Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: pasazer_mobilisu » 25 gru 2020, 14:55

"163" widywałem tylko na końcówce, więc ciężko mi się wypowiedzieć, ale faktycznie "125" przed pandemią potrafiło nawet po 5 rano mieć dobre zapełnienie, a rozkład jeśli dobre pamiętam to nie było nawet uczciwe f20 przez cały dzień.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 25 gru 2020, 14:56

MichalTyniec pisze: 25 gru 2020, 13:10 Wystarczy że ściągną po pandemii ze '' 125'' i' '163'' i będzie przegubów aż za dużo chyba że stanie się cud i zostawią na stałe.
Linie "125" i "163" obsługują między innymi zakłady na Półłanki, których pracownicy głównie z nich korzystają i tak jak napisali moi przedmówcy, linie te zasługują na przegubowce. Po ustaniu wszelkich ograniczeń, gdy wszystko wróci do normy, liczba pasażerów na tych liniach raczej się nie zmniejszy, a może wzrosnąć.
Kitek pisze: 25 gru 2020, 11:34 Wszystko brzmi pięknie, ale chyba trzeba będzie urządzić losowanie na "dawcę przegubów" by obsłużyć takie wzmocnione "179" (a kandydatów na takie operacje nie widzę).
Najlepszą opcją oczywiście byłoby pozostawienie części starszych przegubowców, tym samym zwiększając ich ilość. Jeśli jednak tak się nie stanie, a układ linii pozostanie bez zmian, myślę, że dawcami przegubów mogłyby być linie "114" i "184", które niestety po rozcięciu ich, straciły sporo pasażerów i myślę, że poradziłyby sobie bez przegubowców. Choć oczywiście wolałbym, gdyby te linie zostały wydłużone na południowym odcinku, co mogłoby im przywrócić choć część dawnych pasażerów i uzasadnić przeguby na nich.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 25 gru 2020, 15:23

No, przeguby na "125" były planowane od dawna, jeszcze przed pandemią.

Z tego co wiem, ZTP chce przycisnąć MPK by dzięki dostawom zostawiło więcej przegubów niż było. Mimo to i tak potrzeba ich sporo bo doszły na "125", "163" i "182". Niemniej kandydaci wg mnie też są, choćby "511" które z tego co wiem dostało przeguby tylko po to, by ich nie skasowano ("przechowalnia przegubów") na czas walk o przegubowe "182". Ze "114" bym się wstrzymał bo linia ma w przyszłości zmienić trasę. Podobnie ze "184" bo walki o jej powrót na Grzegórzecką wciąż trwają ;)
pasazer_mobilisu pisze: 25 gru 2020, 14:55"163" widywałem tylko na końcówce, więc ciężko mi się wypowiedzieć, ale faktycznie "125" przed pandemią potrafiło nawet po 5 rano mieć dobre zapełnienie, a rozkład jeśli dobre pamiętam to nie było nawet uczciwe f20 przez cały dzień.
Dokładnie. Po 5 rano kursy 12-metrowe były wypełnione po brzegi już na "huckiej" części, ludzie jechali w ścisku. Dość powiedzieć, że linia o tej porze ma zagęszczenie kursów, dwa z nich jadą nawet w odstępie 8 minut (4:54, 5:02 ze Szpitala Rydygiera). Co do ogólnej częstotliwości, "125" miało i ma ~f=20/30/40 (szczyt / międzyszczyt / weekendy) - trochę lepiej niż dawne ~f=24/30/60. Gdyby bardzo potrzebne były wzmocnienia, zawsze można wydłużyć "128" do Złocienia.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kitek » 25 gru 2020, 18:23

Kaszmir pisze: 25 gru 2020, 15:23 Ze "114" bym się wstrzymał bo linia ma w przyszłości zmienić trasę.
Albo wzmacniamy "179" albo kierujemy w rejony Kurdwanowa/Piasków "114": nie można zjeść ciastka i mieć ciastko.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Jamnik » 25 gru 2020, 19:04

Kitek pisze: 25 gru 2020, 18:23nie można mieć ciastko i zjeść ciastko.
Odwrotnie ;)

krk_kmk
Pasażer
Posty: 28
Rejestracja: 20 lis 2020, 9:59
Lokalizacja: Kraków, Dzielnica XI

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: krk_kmk » 25 gru 2020, 19:13

Ja bym proponował 184 na Kurdwanów i 155 ze Swoszowic na Kurdwanów autobusowy z wysoką częstotliwością.
Bez stresu, to tylko post ;)

krk_kmk
Pasażer
Posty: 28
Rejestracja: 20 lis 2020, 9:59
Lokalizacja: Kraków, Dzielnica XI

Propozycja zmiany trasy linii 107

Post autor: krk_kmk » 25 gru 2020, 19:38

Mam pewien pomysł odnośnie skrócenia linii 107 - kursującej po trasie Zajezdnia Wola Duchacka - Soboniowice, wcześniej Podgórze SKA/Dworzec Płaszów - Soboniowice. Jeżeli została już skrócona, to dałoby się zwiększyć jej sens - obciąć ją do Piasków Nowych. Przecież i tak wozi powietrze na trasie Nowosądecka - Sławka. Większość pasażerów przesiada się z/na tramwaj na przystanku "Tuchowska". Nie wiem tylko, czy 107 - ka pomieściłaby się ze 164.
Bez stresu, to tylko post ;)

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Zieleńczanin » 25 gru 2020, 19:55

krk_kmk pisze: 25 gru 2020, 19:13 155 ze Swoszowic na Kurdwanów autobusowy z wysoką częstotliwością.
Nie ma to jak puszczanie linii tak, aby o 700m ominęła tramwaj :twisted:
Jamnik pisze: 25 gru 2020, 19:04
Kitek pisze: 25 gru 2020, 18:23nie można mieć ciastko i zjeść ciastko.
Odwrotnie ;)
Poprawiłem ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Propozycja zmiany trasy linii 107

Post autor: Kaszmir » 25 gru 2020, 20:19

krk_kmk pisze: 25 gru 2020, 19:38Mam pewien pomysł odnośnie skrócenia linii 107 - kursującej po trasie Zajezdnia Wola Duchacka - Soboniowice, wcześniej Podgórze SKA/Dworzec Płaszów - Soboniowice. Jeżeli została już skrócona, to dałoby się zwiększyć jej sens - obciąć ją do Piasków Nowych. Przecież i tak wozi powietrze na trasie Nowosądecka - Sławka. Większość pasażerów przesiada się z/na tramwaj na przystanku "Tuchowska". Nie wiem tylko, czy 107 - ka pomieściłaby się ze 164.
Nie pomieści, tak samo było rozważane by bazowe "169" jechało do Piasków Nowych zamiast Zajezdni, i też zabrakło miejsca.

Natomiast "107" akurat bym zostawił do Zajezdni, bo dzięki temu można się przesiąść na "174" i przede wszystkim "179". To drugie jest najmocniejszą linią w kierunku Alej, do tego na Sławka jest dostępne razem ze "164".

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 26 gru 2020, 0:24

krk_kmk pisze: 25 gru 2020, 19:13 Ja bym proponował 184 na Kurdwanów i 155 ze Swoszowic na Kurdwanów autobusowy z wysoką częstotliwością.
Jeśli pisząc "Kurdwanów autobusowy" masz na myśli pętlę Os. Kurdwanów, jest to bardzo zły pomysł. Jeśli już stawiamy na dowozówkę, powinna ona dowozić przynajmniej do tramwaju. Uważam też, że "155" w takiej formie nie ma sensu, co pokazuje obecne wcielenie tej linii, która pomimo dłuższej trasy nie notuje rewelacyjnych napełnień. Lepiej już wzmocnić istniejące i bardziej popularne "135".
krk_kmk pisze: 25 gru 2020, 19:38 Mam pewien pomysł odnośnie skrócenia linii 107 - kursującej po trasie Zajezdnia Wola Duchacka - Soboniowice, wcześniej Podgórze SKA/Dworzec Płaszów - Soboniowice. Jeżeli została już skrócona, to dałoby się zwiększyć jej sens - obciąć ją do Piasków Nowych. Przecież i tak wozi powietrze na trasie Nowosądecka - Sławka.
Myślę, że linia ta kończy przy Zajezdni Woli Duchackiej także ze względu na wygodę kierowców, którzy w zajezdni mają lepszy punkt socjalny. Swoją drogą uważam, że skrócenie tej linii do Zajezdni nie było dobrą zmianą ze względu na to, że Malborska straciła bezpośrednie połączenie z tramwajami na Wielickiej, co nieraz było najszybszą opcją dojazdu do centrum. Z tego co wiem, Rada Dzielnicy XI swego czasu upominała się o powrót tego połączenia.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 26 gru 2020, 0:32

prezes pisze: 26 gru 2020, 0:24Z tego co wiem, Rada Dzielnicy XI swego czasu upominała się o powrót tego połączenia.
Tam zdaje się był niezły kołowrotek. Jak skrócili "107" do Zajezdni, to bodajże RD XI walczyła o powrót linii na Wielicką. Potem jak przywrócono na Wielicką, to z kolei chyba RD X poprosiła o skrócenie z powrotem, w zamian za wyższą częstotliwość. No i na tym ostatecznie stanęło.

Dłuższe "107" jest lepsze dla Malborskiej, za to krótsze (częstsze) - lepsze dla Kosocic i Soboniowic. Stąd te różnice zdań bo Malborska należy do Dzielnicy XI, a Kosocice i Soboniowice - do Dzielnicy X.

Teraz jak ktoś powie, że "ZTP powinno słuchać Rady Dzielnicy", to zapytam - a której? :D

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 26 gru 2020, 1:29

Kaszmir pisze: 26 gru 2020, 0:32 Teraz jak ktoś powie, że "ZTP powinno słuchać Rady Dzielnicy", to zapytam - a której? :D
Najlepszą opcją byłoby oczywiście wydłużenie do Podgórza SKA, pozostawiając obecną, wyższą częstotliwość :)
Choć oczywiście wymagałoby to zwiększenia nakładów, to zarówno jedni jak i drudzy pasażerowie byliby usatysfakcjonowani i nie musielibyśmy praktykować metody zabierania jednym, aby drudzy mieli lepiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 26 gru 2020, 10:59

prezes pisze: 26 gru 2020, 1:29Najlepszą opcją byłoby oczywiście wydłużenie do Podgórza SKA, pozostawiając obecną, wyższą częstotliwość :)
Choć oczywiście wymagałoby to zwiększenia nakładów, to zarówno jedni jak i drudzy pasażerowie byliby usatysfakcjonowani i nie musielibyśmy praktykować metody zabierania jednym, aby drudzy mieli lepiej.
Właśnie nie wszyscy. Po pierwsze - ci pasażerowie, którzy jadą z Alej, mieliby gorzej bo przesiadka ze "179" (czyli najmocniejszej linii w tej relacji) na "107" wymagałaby przechodzenia 450 metrów.

Po drugie - środki zawsze są skończone. Nawet gdyby znalazły się dodatkowe, to zawsze pozostaje pytanie - czy lepsze "107" co 20 minut do Podgórza SKA, czy co 15 minut do Zajezdni?

Piszę to, bo choć sam bronię relacji Malborska-Wielicka, to jednak rzeczywistość nie jest taka czarno-biała ;)

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 26 gru 2020, 11:27

Kaszmir pisze: 26 gru 2020, 10:59 Właśnie nie wszyscy. Po pierwsze - ci pasażerowie, którzy jadą z Alej, mieliby gorzej bo przesiadka ze "179" (czyli najmocniejszej linii w tej relacji) na "107" wymagałaby przechodzenia 450 metrów.
Oczywiście, przesiadka na przystanku Wola Duchacka byłaby uciążliwa z racji na oddalenie tamtejszych przystanków. Jednak czy na pewno byłoby tak źle dla pasażerów chcących dojechać na Aleje? Na Nowosądeckiej byłaby opcja przesiadki na "164", które jedzie do centrum równie szybko przez Puszkarską. Możliwa przesiadka byłaby także na przystanku Malborska, gdzie do dyspozycji byłoby "144", "169" czy "173", które razem kursują dość często i stanowią lepszą ofertę niż samo "179".
Kaszmir pisze: 26 gru 2020, 10:59 Po drugie - środki zawsze są skończone. Nawet gdyby znalazły się dodatkowe, to zawsze pozostaje pytanie - czy lepsze "107" co 20 minut do Podgórza SKA, czy co 15 minut do Zajezdni?
Zdaję sobie sprawę, że środki nie są nieskończone, jednak kiedyś mogą się one znaleźć i wtedy warto byłoby wiedzieć jak je rozdysponować. Dla Kosocic czy Soboniowic pewnie lepsze byłoby "107" co 15 minut do Zajezdni, lecz pasażerowie stamtąd dostali już częstszy autobus kosztem utraty połączenia dla pasażerów z Malborskiej. Ci drudzy byli na tym stratni, więc uważam, że to im w pierwszej kolejności należy przywrócić autobus.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 26 gru 2020, 12:00

prezes pisze: 26 gru 2020, 11:27Oczywiście, przesiadka na przystanku Wola Duchacka byłaby uciążliwa z racji na oddalenie tamtejszych przystanków. Jednak czy na pewno byłoby tak źle dla pasażerów chcących dojechać na Aleje? Na Nowosądeckiej byłaby opcja przesiadki na "164", które jedzie do centrum równie szybko przez Puszkarską. Możliwa przesiadka byłaby także na przystanku Malborska, gdzie do dyspozycji byłoby "144", "169" czy "173", które razem kursują dość często i stanowią lepszą ofertę niż samo "179".
"164" ma gorszą częstotliwość niż "179". Zwłaszcza jeśli "179" dostanie po pandemii planowane wzmocnienia, to w ogóle nie będzie porównania.

Co do "Malborskiej" - pomijając że to jazda naokoło, nie do końca rozumiem jak pasażerowie mieliby się przesiąść na "144+173", skoro "107" nie miało w ogóle takiego przystanku.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości