W sumie nawet masz racjęKaszmir pisze: ↑21 cze 2021, 10:19Nie jestem fanem wjazdów kieszeniowych "163" w takiej sytuacji bo dla reszty pasażerów byłoby to z 10-15 minut do tyłu, w szczycie pewnie więcej.damian_krk2 pisze: ↑20 cze 2021, 21:01Można by puścić :
- 183 do pętli Rżąka
- 163 do Centrum Opieki przez IV obwodnicę z wjazdem kieszeniowym na Złocień (ewentualnie żeby uniknąć wielkich spóźnień 163 do Złocienia i 763 na trasie Złocień - Miejskie Centrum Opieki przez IV obw.)
Dla Złocienia na czas remontu zorganizowałbym sprawny dojazd z przystanku "Złocieniowa", zwłaszcza że nawet w normalnym układzie niektórzy pasażerowie tam podchodzą.
"163": Piastów - ... - Półłanki - Obwodnica - Prokocim Szpital - Nowy Bieżanów Południe
"183": może (połowiczna) koordynacja z "234"
"725": koniecznie koordynacja ze "125"
Złocień traci "163", jednak dzięki "725" będzie częste połączenia do przystanku "Półłanki", z przesiadką na "163" oraz "123".
Złocień
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Złocień
Re: Złocień
Tramwaj + "125"/"174" - przecież korki nie istnieją .
Zawsze w odwodzie jest jeszcze "9" .
A tak poważnie - może warto by pomyśleć o wjazdach kieszeniowych "123" na Lipską, zapewniając przesiadkę z "9"?
Re: Złocień
Trzy trudne tygodnie dla Złocienia. Na ulgę nie ma co liczyć
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trzy- ... REY_N4TZ28
Chyba jednak przydałoby się coś zmienić. Ja bym proponował zawieszenie 183 i uruchomienie 763 Miejskie Centrum Opieki - Teligi - Sucharskiego - IV Obwodnica - Śliwiaka - Klasztorna - Kombinat
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trzy- ... REY_N4TZ28
Chyba jednak przydałoby się coś zmienić. Ja bym proponował zawieszenie 183 i uruchomienie 763 Miejskie Centrum Opieki - Teligi - Sucharskiego - IV Obwodnica - Śliwiaka - Klasztorna - Kombinat
Re: Złocień
Nie ma wjazdu na S7 w okolicach Sucharskiego/Kokotowskiej... Taka linia musiałaby wjeżdżać na węźle Wieliczka.mkm3 pisze: ↑22 lip 2021, 11:29 Trzy trudne tygodnie dla Złocienia. Na ulgę nie ma co liczyć
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trzy- ... REY_N4TZ28
Chyba jednak przydałoby się coś zmienić. Ja bym proponował zawieszenie 183 i uruchomienie 763 Miejskie Centrum Opieki - Teligi - Sucharskiego - IV Obwodnica - Śliwiaka - Klasztorna - Kombinat
Re: Złocień
Przy tym układzie dróg, trudności nie dało się uniknąć - zwłaszcza dla kierowców. To rozumiem. Jednak nie rozumiem organizacji km, która jest bardzo słaba i śmiało może konkurować do jednej z gorszych w tym roku.
Czemu "163" nie jedzie przez Śliwiaka, Obwodnicę, Wielicką, Prokocim Szpital np. do N. Bieżanowa? Obecna trasa to jawne zignorowanie osób które dojeżdżały z południa miasta do Huty. Co mają zrobić? Na trzy tygodnie kupić sobie samochód? Jeździć totalnie naokoło przez Nowohucką, z licznymi przesiadkami? Ok, jadąc przez Śliwiaka, "163" ominęłoby Złocień. Jednak ten i tak dostał "725", dzięki któremu ma dwa skoordynowane autobusy w stronę Śliwiaka więc przesiadki nie byłyby aż tak uciążliwe. Dodam, że "163" było stworzone przede wszystkim dla Prokocimia i N. Bieżanowa, Złocień początkowo miało w ogóle omijać.
2) Jak wiadomo, część mieszkańców Złocienia podchodzi na przystanek "Złocieniowa" - nawet w normalnym układzie, co dopiero przy tych utrudnieniach. Co tam zastaną? Jest "143" do Bieżanowskiej. Jednak co z dojeżdżającymi do węzła przy Prokocimiu Szpitalu - do sklepów, pracy, albo punktu przesiadkowego który jest wygodniejszy od Bieżanowskiej? Zabrano "163", więc w zamian jeszcze pocięto "183" (f40), i to tak żeby na złość nie było skoordynowane z jadącym również w stronę N. Bieżanowa "234" (f30/60). Udało się: rano linie jadą 6:48, 6:56, a potem pół godziny czekania. Czemu "183" nie dostało f30 i nie zostało skoordynowane z "234"? Czemu "234" nie zostało tymczasowo przedłużone do Prokocimia Szpitala i potem np. do Rżąki, w zamian za brak "163"?
Jak to powinno wyglądać:
"163": Piastów - ... - Półłanki - Śliwiaka - Obwodnica - Wielicka - Teligi - N. Bieżanów Południe,
"183": f30 cały tydzień, koordynacja z "234" (w szczycie pełna, w pozostałych porach połowiczna),
"234": Węgrzce Wielkie - ... - N. Bieżanów - Teligi - Wielicka - Rżąka
"725": jak obecnie.
Wtedy wszystkie ważne relacje byłyby zachowane z f podobną do standardowej, ew. trzeba byłoby się raz przesiąść. A tak, niestety pokazano pasażerom środkowy palec. Gdybym mieszkał na Złocieniu, chyba właśnie zrezygnowałbym z km - bo co mi z km, którą można mi w każdej chwili zabrać na trzy tygodnie?
Czemu "163" nie jedzie przez Śliwiaka, Obwodnicę, Wielicką, Prokocim Szpital np. do N. Bieżanowa? Obecna trasa to jawne zignorowanie osób które dojeżdżały z południa miasta do Huty. Co mają zrobić? Na trzy tygodnie kupić sobie samochód? Jeździć totalnie naokoło przez Nowohucką, z licznymi przesiadkami? Ok, jadąc przez Śliwiaka, "163" ominęłoby Złocień. Jednak ten i tak dostał "725", dzięki któremu ma dwa skoordynowane autobusy w stronę Śliwiaka więc przesiadki nie byłyby aż tak uciążliwe. Dodam, że "163" było stworzone przede wszystkim dla Prokocimia i N. Bieżanowa, Złocień początkowo miało w ogóle omijać.
2) Jak wiadomo, część mieszkańców Złocienia podchodzi na przystanek "Złocieniowa" - nawet w normalnym układzie, co dopiero przy tych utrudnieniach. Co tam zastaną? Jest "143" do Bieżanowskiej. Jednak co z dojeżdżającymi do węzła przy Prokocimiu Szpitalu - do sklepów, pracy, albo punktu przesiadkowego który jest wygodniejszy od Bieżanowskiej? Zabrano "163", więc w zamian jeszcze pocięto "183" (f40), i to tak żeby na złość nie było skoordynowane z jadącym również w stronę N. Bieżanowa "234" (f30/60). Udało się: rano linie jadą 6:48, 6:56, a potem pół godziny czekania. Czemu "183" nie dostało f30 i nie zostało skoordynowane z "234"? Czemu "234" nie zostało tymczasowo przedłużone do Prokocimia Szpitala i potem np. do Rżąki, w zamian za brak "163"?
Jak to powinno wyglądać:
"163": Piastów - ... - Półłanki - Śliwiaka - Obwodnica - Wielicka - Teligi - N. Bieżanów Południe,
"183": f30 cały tydzień, koordynacja z "234" (w szczycie pełna, w pozostałych porach połowiczna),
"234": Węgrzce Wielkie - ... - N. Bieżanów - Teligi - Wielicka - Rżąka
"725": jak obecnie.
Wtedy wszystkie ważne relacje byłyby zachowane z f podobną do standardowej, ew. trzeba byłoby się raz przesiąść. A tak, niestety pokazano pasażerom środkowy palec. Gdybym mieszkał na Złocieniu, chyba właśnie zrezygnowałbym z km - bo co mi z km, którą można mi w każdej chwili zabrać na trzy tygodnie?
Re: Złocień
Zgadzam się z Tobą (i nie tylko) Kaszmir w ocenie całej sytuacji.
Ja się od tygodnia zastanawiam nad gorszą rzeczą.
Na odcinku na którym nie ma obecnie "163" zniknęły całkowicie tabliczki z numerem tej linii. Przypadek?
Wątpię. Pamiętacie sytuację z "44" na odcinku bronowickim? Było podobnie.
Oby moje obawy, że linia "163" nie wróci na odcinek bieżanowski, prokocimski i rżącki się nie sprawdziły.
Ja się od tygodnia zastanawiam nad gorszą rzeczą.
Na odcinku na którym nie ma obecnie "163" zniknęły całkowicie tabliczki z numerem tej linii. Przypadek?
Wątpię. Pamiętacie sytuację z "44" na odcinku bronowickim? Było podobnie.
Oby moje obawy, że linia "163" nie wróci na odcinek bieżanowski, prokocimski i rżącki się nie sprawdziły.
Re: Złocień
Jakby 183 od początku było co 30 min to byście narzekali, że nie jest skoordynowane ze 143, coś za coś.
Przy proponowanej trasie 234 kierowcy pozbawieni są punktu socjalnego, to by nie przeszło.
Ostatnio zaczęli robić tak, że jak linia jest zawieszona to ściągają tabliczki, przynajmniej tam gdzie są wyciągane liniówki, tam gdzie są na stałe to jest czerwona naklejka.kucyk pisze: ↑23 lip 2021, 9:36 Ja się od tygodnia zastanawiam nad gorszą rzeczą.
Na odcinku na którym nie ma obecnie "163" zniknęły całkowicie tabliczki z numerem tej linii. Przypadek?
Wątpię. Pamiętacie sytuację z "44" na odcinku bronowickim? Było podobnie.
Oby moje obawy, że linia "163" nie wróci na odcinek bieżanowski, prokocimski i rżącki się nie sprawdziły.
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Złocień
Ten argument z jednej strony jak najbardziej rozumiem (w sensie brak PKRu jako takiego), natomiast zupełnie nie rozumiem, czemu od lat w milionowym mieście nie da się wymyślić czegoś w rodzaju mobilnego punktu socjalnego dla kierowców...?
Przecież można to ogarnąć choćby w formie niewielkiego, przenośnego kontenera.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Złocień
Na Pleszowie kontener jest, a miała to być rzekomo najnowocześniejsza pętla w Krakowie. A jest największy bubel w mieście.kot_feliks pisze: ↑24 lip 2021, 15:56Ten argument z jednej strony jak najbardziej rozumiem (w sensie brak PKRu jako takiego), natomiast zupełnie nie rozumiem, czemu od lat w milionowym mieście nie da się wymyślić czegoś w rodzaju mobilnego punktu socjalnego dla kierowców...?
Przecież można to ogarnąć choćby w formie niewielkiego, przenośnego kontenera.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Złocień
Pewnie gdyby można było to ktoś by wymyślił. Zakładam, że są jakieś problemy z tym związane, bo przecież nie chodzi o postawienie kontenera jako tako, bo analogiczną funkcję może pełnić toi toi, ale o przyłączenie do niego wody czy prądu - teoretycznie może być tam jakiś zbiornik i generator prądu, ale nie mam wiedzy technicznej na ile to się da ogarnąć i jakie są tego koszty.kot_feliks pisze: ↑24 lip 2021, 15:56 Ten argument z jednej strony jak najbardziej rozumiem (w sensie brak PKRu jako takiego), natomiast zupełnie nie rozumiem, czemu od lat w milionowym mieście nie da się wymyślić czegoś w rodzaju mobilnego punktu socjalnego dla kierowców...?
Przecież można to ogarnąć choćby w formie niewielkiego, przenośnego kontenera.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale kontenery są wszechobecne, bo są najprostsze do zaprojektowania, a ponieważ nikt nie przykłada specjalnie wagi do tej kwestii to mamy co mamy.NowaHutaWschód pisze: ↑25 lip 2021, 9:21 Na Pleszowie kontener jest, a miała to być rzekomo najnowocześniejsza pętla w Krakowie. A jest największy bubel w mieście.
Re: Złocień
Nie rozumiem kto miałby narzekać skoro "143" i "183" się zaraz rozjeżdżają i jadą w innych kierunkach, nie jadąc do jednego węzła przesiadkowego. A "183" i "234" już tak.
Dlatego podtrzymam to co napisałem: "183" powinno w obecnej sytuacji być skoordynowane z "234".
To może kończyć gdziekolwiek - MCO, albo nawet zrobić rundę przez Pr. Szpital, Wielicką, Aleksandry do N. Bieżanowa Południe. Ważne było, by dojeżdżał do Pr. Szpitala, jako zadośćuczynienie za brak "163".
Re: Złocień
Zawsze można powiedzieć, że z Bieżanowa w kierunku Nowej Huty jest linia "9" na którą są kierowane najnowsze wagony
Myślicie, że "725" pozostanie po remoncie jako "425" czy coś podobnego?
Jeszcze odnośnie problemów Złocienia jest interpelacja Pana Łukasza Gibały:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... -07-28.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Znawca
- Posty: 188
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Złocień
Zapewne nie, ale ciekawym rozwiązaniem mogłaby być przemiana w "525" z przystankami "Domagały Magazyny", "Półłanki", "Mały Płaszów" i zawrotką na Lipskiej). Mam wrażenie, że dla pasażerów ze Złocienia byłoby to najszybsze możliwe połączenie w stronę centrum i zapewnienie najwygodniejszej możliwej przesiadki. Do tego krótka trasa i mniejsza szansa na utknięcie w korkach. Mogłaby nawet jeździć jako szczytówka, na podobnej zasadzie jak "511".
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Złocień
Kiedyś miałem w głowie koncepcję linii "525", ale pociągniętej dalej: Złocień - Agatowa NŻ - Półłanki - Mały Płaszów P+R - Lipska - Stoczniowców - Ofiar Dąbia - Rondo Grzegórzeckie - Rondo Mogilskie - UEK - DGW. Był to projekt raczej na bogato, bo zakładał kursowanie przez cały tydzień i z tą samą częstotliwością co "125", ale może biarąc pod uwagę budżet zaproponowana przez ciebie szczytówka byłaby wystarczająca?Mr. Passenger pisze: ↑28 lip 2021, 22:00 Zapewne nie, ale ciekawym rozwiązaniem mogłaby być przemiana w "525" z przystankami "Domagały Magazyny", "Półłanki", "Mały Płaszów" i zawrotką na Lipskiej). Mam wrażenie, że dla pasażerów ze Złocienia byłoby to najszybsze możliwe połączenie w stronę centrum i zapewnienie najwygodniejszej możliwej przesiadki. Do tego krótka trasa i mniejsza szansa na utknięcie w korkach. Mogłaby nawet jeździć jako szczytówka, na podobnej zasadzie jak "511".
-
- Znawca
- Posty: 188
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Złocień
Dłuższa trasa to większa szansa ugrzęźnięcia w korku, a co za tym idzie - mniejsza punktualność. Myślę, że szybka dowozówka do Lipskiej (by zapewnić dodatkową przesiadkę na "9" i "50") byłaby zupełnie wystarczająca. Gdyby zainwestować trochę więcej i utrzymać dobrą częstotliwość to może mogłaby cieszyć się nawet większą popularnością niż "125", zwłaszcza dla pasażerów jadących w stronę dworca i I ObwodnicyTramwajolog14 pisze: ↑28 lip 2021, 22:15 Kiedyś miałem w głowie koncepcję linii "525", ale pociągniętej dalej: Złocień - Agatowa NŻ - Półłanki - Mały Płaszów P+R - Lipska - Stoczniowców - Ofiar Dąbia - Rondo Grzegórzeckie - Rondo Mogilskie - UEK - DGW. Był to projekt raczej na bogato, bo zakładał kursowanie przez cały tydzień i z tą samą częstotliwością co "125", ale może biarąc pod uwagę budżet zaproponowana przez ciebie szczytówka byłaby wystarczająca?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 19 gości