Dokładnie - głównym problemem była niska punktualność kursów 178/478 oraz ich słabe powiązanie z godzinami rozpoczęcia i zakończenia lekcji, przez co dzieci mieszkające poza samymi Skotnikami (np. w rejonie Kobierzyńskiej), a uczące się w tutejszej szkole, miały trudności z podróżami na trasie szkoła <=> dom.Kaszmir pisze: ↑04 sty 2021, 11:02
Jako dojazd do tramwajów i ogólnie do miasta, "116" jest teraz podstawą. Mi chodziło bardziej o połączenie Skotnik z Babińskiego, Kobierzyńską czy nawet z Łagiewnikami. Swego czasu były też skargi na "478" i trudny dojazd do szkoły w Skotnikach (który rozwiązaliśmy wariantami "166"), choć tu mogło chodzić o punktualność.
Czerwone Maki, Ruczaj
-
- Pasażer
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 lut 2020, 20:56
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Widać, że linia "578" również na Ruczaju zaczęła cieszyć się popularnością pasażerów (zarówno poza szczytem jak i w weekendy). Można zauważyć, że wcale tak dużo osób nie podbiera "11" (niewielu pasażerów wysiada w Łagiewnikach i Podgórzu SKA - większość z nich podróżuje dalej w kierunku Mistrzejowic). W Łagiewnikach w kierunku Maków widać, że te linie podbierają sobie wzajemnie potok, ale to kwestia koordynacji
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Linia "578" powinna mieć uporządkowane przystanki na Ruczaju (zwłaszcza rezygnacja z obsługi przystanku Borsucza) oraz powinna jednak zatrzymywać się na Kuklińskiego.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Pomiarowiec
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Oj tak. Zwłaszcza na Kuklińskiego. Nie oszukujmy się, autobus i tak utyka często na estakadzie właśnie w tym rejonie, nie raz widzę jak kierowcy postanawiają jechać dołem gdyż to kilka sekund szybciej a czas przejazdu między Podgórzem SKA a M1 Nowohucka jest bardzo wyżyłowany także takie 60 sekund raczej by nie zaszkodziło tej linii.
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Kontynuuję w stosownym temacie Na Ruczaju to należałoby każdy przystanek tak naprawdę przemyśleć.Mr. Passenger pisze: ↑17 cze 2021, 21:39 A jeżeli w zamian za to jakiś przystanek trzeba by było usunąć to osobiście celowałbym w Borsuczą
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Znawca
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Minął już ponad rok od wyrzucenia "194" z Czerwonych Maków. Mimo że na początku byłem bardzo sceptyczny to jednak muszę przyznać, że przesunięcie jej na rozrastające się osiedle na Klinach było dobrą decyzją. Uważam jednak, że pozostawianie Czerwonych Maków bez żadnej linii w stronę Alej jest złym pomysłem, więc przygotowałem mały projekt nowej linii, która taką relację by przywróciła. A z racji tego, że na jesień zapowiadane są spore wzmocnienia to myślę, że nie byłby to aż tak nierealistyczny pomysł.
Wariant A:
114: likwidacja
504: (nowa linia) CZERWONE MAKI P+R - Chmieleniec - Kampus UJ - Ruczaj - Norymberska - Szwedzka - Rondo Grunwaldzkie (x2) - Jubilat - Muzeum Narodowe - (< AGH/UR) - Czarnowiejska - Miasteczko Studenckie AGH - Przybyszewskiego - Bronowice SKA - Rondo Ofiar Katynia - Stawowa - Jasnogórska - Piaskowa - Chełmońskiego Osiedle - CHEŁMOŃSKIEGO PĘTLA
Punktem wyjściowym było dla mnie stworzenie linii, która zapewniałaby dojazd z Czerwonych Maków do ciągu ATW, a przy okazji dublowała tramwaj w jak najmniejszym stopniu. Stąd właśnie pomysł linii przyspieszonej, która realizowałaby to połączenie w sposób bardzo sprawny i wygodny. Jej grupą docelową byliby głównie studenci (bezpośredni i wygodny dojazd z Kampusu 600-Lecia do pozostałych wydziałów UJ w rejonie ATW, Biblioteki Jagiellońskiej, Miasteczka Studenckiego, obiektów sportowych w rejonie Piastowskiej i budynków AGH i UR) oraz pasażerowie linii "skawińskich" (możliwość podróży z np. Radziszowa do ciągu ATW z zaledwie jedną przesiadką).
