Złocień

- Linie, trasy, rozkłady
damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Złocień

Post autor: damian_krk2 » 21 cze 2021, 10:57

Kaszmir pisze: 21 cze 2021, 10:19
damian_krk2 pisze: 20 cze 2021, 21:01Można by puścić :
- 183 do pętli Rżąka
- 163 do Centrum Opieki przez IV obwodnicę z wjazdem kieszeniowym na Złocień (ewentualnie żeby uniknąć wielkich spóźnień 163 do Złocienia i 763 na trasie Złocień - Miejskie Centrum Opieki przez IV obw.)
Nie jestem fanem wjazdów kieszeniowych "163" w takiej sytuacji bo dla reszty pasażerów byłoby to z 10-15 minut do tyłu, w szczycie pewnie więcej.

Dla Złocienia na czas remontu zorganizowałbym sprawny dojazd z przystanku "Złocieniowa", zwłaszcza że nawet w normalnym układzie niektórzy pasażerowie tam podchodzą.

"163": Piastów - ... - Półłanki - Obwodnica - Prokocim Szpital - Nowy Bieżanów Południe
"183": może (połowiczna) koordynacja z "234"
"725": koniecznie koordynacja ze "125"

Złocień traci "163", jednak dzięki "725" będzie częste połączenia do przystanku "Półłanki", z przesiadką na "163" oraz "123".
W sumie nawet masz rację

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Złocień

Post autor: fistaszek » 21 cze 2021, 17:07

Kaszmir pisze: 20 cze 2021, 20:23 A potok Wielicka / Nowy Bieżanów - Huta, jak? Zostawiony sam sobie?
Tramwaj + "125"/"174" - przecież korki nie istnieją :P .

Zawsze w odwodzie jest jeszcze "9" :lol: .

A tak poważnie - może warto by pomyśleć o wjazdach kieszeniowych "123" na Lipską, zapewniając przesiadkę z "9"?

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Złocień

Post autor: mkm3 » 22 lip 2021, 11:29

Trzy trudne tygodnie dla Złocienia. Na ulgę nie ma co liczyć
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trzy- ... REY_N4TZ28

Chyba jednak przydałoby się coś zmienić. Ja bym proponował zawieszenie 183 i uruchomienie 763 Miejskie Centrum Opieki - Teligi - Sucharskiego - IV Obwodnica - Śliwiaka - Klasztorna - Kombinat

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Złocień

Post autor: pjetrek » 22 lip 2021, 11:48

mkm3 pisze: 22 lip 2021, 11:29 Trzy trudne tygodnie dla Złocienia. Na ulgę nie ma co liczyć
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trzy- ... REY_N4TZ28

Chyba jednak przydałoby się coś zmienić. Ja bym proponował zawieszenie 183 i uruchomienie 763 Miejskie Centrum Opieki - Teligi - Sucharskiego - IV Obwodnica - Śliwiaka - Klasztorna - Kombinat
Nie ma wjazdu na S7 w okolicach Sucharskiego/Kokotowskiej... Taka linia musiałaby wjeżdżać na węźle Wieliczka.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 23 lip 2021, 9:25

Przy tym układzie dróg, trudności nie dało się uniknąć - zwłaszcza dla kierowców. To rozumiem. Jednak nie rozumiem organizacji km, która jest bardzo słaba i śmiało może konkurować do jednej z gorszych w tym roku.

Czemu "163" nie jedzie przez Śliwiaka, Obwodnicę, Wielicką, Prokocim Szpital np. do N. Bieżanowa? Obecna trasa to jawne zignorowanie osób które dojeżdżały z południa miasta do Huty. Co mają zrobić? Na trzy tygodnie kupić sobie samochód? Jeździć totalnie naokoło przez Nowohucką, z licznymi przesiadkami? Ok, jadąc przez Śliwiaka, "163" ominęłoby Złocień. Jednak ten i tak dostał "725", dzięki któremu ma dwa skoordynowane autobusy w stronę Śliwiaka więc przesiadki nie byłyby aż tak uciążliwe. Dodam, że "163" było stworzone przede wszystkim dla Prokocimia i N. Bieżanowa, Złocień początkowo miało w ogóle omijać.

2) Jak wiadomo, część mieszkańców Złocienia podchodzi na przystanek "Złocieniowa" - nawet w normalnym układzie, co dopiero przy tych utrudnieniach. Co tam zastaną? Jest "143" do Bieżanowskiej. Jednak co z dojeżdżającymi do węzła przy Prokocimiu Szpitalu - do sklepów, pracy, albo punktu przesiadkowego który jest wygodniejszy od Bieżanowskiej? Zabrano "163", więc w zamian jeszcze pocięto "183" (f40), i to tak żeby na złość nie było skoordynowane z jadącym również w stronę N. Bieżanowa "234" (f30/60). Udało się: rano linie jadą 6:48, 6:56, a potem pół godziny czekania. Czemu "183" nie dostało f30 i nie zostało skoordynowane z "234"? Czemu "234" nie zostało tymczasowo przedłużone do Prokocimia Szpitala i potem np. do Rżąki, w zamian za brak "163"?

Jak to powinno wyglądać:
"163": Piastów - ... - Półłanki - Śliwiaka - Obwodnica - Wielicka - Teligi - N. Bieżanów Południe,
"183": f30 cały tydzień, koordynacja z "234" (w szczycie pełna, w pozostałych porach połowiczna),
"234": Węgrzce Wielkie - ... - N. Bieżanów - Teligi - Wielicka - Rżąka
"725": jak obecnie.

Wtedy wszystkie ważne relacje byłyby zachowane z f podobną do standardowej, ew. trzeba byłoby się raz przesiąść. A tak, niestety pokazano pasażerom środkowy palec. Gdybym mieszkał na Złocieniu, chyba właśnie zrezygnowałbym z km - bo co mi z km, którą można mi w każdej chwili zabrać na trzy tygodnie?

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Złocień

Post autor: kucyk » 23 lip 2021, 9:36

Zgadzam się z Tobą (i nie tylko) Kaszmir w ocenie całej sytuacji. ;)

Ja się od tygodnia zastanawiam nad gorszą rzeczą. :?
Na odcinku na którym nie ma obecnie "163" zniknęły całkowicie tabliczki z numerem tej linii. :o Przypadek? :shock:
Wątpię. 8-) Pamiętacie sytuację z "44" na odcinku bronowickim? Było podobnie. :roll:
Oby moje obawy, że linia "163" nie wróci na odcinek bieżanowski, prokocimski i rżącki się nie sprawdziły. :evil:

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Złocień

Post autor: ant_sm » 23 lip 2021, 18:01

Kaszmir pisze: 23 lip 2021, 9:25 "183": f30 cały tydzień, koordynacja z "234" (w szczycie pełna, w pozostałych porach połowiczna),
"234": Węgrzce Wielkie - ... - N. Bieżanów - Teligi - Wielicka - Rżąka
"725": jak obecnie.
Jakby 183 od początku było co 30 min to byście narzekali, że nie jest skoordynowane ze 143, coś za coś.
Przy proponowanej trasie 234 kierowcy pozbawieni są punktu socjalnego, to by nie przeszło.
kucyk pisze: 23 lip 2021, 9:36 Ja się od tygodnia zastanawiam nad gorszą rzeczą. :?
Na odcinku na którym nie ma obecnie "163" zniknęły całkowicie tabliczki z numerem tej linii. :o Przypadek? :shock:
Wątpię. 8-) Pamiętacie sytuację z "44" na odcinku bronowickim? Było podobnie. :roll:
Oby moje obawy, że linia "163" nie wróci na odcinek bieżanowski, prokocimski i rżącki się nie sprawdziły. :evil:
Ostatnio zaczęli robić tak, że jak linia jest zawieszona to ściągają tabliczki, przynajmniej tam gdzie są wyciągane liniówki, tam gdzie są na stałe to jest czerwona naklejka.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Złocień

Post autor: kot_feliks » 24 lip 2021, 15:56

ant_sm pisze: 23 lip 2021, 18:01 Przy proponowanej trasie 234 kierowcy pozbawieni są punktu socjalnego, to by nie przeszło.
Ten argument z jednej strony jak najbardziej rozumiem (w sensie brak PKRu jako takiego), natomiast zupełnie nie rozumiem, czemu od lat w milionowym mieście nie da się wymyślić czegoś w rodzaju mobilnego punktu socjalnego dla kierowców...?

Przecież można to ogarnąć choćby w formie niewielkiego, przenośnego kontenera.

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Złocień

Post autor: NowaHutaWschód » 25 lip 2021, 9:21

kot_feliks pisze: 24 lip 2021, 15:56
ant_sm pisze: 23 lip 2021, 18:01 Przy proponowanej trasie 234 kierowcy pozbawieni są punktu socjalnego, to by nie przeszło.
Ten argument z jednej strony jak najbardziej rozumiem (w sensie brak PKRu jako takiego), natomiast zupełnie nie rozumiem, czemu od lat w milionowym mieście nie da się wymyślić czegoś w rodzaju mobilnego punktu socjalnego dla kierowców...?

Przecież można to ogarnąć choćby w formie niewielkiego, przenośnego kontenera.
Na Pleszowie kontener jest, a miała to być rzekomo najnowocześniejsza pętla w Krakowie. A jest największy bubel w mieście.
fuck upa!

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Złocień

Post autor: ant_sm » 25 lip 2021, 21:06

kot_feliks pisze: 24 lip 2021, 15:56 Ten argument z jednej strony jak najbardziej rozumiem (w sensie brak PKRu jako takiego), natomiast zupełnie nie rozumiem, czemu od lat w milionowym mieście nie da się wymyślić czegoś w rodzaju mobilnego punktu socjalnego dla kierowców...?

Przecież można to ogarnąć choćby w formie niewielkiego, przenośnego kontenera.
Pewnie gdyby można było to ktoś by wymyślił. Zakładam, że są jakieś problemy z tym związane, bo przecież nie chodzi o postawienie kontenera jako tako, bo analogiczną funkcję może pełnić toi toi, ale o przyłączenie do niego wody czy prądu - teoretycznie może być tam jakiś zbiornik i generator prądu, ale nie mam wiedzy technicznej na ile to się da ogarnąć i jakie są tego koszty.
NowaHutaWschód pisze: 25 lip 2021, 9:21 Na Pleszowie kontener jest, a miała to być rzekomo najnowocześniejsza pętla w Krakowie. A jest największy bubel w mieście.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale kontenery są wszechobecne, bo są najprostsze do zaprojektowania, a ponieważ nikt nie przykłada specjalnie wagi do tej kwestii to mamy co mamy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 26 lip 2021, 8:52

ant_sm pisze: 23 lip 2021, 18:01Jakby 183 od początku było co 30 min to byście narzekali, że nie jest skoordynowane ze 143, coś za coś.
Nie rozumiem kto miałby narzekać skoro "143" i "183" się zaraz rozjeżdżają i jadą w innych kierunkach, nie jadąc do jednego węzła przesiadkowego. A "183" i "234" już tak.

Dlatego podtrzymam to co napisałem: "183" powinno w obecnej sytuacji być skoordynowane z "234".
ant_sm pisze: 23 lip 2021, 18:01Przy proponowanej trasie 234 kierowcy pozbawieni są punktu socjalnego, to by nie przeszło.
To może kończyć gdziekolwiek - MCO, albo nawet zrobić rundę przez Pr. Szpital, Wielicką, Aleksandry do N. Bieżanowa Południe. Ważne było, by dojeżdżał do Pr. Szpitala, jako zadośćuczynienie za brak "163".

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Złocień

Post autor: Kitek » 28 lip 2021, 14:48

kucyk pisze: 23 lip 2021, 9:36 Na odcinku na którym nie ma obecnie "163" zniknęły całkowicie tabliczki z numerem tej linii. :o Przypadek? :shock:
Wątpię. 8-)
Zawsze można powiedzieć, że z Bieżanowa w kierunku Nowej Huty jest linia "9" na którą są kierowane najnowsze wagony ;)

Myślicie, że "725" pozostanie po remoncie jako "425" czy coś podobnego?

Jeszcze odnośnie problemów Złocienia jest interpelacja Pana Łukasza Gibały:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... -07-28.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Złocień

Post autor: Mr. Passenger » 28 lip 2021, 22:00

Kitek pisze: 28 lip 2021, 14:48 Myślicie, że "725" pozostanie po remoncie jako "425" czy coś podobnego?
Zapewne nie, ale ciekawym rozwiązaniem mogłaby być przemiana w "525" z przystankami "Domagały Magazyny", "Półłanki", "Mały Płaszów" i zawrotką na Lipskiej). Mam wrażenie, że dla pasażerów ze Złocienia byłoby to najszybsze możliwe połączenie w stronę centrum i zapewnienie najwygodniejszej możliwej przesiadki. Do tego krótka trasa i mniejsza szansa na utknięcie w korkach. Mogłaby nawet jeździć jako szczytówka, na podobnej zasadzie jak "511".

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Złocień

Post autor: Tramwajolog14 » 28 lip 2021, 22:15

Mr. Passenger pisze: 28 lip 2021, 22:00 Zapewne nie, ale ciekawym rozwiązaniem mogłaby być przemiana w "525" z przystankami "Domagały Magazyny", "Półłanki", "Mały Płaszów" i zawrotką na Lipskiej). Mam wrażenie, że dla pasażerów ze Złocienia byłoby to najszybsze możliwe połączenie w stronę centrum i zapewnienie najwygodniejszej możliwej przesiadki. Do tego krótka trasa i mniejsza szansa na utknięcie w korkach. Mogłaby nawet jeździć jako szczytówka, na podobnej zasadzie jak "511".
Kiedyś miałem w głowie koncepcję linii "525", ale pociągniętej dalej: Złocień - Agatowa NŻ - Półłanki - Mały Płaszów P+R - Lipska - Stoczniowców - Ofiar Dąbia - Rondo Grzegórzeckie - Rondo Mogilskie - UEK - DGW. Był to projekt raczej na bogato, bo zakładał kursowanie przez cały tydzień i z tą samą częstotliwością co "125", ale może biarąc pod uwagę budżet zaproponowana przez ciebie szczytówka byłaby wystarczająca?

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Złocień

Post autor: Mr. Passenger » 28 lip 2021, 22:25

Tramwajolog14 pisze: 28 lip 2021, 22:15 Kiedyś miałem w głowie koncepcję linii "525", ale pociągniętej dalej: Złocień - Agatowa NŻ - Półłanki - Mały Płaszów P+R - Lipska - Stoczniowców - Ofiar Dąbia - Rondo Grzegórzeckie - Rondo Mogilskie - UEK - DGW. Był to projekt raczej na bogato, bo zakładał kursowanie przez cały tydzień i z tą samą częstotliwością co "125", ale może biarąc pod uwagę budżet zaproponowana przez ciebie szczytówka byłaby wystarczająca?
Dłuższa trasa to większa szansa ugrzęźnięcia w korku, a co za tym idzie - mniejsza punktualność. Myślę, że szybka dowozówka do Lipskiej (by zapewnić dodatkową przesiadkę na "9" i "50") byłaby zupełnie wystarczająca. Gdyby zainwestować trochę więcej i utrzymać dobrą częstotliwość to może mogłaby cieszyć się nawet większą popularnością niż "125", zwłaszcza dla pasażerów jadących w stronę dworca i I Obwodnicy

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 15 gości