Złocień

- Linie, trasy, rozkłady
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Złocień

Post autor: Kitek » 29 lip 2021, 12:53

Mr. Passenger pisze: 28 lip 2021, 22:25 Dłuższa trasa to większa szansa ugrzęźnięcia w korku, a co za tym idzie - mniejsza punktualność. Myślę, że szybka dowozówka do Lipskiej (by zapewnić dodatkową przesiadkę na "9" i "50") byłaby zupełnie wystarczająca. Gdyby zainwestować trochę więcej i utrzymać dobrą częstotliwość to może mogłaby cieszyć się nawet większą popularnością niż "125", zwłaszcza dla pasażerów jadących w stronę dworca i I Obwodnicy
Zgoda, na Lipskiej jest dużo kursów tramwajów na prawie całe miasto, więc takie połączenie powinno pozostać (chociażby tylko w godzinach szczytu).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 29 lip 2021, 13:08

Dalej uważam, że zamiast tworzyć nową linię, lepiej (i taniej) wydłużyć "128".

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Złocień

Post autor: Kitek » 11 sie 2021, 13:22

I jest odpowiedź na Interpelację:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 7-28_1.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 17 wrz 2021, 11:09

Nocny do Złocienia ruszy w październiku, wg zaproponowanej koncepcji czyli połączenie "605" z "902", a weekendowe warianty "605" do Bielan wydzielone jako osobna linia.

Pytanie co z "643" - czy jego powrót ma sens? Linia służyła głównie Złocieniowi. Wprawdzie po drodze jechała przez Bieżanowską, jednak tam potoki były niewielkie, a sporo pasażerów i tak wolało podejść od tramwaju z Wielickiej niż czekać na przesiadkę bo było szybciej.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Złocień

Post autor: ant_sm » 17 wrz 2021, 11:40

Kaszmir pisze: 17 wrz 2021, 11:09 Nocny do Złocienia ruszy w październiku, wg zaproponowanej koncepcji czyli połączenie "605" z "902", a weekendowe warianty "605" do Bielan wydzielone jako osobna linia.
Według mnie to bardzo zły pomysł łączenia tych linii. Teraz jak przyjeżdżasz na zlot to masz spokojnie około 10 minut żeby spokojnie przejść na 902 w kierunku lotniska. Przy takiej zmianie masz dużo mniej czasu na przesiadkę, a jeśli ktoś ma jeszcze ze sobą walizkę (nierzadko ciężką) to będzie to jeszcze bardziej uciążliwe. Osobiście w takim układzie kiedy będę potrzebował jechać na lotnisko to raczej podziękuję za przejazd KMK i wybiorę coś innego, bo pewność przesiadki się obniża.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Złocień

Post autor: Scania_9640 » 17 wrz 2021, 11:44

ant_sm pisze: 17 wrz 2021, 11:40
Kaszmir pisze: 17 wrz 2021, 11:09 Nocny do Złocienia ruszy w październiku, wg zaproponowanej koncepcji czyli połączenie "605" z "902", a weekendowe warianty "605" do Bielan wydzielone jako osobna linia.
Według mnie to bardzo zły pomysł łączenia tych linii. Teraz jak przyjeżdżasz na zlot to masz spokojnie około 10 minut żeby spokojnie przejść na 902 w kierunku lotniska. Przy takiej zmianie masz dużo mniej czasu na przesiadkę, a jeśli ktoś ma jeszcze ze sobą walizkę (nierzadko ciężką) to będzie to jeszcze bardziej uciążliwe. Osobiście w takim układzie kiedy będę potrzebował jechać na lotnisko to raczej podziękuję za przejazd KMK i wybiorę coś innego, bo pewność przesiadki się obniża.

Ja też uważam, że to pomysł bardzo głupi, mogli po prostu wydłużyć 605 do Złocienia

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Złocień

Post autor: damian_krk2 » 17 wrz 2021, 11:55

Kaszmir pisze: 17 wrz 2021, 11:09
Pytanie co z "643" - czy jego powrót ma sens? Linia służyła głównie Złocieniowi. Wprawdzie po drodze jechała przez Bieżanowską, jednak tam potoki były niewielkie, a sporo pasażerów i tak wolało podejść od tramwaju z Wielickiej niż czekać na przesiadkę bo było szybciej.
Ja bym 643 zostawił ale na trasie Podgórze SKA - Bieżanów w obsłudze Autosanem. Ale wiadomo, że ZTP usuwa wszystko co nie jest konieczne i 643 zostanie raczej zlikwidowana

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Złocień

Post autor: mkm3 » 17 wrz 2021, 12:01

Moim zdaniem 643 mogłaby zostac na Starym Bieżanowie i dojeżdzać np. na Potrzask. Oburza mnie jednak to, że tak długo zwlekają z uruchomieniem obsługi tych osiedli (Złocień i dzielnica Zwierzyniec).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 20 wrz 2021, 11:36

Dla przesiadek - tak przy T. Słowackiego, jak i innych, nawet w dzień - przyjmuje się 5 minut jako wystarczające. Argumentu o walizkach nie rozumiem bo zwykle przesiadka na zlotach zajmuje mniej niż dwie minuty i po to jest zapas, by osoby z ciężarami albo o ograniczonej mobilności mogły się spokojnie przesiąść.

Dzięki połączeniu "605" z "902" jest oszczędność z przejazdów obu linii wokół Dworca. To wystarczyło, aby już na start sfinansować połowę kursów do Złocienia.

Czy Potrzask ma potoki na nocny? Chciałbym w to wierzyć, lecz to rejon, który nawet w ciągu dnia przez większość tygodnia ma tylko f30-40. Nie chodzi o to, by wozy woziły dwie-trzy osoby bo wtedy taniej byłoby wynająć Miastu taksówkę.

Acz trochę szkoda połączenia bo dla Złocienia to był autobus w zupełnie innym kierunku niż będzie "605/902". Ktoś gdzieś rzucił pomysł przedłużenia w kier. aglo - może to byłoby rozwiązanie? Skierować do Węgrzc Wielkich albo nawet Niepołomic? Wtedy obsłużyłby też Złocień dzięki przystankowi "Złocieniowa".

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Złocień

Post autor: damian_krk2 » 20 wrz 2021, 11:44

Kaszmir pisze: 20 wrz 2021, 11:36 Dla przesiadek - tak przy T. Słowackiego, jak i innych, nawet w dzień - przyjmuje się 5 minut jako wystarczające. Argumentu o walizkach nie rozumiem bo zwykle przesiadka na zlotach zajmuje mniej niż dwie minuty i po to jest zapas, by osoby z ciężarami albo o ograniczonej mobilności mogły się spokojnie przesiąść.

Dzięki połączeniu "605" z "902" jest oszczędność z przejazdów obu linii wokół Dworca. To wystarczyło, aby już na start sfinansować połowę kursów do Złocienia.

Czy Potrzask ma potoki na nocny? Chciałbym w to wierzyć, lecz to rejon, który nawet w ciągu dnia przez większość tygodnia ma tylko f30-40. Nie chodzi o to, by wozy woziły dwie-trzy osoby bo wtedy taniej byłoby wynająć Miastu taksówkę.

Acz trochę szkoda połączenia bo dla Złocienia to był autobus w zupełnie innym kierunku niż będzie "605/902". Ktoś gdzieś rzucił pomysł przedłużenia w kier. aglo - może to byłoby rozwiązanie? Skierować do Węgrzc Wielkich albo nawet Niepołomic? Wtedy obsłużyłby też Złocień dzięki przystankowi "Złocieniowa".
Słychać było głosy mieszkańców Niepołomic o braku nocnego więc myślę, że podążanie w tym kierunku jest dobrym pomysłem.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Złocień

Post autor: Adrian14 » 20 wrz 2021, 12:07

Nie taniej byłoby w nocy wydłużyć do Złocienia Telebusa i zrobić godziny nocne?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 20 wrz 2021, 12:44

Adrian14 pisze: 20 wrz 2021, 12:07Nie taniej byłoby w nocy wydłużyć do Złocienia Telebusa i zrobić godziny nocne?
Złocień chce linii do centrum i wg mnie osiedle tej wielkości powinno mieć bezpośredni dojazd. Nie jestem pewny jaka jest stawka za Tele-busa, jednak jeśli taka sama jak za zwykłe autobusy, to koszty byłyby te same - więc lepszy bezpośredni nocny do centrum niż przesiadka.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Złocień

Post autor: Adrian14 » 20 wrz 2021, 13:43

Jeśli koszty te same to zgadzam się... Powinien być normalny 6xx

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 04 maja 2022, 9:50

Pytanie o przejazd kolejowy przez Półłanki - jak tam jest z korkami? Czy "183" łapie duże spóźnienia?

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Złocień

Post autor: Kowalik » 04 maja 2022, 11:18

Kaszmir pisze: 04 maja 2022, 9:50 Pytanie o przejazd kolejowy przez Półłanki - jak tam jest z korkami? Czy "183" łapie duże spóźnienia?
Obecnie ruch pociągów jest prowadzony po jednym torze, więc nie prowadzone są mijanki w stacji, dzięki czemu przejazd jest zamykany na 3-4 minuty przed przejazdem pociągu. To opóźnienia odrobinę zmalały.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości