Strona 6 z 36

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 07 kwie 2021, 13:14
autor: fistaszek
edek3253 pisze: 07 kwie 2021, 10:03 Jak to jest linia weekendowa to ludzie z Prądnika, Azorów czy Krowodrzy tez musieliby specjalnie do centrum dojechać. Te rejony to wielkie osiedla, autobus miałby branie. Pomysł ze Skałą Kmity bardzo dobry, ale po co te przystanki po drodze w gminie Zabierzów? To chyba ma być linia przyspieszona dla Krakowian?
Warto by było, aby do linii tej prosty dostęp miał każdy krakowianin, nie tylko ten z północy miasta. Najłatwiej dokonać tego wtedy, gdy linia ta kursuje z centrum miasta. Uważam, że dobrym posunięciem jest skierowanie wszystkich tych linii do Centrum, gdyż wtedy najwięcej pasażerów może na niej skorzystać :) .
prezes pisze: 07 kwie 2021, 13:03 ... gminy te raczej ucieszyłyby się z dodatkowego połączenia, tak samo jak mieszkańcy Krakowa, którzy zyskaliby lepszy dojazd do parku narodowego.
Gminy by się ucieszyły, mieszkańcy Krakowa nie bardzo :lol: - zatrzymywanie się na każdym przystanku nie służy czasowi przejazdu.

Generalnie uważam, że R-ki to bardzo ciekawy pomysł, zdecydowanie do wypróbowania. Jestem ciekaw, jak dużą popularnością cieszyłyby się te linie. Jeśli sporą, można pomyśleć o stworzeniu kursów także w słoneczne weekendy ;) . Uważam jednak, że poza Krakowem linia taka powinna się zatrzymywać tylko i wyłącznie w miejscach turystycznych, a w mieście tylko na dużych węzłach - w przeciwnym razie większość i tak wybierze samochód.

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 07 kwie 2021, 13:45
autor: prezes
fistaszek pisze: 07 kwie 2021, 13:14 Gminy by się ucieszyły, mieszkańcy Krakowa nie bardzo :lol: - zatrzymywanie się na każdym przystanku nie służy czasowi przejazdu.
Nie mówię o zatrzymywaniu się na każdym przystanku, tylko o dodaniu przystanków w miejscach także atrakcyjnych turystycznie, które autobus będzie mijał po drodze. Na pewnym fragmencie będzie on jechał w zupełnym sąsiedztwie do parku narodowego, a nie jest tam przewidziany żaden przystanek. Myślę, że powinno to zostać zmienione.

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 07 kwie 2021, 14:26
autor: Lw25
Sam pomysł jest fajny, ale znowu, MPK nie ma taboru na takie długie linie.

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 07 kwie 2021, 14:59
autor: Kaszmir
GoMeZz391 pisze: 07 kwie 2021, 12:52Ale czy Kraków zaproponował gminom coś konkretnego, czy tylko na zasadzie "zapłacie 500 zł to będzie mieć 3 przystanki dodatkowe na tej trasie". W takiej sytuacji nie dziwota, że gminy nie podjęły rozmów konkretnych.
Gminy dostały propozycje, teraz mają czas na odpisanie.
GoMeZz391 pisze: 07 kwie 2021, 12:52Jak by chcieli, to wszystko można załatwić... Tylko trza wystąpić z propozycją, a nie wychodzić nagle z informacją o utworzeniu.
Tak, wszystko da się załatwić, tylko czasem może to zająć wiele tygodni (miesięcy?). Dodanie gminy do porozumienia to masa formalności, decyzji do podjęcia itd. I mogłoby się okazać, że nie zdążyliby w tym sezonie. Wolę linię omijającą jeden czy dwa przystanki niż linię której w ogóle nie ma.

Zresztą to nie tylko kwestia gmin - częścią dróg zarządzają GDDKiA albo ZDPK (Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego). Powodzenia w szybkim załatwianiu spraw z nimi :)

Zresztą to kwestia nie tylko aglo - ostatnio się dowiedziałem, że nawet dodanie słupka przystankowego na istniejącej drodze to kwestia przynajmniej kilku tygodni, bo zmiana musi zostać zaopiniowana choćby przez Policję.
prezes pisze: 07 kwie 2021, 13:03Skoro w Ojcowie będzie się dało zrobić przystanki, to dlaczego miałoby się nie dać po drodze, aby zapewnić bezpośredni dojazd do większej ilości ścieżek spacerowych w Ojcowskim Parku Narodowym.
Z Ojcowem jest właśnie ten problem o którem wspomniałem powyżej - drogą zarządza ZDPK, trwają właśnie ustalenia co do zmiany organizacji ruchu i wyznaczenia przystanku, jednak nie jest to proces szybki. Z tego co wiem, przez to linia do Ojcowa może zaliczyć opóźnienie - pytanie, czy jeśli do tego dojdzie, to czy wraz z nią nie przesuną terminu premiery wszystkich linii rekreacyjnych?

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 07 kwie 2021, 15:31
autor: prezes
Kaszmir pisze: 07 kwie 2021, 14:59 Gminy dostały propozycje, teraz mają czas na odpisanie.
Czyli rozumiem, że mapki tras w ankiecie nie zawierały pełnej listy przystanków? Mam nadzieję, że coś się w tej sprawie zmieni.
Kaszmir pisze: 07 kwie 2021, 14:59 Z Ojcowem jest właśnie ten problem o którem wspomniałem powyżej - drogą zarządza ZDPK, trwają właśnie ustalenia co do zmiany organizacji ruchu i wyznaczenia przystanku, jednak nie jest to proces szybki. Z tego co wiem, przez to linia do Ojcowa może zaliczyć opóźnienie
Rozumiem, jednak skoro już podejmuje się trud w uruchomieniu linii do Ojcowa, można też podjąć kroki w celu zapewnienia obsługi dodatkowych przystanków między Czajowicami a Ojcowem. Swoją drogą, czy linia ta nie może korzystać z obecnie istniejącej infrastruktury?

Np. w tym czy w tym miejscu.

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 07 kwie 2021, 15:48
autor: GoMeZz391
prezes pisze: 07 kwie 2021, 15:31
Kaszmir pisze: 07 kwie 2021, 14:59 Gminy dostały propozycje, teraz mają czas na odpisanie.
Czyli rozumiem, że mapki tras w ankiecie nie zawierały pełnej listy przystanków? Mam nadzieję, że coś się w tej sprawie zmieni.

[...]
Oby było tak jak mówisz. Bo wiele linii obecnie pomija kluczowe węzły na terenie miasta, a po gminie kluczowych przystanków, dzięki któremu mogą również skorzyctać turyści z innych miejc rekreacyjnych.
prezes pisze: 07 kwie 2021, 15:31 [...]

Rozumiem, jednak skoro już podejmuje się trud w uruchomieniu linii do Ojcowa, można też podjąć kroki w celu zapewnienia obsługi dodatkowych przystanków między Czajowicami a Ojcowem. Swoją drogą, czy linia ta nie może korzystać z obecnie istniejącej infrastruktury?

Np. w tym czy w tym miejscu.
Spokojnie taka linia może korzystać z już obecnych przystanków np. R8 przy wejściu do Dolinki Będkowskiej z przystanku Będkowice Borynia.

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 07 kwie 2021, 15:59
autor: pasazer_mobilisu
Lw25 pisze: 07 kwie 2021, 14:26 Sam pomysł jest fajny, ale znowu, MPK nie ma taboru na takie długie linie.
A jaki jest tam przewidziany czas przejazdu? 60 minut?
To w nieprzystosowanym tramwaju zdarzyło mi się tyle jechać. Nie jestem pewien co do autobusu, bo tak długiej miejskiej linii nie kojarzę, ale jadąc w korkach możliwe, że też zajęło to godzinę.

Kilka lat temu był przetarg na takie podmiejskie LE i nikt nie wystartował, ja kilka dni chodziłem smutny z tego powodu, widocznie w MPK też nie chcą więcej rozczarowań :D
prezes pisze: 07 kwie 2021, 15:31 Swoją drogą, czy linia ta nie może korzystać z obecnie istniejącej infrastruktury?

Np. w tym czy w tym miejscu.
Pytanie komu trzeba by zapłacić za możliwość korzystania z tych przystanków :D wyglądają też bardziej jak wychodek niż jak miejsce gdzie ma zatrzymać się autobus.

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 07 kwie 2021, 16:18
autor: prezes
pasazer_mobilisu pisze: 07 kwie 2021, 15:59 A jaki jest tam przewidziany czas przejazdu? 60 minut?
To w nieprzystosowanym tramwaju zdarzyło mi się tyle jechać. Nie jestem pewien co do autobusu, bo tak długiej miejskiej linii nie kojarzę, ale jadąc w korkach możliwe, że też zajęło to godzinę.
Niektóre, dłuższe linie aglomeracyjne też mają czas przejazdu zbliżony do godziny zegarowej. Przykładowo linia "278" w zależności od godziny miewa czas przejazdu wynoszący nawet 70 minut. Myślę, że zdecydowanie przydałoby się zakupić tabor bardziej przystosowany do takich dalekobieżnych tras.
pasazer_mobilisu pisze: 07 kwie 2021, 15:59 wyglądają też bardziej jak wychodek niż jak miejsce gdzie ma zatrzymać się autobus.
Zawsze lepiej niż nic. Rzekłbym, że i tak lepiej niż niektóre przystanki na aglomeracji :D
W takim "wychodku" to przynajmniej można schować się przed deszczem :)

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 07 kwie 2021, 17:09
autor: damian_krk2
pasazer_mobilisu pisze: 07 kwie 2021, 15:59A jaki jest tam przewidziany czas przejazdu? 60 minut?
To w nieprzystosowanym tramwaju zdarzyło mi się tyle jechać. Nie jestem pewien co do autobusu, bo tak długiej miejskiej linii nie kojarzę, ale jadąc w korkach możliwe, że też zajęło to godzinę.
Przecież przejazd linią 139 od pętli do pętli w szczycie to ponad 60 minut.

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 07 kwie 2021, 17:14
autor: MichalTyniec
damian_krk2 pisze: 07 kwie 2021, 17:09Przecież przejazd linią 139 od pętli do pętli w szczycie to ponad 60 minut.
Dokładnie 🙂 a w normalnych warunkach niepandemicznych to nawet półtorej do dwóch.

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 07 kwie 2021, 17:24
autor: ant_sm
prezes pisze: 07 kwie 2021, 15:31 Rozumiem, jednak skoro już podejmuje się trud w uruchomieniu linii do Ojcowa, można też podjąć kroki w celu zapewnienia obsługi dodatkowych przystanków między Czajowicami a Ojcowem. Swoją drogą, czy linia ta nie może korzystać z obecnie istniejącej infrastruktury?
Ojców jest w gminie Skała, natomiast odcinek Czajowice - Ojców jest w gminie Jerzmanowice. Z tego co wiem przejście drogi związanej z przystąpieniem do porozumienia to długi proces i podjęcie uchwał zarówno po stronie Krakowa jak i zainteresowanej gminy. Pytanie więc czy dla jednej linii sezonowej gra jest warta świeczki i czy sama gmina byłaby zainteresowana (przykład Igołomii pokazuje, że niekoniecznie tak musi być).

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 08 kwie 2021, 14:02
autor: Kaszmir
prezes pisze: 07 kwie 2021, 15:31Czyli rozumiem, że mapki tras w ankiecie nie zawierały pełnej listy przystanków? Mam nadzieję, że coś się w tej sprawie zmieni.
Lista przystanków może się zmienić. Zresztą nie zdziwiłbym się, gdyby trasy też jeszcze się zmieniły (choć to tylko mój domysł). Pamiętajcie, w Krakowie nic nie jest ustalone na pewno do czasu opublikowania rozkładów na kilka dni przed zmianą ;)
prezes pisze: 07 kwie 2021, 15:31Rozumiem, jednak skoro już podejmuje się trud w uruchomieniu linii do Ojcowa, można też podjąć kroki w celu zapewnienia obsługi dodatkowych przystanków między Czajowicami a Ojcowem.
A kto powiedział, że nie zostały podjęte?
pasazer_mobilisu pisze: 07 kwie 2021, 15:59Pytanie komu trzeba by zapłacić za możliwość korzystania z tych przystanków :D wyglądają też bardziej jak wychodek niż jak miejsce gdzie ma zatrzymać się autobus.
O właśnie! Oprócz czasochłonnych formalności, dochodzą jeszcze kwestie opłat dla zarządcy.
ant_sm pisze: 07 kwie 2021, 17:24Ojców jest w gminie Skała, natomiast odcinek Czajowice - Ojców jest w gminie Jerzmanowice. Z tego co wiem przejście drogi związanej z przystąpieniem do porozumienia to długi proces i podjęcie uchwał zarówno po stronie Krakowa jak i zainteresowanej gminy.
Też tak słyszałem. Kroki chyba zostały podjęte, jednak to zajmie dużo czasu i nie wiadomo, czy skończy się sukcesem.

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 08 kwie 2021, 21:38
autor: pjetrek
Cieszy fakt, że pomyślano o wzmocnieniach linii 100/101, ale ja bym do listy linii z potencjałem rekreacyjnym dodał jeszcze 102 i 109.
Linie te rownież dowożą do Lasku Wolskiego, chociaz w nieco inne miejsca. Ale może własnie taki transport byłby alternatywą dla mocno dociążonej 134 w pogodne dni...

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 09 kwie 2021, 11:29
autor: brovar
Szkoda, że ta linia Niepołomicka nie pojedzie tak z dodatkowym przystankiem.
Obrazek
W tym miejscu znajduje się przeszło tysiąc działek rekreacyjnych pracowników z Huty Sędzimira.

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

: 09 kwie 2021, 15:25
autor: Zieleńczanin
Pomysł na linię docierającą tam wg mnie jest bardzo dobry. Nie łączyłbym jej jednak z R1, a puściłbym ją osobno, żeby zahaczyła o Nową Hutę - o tak:
https://maps.app.goo.gl/yJAVjQSUXyU1gv229
Trasa na terenie Nowej Huty oczywiście do ustalenia. Jakoś nawrócić w Szarowie trzeba, więc linia jedzie w jedną stronę przez A4, a nie przez Brzezie (przystanek tamże w celu obsłużenia Puszczy Niepołomickiej).