prezes pisze: ↑16 kwie 2021, 18:27Obecnie "165" pokrywa się ze "169" na większości swojej trasy, więc przy braku koordynacji jego pasażerami będą właściwie przypadkowe osoby, które wsiądą, bo akurat się złożyło, że "165" przyjechało w luce między kursami "169"/"469".
Dalej lepiej by te przypadkowe kursy jechały z tego samego miejsca co główna linia. Nawet mimo różnych ~f, część kursów "165" wchodzi między "169" więc akurat ktoś nie będzie musiał dłużej czekać. "107" z Wielickiej była opcją dopóki ktoś nie sprawdził jaki ma rozkład. Mając ~f=35/70, to często dłużej się czekało na autobus, niż trwała cała reszta podróży z centrum. Zresztą, w 20 minut można przejść od Kabla całą Malborską więc niemało osób i tak kończyło idąc pieszo.
prezes pisze: ↑16 kwie 2021, 18:27Kaszmir pisze: ↑16 kwie 2021, 15:59
Może naprawdę trzeba zmienić nazwę przystanku "Malborska" na "Kabel"
Nie sądzę, aby było to potrzebne. Są to mimo wszystko dwa osobne węzły.
Skoro "Kabel" i "Malborska" powinny wg Ciebie mieć różne nazwy, to rozumiem że tak samo uważasz że przystanki na r. Mogilskim powinny mieć inne? Z przystanku koło UE ("182/482", "189", "501/511") jest dalej do al. Powstania Warszawskiego ("125", "184") niż między "Kablem" i "Malborską". Mam wrażenie, że miłośnicy czasami wpadają w pułapkę, skupiając się na nazwach przystanków zamiast na ich faktycznym położeniu, odległościach, i tym samym funkcjonalności.
prezes pisze: ↑16 kwie 2021, 18:27Dlatego napisałem, że poza szczytem "169" ma częstotliwość nieznacznie większą. Nie uważam, żeby to oznaczało, że jest to na tyle oszałamiająco więcej, żeby rekompensowało brak "107".
Przecież "169" jest za "184". Za "107" można powiedzieć, że przyszło "165". Przy okazji, "169" dostało kilkadziesiąt kursów tygodniowo więcej niż "184" więc nie nazywałbym tej różnicy
nieznaczną.
prezes pisze: ↑16 kwie 2021, 18:27Uważam jednak, że bezpośrednie połączenie Malborskiej z Wielicką było wygodne i z racji na to, że te ciągi nie są od siebie bardzo oddalone powinno być zapewnione, gdyż dzięki temu byłaby możliwa szybsza przesiadka na tramwaj w stronę centrum. Kiedyś, gdy znajdą się środki można pomyśleć o skierowaniu tak jakiejś linii, nawet z większą częstotliwością. Nie musi być to "107", lecz byłoby ono najlepszym kandydatem. Przy okazji można by wyrzucić potworka "165" i zrobić większy porządek w Swoszowicach.
Z ~f=35/70, "107" nie było żadną opcją przesiadki i jeśli ktoś tam jeździł, często i tak musiał iść pieszo z Kabla w stronę Malborskiej (albo na "169", albo w ogóle do celu). Jeździłem tam przez 5 lat. Tak jak zaznaczyłem na mapce, rejon faktycznie niemający dojazdu do tramwaju jest mały. Zwłaszcza, że przecież te osoby mogą podejść między przystankami "Kabel" i "Malborska". Codziennie tysiące pasażerów przechodzą większe odległości na r. Mogilskim. Osoby, które koniecznie muszą mieć dojazd na Wielicką, nie są w bezpośrednim zasięgu tramwaju albo "174" i nie mogą podejść tych 300 metrów do Kabla to już zbyt mały potok by uzasadniać kursowanie linii. A przecież i te pojedyncze osoby mają jakieś rozwiązania, to nie jest tak że w ogóle nie mają jak dojechać km do celu.
"gdy znajdą się środki" - środki zawsze są skończone, i warto je wydawać jak najlepiej. Nawet gdyby znalazły się środki, lepiej je wydać na dalsze wzmacnianie "107", albo nawet "169".