Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Mr. Passenger » 02 kwie 2021, 12:16

Kaszmir pisze: 02 kwie 2021, 11:54 Zależy też, o jakiej skali czasowej mówimy - jeśli dłuższej, to trzeba uwzględnić wzmocnienie "184" w 2012 (zmiana ~f=20 na 12 w szczycie). W 2020 zabrano "184", jednak w zamian jest mocniejsze "169/469" (dawniej kończące na Podgórzu SKA), dodano "165", a po pandemii jeszcze "179" dostanie lepszy rozkład
Akurat dodanie "165" nie jest moim zdaniem żadnym realnym wzmocnieniem. Wiecznie spóźniona (nawet już na pierwszych przystankach), a przy okazji niezsynchronizowana z innymi liniami (jazda stadna "165" i "169/469" to już norma), jadąca znikąd donikąd (niezatrzymywanie się w stronę Swoszowic na Rondzie Grunwaldzkim to nieśmieszny żart) i na dodatek kursująca raz na ponad 40 minut.
Co do wzmocnionego "179", tak jak wspomniałem w poście rozpoczynającym zresztą całą dyskusję, z powodu fatalnej lokalizacji przystanku na Klonowica odbiera się możliwość wygodnego użytkowania tej linii dla całej Woli Wschód, skazując ją jedynie na korzystanie z rzadziej kursujących i wiecznie opóźnionych "164" oraz "169/469".
Na papierze wszystko to może wyglądać ładnie, ale jeżeli w miarę często bywa się w tamtej okolicy to powstaje realny problem, gdy trzeba dostać się z Ronda Matecznego w rejon Woli Wschód, a czas oczekiwania na jakiekolwiek sensowne połączenie potrafi wynosić ponad 20 minut z powodu opóźnień i jazdy stadnej.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 02 kwie 2021, 17:30

Kaszmir pisze: 02 kwie 2021, 11:54 Czy uwzględniłeś że od 2012 "174" jeździ przez Klonowica i Sławka? ;) Ono podebrało pasażerów "107" dojeżdżających z Woli Duchackiej do tramwajów - nawet mimo opóźnień, lepsze ~f=12/20 niż 35/70. Ot, zamiast przesiadać się przy Kablu, przesiadają się na Podgórzu SKA.
Linia "174" jadąc przez Klonowica obejmuje pasażerów z Woli Duchackiej Zachód, przy czym "107" dawną trasą zapewniała dojazd do tramwajów dla Woli Duchackiej Wschód. To dwie różne części osiedla, leżące kawałek od siebie. Dla pasażerów, którzy mieli dawniej "107" dojeżdżające do Wielickiej nie uśmiecha się drałować 15 minut na "174", bo zależy im na szybkim dojeździe, a taki spacer temu nie sprzyja.
Kaszmir pisze: 02 kwie 2021, 11:54 Nawet na Malborskiej, wraz ze skróceniem "107" w 2017, zamieniono "184" na "169" które ma więcej kursów.
Nieznacznie więcej. Linia "184" przed zabraniem jej także kursowała co 12 minut. Poza szczytami rzeczywiście "169" ma nieznacznie więcej kursów, ale nie jest to rekompensata za zabranie "107".
Mr. Passenger pisze: 02 kwie 2021, 12:16 Akurat dodanie "165" nie jest moim zdaniem żadnym realnym wzmocnieniem. Wiecznie spóźniona (nawet już na pierwszych przystankach)
Tutaj słuszna uwaga. Dzieje się tak dlatego, że "165" nie ma zaplanowanego żadnego postoju w Swoszowicach, chociaż poprzednio "184"/"484" je miało. Dochodzi do tego beznadziejny rozkład, trasa donikąd i mamy powód dla którego linia ta jest nieatrakcyjna.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 16 kwie 2021, 15:59

Mr. Passenger pisze: 02 kwie 2021, 12:16Akurat dodanie "165" nie jest moim zdaniem żadnym realnym wzmocnieniem. Wiecznie spóźniona (nawet już na pierwszych przystankach), a przy okazji niezsynchronizowana z innymi liniami (jazda stadna "165" i "169/469" to już norma), jadąca znikąd donikąd (niezatrzymywanie się w stronę Swoszowic na Rondzie Grunwaldzkim to nieśmieszny żart) i na dodatek kursująca raz na ponad 40 minut.
"165" ma ~f=36. "107" przez Malborską miało... ~f=35 czyli to samo. Jazda donikąd? Jeśli Matecznego uznajemy za donikąd, tym samym była Wielicka. Koordynacja? "107" też nie było z niczym zsynchronizowane. Punktualność? "165" ma słabą, jednak i "107" łapało opóźnienia - jeździłem nim przez pięć lat. Zatem nie rozumiem tych argumentów - jeśli uznamy, że "165" jest niewarte uwzględnienia, to tak samo "107" nie było.

Malborska ma teraz więcej kursów niż kiedykolwiek. Po prostu zamiast częstej linii do Matecznego ("184") i słabej do Wielickiej ("107"), ma jeszcze częstszą ("169") i słabą ("165"), obie do Matecznego. Będąc mieszkańcem jeżdżącym do centrum, wolałbym mieć przesiadkę na obie w jednym miejscu niż w dwóch.
Mr. Passenger pisze: 02 kwie 2021, 12:16Co do wzmocnionego "179", tak jak wspomniałem w poście rozpoczynającym zresztą całą dyskusję, z powodu fatalnej lokalizacji przystanku na Klonowica odbiera się możliwość wygodnego użytkowania tej linii dla całej Woli Wschód, skazując ją jedynie na korzystanie z rzadziej kursujących i wiecznie opóźnionych "164" oraz "169/469".
Pełna zgoda. Dlatego zachęcam Was do walki o lepszą lokalizację przystanków. Jeśli pomysł będzie ok, pewnie jako PKK chętnie go wspomożemy i nagłośnimy :) W komentarzu odnosiłem się tylko do argumentu jakoby Wola Duchacka dostała cięcia. Nie - kursów ma więcej niż dawniej, tylko na innych ciągach.
prezes pisze: 02 kwie 2021, 17:30Linia "174" jadąc przez Klonowica obejmuje pasażerów z Woli Duchackiej Zachód, przy czym "107" dawną trasą zapewniała dojazd do tramwajów dla Woli Duchackiej Wschód. To dwie różne części osiedla, leżące kawałek od siebie. Dla pasażerów, którzy mieli dawniej "107" dojeżdżające do Wielickiej nie uśmiecha się drałować 15 minut na "174", bo zależy im na szybkim dojeździe, a taki spacer temu nie sprzyja.
Jest sporo pasażerów, którzy są w zasięgu przystanków tak "174" jak i dawnego "107". I ich to "174" podebrało. Zresztą, mając czekać 35 minut na "107", wolałbym iść nawet te 15 minut na "174". Albo - raczej - bym pojechał "184" i przeszedł 300 m z Kamieńskiego na Kabel. Zdarzało mi się przechodzić ten odcinek.

Może naprawdę trzeba zmienić nazwę przystanku "Malborska" na "Kabel" ;)
prezes pisze: 02 kwie 2021, 17:30Linia "184" przed zabraniem jej także kursowała co 12 minut. Poza szczytami rzeczywiście "169" ma nieznacznie więcej kursów
Nie tylko. "184" miało ~f=24 poza szczytem, wieczorami oraz w weekendy. "169/469" we wszystkich tych porach dostało ~f=20. Linie te miały takie samo ~f tylko w szczycie - we wszystkich pozostałych godzinach "169" wygrywało.

O punktualności "184/484" nawet nie ma co pisać... jadąc z Olszy na Bonarkę, linia potrafiła złapać 10 minut spóźnienia nawet o godz. 20, bez korków :shock:

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 16 kwie 2021, 18:27

Kaszmir pisze: 16 kwie 2021, 15:59 Koordynacja? "107" też nie było z niczym zsynchronizowane.
Tyle, że "107" nie musiało być koniecznie skoordynowane, bo zapewniało inną relację niż drugi autobus (ówcześnie "184"). Obecnie "165" pokrywa się ze "169" na większości swojej trasy, więc przy braku koordynacji jego pasażerami będą właściwie przypadkowe osoby, które wsiądą, bo akurat się złożyło, że "165" przyjechało w luce między kursami "169"/"469".
Kaszmir pisze: 16 kwie 2021, 15:59 Może naprawdę trzeba zmienić nazwę przystanku "Malborska" na "Kabel" ;)
Nie sądzę, aby było to potrzebne. Są to mimo wszystko dwa osobne węzły. Na właściwym przystanku Kabel przesiadka jest możliwa prawie że drzwi w drzwi, a z przystanku Malborska konieczny jest spacer, więc dla pasażera np. z Jerzmanowskiego, który podjeżdża na Kabel do tramwaju byłoby mylące, gdyby nie było uwzględnionej różnicy między przystankiem na który dociera "301", a tym na który dociera "144".
Kaszmir pisze: 16 kwie 2021, 15:59 Nie tylko. "184" miało ~f=24 poza szczytem, wieczorami oraz w weekendy. "169/469" we wszystkich tych porach dostało ~f=20. Linie te miały takie samo ~f tylko w szczycie - we wszystkich pozostałych godzinach "169" wygrywało.
Dlatego napisałem, że poza szczytem "169" ma częstotliwość nieznacznie większą. Nie uważam, żeby to oznaczało, że jest to na tyle oszałamiająco więcej, żeby rekompensowało brak "107".

Ja się zgadzam, że cięcia "107" z powrotem do f~35 w zamian za wydłużenie do Podgórza SKA czy Dworca Płaszów zdecydowanie nie są dobrą opcją i nie taki jest mój postulat. Uważam jednak, że bezpośrednie połączenie Malborskiej z Wielicką było wygodne i z racji na to, że te ciągi nie są od siebie bardzo oddalone powinno być zapewnione, gdyż dzięki temu byłaby możliwa szybsza przesiadka na tramwaj w stronę centrum. Kiedyś, gdy znajdą się środki można pomyśleć o skierowaniu tak jakiejś linii, nawet z większą częstotliwością. Nie musi być to "107", lecz byłoby ono najlepszym kandydatem. Przy okazji można by wyrzucić potworka "165" i zrobić większy porządek w Swoszowicach.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Mr. Passenger » 16 kwie 2021, 23:07

Kaszmir pisze: 16 kwie 2021, 15:59 "165" ma ~f=36. "107" przez Malborską miało... ~f=35 czyli to samo. Jazda donikąd? Jeśli Matecznego uznajemy za donikąd, tym samym była Wielicka. Koordynacja? "107" też nie było z niczym zsynchronizowane. Punktualność? "165" ma słabą, jednak i "107" łapało opóźnienia - jeździłem nim przez pięć lat. Zatem nie rozumiem tych argumentów - jeśli uznamy, że "165" jest niewarte uwzględnienia, to tak samo "107" nie było
I dlatego "107" w swojej wypowiedzi nie uwzględniłem, bo obsługiwała zupełnie inną relację od pozostałych linii jadących Malborską. Dlatego też nie postuluję jej przywracania. Jej celem powinno być przede wszystkich skomunikowanie Soboniowic, Kosocic i Piasków Wielkich z tramwajem i paroma mocniejszymi liniami autobusowymi, więc kończenie trasy na Woli jest nawet lepsze od wpychania się w korki na Wielickiej.
W swojej wypowiedzi odniosłem się tylko do tego jakoby "165" miało być dla Woli jakimkolwiek wzmocnieniem. W obecnej formie niestety nie jest
Kaszmir pisze: 16 kwie 2021, 15:59 Malborska ma teraz więcej kursów niż kiedykolwiek. Po prostu zamiast częstej linii do Matecznego ("184") i słabej do Wielickiej ("107"), ma jeszcze częstszą ("169") i słabą ("165"), obie do Matecznego. Będąc mieszkańcem jeżdżącym do centrum, wolałbym mieć przesiadkę na obie w jednym miejscu niż w dwóch
Tutaj odniosę się jeszcze raz do swojej wcześniejszej wypowiedzi - "165" i "169" nie są ze sobą w żaden sposób skoordynowane, więc bardzo często zdarza się, że odjeżdżają zaraz po sobie, a potem przez 10-20 minut nie jedzie nic. Być może nowa linia podbiera w ten sposób jakichś pojedynczych pasażerów, ale z tego co zdarza mi się widzieć to znacznie częściej zdarza jej się wozić powietrze.
Dlatego też wielokrotnie podkreślam to, że trasa "165" powinna zostać jak najszybciej wyprostowana, bo na Malborskiej nie jest ona nikomu potrzebna, a swoją okrężną trasą tylko zraża do siebie pasażerów ze Swoszowic, dla których przecież została stworzona.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 02 maja 2021, 10:01

prezes pisze: 16 kwie 2021, 18:27Obecnie "165" pokrywa się ze "169" na większości swojej trasy, więc przy braku koordynacji jego pasażerami będą właściwie przypadkowe osoby, które wsiądą, bo akurat się złożyło, że "165" przyjechało w luce między kursami "169"/"469".
Dalej lepiej by te przypadkowe kursy jechały z tego samego miejsca co główna linia. Nawet mimo różnych ~f, część kursów "165" wchodzi między "169" więc akurat ktoś nie będzie musiał dłużej czekać. "107" z Wielickiej była opcją dopóki ktoś nie sprawdził jaki ma rozkład. Mając ~f=35/70, to często dłużej się czekało na autobus, niż trwała cała reszta podróży z centrum. Zresztą, w 20 minut można przejść od Kabla całą Malborską więc niemało osób i tak kończyło idąc pieszo.
prezes pisze: 16 kwie 2021, 18:27
Kaszmir pisze: 16 kwie 2021, 15:59 Może naprawdę trzeba zmienić nazwę przystanku "Malborska" na "Kabel" ;)
Nie sądzę, aby było to potrzebne. Są to mimo wszystko dwa osobne węzły.
Skoro "Kabel" i "Malborska" powinny wg Ciebie mieć różne nazwy, to rozumiem że tak samo uważasz że przystanki na r. Mogilskim powinny mieć inne? Z przystanku koło UE ("182/482", "189", "501/511") jest dalej do al. Powstania Warszawskiego ("125", "184") niż między "Kablem" i "Malborską". Mam wrażenie, że miłośnicy czasami wpadają w pułapkę, skupiając się na nazwach przystanków zamiast na ich faktycznym położeniu, odległościach, i tym samym funkcjonalności.
prezes pisze: 16 kwie 2021, 18:27Dlatego napisałem, że poza szczytem "169" ma częstotliwość nieznacznie większą. Nie uważam, żeby to oznaczało, że jest to na tyle oszałamiająco więcej, żeby rekompensowało brak "107".
Przecież "169" jest za "184". Za "107" można powiedzieć, że przyszło "165". Przy okazji, "169" dostało kilkadziesiąt kursów tygodniowo więcej niż "184" więc nie nazywałbym tej różnicy nieznaczną.
prezes pisze: 16 kwie 2021, 18:27Uważam jednak, że bezpośrednie połączenie Malborskiej z Wielicką było wygodne i z racji na to, że te ciągi nie są od siebie bardzo oddalone powinno być zapewnione, gdyż dzięki temu byłaby możliwa szybsza przesiadka na tramwaj w stronę centrum. Kiedyś, gdy znajdą się środki można pomyśleć o skierowaniu tak jakiejś linii, nawet z większą częstotliwością. Nie musi być to "107", lecz byłoby ono najlepszym kandydatem. Przy okazji można by wyrzucić potworka "165" i zrobić większy porządek w Swoszowicach.
Z ~f=35/70, "107" nie było żadną opcją przesiadki i jeśli ktoś tam jeździł, często i tak musiał iść pieszo z Kabla w stronę Malborskiej (albo na "169", albo w ogóle do celu). Jeździłem tam przez 5 lat. Tak jak zaznaczyłem na mapce, rejon faktycznie niemający dojazdu do tramwaju jest mały. Zwłaszcza, że przecież te osoby mogą podejść między przystankami "Kabel" i "Malborska". Codziennie tysiące pasażerów przechodzą większe odległości na r. Mogilskim. Osoby, które koniecznie muszą mieć dojazd na Wielicką, nie są w bezpośrednim zasięgu tramwaju albo "174" i nie mogą podejść tych 300 metrów do Kabla to już zbyt mały potok by uzasadniać kursowanie linii. A przecież i te pojedyncze osoby mają jakieś rozwiązania, to nie jest tak że w ogóle nie mają jak dojechać km do celu.

"gdy znajdą się środki" - środki zawsze są skończone, i warto je wydawać jak najlepiej. Nawet gdyby znalazły się środki, lepiej je wydać na dalsze wzmacnianie "107", albo nawet "169".

Woof
Pasażer
Posty: 32
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:50

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Woof » 05 sie 2021, 15:06

Awaria sieci trakcyjnej na Kurdwanowie, co najmniej do niedzieli 24 i 50 skrócone do Prokocimia + zastępcza komunikacja autobusowa.

Poniżej komunikat ZTP:
Uprzejmie informujemy, że w związku z awarią zasilania sieci trakcyjnej na ul. Nowosądeckiej został wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Bieżanowska - Kurdwanów P+R.

W związku z powyższym linie 24 i 50 kursują po trasach czasowo zmienionych: Krowodrza Górka / Bronowice Małe - ... - Wielicka - Prokocim.

Została uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa ZA TRAMWAJ na odcinku Bieżanowska - Nowosądecka - Witosa - Kurdwanów P+R.

Przewiduje się, że wyłączenie ruchu tramwajowego potrwa około 3-4 dni.
Informacja również w prasie: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/powaz ... 42228.html

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: damian_krk2 » 05 sie 2021, 17:52

Od jutra planowy Za Tramwaj 750
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z awarią zasilania sieci trakcyjnej na ul. Nowosądeckiej został wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Bieżanowska - Kurdwanów P+R.

W związku z powyższym linie 24 i 50 kursują po trasach czasowo zmienionych: Krowodrza Górka / Bronowice Małe - ... - Wielicka - Prokocim.

Została uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa ZA TRAMWAJ na odcinku Kabel - Nowosądecka - Witosa - Kurdwanów P+R.

Od dnia 06.08.2021 r. (piątek) będzie kursować zastępcza linia autobusowa 750 po następującej trasie: Os. Kurdwanów - Stojałowskiego - Halszki - Witosa - Nowosądecka - Bieżanowska (powrót: Wolska). Przystanek końcowo-początkowy "Bieżanowska" będzie zlokalizowany na ul. Wielickiej (w kierunku Wieliczki). W dniu 06.08.2021 r. linia będzie kursować z częstotliwością co około 10 minut.

Przewiduje się, że wyłączenie ruchu tramwajowego potrwa około 3-4 dni.
Źródło : http://kmkrakow.pl

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: pasazer_mobilisu » 05 sie 2021, 21:09

Prawdę mówiąc myślałem, że bardziej się postarają.
W szczycie zamiast tramwaju co 5 minut autobus co 10 minut nie wygląda dobrze.

Jakie są napełnienia na początkowym odcinku linii "24" i "50"?

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: ant_sm » 05 sie 2021, 21:33

pasazer_mobilisu pisze: 05 sie 2021, 21:09 Prawdę mówiąc myślałem, że bardziej się postarają.
W szczycie zamiast tramwaju co 5 minut autobus co 10 minut nie wygląda dobrze.

Jakie są napełnienia na początkowym odcinku linii "24" i "50"?
A to mamy autobusy autonomiczne? Z dnia na dzień nie wyczarujesz ot tak kilkunastu kierowców, szczególnie w sezonie urlopowym. Gdyby jeszcze info pojawiło się z rana, a tu tak naprawdę koło 14-15 wyszedł taki problem, gdzie grafiki masz zamknięte, a ludzie w biurach kończą pracę. To i tak, że udało się puścić tę linię co około 10 minut, chociaż pytanie skąd ściągnęli dodatkową obsadę, zakładam, że będzie mniej rezerw na mieście. Zobaczymy co będzie na weekend.

Generalnie od Dauna masz po kilkadziesiąt osób na tramwaj, ale wszyscy nie przesiądą się na linię zastępczą, tylko ruszą na 164, 169, 174 czy 179 więc generalnie jutro może być przytulnie we wszystkich autobusach z tego rejonu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 05 sie 2021, 23:45

"750" będzie jeździł nawet co 9 minut - jest rozkład:
http://rozklady.ztp.krakow.pl/?lang=PL& ... &linia=750

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: damian_krk2 » 05 sie 2021, 23:54

Kaszmir pisze: 05 sie 2021, 23:45 "750" będzie jeździł nawet co 9 minut - jest rozkład:
http://rozklady.ztp.krakow.pl/?lang=PL& ... &linia=750
Strasznie duża mylność w informacji o za tramwaju.
Profil ZTP : Za Tramwaj co 5 minut
Rozkłady : Za Tramwaj co 9 minut
Infolinia MPK : Za Tramwaj co 7.5 minuty

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: pasazer_mobilisu » 06 sie 2021, 7:41

ant_sm pisze: 05 sie 2021, 21:33 A to mamy autobusy autonomiczne? Z dnia na dzień nie wyczarujesz ot tak kilkunastu kierowców, szczególnie w sezonie urlopowym.
W tej sytuacji to nie wiem czy nie byłoby zasadne zawiesić/ograniczyć kursowanie jakiejś innej linii (np. "511" o ile dalej wozi powietrze) by znaleźć autobusy i kierowców na "750". Wiem że to słabe gdy przez remont w miejscu X tracą pasażerowie jeżdżący z/do Y, ale bardzo często tak się to właśnie kończy.
ant_sm pisze: 05 sie 2021, 21:33 Generalnie od Dauna masz po kilkadziesiąt osób na tramwaj, ale wszyscy nie przesiądą się na linię zastępczą, tylko ruszą na 164, 169, 174 czy 179 więc generalnie jutro może być przytulnie we wszystkich autobusach z tego rejonu.
Rano sporo osób mogło jeszcze nie wiedzieć, że jest jakieś "750" i udać się od razu na autobus.
damian_krk2 pisze: 05 sie 2021, 23:54 Strasznie duża mylność w informacji o za tramwaju.
Profil ZTP : Za Tramwaj co 5 minut
Rozkłady : Za Tramwaj co 9 minut
Infolinia MPK : Za Tramwaj co 7.5 minuty
Czyli ZTP chciało, a operator/operatorzy nie do końca dali radę.

Jak jest z Lajkonikami? Czy te dwa z bateriami sprawdziłyby się w tej sytuacji? Inaczej: czy kursując nie przeszkadzałyby w naprawach? Przy dwóch tramwajach nie ma sensu bawić się w taką linie zastępczą ale gdyby było ich kilka razy więcej to może sprawdziłaby się taka "tramwajowa dowozówka"?

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Jaky » 06 sie 2021, 9:52

pasazer_mobilisu pisze: 06 sie 2021, 7:41 Jak jest z Lajkonikami? Czy te dwa z bateriami sprawdziłyby się w tej sytuacji? Inaczej: czy kursując nie przeszkadzałyby w naprawach? Przy dwóch tramwajach nie ma sensu bawić się w taką linie zastępczą ale gdyby było ich kilka razy więcej to może sprawdziłaby się taka "tramwajowa dowozówka"?
A pytanie, czy te baterie wytrzymałyby taki dystans? Bo z Bieżanowskiej na Kurdwanów mamy 3km plus w drugą stronę, to razem daje ok. 6km.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kot_feliks » 06 sie 2021, 10:19

ant_sm pisze: 05 sie 2021, 21:33 A to mamy autobusy autonomiczne? Z dnia na dzień nie wyczarujesz ot tak kilkunastu kierowców, szczególnie w sezonie urlopowym. Gdyby jeszcze info pojawiło się z rana, a tu tak naprawdę koło 14-15 wyszedł taki problem, gdzie grafiki masz zamknięte, a ludzie w biurach kończą pracę. To i tak, że udało się puścić tę linię co około 10 minut, chociaż pytanie skąd ściągnęli dodatkową obsadę, zakładam, że będzie mniej rezerw na mieście. Zobaczymy co będzie na weekend.
Akurat w biurze to niektórzy siedzieli do wieczora wczoraj, żeby tą 750 tkę ogarnąć ;) Obstawiam, że po prostu wystawili po +/- 2 autobusy z każdej zajezdni - teraz jest dokładnie tak, jak napisałeś, ludzi nie da się wyczarować z nieba :)

Jedyne, nad czym się zastanawiam, to czy nie można było tutaj dorzucić również jakichś autobusów z Mobilisa (pytanie, czy była taka próba i również nie mają kierowców, czy nikt o tym nie pomyślał) :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 17 gości