Początkowa częstotliwość mogłaby wynosić f~15/20 w dni powszednie oraz f~30 w weekendy. Myślę, że taka linia mogłaby stać się naprawdę popularnym połączeniem i z czasem uzyskać podobny status jak dzisiejsze "503", wraz ze stopniowym zwiększaniem częstotliwości.
Wariant B:
114: likwidacja
173: NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE - obecna trasa - Rondo Ofiar Katynia - Stawowa - Jasnogórska - Piaskowa - Chełmońskiego Osiedle - CHEŁMOŃSKIEGO PĘTLA
504: (nowa linia) CZERWONE MAKI P+R - wariant A - Rondo Ofiar Katynia - Conrada - AZORY
W tym wariancie wziąłem pod uwagę, że pasażerowie z Chełmońskiego mogą nie być specjalnie zadowoleni z drugiej linii, omijającej sporą część przystanków po drodze, więc zamieniłem końcówkami potencjalne "504" i obecne "173". Nie jestem pewny jak przyjęliby taką ofertę mieszkańcy Azorów, ale wydaje mi się, że nie wyszliby na tym źle, a nawet wręcz przeciwnie. "504" zapewniłoby im szybszy dojazd do Alej przy jednoczesnej obsłudze wszystkich ważniejszych przystanków i punktów przesiadkowych, a dodatkowo połączenie z Kampusem, co mogłoby dodatkowo zachęcić studentów do wynajmowania mieszkań właśnie w tamtym rejonie.
Dajcie znać co myślicie. Czy potencjalne "504" okazałoby się strzałem w dziesiątkę czy kompletnym niewypałem?
Wariant A:
114: likwidacja
504: (nowa linia) CZERWONE MAKI P+R - Chmieleniec - Kampus UJ - Ruczaj - Norymberska - Szwedzka - Rondo Grunwaldzkie (x2) - Jubilat - Muzeum Narodowe - (< AGH/UR) - Czarnowiejska - Miasteczko Studenckie AGH - Przybyszewskiego - Bronowice SKA - Rondo Ofiar Katynia - Stawowa - Jasnogórska - Piaskowa - Chełmońskiego Osiedle - CHEŁMOŃSKIEGO PĘTLA
Punktem wyjściowym było dla mnie stworzenie linii, która zapewniałaby dojazd z Czerwonych Maków do ciągu ATW, a przy okazji dublowała tramwaj w jak najmniejszym stopniu. Stąd właśnie pomysł linii przyspieszonej, która realizowałaby to połączenie w sposób bardzo sprawny i wygodny. Jej grupą docelową byliby głównie studenci (bezpośredni i wygodny dojazd z Kampusu 600-Lecia do pozostałych wydziałów UJ w rejonie ATW, Biblioteki Jagiellońskiej, Miasteczka Studenckiego, obiektów sportowych w rejonie Piastowskiej i budynków AGH i UR) oraz pasażerowie linii "skawińskich" (możliwość podróży z np. Radziszowa do ciągu ATW z zaledwie jedną przesiadką).
Początkowa częstotliwość mogłaby wynosić f~15/20 w dni powszednie oraz f~30 w weekendy. Myślę, że taka linia mogłaby stać się naprawdę popularnym połączeniem i z czasem uzyskać podobny status jak dzisiejsze "503", wraz ze stopniowym zwiększaniem częstotliwości.
Wariant B:
114: likwidacja
173: NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE - obecna trasa - Rondo Ofiar Katynia - Stawowa - Jasnogórska - Piaskowa - Chełmońskiego Osiedle - CHEŁMOŃSKIEGO PĘTLA
504: (nowa linia) CZERWONE MAKI P+R - wariant A - Rondo Ofiar Katynia - Conrada - AZORY
W tym wariancie wziąłem pod uwagę, że pasażerowie z Chełmońskiego mogą nie być specjalnie zadowoleni z drugiej linii, omijającej sporą część przystanków po drodze, więc zamieniłem końcówkami potencjalne "504" i obecne "173". Nie jestem pewny jak przyjęliby taką ofertę mieszkańcy Azorów, ale wydaje mi się, że nie wyszliby na tym źle, a nawet wręcz przeciwnie. "504" zapewniłoby im szybszy dojazd do Alej przy jednoczesnej obsłudze wszystkich ważniejszych przystanków i punktów przesiadkowych, a dodatkowo połączenie z Kampusem, co mogłoby dodatkowo zachęcić studentów do wynajmowania mieszkań właśnie w tamtym rejonie.
Dajcie znać co myślicie. Czy potencjalne "504" okazałoby się strzałem w dziesiątkę czy kompletnym niewypałem?
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Według mnie, wrócimy do sytuacji gdy tramwaje na Ruczaju i Kapelance (zwłaszcza dotyczy to "18") będą jeździć słabo napełnione podczas gdy autobus będzie przeciążony.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Na początku wyglądało to bardzo źle bo po prostu skrócono "194", nie dając nic w zamian. Dopiero z czasem pojawiło się "578", no i zamieniono końcówkami "114" ze "194", wzmacniając to drugie. Zatem Pod Fortem ma obecnie ~f=7,5/10 zamiast dawnego ~f12/20 do Alej. Z tego co wiem, "194" ma teraz lepsze zapełnienia niż przed zmianami.Mr. Passenger pisze: ↑24 cze 2021, 12:34Minął już ponad rok od wyrzucenia "194" z Czerwonych Maków. Mimo że na początku byłem bardzo sceptyczny to jednak muszę przyznać, że przesunięcie jej na rozrastające się osiedle na Klinach było dobrą decyzją. Uważam jednak, że pozostawianie Czerwonych Maków bez żadnej linii w stronę Alej jest złym pomysłem, więc przygotowałem mały projekt nowej linii, która taką relację by przywróciła. A z racji tego, że na jesień zapowiadane są spore wzmocnienia to myślę, że nie byłby to aż tak nierealistyczny pomysł.
"578" też może mieć sens, choć tak jak tu wspominano, "178" powinno dojeżdżać przynajmniej do Grota-Roweckiego by razem zapewniły sensowną przesiadkę na tramwaje. "578" raczej zostanie bo Miasto chce tworzyć szybkie międzydzielnicowe połączenia, takie jak "572" czy "578".
Wciąż problemem jest jednak brak dojazdu z zachodniego Ruczaju do Alej. Niby można się przesiąść z tramwajów, jednak to zbyt duży potok by miał się przesiadać. No i Skotniki, Skawina, Sidzina etc. właściwie straciły przesiadkę na linię do Alej (dojazdu Skawiny do "194" nie liczę bo "293" to wydmuszka). A zatem ci pasażerowie muszą się teraz przesiadać dwukrotnie, co raczej wielu zniechęci do km.
Propozycja "504", w obu wariantach, jest interesująca i myślę, że taka linia miałaby wzięcie. To tak naprawdę przywrócenie "114" na Ruczaj, jako przyspieszone. Jestem za.
Acz wydaje mi się, że ZTP raczej będzie chciało to połączenie ugrać przy okazji możliwego agloekspresu do Skawiny. Dla niego wszak najszybsza trasa wiedzie właśnie przez Czerwone Maki. Zatem raczej spodziewam się po prostu linii Skawina - Aleje, która będzie zatrzymywać się po drodze na Ruczaju.
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Wątpię żeby ten agloexpress jeśli powstanie kursował dalej niż na Podwawelskie, zawsze szukają pętli najbliżej gdzie można a dalej to musiałby jechać pewnie na Nowy Kleparz, a akurat Skawina wcale nie jest taka chętna żeby wzmacniać choćby linie już istniejące.Kaszmir pisze: ↑24 cze 2021, 13:03 Na początku wyglądało to bardzo źle bo po prostu skrócono "194", nie dając nic w zamian. Dopiero z czasem pojawiło się "578", no i zamieniono końcówkami "114" ze "194", wzmacniając to drugie. Zatem Pod Fortem ma obecnie ~f=7,5/10 zamiast dawnego ~f12/20 do Alej. Z tego co wiem, "194" ma teraz lepsze zapełnienia niż przed zmianami.
"578" też może mieć sens, choć tak jak tu wspominano, "178" powinno dojeżdżać przynajmniej do Grota-Roweckiego by razem zapewniły sensowną przesiadkę na tramwaje. "578" raczej zostanie bo Miasto chce tworzyć szybkie międzydzielnicowe połączenia, takie jak "572" czy "578".
Wciąż problemem jest jednak brak dojazdu z zachodniego Ruczaju do Alej. Niby można się przesiąść z tramwajów, jednak to zbyt duży potok by miał się przesiadać. No i Skotniki, Skawina, Sidzina etc. właściwie straciły przesiadkę na linię do Alej (dojazdu Skawiny do "194" nie liczę bo "293" to wydmuszka). A zatem ci pasażerowie muszą się teraz przesiadać dwukrotnie, co raczej wielu zniechęci do km.
Propozycja "504", w obu wariantach, jest interesująca i myślę, że taka linia miałaby wzięcie. To tak naprawdę przywrócenie "114" na Ruczaj, jako przyspieszone. Jestem za.
Acz wydaje mi się, że ZTP raczej będzie chciało to połączenie ugrać przy okazji możliwego agloekspresu do Skawiny. Dla niego wszak najszybsza trasa wiedzie właśnie przez Czerwone Maki. Zatem raczej spodziewam się po prostu linii Skawina - Aleje, która będzie zatrzymywać się po drodze na Ruczaju.
Dokładne tak by było, można coś uruchamiać ale w sytuacji gdy tramwaje by nie dawały rady obsłużyć istniejącego potoku a takiej sytuacji nie ma.
-
- Znawca
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Mieszkam na Ruczaju od bardzo dawna i szczerze mówiąc nie pamiętam by tramwaje kiedykolwiek jeździły słabo napełnione. Ba, czasami nawet był problem z tym, żeby wsiąść do środka, nie mówiąc nawet o jakimkolwiek komforcie podróży. A było to wtedy gdy "52" kursowało co 5 minut.
W przeciwieństwie do starego "194", zaproponowane przeze mnie "504" miałoby funkcjonować w zupełnie inny sposób, z pominięciem większości przystanków na Grota-Roweckiego i Kapelance - właśnie po to by nie dopychać jej przypadkowymi pasażerami. Celem nowej linii miałby być głównie transport studentów między wydziałami UJ oraz szybki dojazd z Osiedla Europejskiego w rejon Alej.
To prawda, "194" w obecnej formie spisuje się bardzo dobrze, więc dlatego wolałbym go nie ruszać, a w zamian za to uruchomić nowe połączenie.
Jestem dosyć sceptycznie nastawiony. MPK prawdopodobnie będzie się zapierać rękami i nogami przed puszczeniem przegubów do aglomeracji, więc czuję, że ostatecznie skończyłoby się na dwunastometrowcach. A wtedy bardzo możliwy jest scenariusz "304", którą dodatkowo dopychają mieszkańcy Bieżanowa przez co często jest niezabieralna. Jeżeli taki agloexpress miałby powstać to najlepiej by było gdyby w ogóle nie zatrzymywał się na Ruczaju, bo inaczej może się skończyć glonojadem.Kaszmir pisze: ↑24 cze 2021, 13:03 Acz wydaje mi się, że ZTP raczej będzie chciało to połączenie ugrać przy okazji możliwego agloekspresu do Skawiny. Dla niego wszak najszybsza trasa wiedzie właśnie przez Czerwone Maki. Zatem raczej spodziewam się po prostu linii Skawina - Aleje, która będzie zatrzymywać się po drodze na Ruczaju
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Pamiętam gdy linia "18" była pocięta do f~15 i była linia zastępcza "71" - wtedy były przeciętne napełnienia na obydwu tych liniach (nie licząc pojedynczych kursów). Dlatego właśnie odnosiłem się do "18", bo z nią pamiętam taki epizod, a nie do "52", bo tam zawsze był i jest tłok.Mr. Passenger pisze: ↑24 cze 2021, 19:15 Mieszkam na Ruczaju od bardzo dawna i szczerze mówiąc nie pamiętam by tramwaje kiedykolwiek jeździły słabo napełnione.
Akurat odkąd cały Kampus UJ jest ukończony, niezbędne migracje między Wydziałami zlokalizowanymi w Centrum ograniczają się do zajęć WF/wizyty w "Jagiellonce". Choć nie ukrywam, że praktykuję piesze wycieczki z Norymberskiej na Rostworowskiego (mimo utrudnień w tamtym rejonie) na "194" by móc bezpośrednio dojechać w rejon ATW.Mr. Passenger pisze: ↑24 cze 2021, 19:15 Celem nowej linii miałby być głównie transport studentów między wydziałami UJ oraz szybki dojazd z Osiedla Europejskiego w rejon Alej.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Mało w tym prawdy. Bardziej skłonny jestem uwierzyć, że to mieszkańcy Prokocimia - mają 2 przystanki. Na moim osiedlu nie ma żadnego przystanku na którym mógłby zatrzymywać się autobus linii "304". Więc z Bieżanowa nikt nie ma takiej możliwości.Mr. Passenger pisze: ↑24 cze 2021, 19:15
...... A wtedy bardzo możliwy jest scenariusz "304", którą dodatkowo dopychają mieszkańcy Bieżanowa przez co często jest niezabieralna. ...
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
A może lepiej takie 504 puścić od Kapelanki przez Zielińskiego, Salwator i do Jubilatu (jedynie pod Jubilatem trzeba by dopuścić skręt w lewo w ATW dla MPK). Pytanie czy bloki przy Zielińskiego generują aż taki potok.
-
- Znawca
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Weź poprawkę na to, że jest spora grupa studentów, którzy studiują więcej niż jeden kierunek, a to często oznacza konieczność szybkiego podróżowania między wydziałami. Sam znam co najmniej kilka osób, które regularnie przemieszczały się z Kampusu w rejon Błoń czy Starego Miasta, czasami nawet po kilka razy dziennie. A jeżeli potencjalna linia przyspieszona miałaby przyzwoitą częstotliwość i średni czas oczekiwania poniżej 10 minut to myślę, że mogłaby okazać się bardzo użyteczna. Zwłaszcza, że objęłaby swoim zasięgiem większość najważniejszych dla studentów lokalizacji w mieście.Kitek pisze: ↑24 cze 2021, 19:44 Akurat odkąd cały Kampus UJ jest ukończony, niezbędne migracje między Wydziałami zlokalizowanymi w Centrum ograniczają się do zajęć WF/wizyty w "Jagiellonce". Choć nie ukrywam, że praktykuję piesze wycieczki z Norymberskiej na Rostworowskiego (mimo utrudnień w tamtym rejonie) na "194" by móc bezpośrednio dojechać w rejon ATW
Chodziło mi o przystanki "Prokocim Szpital" i "Jerzmanowskiego". Nigdy nie wiedziałem gdzie kończy się Prokocim a zaczyna Bieżanów, więc określiłem tylko orientacyjnie. Wybacz za wprowadzenie w błąd.
Myślę, że byłaby to jazda za bardzo naokoło, a priorytetem dla "pięćsetczwórki" powinna być przede wszystkim prędkość.
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Czerwone Maki, Ruczaj
Studenci mają nogi i nic nie przeszkadza żeby mogli się przesiadać a taka prawda że oni generują największy ruch na Ruczaju więc żadnej potrzeby nie ma żeby pod nich nową linię ustawiać gdzie problemy są na innych osiedlach.Mr. Passenger pisze: ↑26 cze 2021, 17:48Weź poprawkę na to, że jest spora grupa studentów, którzy studiują więcej niż jeden kierunek, a to często oznacza konieczność szybkiego podróżowania między wydziałami. Sam znam co najmniej kilka osób, które regularnie przemieszczały się z Kampusu w rejon Błoń czy Starego Miasta, czasami nawet po kilka razy dziennie. A jeżeli potencjalna linia przyspieszona miałaby przyzwoitą częstotliwość i średni czas oczekiwania poniżej 10 minut to myślę, że mogłaby okazać się bardzo użyteczna. Zwłaszcza, że objęłaby swoim zasięgiem większość najważniejszych dla studentów lokalizacji w mieście.Kitek pisze: ↑24 cze 2021, 19:44 Akurat odkąd cały Kampus UJ jest ukończony, niezbędne migracje między Wydziałami zlokalizowanymi w Centrum ograniczają się do zajęć WF/wizyty w "Jagiellonce". Choć nie ukrywam, że praktykuję piesze wycieczki z Norymberskiej na Rostworowskiego (mimo utrudnień w tamtym rejonie) na "194" by móc bezpośrednio dojechać w rejon ATW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości