Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
"163" widywałem tylko na końcówce, więc ciężko mi się wypowiedzieć, ale faktycznie "125" przed pandemią potrafiło nawet po 5 rano mieć dobre zapełnienie, a rozkład jeśli dobre pamiętam to nie było nawet uczciwe f20 przez cały dzień.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Linie "125" i "163" obsługują między innymi zakłady na Półłanki, których pracownicy głównie z nich korzystają i tak jak napisali moi przedmówcy, linie te zasługują na przegubowce. Po ustaniu wszelkich ograniczeń, gdy wszystko wróci do normy, liczba pasażerów na tych liniach raczej się nie zmniejszy, a może wzrosnąć.MichalTyniec pisze: ↑25 gru 2020, 13:10 Wystarczy że ściągną po pandemii ze '' 125'' i' '163'' i będzie przegubów aż za dużo chyba że stanie się cud i zostawią na stałe.
Najlepszą opcją oczywiście byłoby pozostawienie części starszych przegubowców, tym samym zwiększając ich ilość. Jeśli jednak tak się nie stanie, a układ linii pozostanie bez zmian, myślę, że dawcami przegubów mogłyby być linie "114" i "184", które niestety po rozcięciu ich, straciły sporo pasażerów i myślę, że poradziłyby sobie bez przegubowców. Choć oczywiście wolałbym, gdyby te linie zostały wydłużone na południowym odcinku, co mogłoby im przywrócić choć część dawnych pasażerów i uzasadnić przeguby na nich.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
No, przeguby na "125" były planowane od dawna, jeszcze przed pandemią.
Z tego co wiem, ZTP chce przycisnąć MPK by dzięki dostawom zostawiło więcej przegubów niż było. Mimo to i tak potrzeba ich sporo bo doszły na "125", "163" i "182". Niemniej kandydaci wg mnie też są, choćby "511" które z tego co wiem dostało przeguby tylko po to, by ich nie skasowano ("przechowalnia przegubów") na czas walk o przegubowe "182". Ze "114" bym się wstrzymał bo linia ma w przyszłości zmienić trasę. Podobnie ze "184" bo walki o jej powrót na Grzegórzecką wciąż trwają
Z tego co wiem, ZTP chce przycisnąć MPK by dzięki dostawom zostawiło więcej przegubów niż było. Mimo to i tak potrzeba ich sporo bo doszły na "125", "163" i "182". Niemniej kandydaci wg mnie też są, choćby "511" które z tego co wiem dostało przeguby tylko po to, by ich nie skasowano ("przechowalnia przegubów") na czas walk o przegubowe "182". Ze "114" bym się wstrzymał bo linia ma w przyszłości zmienić trasę. Podobnie ze "184" bo walki o jej powrót na Grzegórzecką wciąż trwają
Dokładnie. Po 5 rano kursy 12-metrowe były wypełnione po brzegi już na "huckiej" części, ludzie jechali w ścisku. Dość powiedzieć, że linia o tej porze ma zagęszczenie kursów, dwa z nich jadą nawet w odstępie 8 minut (4:54, 5:02 ze Szpitala Rydygiera). Co do ogólnej częstotliwości, "125" miało i ma ~f=20/30/40 (szczyt / międzyszczyt / weekendy) - trochę lepiej niż dawne ~f=24/30/60. Gdyby bardzo potrzebne były wzmocnienia, zawsze można wydłużyć "128" do Złocienia.pasazer_mobilisu pisze: ↑25 gru 2020, 14:55"163" widywałem tylko na końcówce, więc ciężko mi się wypowiedzieć, ale faktycznie "125" przed pandemią potrafiło nawet po 5 rano mieć dobre zapełnienie, a rozkład jeśli dobre pamiętam to nie było nawet uczciwe f20 przez cały dzień.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Albo wzmacniamy "179" albo kierujemy w rejony Kurdwanowa/Piasków "114": nie można zjeść ciastka i mieć ciastko.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Ja bym proponował 184 na Kurdwanów i 155 ze Swoszowic na Kurdwanów autobusowy z wysoką częstotliwością.
Bez stresu, to tylko post
Propozycja zmiany trasy linii 107
Mam pewien pomysł odnośnie skrócenia linii 107 - kursującej po trasie Zajezdnia Wola Duchacka - Soboniowice, wcześniej Podgórze SKA/Dworzec Płaszów - Soboniowice. Jeżeli została już skrócona, to dałoby się zwiększyć jej sens - obciąć ją do Piasków Nowych. Przecież i tak wozi powietrze na trasie Nowosądecka - Sławka. Większość pasażerów przesiada się z/na tramwaj na przystanku "Tuchowska". Nie wiem tylko, czy 107 - ka pomieściłaby się ze 164.
Bez stresu, to tylko post
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Propozycja zmiany trasy linii 107
Nie pomieści, tak samo było rozważane by bazowe "169" jechało do Piasków Nowych zamiast Zajezdni, i też zabrakło miejsca.krk_kmk pisze: ↑25 gru 2020, 19:38Mam pewien pomysł odnośnie skrócenia linii 107 - kursującej po trasie Zajezdnia Wola Duchacka - Soboniowice, wcześniej Podgórze SKA/Dworzec Płaszów - Soboniowice. Jeżeli została już skrócona, to dałoby się zwiększyć jej sens - obciąć ją do Piasków Nowych. Przecież i tak wozi powietrze na trasie Nowosądecka - Sławka. Większość pasażerów przesiada się z/na tramwaj na przystanku "Tuchowska". Nie wiem tylko, czy 107 - ka pomieściłaby się ze 164.
Natomiast "107" akurat bym zostawił do Zajezdni, bo dzięki temu można się przesiąść na "174" i przede wszystkim "179". To drugie jest najmocniejszą linią w kierunku Alej, do tego na Sławka jest dostępne razem ze "164".
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Jeśli pisząc "Kurdwanów autobusowy" masz na myśli pętlę Os. Kurdwanów, jest to bardzo zły pomysł. Jeśli już stawiamy na dowozówkę, powinna ona dowozić przynajmniej do tramwaju. Uważam też, że "155" w takiej formie nie ma sensu, co pokazuje obecne wcielenie tej linii, która pomimo dłuższej trasy nie notuje rewelacyjnych napełnień. Lepiej już wzmocnić istniejące i bardziej popularne "135".
Myślę, że linia ta kończy przy Zajezdni Woli Duchackiej także ze względu na wygodę kierowców, którzy w zajezdni mają lepszy punkt socjalny. Swoją drogą uważam, że skrócenie tej linii do Zajezdni nie było dobrą zmianą ze względu na to, że Malborska straciła bezpośrednie połączenie z tramwajami na Wielickiej, co nieraz było najszybszą opcją dojazdu do centrum. Z tego co wiem, Rada Dzielnicy XI swego czasu upominała się o powrót tego połączenia.krk_kmk pisze: ↑25 gru 2020, 19:38 Mam pewien pomysł odnośnie skrócenia linii 107 - kursującej po trasie Zajezdnia Wola Duchacka - Soboniowice, wcześniej Podgórze SKA/Dworzec Płaszów - Soboniowice. Jeżeli została już skrócona, to dałoby się zwiększyć jej sens - obciąć ją do Piasków Nowych. Przecież i tak wozi powietrze na trasie Nowosądecka - Sławka.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Tam zdaje się był niezły kołowrotek. Jak skrócili "107" do Zajezdni, to bodajże RD XI walczyła o powrót linii na Wielicką. Potem jak przywrócono na Wielicką, to z kolei chyba RD X poprosiła o skrócenie z powrotem, w zamian za wyższą częstotliwość. No i na tym ostatecznie stanęło.
Dłuższe "107" jest lepsze dla Malborskiej, za to krótsze (częstsze) - lepsze dla Kosocic i Soboniowic. Stąd te różnice zdań bo Malborska należy do Dzielnicy XI, a Kosocice i Soboniowice - do Dzielnicy X.
Teraz jak ktoś powie, że "ZTP powinno słuchać Rady Dzielnicy", to zapytam - a której?
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Najlepszą opcją byłoby oczywiście wydłużenie do Podgórza SKA, pozostawiając obecną, wyższą częstotliwość
Choć oczywiście wymagałoby to zwiększenia nakładów, to zarówno jedni jak i drudzy pasażerowie byliby usatysfakcjonowani i nie musielibyśmy praktykować metody zabierania jednym, aby drudzy mieli lepiej.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Właśnie nie wszyscy. Po pierwsze - ci pasażerowie, którzy jadą z Alej, mieliby gorzej bo przesiadka ze "179" (czyli najmocniejszej linii w tej relacji) na "107" wymagałaby przechodzenia 450 metrów.prezes pisze: ↑26 gru 2020, 1:29Najlepszą opcją byłoby oczywiście wydłużenie do Podgórza SKA, pozostawiając obecną, wyższą częstotliwość
Choć oczywiście wymagałoby to zwiększenia nakładów, to zarówno jedni jak i drudzy pasażerowie byliby usatysfakcjonowani i nie musielibyśmy praktykować metody zabierania jednym, aby drudzy mieli lepiej.
Po drugie - środki zawsze są skończone. Nawet gdyby znalazły się dodatkowe, to zawsze pozostaje pytanie - czy lepsze "107" co 20 minut do Podgórza SKA, czy co 15 minut do Zajezdni?
Piszę to, bo choć sam bronię relacji Malborska-Wielicka, to jednak rzeczywistość nie jest taka czarno-biała
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Oczywiście, przesiadka na przystanku Wola Duchacka byłaby uciążliwa z racji na oddalenie tamtejszych przystanków. Jednak czy na pewno byłoby tak źle dla pasażerów chcących dojechać na Aleje? Na Nowosądeckiej byłaby opcja przesiadki na "164", które jedzie do centrum równie szybko przez Puszkarską. Możliwa przesiadka byłaby także na przystanku Malborska, gdzie do dyspozycji byłoby "144", "169" czy "173", które razem kursują dość często i stanowią lepszą ofertę niż samo "179".
Zdaję sobie sprawę, że środki nie są nieskończone, jednak kiedyś mogą się one znaleźć i wtedy warto byłoby wiedzieć jak je rozdysponować. Dla Kosocic czy Soboniowic pewnie lepsze byłoby "107" co 15 minut do Zajezdni, lecz pasażerowie stamtąd dostali już częstszy autobus kosztem utraty połączenia dla pasażerów z Malborskiej. Ci drudzy byli na tym stratni, więc uważam, że to im w pierwszej kolejności należy przywrócić autobus.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
"164" ma gorszą częstotliwość niż "179". Zwłaszcza jeśli "179" dostanie po pandemii planowane wzmocnienia, to w ogóle nie będzie porównania.prezes pisze: ↑26 gru 2020, 11:27Oczywiście, przesiadka na przystanku Wola Duchacka byłaby uciążliwa z racji na oddalenie tamtejszych przystanków. Jednak czy na pewno byłoby tak źle dla pasażerów chcących dojechać na Aleje? Na Nowosądeckiej byłaby opcja przesiadki na "164", które jedzie do centrum równie szybko przez Puszkarską. Możliwa przesiadka byłaby także na przystanku Malborska, gdzie do dyspozycji byłoby "144", "169" czy "173", które razem kursują dość często i stanowią lepszą ofertę niż samo "179".
Co do "Malborskiej" - pomijając że to jazda naokoło, nie do końca rozumiem jak pasażerowie mieliby się przesiąść na "144+173", skoro "107" nie miało w ogóle takiego przystanku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 20 gości