Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
zubrzyk111
Znawca
Posty: 106
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: zubrzyk111 » 17 gru 2020, 22:21

Wszystko fajnie, tylko nie rozumiem biadania nad tym, jak to Swoszowice mają rzekomo słaby dojazd do centrum. Jak na takie peryferyjne osiedle dojazd do os. Podwawelskiego to i tak wyjątkowy przywilej względem wielu innych obrzeży. To mniej więcej tak, jakby linie zapleszowskie dojeżdżały gdzieś tak do Wieczystej. Ja wiem, że zawsze będą gdzieś równi i równiejsi, ale zachowajmy minimum równowagi. Sąsiadujące ze Swoszowicami i bardzo rozbudowane dziś Opatkowice mają dowozówkę do Borku Fałęckiego.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 17 gru 2020, 22:28

zubrzyk111 pisze: 17 gru 2020, 22:21 Wszystko fajnie, tylko nie rozumiem biadania nad tym, jak to Swoszowice mają rzekomo słaby dojazd do centrum. Jak na takie peryferyjne osiedle dojazd do os. Podwawelskiego to i tak wyjątkowy przywilej względem wielu innych obrzeży. To mniej więcej tak, jakby linie zapleszowskie dojeżdżały gdzieś tak do Wieczystej. Ja wiem, że zawsze będą gdzieś równi i równiejsi, ale zachowajmy minimum równowagi. Sąsiadujące ze Swoszowicami i bardzo rozbudowane dziś Opatkowice mają dowozówkę do Borku Fałęckiego.
Dokładnie w sam punkt 🙂 wiele osiedli dalszych czy nawet bardzo blisko centrum nie ma takiego połączenia choćby na Podwawelskie.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Mr. Passenger » 17 gru 2020, 22:39

MichalTyniec pisze: 17 gru 2020, 22:17 Nie porównuj ''155'' i ''165'" z ''484'' bo nie są w niczym równe sobie, mają dużo mniejsze spóźnienia i nawet jeśli ktoś czeka na Matecznym czy wyjeżdżając że Swoszowic to może być pewnym że będzie ten autobus o czasie a nie czekają w nieskończoność aż przejedzie przez całe miasto jak 484
Tyle że... nie :D
Nie wiem jak sytuacja ma się teraz, ale gdy parę tygodni temu korzystałem ze "165" to ani razu nie zdarzyło mi się by przyjechał mi na przystanek punktualnie. Z samego Podwawelskiego potrafił wyjeżdżać opóźniony o 15, 20, a czasem nawet i 30 minut. Wpychanie jednej linii jednocześnie w korki na Kamieńskiego, Konopnickiej, Myślenickiej, Kąpielowej i Zakopiańskiej nie brzmi jak autobus przyjeżdżający o czasie :)

Jeżeli komuś zależy na ratowaniu tej linii to na samo skróceniu wszystkich kursów do Swoszowic, wchłonięcie "155" i wyprostowanie trasy przez Sławka, zamiast wycieczek po Malborskiej (albo nawet i przez Puszkarską) dałoby szansę na wzmocnienie do przyzwoitej częstotliwości i stworzenie naprawdę mocnej dowozówki. O tym co jest teraz to szkoda nawet gadać

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: WDZ » 17 gru 2020, 22:42

Dla mieszkańca Swoszowic znacznie atrakcyjniejszą alternatywą jest przesiadka na Bujaka w "179" którym dojedzie do rzeczywistego centrum czy choćby w "174" którym dojedzie do przesiadki na Kamieńskiego nieporównanie szybciej niż "165" który tłucze się chyba najdłuższą możliwą trasą...

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 17 gru 2020, 22:46

Mr. Passenger pisze: 17 gru 2020, 22:39 Tyle że... nie :D
Nie wiem jak sytuacja ma się teraz, ale gdy parę tygodni temu korzystałem ze "165" to ani razu nie zdarzyło mi się by przyjechał mi na przystanek punktualnie. Z samego Podwawelskiego potrafił wyjeżdżać opóźniony o 15, 20, a czasem nawet i 30 minut. Wpychanie jednej linii jednocześnie w korki na Kamieńskiego, Konopnickiej, Myślenickiej, Kąpielowej i Zakopiańskiej nie brzmi jak autobus przyjeżdżający o czasie :)

Jeżeli komuś zależy na ratowaniu tej linii to na samo skróceniu wszystkich kursów do Swoszowic, wchłonięcie "155" i wyprostowanie trasy przez Sławka, zamiast wycieczek po Malborskiej (albo nawet i przez Puszkarską) dałoby szansę na wzmocnienie do przyzwoitej częstotliwości i stworzenie naprawdę mocnej dowozówki. O tym co jest teraz to szkoda nawet gadać
No wiesz ja biorę pod uwagę punktualny wyjazd z Podwawelskiego 🙂 a że faktycznie rozkład ma trochę niefortunny i bardzo krótkie przerwy na Podwawelskim to się zdarza że przyjeżdża tak a nie inaczej choć takie sytuacje się zdarzają od samego początku jak zrobili 165 więc nie wiem czemu tego nie skorygowali, pewnie nie ma kasy na dołożenie brygady to tak jest, jazda przez Malborską to też jak najbardziej nieporozumienie, poza tym całe to 165 jest na siłę zrobione żeby nie było że nagle zlikwidowano połączenie bliżej centrum.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 18 gru 2020, 1:02

MichalTyniec pisze: 17 gru 2020, 22:17 Nie porównuj ''155'' i ''165'" z ''484'' bo nie są w niczym równe sobie, mają dużo mniejsze spóźnienia i nawet jeśli ktoś czeka na Matecznym czy wyjeżdżając że Swoszowic to może być pewnym że będzie ten autobus o czasie a nie czekają w nieskończoność aż przejedzie przez całe miasto jak 484
Linia jadąca przez całe miasto niekoniecznie oznacza linię mniej punktualną. Wystarczy, że linia taka jak "155" łapie opóźnienia stojąc w korkach w Swoszowicach i pomimo swojej krótkiej trasy będzie bardziej opóźniona niż inna, dłuższa linia. Nie masz racji pisząc, że ktoś może być pewnym, że "165" będzie na czas. Jest to linia równie często łapiąca opóźnienia co inne, a bardzo podobnie jest z linią "155", która potrafi przyjechać ze Swoszowic na Kurdwanów opóźniona o 20 minut, czego sam byłem świadkiem. Tak jak pisałem, poprawić sytuację mogłoby wydłużenie postojów w Swoszowicach. Wtedy autobusy mogłyby mniej więcej zredukować opóźnienie i przynajmniej zacząć trasę powrotną punktualnie.
zubrzyk111 pisze: 17 gru 2020, 22:21 Wszystko fajnie, tylko nie rozumiem biadania nad tym, jak to Swoszowice mają rzekomo słaby dojazd do centrum. Jak na takie peryferyjne osiedle dojazd do os. Podwawelskiego to i tak wyjątkowy przywilej względem wielu innych obrzeży. To mniej więcej tak, jakby linie zapleszowskie dojeżdżały gdzieś tak do Wieczystej. Ja wiem, że zawsze będą gdzieś równi i równiejsi, ale zachowajmy minimum równowagi. Sąsiadujące ze Swoszowicami i bardzo rozbudowane dziś Opatkowice mają dowozówkę do Borku Fałęckiego.
Problem jest też taki, że "165" dla innych rejonów niż Swoszowice jest po prostu linią zawalidrogą. Nie wykorzystuje się jej potencjału. Równie dobrze linia ta mogłaby służyć pasażerom z Kurdwanowa czy Woli Duchackiej gdyby miała bardziej sensowną częstotliwość i docierała w bardziej atrakcyjne miejsce, tak jak dawniej wykorzystywała ten potencjał linia "184". Zamiast kończyć na Osiedlu Podwawelskim, linia ta mogłaby kończyć dalej, przejeżdżając przez centrum. Skorzystaliby na tym nie tylko pasażerowie ze Swoszowic, lecz także ci z Kurdwanowa, Woli Duchackiej czy ci z północnej części miasta udający się do Bonarki.
WDZ pisze: 17 gru 2020, 22:42 Dla mieszkańca Swoszowic znacznie atrakcyjniejszą alternatywą jest przesiadka na Bujaka w "179" którym dojedzie do rzeczywistego centrum czy choćby w "174" którym dojedzie do przesiadki na Kamieńskiego nieporównanie szybciej niż "165" który tłucze się chyba najdłuższą możliwą trasą...
Zgadzam się, linia ze Swoszowic do centrum powinna w miarę możliwości unikać krążenia po różnych uliczkach. Zdaję sobie sprawę, że "165" ma zapewne pełnić rekompensatę za zabranie "107" na Malborskiej, lecz według mnie nie jest to żadna rekompensata, gdyż potrzebna jest linia, która umożliwi pasażerom z Malborskiej przesiadkę na tramwaje na Wielickiej.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 18 gru 2020, 1:49

prezes pisze: 18 gru 2020, 1:02
MichalTyniec pisze: 17 gru 2020, 22:17 Nie porównuj ''155'' i ''165'" z ''484'' bo nie są w niczym równe sobie, mają dużo mniejsze spóźnienia i nawet jeśli ktoś czeka na Matecznym czy wyjeżdżając że Swoszowic to może być pewnym że będzie ten autobus o czasie a nie czekają w nieskończoność aż przejedzie przez całe miasto jak 484
Linia jadąca przez całe miasto niekoniecznie oznacza linię mniej punktualną. Wystarczy, że linia taka jak "155" łapie opóźnienia stojąc w korkach w Swoszowicach i pomimo swojej krótkiej trasy będzie bardziej opóźniona niż inna, dłuższa linia. Nie masz racji pisząc, że ktoś może być pewnym, że "165" będzie na czas. Jest to linia równie często łapiąca opóźnienia co inne, a bardzo podobnie jest z linią "155", która potrafi przyjechać ze Swoszowic na Kurdwanów opóźniona o 20 minut, czego sam byłem świadkiem. Tak jak pisałem, poprawić sytuację mogłoby wydłużenie postojów w Swoszowicach. Wtedy autobusy mogłyby mniej więcej zredukować opóźnienie i przynajmniej zacząć trasę powrotną punktualnie.
zubrzyk111 pisze: 17 gru 2020, 22:21 Wszystko fajnie, tylko nie rozumiem biadania nad tym, jak to Swoszowice mają rzekomo słaby dojazd do centrum. Jak na takie peryferyjne osiedle dojazd do os. Podwawelskiego to i tak wyjątkowy przywilej względem wielu innych obrzeży. To mniej więcej tak, jakby linie zapleszowskie dojeżdżały gdzieś tak do Wieczystej. Ja wiem, że zawsze będą gdzieś równi i równiejsi, ale zachowajmy minimum równowagi. Sąsiadujące ze Swoszowicami i bardzo rozbudowane dziś Opatkowice mają dowozówkę do Borku Fałęckiego.
Problem jest też taki, że "165" dla innych rejonów niż Swoszowice jest po prostu linią zawalidrogą. Nie wykorzystuje się jej potencjału. Równie dobrze linia ta mogłaby służyć pasażerom z Kurdwanowa czy Woli Duchackiej gdyby miała bardziej sensowną częstotliwość i docierała w bardziej atrakcyjne miejsce, tak jak dawniej wykorzystywała ten potencjał linia "184". Zamiast kończyć na Osiedlu Podwawelskim, linia ta mogłaby kończyć dalej, przejeżdżając przez centrum. Skorzystaliby na tym nie tylko pasażerowie ze Swoszowic, lecz także ci z Kurdwanowa, Woli Duchackiej czy ci z północnej części miasta udający się do Bonarki.
WDZ pisze: 17 gru 2020, 22:42 Dla mieszkańca Swoszowic znacznie atrakcyjniejszą alternatywą jest przesiadka na Bujaka w "179" którym dojedzie do rzeczywistego centrum czy choćby w "174" którym dojedzie do przesiadki na Kamieńskiego nieporównanie szybciej niż "165" który tłucze się chyba najdłuższą możliwą trasą...
Zgadzam się, linia ze Swoszowic do centrum powinna w miarę możliwości unikać krążenia po różnych uliczkach. Zdaję sobie sprawę, że "165" ma zapewne pełnić rekompensatę za zabranie "107" na Malborskiej, lecz według mnie nie jest to żadna rekompensata, gdyż potrzebna jest linia, która umożliwi pasażerom z Malborskiej przesiadkę na tramwaje na Wielickiej.
Sam sobie przeczysz w tym co piszesz, skoro niby na takim krótkim odcinku ma 20 minut spóźnienia to według Ciebie przez całe miasto już nie będzie mieć? ☺️ Otóż będzie mieć dwukrotnie większe opóźnienie co wielokrotnie można było obserwować jak było 484 którego nie było wcale albo jechały dwie brygady naraz i gdybym miał taką linie to nigdy więcej nie wsiadłbym do komunikacji miejskiej, żadnej alternatywy dojazdu z żadnej strony a na Kurdwanowie tylko 135 także rzadko kursujący, teraz przynajmniej można wsiąść do którejś z 3 linii która na pewno przyjedzie a nie do jednej na dodatek z bardzo słabą częstotliwością.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 18 gru 2020, 8:55

MichalTyniec pisze: 18 gru 2020, 1:49 Sam sobie przeczysz w tym co piszesz, skoro niby na takim krótkim odcinku ma 20 minut spóźnienia to według Ciebie przez całe miasto już nie będzie mieć? ☺️ Otóż będzie mieć dwukrotnie większe opóźnienie co wielokrotnie można było obserwować jak było 484 którego nie było wcale albo jechały dwie brygady naraz i gdybym miał taką linie to nigdy więcej nie wsiadłbym do komunikacji miejskiej, żadnej alternatywy dojazdu z żadnej strony a na Kurdwanowie tylko 135 także rzadko kursujący, teraz przynajmniej można wsiąść do którejś z 3 linii która na pewno przyjedzie a nie do jednej na dodatek z bardzo słabą częstotliwością.
W podanej wyżej wypowiedzi nie chodziło mi o konkretny przykład "484", lecz o to, że punktualność linii wcale nie musi zależeć od jej długości. Z racji iż "155" nie ma postoju w Swoszowicach, łapie opóźnienia zarówno przed dojazdem pod pocztę, jak i po zmianie kierunku. "184"/"484" z racji postoju, miało możliwość nadrobienia opóźnienia i przynajmniej rozpoczęcia trasy punktualnie. Takie czynniki mają nieraz istotny wpływ na punktualność.

Piszesz, że teraz są 3 linie. Owszem są, ale kursują z nienajlepszą częstotliwością f~36, więc przy dojeździe w konkretne miejsce (np. do Łagiewnik czy do Bonarki) są mało atrakcyjne. Uważam że zamiast rozdrabniania na 3 linie z f~36, lepsze byłyby 2 linie z f~24, w tym jedna docierająca mniej więcej do centrum, a druga w postaci "135" docierającego do Łagiewnik.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 18 gru 2020, 9:11

prezes pisze: 18 gru 2020, 8:55 W podanej wyżej wypowiedzi nie chodziło mi o konkretny przykład "484", lecz o to, że punktualność linii wcale nie musi zależeć od jej długości. Z racji iż "155" nie ma postoju w Swoszowicach, łapie opóźnienia zarówno przed dojazdem pod pocztę, jak i po zmianie kierunku. "184"/"484" z racji postoju, miało możliwość nadrobienia opóźnienia i przynajmniej rozpoczęcia trasy punktualnie. Takie czynniki mają nieraz istotny wpływ na punktualność.

Piszesz, że teraz są 3 linie. Owszem są, ale kursują z nienajlepszą częstotliwością f~36, więc przy dojeździe w konkretne miejsce (np. do Łagiewnik czy do Bonarki) są mało atrakcyjne. Uważam że zamiast rozdrabniania na 3 linie z f~36, lepsze byłyby 2 linie z f~24, w tym jedna docierająca mniej więcej do centrum, a druga w postaci "135" docierającego do Łagiewnik.
Jak 184 miało możliwość nadrobienia? Skoro odpowiednie dłuższe przerwy były w rozkładzie zachowane a i tak przyjeżdżał opóźniony albo na styk że musiał od razu wyjeżdżać na Prądnik czyli kolejne 2 godziny w jedną stronę, a kierowca ma się wykończyć tak? Poza tym od pewnego czasu już nawet 165 nie ma dwóch brygad w weekend tylko jedną i kierowcy robią całe kółko wracając na Podwawelskie i tam mają około 10 minut przerwy tylko a Ty myślisz że Ztp dołoży Ci parę brygad żeby sobie nadrabiały opóźnienia i stały w Swoszowicach? 😆

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 18 gru 2020, 11:38

MichalTyniec pisze: 18 gru 2020, 9:11Poza tym od pewnego czasu już nawet 165 nie ma dwóch brygad w weekend tylko jedną i kierowcy robią całe kółko wracając na Podwawelskie i tam mają około 10 minut przerwy tylko a Ty myślisz że Ztp dołoży Ci parę brygad żeby sobie nadrabiały opóźnienia i stały w Swoszowicach? 😆
ZTP nie odpowiada za liczbę brygad.
Mr. Passenger pisze: 17 gru 2020, 22:39Nie wiem jak sytuacja ma się teraz, ale gdy parę tygodni temu korzystałem ze "165" to ani razu nie zdarzyło mi się by przyjechał mi na przystanek punktualnie. Z samego Podwawelskiego potrafił wyjeżdżać opóźniony o 15, 20, a czasem nawet i 30 minut. Wpychanie jednej linii jednocześnie w korki na Kamieńskiego, Konopnickiej, Myślenickiej, Kąpielowej i Zakopiańskiej nie brzmi jak autobus przyjeżdżający o czasie :)
Dokładnie, spóźnienia są widoczne choćby w ttss.
WDZ pisze: 17 gru 2020, 22:42Dla mieszkańca Swoszowic znacznie atrakcyjniejszą alternatywą jest przesiadka na Bujaka w "179" którym dojedzie do rzeczywistego centrum czy choćby w "174" którym dojedzie do przesiadki na Kamieńskiego nieporównanie szybciej niż "165" który tłucze się chyba najdłuższą możliwą trasą...
Też tak uważam, zwłaszcza gdy "179" zostanie wzmocnione. I pasażerowie chyba też sądzą podobnie, wszak z badań potoków wyszło że większość od strony Swoszowic i tak wysiada na Kurdwanowie.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kitek » 25 gru 2020, 11:34

Kaszmir pisze: 18 gru 2020, 11:38 Też tak uważam, zwłaszcza gdy "179" zostanie wzmocnione.
Wszystko brzmi pięknie, ale chyba trzeba będzie urządzić losowanie na "dawcę przegubów" by obsłużyć takie wzmocnione "179" (a kandydatów na takie operacje nie widzę).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: pasazer_mobilisu » 25 gru 2020, 12:45

A nie można zwiększyć ilości przegubowych autobusów kasując za SU18e najstarsze dwunastki?

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 25 gru 2020, 13:10

pasazer_mobilisu pisze: 25 gru 2020, 12:45 A nie można zwiększyć ilości przegubowych autobusów kasując za SU18e najstarsze dwunastki?
Wystarczy że ściągną po pandemii ze '' 125'' i' '163'' i będzie przegubów aż za dużo chyba że stanie się cud i zostawią na stałe.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kucyk » 25 gru 2020, 13:26

MichalTyniec pisze: 25 gru 2020, 13:10 Wystarczy że ściągną po pandemii ze '' 125'' i' '163'' i będzie przegubów aż za dużo chyba że stanie się cud i zostawią na stałe.
Akurat te linie obserwuję codziennie i jestem w szoku widząc każdy kurs niesamowicie zapełniony. Nawet na przystanku przy Szpitalu UJ potrafi wysiadać / wsiadać po kilkanaście osób. Myślę, wysłanie 18 metrowych pojazdów na te linie spowodowało jeszcze większe zainteresowanie pasażerów tymi liniami. Poza tym Złocień się już tak rozbudował (a bloków nadal przybywa), że na chwilę obecną bez SKA i kiedyś tramwaju tak powinno pozostać - nie tylko na czas pandemii. ;)

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: fistaszek » 25 gru 2020, 13:33

MichalTyniec pisze: 25 gru 2020, 13:10
pasazer_mobilisu pisze: 25 gru 2020, 12:45 A nie można zwiększyć ilości przegubowych autobusów kasując za SU18e najstarsze dwunastki?
Wystarczy że ściągną po pandemii ze '' 125'' i' '163'' i będzie przegubów aż za dużo chyba że stanie się cud i zostawią na stałe.
Co do przegubów na "163" - nie wypowiem się, natomiast moim zdaniem przeguby na "125" powinny być od dawna. Uważam, że gdyby nie owe słynne krakowskie niedasie przeguby na "125" byłyby już od dobrych kilku lat, na szczęście problem ze zmieszczeniem się przegubów na ul. Nad Drwiną (czy jednak przy Szpitalu Rydygiera?) został rozwiązany. Jest to jedyna linia do centrum dla Złocienia, ciągle rozbudowującego się osiedla, a także jej zapełnienia przed pandemią zdecydowanie klasyfikowały ją do przegubów. Uważam, że dobrze, że urzędnicy wreszcie poszli po rozum do głowy i przeguby wreszcie zawitały na "125", i mam nadzieję, że po pandemii te przeguby zostaną ;) .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości