy Krowodrzy tez musieliby specjalnie do centrum dojechać. Te rejony to wielkie osiedla, autobus miałby branie. Pomysł ze Skałą Kmity bardzo dobry, ale po co te przystanki po drodze w gminie Zabierzów? To chyba ma być linia przyspieszona dla Krakowian?
Nie będą musieli dojeżdżać do centrum. Mogą na ROK i do Zabierzowa do centrum, albo na Lipkę.
A przystanki w centrum Zabierzowa po to aby była dobra komunikacja na terenie całej gminy. Aby linia spełniła swoją rolę to też mieszkańcy wewnątrz gminy muszą mieć opcję np. z Kobylan dojechać na Skałę Kmity, albo osoba z Zabierzowa do OPN. Tak samo turysta aby skorzystać to też powinien mieć zapewnioną dobrą realizację węzłów przesiadkowych. Jak nie będzie się zatrzymywać to mieszkańcy z GZ i tak autem będą zatykać Ojców i autobus tam nie zawróci, bo ludzie zblokują drogę.
Będzie to linia przyspieszona, która się zatrzymuje na wybranych przystankach.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 586
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: prezes » 07 kwie 2021, 11:54

Też jestem zdania, że te linie rekreacyjne powinny zatrzymywać się na większej ilości przystanków, tak aby dostęp do nich był jak najszerszy, w tym wliczając także te popularniejsze przystanki poza Krakowem, w innych gminach. Podobnie uważam, że więcej przystanków powinno być w okolicach wspomnianych miejsc rekreacyjnych, aby zapewnić do nich lepszy dostęp. Jeden czy dwa przystanki zapewnią tylko dojazd do niewielkiej części Ojcowskiego Parku Narodowego, a przecież jest więcej miejsc koło których autobus będzie przejeżdżał, a nie jest tam planowany żaden przystanek. Pomiędzy Czajowicami, a Ojcowem kilka przystanków powinno się znaleźć.

Ciekaw też jestem jaka będzie obsługa taborowa tych linii. Puszczą na nie przeguby, 12,9-metrowe hybrydy czy może standardowe miejskie autobusy?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Kaszmir » 07 kwie 2021, 12:11

W Krakowie - trochę więcej przystanków nie zaszkodzi. Natomiast warto żeby linie utrzymały przyspieszony charakter, bo dzięki temu mogą stać się alternatywą dla samochodu.

W gminach - jak gminy dopłacą, to dostaną przystanki. Jak nie, to trudno by Kraków sponsorował bezpłatny przejazd mieszkańcom Zabierzowa czy Niepołomic.

ant_sm
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: ant_sm » 07 kwie 2021, 12:18

prezes pisze:
07 kwie 2021, 11:54
Pomiędzy Czajowicami, a Ojcowem kilka przystanków powinno się znaleźć.
Ale z tego co widzę to trasa przebiega przez inną gminę, która nie jest w porozumieniu, więc chyba nie bardzo można zrobić, żeby linia KMK zatrzymywała się po drodze :?:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Kaszmir » 07 kwie 2021, 12:51

ant_sm pisze:
07 kwie 2021, 12:18
Ale z tego co widzę to trasa przebiega przez inną gminę, która nie jest w porozumieniu, więc chyba nie bardzo można zrobić, żeby linia KMK zatrzymywała się po drodze :?:
Dokładnie tak - dodanie przez ZTP przystanków na terenie gmin które są poza porozumieniem jest bardzo, bardzo skomplikowanym procesem.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 550
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: GoMeZz391 » 07 kwie 2021, 12:52

Kaszmir pisze:
07 kwie 2021, 12:11
W Krakowie - trochę więcej przystanków nie zaszkodzi. Natomiast warto żeby linie utrzymały przyspieszony charakter, bo dzięki temu mogą stać się alternatywą dla samochodu.

W gminach - jak gminy dopłacą, to dostaną przystanki. Jak nie, to trudno by Kraków sponsorował bezpłatny przejazd mieszkańcom Zabierzowa czy Niepołomic.
Ale czy Kraków zaproponował gminom coś konkretnego, czy tylko na zasadzie "zapłacie 500 zł to będzie mieć 3 przystanki dodatkowe na tej trasie". W takiej sytuacji nie dziwota, że gminy nie podjęły rozmów konkretnych. Jak dla mnie gminy powinny mieć prawo decydować jak zrobić linię aby miała jak najmniej przystanków, a zarazem jak najwięcej atrakcji połączyć.
Taryfa biletowa normalnie ma obowiązywać jak w innych liniach z wyjątkiem mając sieciówkę na I jedzie się za darmo.

ant_sm pisze:
07 kwie 2021, 12:18
[...]
Ale z tego co widzę to trasa przebiega przez inną gminę, która nie jest w porozumieniu, więc chyba nie bardzo można zrobić, żeby linia KMK zatrzymywała się po drodze :?:
Jak by chcieli, to wszystko można załatwić... Tylko trza wystąpić z propozycją, a nie wychodzić nagle z informacją o utworzeniu. A tu tak wygląda jakby nie było żadnych poważnych rozmów z gminami na spokojnie o propozycji stworzenia takich linii...

prezes
Pomiarowiec
Posty: 586
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: prezes » 07 kwie 2021, 13:03

ant_sm pisze:
07 kwie 2021, 12:18
Ale z tego co widzę to trasa przebiega przez inną gminę, która nie jest w porozumieniu, więc chyba nie bardzo można zrobić, żeby linia KMK zatrzymywała się po drodze :?:
Skoro w Ojcowie będzie się dało zrobić przystanki, to dlaczego miałoby się nie dać po drodze, aby zapewnić bezpośredni dojazd do większej ilości ścieżek spacerowych w Ojcowskim Parku Narodowym. Jeśli trzeba by się dogadać z dodatkowymi gminami, myślę, że nie powinno być problemu, zwłaszcza, że to Kraków finansuje te linie rekreacyjne, więc gminy te raczej ucieszyłyby się z dodatkowego połączenia, tak samo jak mieszkańcy Krakowa, którzy zyskaliby lepszy dojazd do parku narodowego.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość