Złocień

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Złocień

Post autor: Kaszmir » 02 lip 2020, 16:40

Wspólnie z jednym z mieszkańców Złocienia przygotowaliśmy petycję o to by Złocień zyskał całotygodniową linię nocną. W dużym skrócie - chcielibyśmy, by dotarło tam "605". Z kolei "643" mogłoby wtedy na przykład być skierowane gdzieś do starego Bieżanowa.

Oczywiście problemem mogą być pieniądze - na to jednak mamy przygotowany "plan B".

Zachęcamy Was do podpisywania petycji. Niebawem ją nagłośnimy na większą skalę:
https://www.petycjeonline.com/poprawa_k ... o_bieanowa
Zwracamy się z prośbą o poprawę oferty komunikacji zbiorowej na os. Złocień w godzinach nocnych. W ostatnim czasie coraz więcej mieszkańców zgłasza potrzebę uruchomienia linii nocnej, która kursowałaby także w ciągu tygodnia (noce nd/pn – cz/pt), a w weekendy kursowała w pełnym zakresie godzin (tj. ok. 23:30 – 4:30). Bardzo dużo osób zaznacza też, że potrzebna jest linia łącząca osiedle z centrum miasta. Chcielibyśmy przedstawić propozycję, która mogłaby ten postulat spełnić. Aby zminimalizować koszty które wynikają ze zwiększenia liczby kursów lub wydłużenia trasy, najlepszym rozwiązaniem byłoby wydłużenie do Złocienia linii „605” (w noce weekendowe wszystkimi kursami, w tygodniu 2-3 kursami, przykładowo o 0:00, 1:00 i (2:00) z Teatru Słowackiego), kończącej obecnie bieg przy Zajezdni Płaszów po trasie: TEATR SŁOWACKIEGO - … - ZAJEZDNIA PŁASZÓW – Obrońców Modlina, Rybitwy, Christo Botewa, Półłanki, Nad Drwiną, Domagały - ZŁOCIEŃ. Za rozwiązaniem tym przemawia kilka punktów:

* Przede wszystkim jest to jedyna linia kończąca trasę w pobliżu osiedla, która jednocześnie obsługuje centrum miasta.

* Wydłużenie linii po wspomnianej trasie zmniejszyłoby również odległość do przystanku linii nocnej mieszkańcom ul. Rybitwy (którzy mogliby skorzystać z nocnego autobusu na przystankach „Jeżowa” lub „Półłanki”, do których odległość wynosiłaby od 150 m do 1,3 km – w zależności od miejsca zamieszkania, zamiast obecnych 1,9 km – 3 km do przystanku „Zajezdnia Płaszów”).

* Dostęp do linii nocnej zyskaliby także mieszkańcy okolic przystanku „Szparagowa” (ok. 600 m do przystanku „Półłanki”) obecnie pozbawieni dostępu do linii nocnej.

* Mieszkańcy os. Złocień mieliby do dyspozycji całotygodniową linię nocną do centrum (dla porównania mieszkańcy podobnego wielkością os. Kliny mają linię „608”, a mieszkańcy mniejszych od Złocienia Mydlnik – linię „601”), która oznaczałaby znaczną poprawę względem obecnego „643” w rejonie, który coraz intensywniej się rozbudowuje.

* Czas przejazdu z centrum miasta na Złocień uległby znaczącemu skróceniu (obecnie przejazd z przystanku „Teatr Słowackiego” za pomocą „69+643” trwa 47 minut lub licząc od Poczty Głównej – 39 minut, natomiast „605” dotarłoby na Złocień już po ok. 29-30 minutach).

Warto też zwrócić uwagę, że po wydłużeniu „605” linia ta przejęłaby funkcję obecnie kursującego tutaj „643”, które w dalszym ciągu pozostałoby jedyną linią nocną kursującą przez ul. Bieżanowską. Aby wykorzystać jej potencjał, można ją skierować od przystanku „Bieżanów Pomnik” w kolejny rejon pozbawiony komunikacji nocnej - Stary Bieżanów. Linia mogłaby pojechać po trasie: PODGÓRZE SKA - … - BIEŻANÓW POMNIK – Sucharskiego, Jasieńskiego, Zarzyckiego – BIEŻANÓW (ta opcja wymagałaby niewielkiego zwiększenia nakładów) lub PODGÓRZE SKA - … - BIEŻANÓW POMNIK – Ks. Popiełuszki, Lipowskiego, Drożdżowa, Weigla – DWÓR CZECZÓW (powrót: Ks. Popiełuszki) (ten wariant nie wymagałby żadnych nakładów finansowych względem obecnej trasy „643”). Przy przedłużeniu „643” przez ul. Sucharskiego mieszkańcy Złocienia w dalszym ciągu mogliby korzystać z tej linii (ok. 500 m – 1 km do przystanku „643”), zachowaliby także tę możliwość przy przekierowaniu do przyst. „Dwór Czeczów” (ok. 1,1 km – 1,5 km, tj. ok. 12 – 15 minut pieszo). Zwracamy się z prośbą o pozytywne rozpatrzenie przedstawionej prośby, która w znaczący sposób poprawiłaby komfort korzystania z komunikacji miejskiej dla dużej liczby mieszkańców Rybitw, Złocienia oraz Starego Bieżanowa.


Paweł Brzoskwinia; Jacek Mosakowski

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 09 lip 2020, 13:21

Petycja ma blisko 200 podpisów!
https://www.petycjeonline.com/poprawa_k ... o_bieanowa

Jeśli ZTP odpisze że nie ma kasy, chcemy zaproponować połączenie "605" z "902" oraz wyprostowanie "608" przy Dworcu.

1) Połączenie "605" z "902"
Większość nocnych jedzie przez Dworzec przelotowo - pozwala to oszczędzić wzkm na niepotrzebnych pętlach. Gdy w 2012 wprowadzano nową siatkę, "902" jako jedynego nie było z czym połączyć bo "605" trafiło do Salwatora. Później jednak "605" skrócono do Dworca, w zamian wydłużając w weekendy pojedyncze kursy do Bielan. Teraz i "605", i "902" robią pętle które kosztują wzkm. "605" ok. 2 km na kółko, "902" ok. 2,3 km. Tygodniowo ok. 150 km.

Jeśli połączyć "605" z "902", to co z wariantami "605" do Bielan, gdy wrócą? Wg nas mogłyby kończyć przy Dworcu Głównym jako osobna linia (np. DG Wschód, jak "902"). To da się zrobić, choć trzeba poszukać parę minut na trasie by brygada wyrobiła. Można je znaleźć np. kierując ten wariant przez Westerplatte i Filharmonię (zamiast Basztową, Piłsudskiego) - raz że szybciej, a dwa że to też oszczędność wzkm.

2) Wyprostowanie "608" przy Dworcu
W 2019 Pawia stała się jednokierunkowa. Odtąd "608" robi objazd z al. 29 Listopada przez Politechnikę, Tunel, Rakowicką. Politechnika została chyba dlatego, że dawniej "608" tak jechało. Nie ma jednak potrzeby krążyć - z al. 29 Listopada na Politechnikę i tak jest "610". Proponujemy by skierować "608" (tylko w stronę Dworca) przez Wita Stwosza. Przyspieszy to przejazd i oszczędzi ok. 0,5 km na kurs. Tygodniowo około 17-20 km.

3) Złocień
Na wydłużenie "605" do Złocienia potrzeba ok. 10 km na kółko. Z powyższych byłoby ok. 170 km oszczędności, czyli mniej więcej by wydłużyć po 4 kursy w pt i sob (4 z 5, czyli np. wszystkie oprócz ostatniego o 4:00) i 2 w dni powszednie (np. o 0:00 i 1:00) :)

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Złocień

Post autor: lolek-12 » 09 lip 2020, 13:38

Oszczędności można też porobić wyrzucając linie z Podgórza SKA do Dworca Płaszów. A jeśli ZTP tak bardzo chce zapełniać Podgórze SKA, to niech tam wydłuży 106 lub 136.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 09 lip 2020, 13:42

lolek-12 pisze: 09 lip 2020, 13:38Oszczędności można też porobić wyrzucając linie z Podgórze SKA do Dworca Płaszów.
Słuszny punkt. Próbowaliśmy to z "643" (by poprawić koordynację z "69"), jednak podobno MPK bardzo nie chce ze względu na brak sensownej pętli i zaplecza przy Dworcu Płaszów :(

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Złocień

Post autor: Zieleńczanin » 09 lip 2020, 13:53

Już ponad 200 podpisów ;)
[głośno myślę]
A gdyby tak wyprostować "128" (tak jak wcześniej "125") przez przystanek Szczecińska? Jeśli nie przejdzie, może udałoby się wyprostować "158" przez Płaszowską - tylko czy przejedzie tamtędy 12m?
[/głośno myślę]

Urbino18
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 21 cze 2020, 0:36

Re: Złocień

Post autor: Urbino18 » 10 lip 2020, 11:08

Zieleńczanin pisze: 09 lip 2020, 13:53 Już ponad 200 podpisów ;)
[głośno myślę]
A gdyby tak wyprostować "128" (tak jak wcześniej "125") przez przystanek Szczecińska? Jeśli nie przejdzie, może udałoby się wyprostować "158" przez Płaszowską - tylko czy przejedzie tamtędy 12m?
[/głośno myślę]
O ile się nie mylę - gdy "125" wyprostowano przez Przewóz, to "128" celowo zostawiono na trasie przez Lipską i Saską celem umożliwienia przesiadki na "9" i "50". Natomiast nie mam pojęcia jak dużym zainteresowaniem cieszy się to rozwiązanie.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Złocień

Post autor: lolek-12 » 10 lip 2020, 12:09

Kaszmir pisze: 09 lip 2020, 13:42 Próbowaliśmy to z "643" (by poprawić koordynację z "69"), jednak podobno MPK bardzo nie chce ze względu na brak sensownej pętli i zaplecza przy Dworcu Płaszów :(
Trochę taka wymówka. Kawę można wypić na dworcu, toaletę może też ugadać? Zresztą co to za argument.. przepłacać tylko po to, żeby nie chcieć postawić np. ToiToi.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 10 lip 2020, 12:21

Urbino18 pisze: 10 lip 2020, 11:08O ile się nie mylę - gdy "125" wyprostowano przez Przewóz, to "128" celowo zostawiono na trasie przez Lipską i Saską celem umożliwienia przesiadki na "9" i "50". Natomiast nie mam pojęcia jak dużym zainteresowaniem cieszy się to rozwiązanie.
"125" wyprostowano w 2012, na trzy lata przed otwarciem estakady ;) Myślę, że masz rację co do "128" - pewnie jeździ dalej taką trasą bo chciano zapewnić przesiadkę na "9" i "50".

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Złocień

Post autor: yosujiro » 10 lip 2020, 12:41


lolek-12 pisze: Trochę taka wymówka. Kawę można wypić na dworcu, toaletę może też ugadać? Zresztą co to za argument.. przepłacać tylko po to, żeby nie chcieć postawić np. ToiToi.
Na nowym dworcu przecież jest toaleta ogólnodostępna, więc nic nie trzeba dogadywać. Jak dla mnie to typowa wymówka, żeby było jakieś uzasadnienie jeżdżenia na P-rze SKA, "bo przecież dworzec musi być używany, a nie się marnować". Ale oficjalnie głupio im to przyznać, że to wtopa inwestycyjna i brną dalej w opór.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Złocień

Post autor: Cukier » 10 lip 2020, 12:53

Przecież dla MPK to realne pieniążki za wzkm, wystarczy mieć gadane i przekonać ZTP, że Dworzec Płaszów jest be. Szkoda że organizator tak łatwo to łyka, bo co jak co, ale w obecnej sytuacji finansowej skrócenie wszystkiego do Dworca Płaszów powinno być jednym z pierwszych kroków.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Złocień

Post autor: lolek-12 » 10 lip 2020, 12:54

Cukier pisze: 10 lip 2020, 12:53 Przecież dla MPK to realne pieniążki za wzkm, wystarczy mieć gadane i przekonać ZTP, że Dworzec Płaszów jest be. Szkoda że organizator tak łatwo to łyka, bo co jak co, ale w obecnej sytuacji finansowej skrócenie wszystkiego do Dworca Płaszów powinno być jednym z pierwszych kroków.
Ten dworzec ma sens, gdyby wydłużyć tu 106 lub/i 136. Zawsze to szybciej niż 11.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 14 lip 2020, 14:08

Petycja o wydłużenie "605" do Złocienia i Rybitw wysłana do urzędników! Zebraliśmy ponad 300 głosów :) Będziemy Was informować o dalszym biegu spraw.
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... ?__tn__=-R

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 20 lip 2020, 10:01

Dostałem info że są szanse na wydłużenie "605" do Złocienia :)

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Złocień

Post autor: obserwator » 20 lip 2020, 10:10

Wobec tego ciekawe czy wróci linia "643". Jeśli tak to na jakiej trasie?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 20 lip 2020, 15:08

obserwator pisze: 20 lip 2020, 10:10Wobec tego ciekawe czy wróci linia "643". Jeśli tak to na jakiej trasie?
W petycji padła propozycja by pojechało w rejony Starego Bieżanowa - m.in. po to, by nie odcinać Bieżanowskiej od nocnego. Choć nie jestem pewny czy linia się wybroni na takiej trasie?

Wy macie jakieś pomysły, gdzie by mogła pojechać?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości