kot_feliks pisze: ↑19 maja 2020, 10:59Tak samo można powiedzieć, że np. odcinek JPII - Mogilska również ma spore potoki, a Aleje i Czarnowiejska to jeden z najważniejszych generatorów ruchu w mieście. Robimy bezpośrednią linią autobusową pl. Centralny - JPII - Mogilska - tunel - ATW - Czarnowiejska? Bo bez przesiadki nie dojedziesz ani na Nowy Kleparz, ani pod Radio Kraków, ani na Czarnowiejską itd.
Wg mnie co innego gdy ciąg nigdy nie miał jakiegoś połączenia, a co innego gdy miał i mu je zabrano. Mimo tego akurat wspomniana przez Ciebie trasa dojazd ma: "4" do Placu Inwalidów, można też wspomnieć o "5" obok Nowego Kleparza. Tymczasem Ruczaj dojazd właśnie traci - zostaje tylko "18" do Nowego Kleparza jadąca mocno naokoło i przez to mało praktyczna.
kot_feliks pisze: ↑19 maja 2020, 10:59Ja rozumiem oczywiście argument, że główne potoki powinny mieć bezpośrednie linie - ok, ale jeśli już robimy linię z Ruczaju na ATW, to niech ona nie dubluje stricte tramwaju, tylko obsługuje też inne rejony / relacje, jak choćby Kobierzyńska albo np. jedzie inną trasa po drodze (Rydlówka czy most Zwierzyniecki)
Problemem jest że większość alternatywnych tras jest zakorkowana. "194" już kiedyś jeździło kawałkiem Kobierzyńskiej i stało w korkach. Na Rydlówce też ktoś zwracał uwagę, że są korki, podobnie na Norymberskiej (odcinek w stronę Tynieckiej). Może to być zatem wylanie dziecka z kąpielą bo, w imię niedublowania tramwajów, zepsuje się jeszcze bardziej punktualność linii. Chyba tylko trasa przez most Zwierzyniecki i Salwator się broni.
kot_feliks pisze: ↑19 maja 2020, 10:59Niekoniecznie, bo gdyby 194 zostało, ale jechało np. Kobierzyńską, to miałbyś na Grunwaldzkim przesiadkę z tramwaju na tym samym peronie a autobus z sumaryczną f6 (114+194). Zresztą przecież.... już jest taka przesiadka, na tym samym peronie
Tak jak pisałem, obecnie ta przesiadka jest tylko na linie jadące kawałkiem Alej ("114", "194"). Dopiero za rondem masz przystanek gdzie dostępne są też linie jadące dalej niż Muzeum Narodowe / AGH, i w większej liczbie. A na Jubilacie w ogóle jest ich najwięcej bo dochodzi jeszcze "304".
Kitek pisze: ↑19 maja 2020, 12:04A to skrócenie "178" (czy raczej "478"?) do Łagiewnik nie miało być przy okazji reaktywacji "106"?
Tak.