Czerwone Maki, Ruczaj

- Linie, trasy, rozkłady
ABC
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: ABC » 21 maja 2020, 21:31

tomaszep42 pisze: 21 maja 2020, 21:04
Adrian pisze: 21 maja 2020, 16:38
Adrian pisze: 18 maja 2020, 19:39 Idąc tropem "dublowania tramwajów", wyrzućmy 184 z ciągu R. Grzegórzeckie - R. Grunwaldzkie. W godzinach szczytu szybciej dojedzie się tramwajem ;)
Stwórzmy 2 potworki:
1) Prądnik Czerwony - R. Grzegórzeckie
2) Os. Podwawelskie - Kurdwanów, ale stop! Na tym odcinku jeździ już 179 :lol: :lol: Więc można spokojnie pociąć :D
Tylko proszę mnie o to nie obwiniać, ale tymczasowo od poniedziałku 184 będzie kursować na trasie Prądnik Czerwony - R. Grzegórzeckie, 484 Os. Podwawelskie - Swoszowice.
Chyba jednak ZTP czyta wnikliwie nasze forum :lol: No to kiedy 173 skrócone do Kozłówka? :D
Proponuję przenieść niektóre posty do tematu o komunikacji w trakcie pandemii.

A wiata z dawnej końcówki Na Kozłówce już kilka lat temu zniknęła.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 22 maja 2020, 15:24

kot_feliks pisze: 19 maja 2020, 10:59Tak samo można powiedzieć, że np. odcinek JPII - Mogilska również ma spore potoki, a Aleje i Czarnowiejska to jeden z najważniejszych generatorów ruchu w mieście. Robimy bezpośrednią linią autobusową pl. Centralny - JPII - Mogilska - tunel - ATW - Czarnowiejska? Bo bez przesiadki nie dojedziesz ani na Nowy Kleparz, ani pod Radio Kraków, ani na Czarnowiejską itd. ;)
Wg mnie co innego gdy ciąg nigdy nie miał jakiegoś połączenia, a co innego gdy miał i mu je zabrano. Mimo tego akurat wspomniana przez Ciebie trasa dojazd ma: "4" do Placu Inwalidów, można też wspomnieć o "5" obok Nowego Kleparza. Tymczasem Ruczaj dojazd właśnie traci - zostaje tylko "18" do Nowego Kleparza jadąca mocno naokoło i przez to mało praktyczna.
kot_feliks pisze: 19 maja 2020, 10:59Ja rozumiem oczywiście argument, że główne potoki powinny mieć bezpośrednie linie - ok, ale jeśli już robimy linię z Ruczaju na ATW, to niech ona nie dubluje stricte tramwaju, tylko obsługuje też inne rejony / relacje, jak choćby Kobierzyńska albo np. jedzie inną trasa po drodze (Rydlówka czy most Zwierzyniecki) :)
Problemem jest że większość alternatywnych tras jest zakorkowana. "194" już kiedyś jeździło kawałkiem Kobierzyńskiej i stało w korkach. Na Rydlówce też ktoś zwracał uwagę, że są korki, podobnie na Norymberskiej (odcinek w stronę Tynieckiej). Może to być zatem wylanie dziecka z kąpielą bo, w imię niedublowania tramwajów, zepsuje się jeszcze bardziej punktualność linii. Chyba tylko trasa przez most Zwierzyniecki i Salwator się broni.
kot_feliks pisze: 19 maja 2020, 10:59Niekoniecznie, bo gdyby 194 zostało, ale jechało np. Kobierzyńską, to miałbyś na Grunwaldzkim przesiadkę z tramwaju na tym samym peronie a autobus z sumaryczną f6 (114+194). Zresztą przecież.... już jest taka przesiadka, na tym samym peronie :)
Tak jak pisałem, obecnie ta przesiadka jest tylko na linie jadące kawałkiem Alej ("114", "194"). Dopiero za rondem masz przystanek gdzie dostępne są też linie jadące dalej niż Muzeum Narodowe / AGH, i w większej liczbie. A na Jubilacie w ogóle jest ich najwięcej bo dochodzi jeszcze "304".
Kitek pisze: 19 maja 2020, 12:04A to skrócenie "178" (czy raczej "478"?) do Łagiewnik nie miało być przy okazji reaktywacji "106"?
Tak.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 24 maja 2020, 17:35

(...) czy zmiana zostanie zaakceptowana przez pasażerów tak jak to było w przypadku linii 194 gdzie do Zarządu Transportu Publicznego nie wpłynęły skargi na przywrócenie tej linii.
https://www.facebook.com/Razemwruchu/po ... 7016474997

Nie wiem co Wy sądzicie, dla mnie ta wypowiedź urzędników jest niestety poniżej pasa. Mamy czas pandemii, wszystko jest poprzestawiane, uczelnie zawiesiły zajęcia więc studenci nie jeżdżą km, podobnie mnóstwo pracowników jeszcze pracuje zdalnie. A ZTP... wykorzystuje że "nie nadeszły skargi" by próbować bronić skrócenia "194" i udowadniać, że pasażerowie rzekomo zaakceptowali zmiany.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: tomaszep42 » 24 maja 2020, 20:09

Kaszmir pisze: 24 maja 2020, 17:35
(...) czy zmiana zostanie zaakceptowana przez pasażerów tak jak to było w przypadku linii 194 gdzie do Zarządu Transportu Publicznego nie wpłynęły skargi na przywrócenie tej linii.
https://www.facebook.com/Razemwruchu/po ... 7016474997

Nie wiem co Wy sądzicie, dla mnie ta wypowiedź urzędników jest niestety poniżej pasa. Mamy czas pandemii, wszystko jest poprzestawiane, uczelnie zawiesiły zajęcia więc studenci nie jeżdżą km, podobnie mnóstwo pracowników jeszcze pracuje zdalnie. A ZTP... wykorzystuje że "nie nadeszły skargi" by próbować bronić skrócenia "194" i udowadniać, że pasażerowie rzekomo zaakceptowali zmiany.
Z tego widać imho że jednak coś kombinują i pewnie chcieliby to zostawić na stałe :evil: Co cofnęłoby czas do 1988 kiedy to były 2 linie:
160 Rondo Grzegórzeckie- Prądnik Czerwony i 184 Pl Boh Getta - Wola Duchacka Zachód. Zauważcie że zrobili też dziadostwo w takiej postaci, że 484 jadąc z os Podwawelskiego do Swoszowic POMIJA R. Grunwaldzkie i kolejne utrudnienie przesiadki w postaci spacerku z Ronda Grunwaldzkiego na oś Podwawelskie.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2020, 20:39 przez tomaszep42, łącznie zmieniany 4 razy.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kitek » 24 maja 2020, 20:12

Kaszmir pisze: 24 maja 2020, 17:35
(...) czy zmiana zostanie zaakceptowana przez pasażerów tak jak to było w przypadku linii 194 gdzie do Zarządu Transportu Publicznego nie wpłynęły skargi na przywrócenie tej linii.
https://www.facebook.com/Razemwruchu/po ... 7016474997

Nie wiem co Wy sądzicie, dla mnie ta wypowiedź urzędników jest niestety poniżej pasa. Mamy czas pandemii, wszystko jest poprzestawiane, uczelnie zawiesiły zajęcia więc studenci nie jeżdżą km, podobnie mnóstwo pracowników jeszcze pracuje zdalnie. A ZTP... wykorzystuje że "nie nadeszły skargi" by próbować bronić skrócenia "194" i udowadniać, że pasażerowie rzekomo zaakceptowali zmiany.
Przy skróceniu "14" dyrektor Franek też pisał coś w stylu "jak będą problemy to przywrócimy". Niech się spodziewają wielu skarg od jesieni ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: pasazer_mobilisu » 24 maja 2020, 21:00

Komuś się marzy awans z ZTP do TVP Kraków?
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:47 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: tomaszep42 » 25 maja 2020, 9:32

Gdyby jednak to 184 uparli się tak pozostawić to logicznym krokiem byłoby połączenie 194 i 484 w jedną linię. Oczywiście nie kosztem drastycznego pocięcia częstotliwości- tu konieczne by było 494 na trasie Krowodrza Górka - oś Podwawelskie

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Zieleńczanin » 25 maja 2020, 9:42

Prawdopodobnie jeśli już (a pomysł całkiem mi się podoba, jeśli rzeczywiście tak by zostało, nie powiem ;) ) to:
"144" - f~12 w międzyszczycie (?)
"194" - Krowodrza Górka - ... - Konopnickiej - po trasie "184" - Os. Kurdwanów f~24/48/40
"494" - Krowodrza Górka - po trasie "194" - Konopnickiej - po trasie "484" - Swoszowice f~24/48/40, oczywiście jednokierunkowa.
Osłabiamy mocno "194" poza szczytem, ale w zamian "144" częściej. Ewentualnie "144" może pojechać z f~20 poza szczytem, ale w zamian puszczenie "194" z łącznym f~12 do Ronda Grunwaldzkiego o tej porze.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: lolek-12 » 25 maja 2020, 9:54

A może 124/424 do Kurdwanowa?

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Tancin » 25 maja 2020, 16:54

tomaszep42 pisze: 25 maja 2020, 9:32 Gdyby jednak to 184 uparli się tak pozostawić to logicznym krokiem byłoby połączenie 194 i 484 w jedną linię.
I znowu masz długą linię ze skłonnością do łapania opóźnień, więc cały sens podziału 184/484 znika. :roll:

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: fysztof » 25 maja 2020, 19:42

Tylko że sens podziału dla 184/484 to nie punktualność, lecz oszczędności - raz na wycięciu tych linii z odcinka między rondami Grunwaldzkim i Grzegórzeckim, a dwa z pocięcia f dla południowej części i likwidacji dojazdu 184 do Kurdwanowa. W tym świetle propozycja połączenia 484 z 194 jest podwójnie ciekawa - bo oddaje też przystanek przy Grunwaldzkim dla 484 w kierunku Swoszowic.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 16 sie 2020, 16:42

Częstsze „178” i „578” od jesieni
https://krabok.wordpress.com/2020/08/16 ... d-jesieni/
Podobnie jak „114”, również para „178/578” miałaby wg planów dołączyć do grona autobusów z najwyższą częstotliwością i, wzorem „139”, „502” czy „503”, kursować łącznie co 7,5 / 15 / 20 minut (szczyt / międzyszczyt / weekendy). Stety-niestety prawdopodobnie dalej utrzymany będzie podział pół na pół, zatem „178” i „578” każde osobno będzie kursować w tych porach odpowiednio co 15, 30 i 40 minut.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: mkm3 » 16 sie 2020, 21:11

Niby szukają oszczędności, a chcą dalej źle dysponować środkami. Przecież ta "578" nie jest wcale potrzebna, w dodatku omija ważne przystanki, wystarczyłoby zrobić mocną linię "178" na obecnej trasie, ewentualnie wydłużonej w okolice Lipińskiego (skoro "114" ma mieć lepszą częstotliwość to będzie możliwość przesiadki), zaś pozostałe środki przeznaczyć na wzmocnienie linii "136" lub/i jej wydłużenie do dworca przy Powstańców Wielkopolskich.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kitek » 16 sie 2020, 21:49

W kwestii "578" najbardziej interesuje mnie frekwencja tej linii na odcinku Czerwone Maki - Łagiewniki. Czy ludzie nadal będą jeździć tramwajami czy może wybiorą autobus?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 17 sie 2020, 9:51

Wg mnie ZTP powinno zrobić to samo, co zrobiło ze "172/572":
-> linia bazowa "178" na całej trasie, ~f=15 / 20 (dni powszednie / weekendy),
-> przyspieszone "578" na skróconej trasie (np. do Łagiewnik lub do wspomnianej przez Was pętli przy Grota-Roweckiego), tylko szczyt, ~f=15.
Inaczej nie będą ustawać skargi pasażerów na zbyt niską ~f, tak jak to jest obecnie choćby z przystankiem "Os. Dywizjonu 303", czy Ruczajem.

Nie rozumiem ZTP, bo przy maksymalizacji - właśnie wydłużając "172" i skracając "572" - pokazali, że rozumieją sprawę. Tymczasem tu działają jakby chcieli zaprzeczyć samym sobie i zapomnieli o tym jak naprawili "172/572", generując jeszcze raz podobny problem.

PS. W zeszły wtorek mijałem dwa "578" na Ruczaju, koło godz. 18:30, jeden w stronę Czerwonych Maków, drugi do Mistrzejowic. W obu pustki, parę osób.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości