Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 13 gru 2020, 17:24

MichalTyniec pisze: 13 gru 2020, 16:40 Tak z pewnością, według Ciebie jedna linia co 24 minuty z miasta która dodatkowo jest spóźniona jest lepsza od wspólnego łącznika jaki teraz mamy czyli co 12? Dziękuję nie dla mnie i tak samo dla większości tamtych pasażerów, zawsze są tacy co będą woleć rzadszy autobus byle się nie przesiąść ale to zdecydowana mniejszość.
Tego nie napisałem. Trzeba oczywiście dążyć do tego, aby oferta została mniej więcej zachowana i aby pasażerowie na tym nie ucierpieli. Obecnie w Swoszowicach mamy lekki chaos jeśli chodzi o linie autobusowe, bo wspomniane przez ciebie f~12 w relacji Swoszowice-Kurdwanów jest sumarycznym zestawieniem trzech linii kursujących z f~36, czyli "135", "155" i "165", z czego żadna z nich nie dociera do centrum. Uważam, że mnogość takich dowozówek nie ma sensu, co nie oznacza, że sugerowałbym zastąpienie ich wszystkich jednym rzadszym autobusem do centrum. Jeśli chcemy zachować ten takt f~12, lepszą opcją według mnie byłoby np. wzmocnienie "135" do f~24 i jako drugą linię z f~24 skierować do Swoszowic np. "184", tak jak to było dawniej. Przy okazji pasażerowie z Kurdwanowa i Woli Duchackiej odzyskaliby zabrany im jakiś czas temu autobus.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 13 gru 2020, 17:42

prezes pisze: 13 gru 2020, 17:24
MichalTyniec pisze: 13 gru 2020, 16:40 Tak z pewnością, według Ciebie jedna linia co 24 minuty z miasta która dodatkowo jest spóźniona jest lepsza od wspólnego łącznika jaki teraz mamy czyli co 12? Dziękuję nie dla mnie i tak samo dla większości tamtych pasażerów, zawsze są tacy co będą woleć rzadszy autobus byle się nie przesiąść ale to zdecydowana mniejszość.
Tego nie napisałem. Trzeba oczywiście dążyć do tego, aby oferta została mniej więcej zachowana i aby pasażerowie na tym nie ucierpieli. Obecnie w Swoszowicach mamy lekki chaos jeśli chodzi o linie autobusowe, bo wspomniane przez ciebie f~12 w relacji Swoszowice-Kurdwanów jest sumarycznym zestawieniem trzech linii kursujących z f~36, czyli "135", "155" i "165", z czego żadna z nich nie dociera do centrum. Uważam, że mnogość takich dowozówek nie ma sensu, co nie oznacza, że sugerowałbym zastąpienie ich wszystkich jednym rzadszym autobusem do centrum. Jeśli chcemy zachować ten takt f~12, lepszą opcją według mnie byłoby np. wzmocnienie "135" do f~24 i jako drugą linię z f~24 skierować do Swoszowic np. "184", tak jak to było dawniej. Przy okazji pasażerowie z Kurdwanowa i Woli Duchackiej odzyskaliby zabrany im jakiś czas temu autobus.
165 jest do centrum tak jak już kolejny raz piszę, ją trzeba wzmocnić łącząc ze 155 a nie żadne kombinacje z autobusem przez całe miasto żeby ludzie stali po przystankach i czekali aż łaskawie przyjedzie nie wiadomo o której godzinie, i żaden takt przykładowego 184 które tam jeździło nie istnieje bo zamiast co 24 minuty był co godzinę więc taki układ który proponujesz nie ma szans spełnienia.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 13 gru 2020, 18:03

MichalTyniec pisze: 13 gru 2020, 17:42 165 jest do centrum tak jak już kolejny raz pisze, ja trzeba wzmocnić łącząc że 155 a nie żadne kombinacje z autobusem przez całe miasto żeby ludzie stali po przystankach i czekali aż łaskawie przyjedzie nie wiadomo o której godzinie, i zaden takt przykładowego 184 które tam jeździło nie istnieje bo zamiast co 24 minuty był co godzinę więc taki układ który proponujesz nie ma szans spelnienia
Otóż nie, "165" nie kończy w centrum, lecz na Os. Podwawelskim, z którego mimo iż nie jest bardzo daleko do centrum, to w centrum się ono nie znajduje. Linia "165" nie cieszy się też dużą popularnością ze względu na to, iż pełni raczej rolę marnego Bonarkobusa, tak jak zostało to wspomniane w tym wątku. Zresztą i tak pasażerowie z Kurdwanowa, czy Woli Duchackiej nie wybiorą tej linii w dojeździe do Bonarki, bo nie dość, że jeździ rzadko, to jeszcze naokoło. A jeśli ktoś będzie chciał dojechać do centrum, wybierze bezpośredni autobus, bez konieczności przesiadania się na Rondzie Grunwaldzkim.

Z tego też powodu należy oczywiście wchłonąć "155" i połączyć "165" z jakąkolwiek linią jadącą w kierunku centrum. Nie upieram się przy "184", podałem je jako przykład, bo przez długi czas jeździło ono na Kurdwanów. Może to być równie dobrze np. "114", które obecnie, tak samo jak "165" kończy na Osiedlu Podwawelskim.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 13 gru 2020, 18:15

prezes pisze: 13 gru 2020, 18:03
MichalTyniec pisze: 13 gru 2020, 17:42 165 jest do centrum tak jak już kolejny raz pisze, ja trzeba wzmocnić łącząc że 155 a nie żadne kombinacje z autobusem przez całe miasto żeby ludzie stali po przystankach i czekali aż łaskawie przyjedzie nie wiadomo o której godzinie, i zaden takt przykładowego 184 które tam jeździło nie istnieje bo zamiast co 24 minuty był co godzinę więc taki układ który proponujesz nie ma szans spelnienia
Otóż nie, "165" nie kończy w centrum, lecz na Os. Podwawelskim, z którego mimo iż nie jest bardzo daleko do centrum, to w centrum się ono nie znajduje. Linia "165" nie cieszy się też dużą popularnością ze względu na to, iż pełni raczej rolę marnego Bonarkobusa, tak jak zostało to wspomniane w tym wątku. Zresztą i tak pasażerowie z Kurdwanowa, czy Woli Duchackiej nie wybiorą tej linii w dojeździe do Bonarki, bo nie dość, że jeździ rzadko, to jeszcze naokoło. A jeśli ktoś będzie chciał dojechać do centrum, wybierze bezpośredni autobus, bez konieczności przesiadania się na Rondzie Grunwaldzkim.

Z tego też powodu należy oczywiście wchłonąć "155" i połączyć "165" z jakąkolwiek linią jadącą w kierunku centrum. Nie upieram się przy "184", podałem je jako przykład, bo przez długi czas jeździło ono na Kurdwanów. Może to być równie dobrze np. "114", które obecnie, tak samo jak "165" kończy na Osiedlu Podwawelskim.
Możesz mieć takie zdanie, moje jest całkowicie odmienne a że zapełnienie jest takie a nie inne to też pisałem, nawet najbardziej obłożone linie w mieście jeżdżą co najwyżej w połowie zapełnione i nic się nie zmieni dopóki nie wróci stan sprzed pandemii i to samo tyczy się zapełnienia 165.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 17 gru 2020, 15:58

ant_sm pisze: 10 gru 2020, 19:04Generalnie Rady Dzielnic tworzą bardzo różne uchwały, które często nie mają pokrycia w rzeczywistości
To prawda. Na szczęście są i wyjątki - np. swojego czasu współpracowaliśmy z przedstawicielem RDXII, Tomaszem Kropiowskim - on był bardzo sensownym człowiekiem i dlatego też udało się wtedy tyle wywalczyć (m.in. uruchomienie "503" i "643" czy powrót "163"), natomiast reszta RD wypadała słabo.
prezes pisze: 11 gru 2020, 20:41W twojej propozycji dojazd do centrum nie jest zachowany. Uważam, że nie jest dobrym pomysłem tworzyć częste potworki (rozumiem że sumarycznie z f~12/15/15), które będą świecić pustkami. Obecnie "135" kursuje z f~36 i myślę, że tak znacznego wzmocnienia nie potrzebuje.
Ja jestem trochę pomiędzy. Połączenie do miasta wywalczyła Rada Dzielnicy. Pytanie natomiast, ile pasażerów rzeczywiście woli taki autobus (typu "165", "484") zamiast krótszego i bardziej punktualnego. Z tego co wiem, większość potoków od Swoszowic urywa się na Kurdwanowie - jeśli to prawda, to znaczyłoby że mniejszość wywalczyła swoje kosztem pogorszenia sytuacji dla większości.

Osobiście widziałbym "135" z ~f=24, do taktu z drugą linią - czy to do centrum ("169"?), czy lokalną ("435"?)
Zieleńczanin pisze: 11 gru 2020, 22:38Początkowo ZIKiT proponował "155+455" z Łagiewnik do Swoszowic z f~30 cały tydzień. Bodajże Rada Dzielnicy X zaprotestowała, ale czasu nie wystarczyło na zapytanie mieszkańców. Z tego co pamiętam z relacji, ci byli bardziej za dowozówką.
O, mógłbyś rozwinąć, o tej opinii mieszkańców? Gdzie o tym słyszałeś?
prezes pisze: 12 gru 2020, 17:01Co do "155" to zgadzam się, że jest ono w obecnej formie bezsensowne. Z tego co wiem, na początku, zanim ta linia powstała, były plany aby skierować ją do Podgórza SKA przez Malborską.
Tak, to miała być w ogóle jedna linia Borek Fałęcki - Swoszowice - Wielicka (zamiast dwóch: "155" i "165") https://krabok.wordpress.com/2020/08/23 ... u-krakowa/
prezes pisze: 13 gru 2020, 14:05Pamiętaj też, że gdyby np. przywrócić "184" tak jak funkcjonowało dawniej, to nie służyłoby tylko pasażerom ze Swoszowic, lecz także tym z Woli Duchackiej, czy Kurdwanowa.
Pytanie, czy częstsze "179" z ~f=7,5 nie służyłoby im bardziej.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 17 gru 2020, 17:19

Kaszmir pisze: 17 gru 2020, 15:58 Ja jestem trochę pomiędzy. Połączenie do miasta wywalczyła Rada Dzielnicy. Pytanie natomiast, ile pasażerów rzeczywiście woli taki autobus (typu "165", "484") zamiast krótszego i bardziej punktualnego. Z tego co wiem, większość potoków od Swoszowic urywa się na Kurdwanowie - jeśli to prawda, to znaczyłoby że mniejszość wywalczyła swoje kosztem pogorszenia sytuacji dla większości.
Nie znam zdania wszystkich mieszkańców Swoszowic w tej sprawie, natomiast uważam, że dla większości mieszkańców priorytetem jest dojazd do centrum, więc dla mieszkańców lepsza byłaby bezpośrednia linia. Jedynym problemem są korki w Swoszowicach, które realnie potrafią zaburzyć rozkład jakiejkolwiek kursującej tam linii, więc cierpieć mogliby mieszkańcy innych części miasta, którzy także podróżowaliby taką linią. Jednak dla pasażerów ze Swoszowic takie rozwiązanie mogłoby być korzystne. Przy zapewnieniu odpowiednio długich przerw dla kierowców w Swoszowicach, udałoby się zapewnić większą punktualność takiej linii. Jeśli dla kogoś celem podróży byłby Kurdwanów, nadal mógłby się dostać do Kurdwanowa. Jeśli ktoś wolałby jechać dalej, to pojechałby dalej.
Kaszmir pisze: 17 gru 2020, 15:58 Osobiście widziałbym "135" z ~f=24, do taktu z drugą linią - czy to do centrum ("169"?), czy lokalną ("435"?)
Mam bardzo podobne odczucia, z tym, że ta druga linia powinna być bezpośrednią linią do centrum.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: obserwator » 17 gru 2020, 18:17

Moim zdaniem najlepszą opcją byłoby wydłużenie "184". Jest to rozwiązanie kompromisowe, gdyż nie obciąża bardzo budżetu, nie wpuszaczmy linii w korki na Konopnickiej i Kamieńskiego, a mieszkańcy Olszy i Prądnika odzyskują dojazd na Kazimierz. Dodatkowo podróż w starej relacji linii "184" byłaby możliwa z tylko jedną przesiadką, a nie jak obecnie z dwoma.
Jeśli chodzi o Kurdwanów to skoro było tak jak niektórzy piszą, że "184" było najmniej popularną linią to uważam, że jako rekompensatę dla Kurdwanowa najlepiej dać mocne "179" (może na kształt rozkładu "194" jeśli by wystarczyło pieniędzy?).

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 17 gru 2020, 19:29

prezes pisze: 17 gru 2020, 17:19
Kaszmir pisze: 17 gru 2020, 15:58 Ja jestem trochę pomiędzy. Połączenie do miasta wywalczyła Rada Dzielnicy. Pytanie natomiast, ile pasażerów rzeczywiście woli taki autobus (typu "165", "484") zamiast krótszego i bardziej punktualnego. Z tego co wiem, większość potoków od Swoszowic urywa się na Kurdwanowie - jeśli to prawda, to znaczyłoby że mniejszość wywalczyła swoje kosztem pogorszenia sytuacji dla większości.
Nie znam zdania wszystkich mieszkańców Swoszowic w tej sprawie, natomiast uważam, że dla większości mieszkańców priorytetem jest dojazd do centrum, więc dla mieszkańców lepsza byłaby bezpośrednia linia. Jedynym problemem są korki w Swoszowicach, które realnie potrafią zaburzyć rozkład jakiejkolwiek kursującej tam linii, więc cierpieć mogliby mieszkańcy innych części miasta, którzy także podróżowaliby taką linią. Jednak dla pasażerów ze Swoszowic takie rozwiązanie mogłoby być korzystne. Przy zapewnieniu odpowiednio długich przerw dla kierowców w Swoszowicach, udałoby się zapewnić większą punktualność takiej linii. Jeśli dla kogoś celem podróży byłby Kurdwanów, nadal mógłby się dostać do Kurdwanowa. Jeśli ktoś wolałby jechać dalej, to pojechałby dalej.
Kaszmir pisze: 17 gru 2020, 15:58 Osobiście widziałbym "135" z ~f=24, do taktu z drugą linią - czy to do centrum ("169"?), czy lokalną ("435"?)
Mam bardzo podobne odczucia, z tym, że ta druga linia powinna być bezpośrednią linią do centrum.
Swoszowice nie mają pętli autobusowej a pod pocztą stoi na układzie ulicznym więc jak chcesz odpowiednie dłuższe przerwy to by stał po pół godziny i blokował drogę, a poza tym nie wiem czy w ogóle może tam stać bo w tej chwili i rozkład ''155'' i "165'' w weekendy ustawiony jest tak że przyjeżdża o konkretnej godzinie pod pocztę i o tej też wyjeżdża więc robią całe kółko i przerwę mają dopiero na Woli i na Podwawelskim.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 17 gru 2020, 20:58

MichalTyniec pisze: 17 gru 2020, 19:29 Swoszowice nie mają pętli autobusowej a pod pocztą stoi na układzie ulicznym więc jak chcesz odpowiednie dłuższe przerwy to by stał po pół godziny i blokował drogę, a poza tym nie wiem czy w ogóle może tam stać bo w tej chwili i rozkład ''155'' i "165'' w weekendy ustawiony jest tak że przyjeżdża o konkretnej godzinie pod pocztę i o tej też wyjeżdża więc robią całe kółko i przerwę mają dopiero na Woli i na Podwawelskim.
Zdaję sobie sprawę, że w Swoszowicach autobus musi zawracać układem ulicznym i że może nie być to najbardziej komfortowa końcówka do postoju dla kierowców, lecz jeśli chcemy skorygować opóźnienia linii swoszowickich, musimy wydłużyć im postój tamże. Co do blokowania drogi, przystanek początkowo-końcowy przy poczcie w Swoszowicach znajduje się przy drodze jednokierunkowej, a droga ta jest na tyle szeroka, że inne pojazdy mogą wyminąć stojący autobus. Rzeczywiście, aktualnie "155" i "165" nie mają postoju w Swoszowicach, lecz z tego co wiem, za czasów "184"/"484", autobusy miały tam postój. Pamiętam widok oczekującego na odjazd "184" w Swoszowicach. Nie wiem czy obecnie coś się zmieniło w tej kwestii, ale jeśli chcemy wyeliminować choć częściowo opóźnienia, autobusy muszą mieć tam postój.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 17 gru 2020, 21:06

prezes pisze: 17 gru 2020, 20:58 Zdaję sobie sprawę, że w Swoszowicach autobus musi zawracać układem ulicznym i że może nie być to najbardziej komfortowa końcówka do postoju dla kierowców, lecz jeśli chcemy skorygować opóźnienia linii swoszowickich, musimy wydłużyć im postój tamże. Co do blokowania drogi, przystanek początkowo-końcowy przy poczcie w Swoszowicach znajduje się przy drodze jednokierunkowej, a droga ta jest na tyle szeroka, że inne pojazdy mogą wyminąć stojący autobus. Rzeczywiście, aktualnie "155" i "165" nie mają postoju w Swoszowicach, lecz z tego co wiem, za czasów "184"/"484", autobusy miały tam postój. Pamiętam widok oczekującego na odjazd "184" w Swoszowicach. Nie wiem czy obecnie coś się zmieniło w tej kwestii, ale jeśli chcemy wyeliminować choć częściowo opóźnienia, autobusy muszą mieć tam postój.
Nie ma znaczenia że wydłużysz im tam postój skoro na trasie ma wielominutowe opóźnienie które z rozkładem nie ma nic wspólnego, na tym przystanku nie stoi tylko 184 tylko non stop przejeżdżają autobusy aglo które na styk przejeżdżają obok a bardzo możliwe że nie ma możliwości już postoju tam skoro tak rozkłady są ustalone dla ''155'' i ''165''.

zubrzyk111
Znawca
Posty: 106
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: zubrzyk111 » 17 gru 2020, 21:09

"484" w Swoszowicach miewały nawet i po pół godziny postoju, samochody osobowe mijały stojący wóz bez problemu, natomiast inne autobusy przechodziły już tak raczej "na duś".

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 17 gru 2020, 21:21

MichalTyniec pisze: 17 gru 2020, 21:06 Nie ma znaczenia że wydłużysz im tam postój skoro na trasie ma wielominutowe opóźnienie które z rozkładem nie ma nic wspólnego, na tym przystanku nie stoi tylko 184 tylko non stop przejeżdżają autobusy aglo które na styk przejeżdżają obok a bardzo możliwe że nie ma możliwości już postoju tam skoro tak rozkłady są ustalone dla ''155'' i ''165''.
Owszem, przejeżdżają tamtędy także autobusy aglomeracyjne, jednak gdy "184" miewało postój w Swoszowicach, stało bardziej z przodu, a za nim było miejsce na zatrzymanie dla innych autobusów, a one mogły następnie spokojnie minąć stojącego przegubowca. Nie rozumiem argumentu, że skoro rozkłady już są ustalone, to nie ma możliwości ich zmiany. W historii krakowskiej komunikacji miejskiej mieliśmy mnóstwo wszelakich korekt rozkładów i były one zmieniane dlatego, że one same były problematyczne, nie dlatego, że ich zmiana była problematyczna. Tutaj należałoby dokonać po prostu takiej korekty lub po prostu napisać rozkład od nowa z uwzględnieniem dłuższego postoju w Swoszowicach, nawet jeśli wymagałoby to dodatkowej brygady.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 17 gru 2020, 21:33

prezes pisze: 17 gru 2020, 21:21
MichalTyniec pisze: 17 gru 2020, 21:06 Nie ma znaczenia że wydłużysz im tam postój skoro na trasie ma wielominutowe opóźnienie które z rozkładem nie ma nic wspólnego, na tym przystanku nie stoi tylko 184 tylko non stop przejeżdżają autobusy aglo które na styk przejeżdżają obok a bardzo możliwe że nie ma możliwości już postoju tam skoro tak rozkłady są ustalone dla ''155'' i ''165''.
Owszem, przejeżdżają tamtędy także autobusy aglomeracyjne, jednak gdy "184" miewało postój w Swoszowicach, stało bardziej z przodu, a za nim było miejsce na zatrzymanie dla innych autobusów, a one mogły następnie spokojnie minąć stojącego przegubowca. Nie rozumiem argumentu, że skoro rozkłady już są ustalone, to nie ma możliwości ich zmiany. W historii krakowskiej komunikacji miejskiej mieliśmy mnóstwo wszelakich korekt rozkładów i były one zmieniane dlatego, że one same były problematyczne, nie dlatego, że ich zmiana była problematyczna. Tutaj należałoby dokonać po prostu takiej korekty lub po prostu napisać rozkład od nowa z uwzględnieniem dłuższego postoju w Swoszowicach, nawet jeśli wymagałoby to dodatkowej brygady.
Po pierwsze nie mogły spokojnie ominąć 184 bo przejeżdżały na styk gdzie kierowcy musieli dobrze manewrować, po drugie zmiany zostały wprowadzone dlatego że to rozwiązanie ewidentnie się nie sprawdziło a nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki, pozatym skoro piszesz ze trzeba wprowadzić dodatkowa brygadę to znajdź środki na to bo Ztp napewno na coś takiego nie pojdzie

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 17 gru 2020, 21:56

MichalTyniec pisze: 17 gru 2020, 21:33 Po pierwsze nie mogły spokojnie ominąć 184 bo przejeżdżały na styk gdzie kierowcy musieli dobrze manewrować, po drugie zmiany zostały wprowadzone dlatego że to rozwiązanie ewidentnie się nie sprawdziło a nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki, pozatym skoro piszesz ze trzeba wprowadzić dodatkowa brygadę to znajdź środki na to bo Ztp napewno na coś takiego nie pojdzie
Rozwiązanie to funkcjonowało ponad 2 lata i nie słyszałem, żeby kiedykolwiek doszło do większych trudności w ruchu z powodu, że autobus tam stał. Owszem, kierowcy nie mieli olbrzymiej ilości miejsca na wykonanie manewru mijania, lecz na tyle wystarczająco, że było to możliwe. Piszesz, że to rozwiązanie się nie sprawdziło, natomiast myślę, że obecne rozwiązanie nie sprawdza się jeszcze bardziej, bo "155" i "165" jeżdżą jak chcą, kompletnie nie trzymając się rozkładu. Zdaję sobie sprawę, że dołożenie kolejnej brygady na krótkiej linii jaką jest "155" może być niepotrzebnym dodatkowym wydatkiem, dlatego uważam, że tę linię powinno się zlikwidować kosztem innej, jadącej do centrum (którym nie jest Osiedle Podwawelskie), gdzie nawet dodanie jednej brygady w porównaniu do pozostałych kilkunastu brygad nie powinno robić ogromnej różnicy.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 17 gru 2020, 22:17

prezes pisze: 17 gru 2020, 21:56 Rozwiązanie to funkcjonowało ponad 2 lata i nie słyszałem, żeby kiedykolwiek doszło do większych trudności w ruchu z powodu, że autobus tam stał. Owszem, kierowcy nie mieli olbrzymiej ilości miejsca na wykonanie manewru mijania, lecz na tyle wystarczająco, że było to możliwe. Piszesz, że to rozwiązanie się nie sprawdziło, natomiast myślę, że obecne rozwiązanie nie sprawdza się jeszcze bardziej, bo "155" i "165" jeżdżą jak chcą, kompletnie nie trzymając się rozkładu. Zdaję sobie sprawę, że dołożenie kolejnej brygady na krótkiej linii jaką jest "155" może być niepotrzebnym dodatkowym wydatkiem, dlatego uważam, że tę linię powinno się zlikwidować kosztem innej, jadącej do centrum (którym nie jest Osiedle Podwawelskie), gdzie nawet dodanie jednej brygady w porównaniu do pozostałych kilkunastu brygad nie powinno robić ogromnej różnicy.
Nie porównuj ''155'' i ''165'" z ''484'' bo nie są w niczym równe sobie, mają dużo mniejsze spóźnienia i nawet jeśli ktoś czeka na Matecznym czy wyjeżdżając że Swoszowic to może być pewnym że będzie ten autobus o czasie a nie czekają w nieskończoność aż przejedzie przez całe miasto jak 484, no dla Ciebie nie ma różnicy żeby dołożyć następną brygadę więc zaproponuj to Ztp i MPK, zobaczymy co Ci odpiszą 😉 upierasz się na siłę żeby pchać stamtąd linie przez całe miasto gdzie dwa lata pokazały dzień w dzień że się to nie sprawdza.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości