Strona 2 z 21

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 14 wrz 2021, 15:39
autor: Scania_9640
Kaszmir pisze: 14 wrz 2021, 10:08 Niemniej samo "308" nie ma raczej przyszłości bo dubluje pociąg - lepiej wzmacniać SKA. A agloekspress skierować w innym kierunku, na przykład (obwodnicą?) na południe miasta.
No tak, tylko jak dalej będą takie ceny za przejazd to nawet wysoka częstotliwość nie pomoże, bo ludzie i tak wybiorą autobus.

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 14 wrz 2021, 20:30
autor: Tramwajolog14
Scania_9640 pisze: 14 wrz 2021, 15:39 No tak, tylko jak dalej będą takie ceny za przejazd to nawet wysoka częstotliwość nie pomoże, bo ludzie i tak wybiorą autobus.
Pomoże tylko integracja taryfowa. Może się w końcu doczekamy... :roll:

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 14 wrz 2021, 20:31
autor: mkm3
Znając podejście urzedników to będzie integracja z wyłączeniem dojazdu do lotniska, byle kabzę zbić na zagranicznych turystach...

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 14 wrz 2021, 20:37
autor: krawiec
W większości miast dojazd na lotnisko jest wg taryfy specjalnej.

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 14 wrz 2021, 20:46
autor: Kaszmir
krawiec pisze: 14 wrz 2021, 20:37W większości miast dojazd na lotnisko jest wg taryfy specjalnej.
Pamiętam że na Majorce (w 2014) było to rozwiązane tak, że autobus z lotniska miał specjalną taryfę, lecz lokalsi mogli kupować zwykłe bilety. Nie pamiętam tylko jaki był warunek, czy zameldowanie czy płacenie podatków tamże, czy coś innego.

Niemniej podobne rozwiązanie można by wprowadzić u nas.

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 14 wrz 2021, 21:28
autor: krawiec
Kaszmir pisze: 14 wrz 2021, 20:46
krawiec pisze: 14 wrz 2021, 20:37W większości miast dojazd na lotnisko jest wg taryfy specjalnej.
Pamiętam że na Majorce (w 2014) było to rozwiązane tak, że autobus z lotniska miał specjalną taryfę, lecz lokalsi mogli kupować zwykłe bilety. Nie pamiętam tylko jaki był warunek, czy zameldowanie czy płacenie podatków tamże, czy coś innego.

Niemniej podobne rozwiązanie można by wprowadzić u nas.
Nawet jest.
Bilety miesięczny na SKA1 100 zł.

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 14 wrz 2021, 21:33
autor: es.em
A czy ceny biletów nie zależą od tego czy lotnisko leży w granicach administracyjnych zainteresowanego miasta? We Wrocławiu bilet na 106 do lotniska kosztuje tyle, ile po mieście, czyli 60 minutowy za 5,20 zł.

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 14 wrz 2021, 22:37
autor: krawiec
es.em pisze: 14 wrz 2021, 21:33 A czy ceny biletów nie zależą od tego czy lotnisko leży w granicach administracyjnych zainteresowanego miasta? We Wrocławiu bilet na 106 do lotniska kosztuje tyle, ile po mieście, czyli 60 minutowy za 5,20 zł.
W Radomiu pewnie za darmo ;-)

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 15 wrz 2021, 16:57
autor: pjetrek
Haleje pisze: 13 wrz 2021, 19:52 Naturalnym posunięciem wydaje się wydłużenie 192 lub 152 z Chełmu/Olszanicy na Kraków Airport. Jedna z tych linii rozwiązalaby panujący wszechobecny tłok w liniach 208 i 252 + Bory to też Kraków, które co raz bardziej się zabudowują i zasługują na coś lepszego niż 252. Wiadomym jest, że takowe przedsięwzięcie niesie wyższe koszty, lecz nie należy wiecznie zasłaniać się SKA, która jest znacznie droższa i nieefektywna z f30. Nacisk społeczny i petycje nie raz już zdziałały cuda,dlatego warto pójść tą samą drogą jak z nocnym na Zabierzów.
Przyszedł mi do głowy jeszcze inny pomysł...

Skrócić 152 do Chełmu, a w zamian za to wydłużyć 192 do Olszanicy Bory. Dzięki temu długa linia ulegnie nieco skróceniu (dokładnie o 1,7 km na kurs), a 192 zostałaby wydłużona o 3,3 km). Ale Mobilis ma różne stawki za wzkm w zależności od długości wozów, więc mogłoby to się zsumować...

A w zamian za 252 uruchamiamy 308 (czy jakikolwiek inny numer), który kursuje z lotniska, zatrzymuje się na Woli Justowskiej tylko na najważniejszych przystankach i zapewnia szybki dojazd dla turystów do centrum.

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 15 wrz 2021, 19:02
autor: Scania_9640
pjetrek pisze: 15 wrz 2021, 16:57
Haleje pisze: 13 wrz 2021, 19:52 Naturalnym posunięciem wydaje się wydłużenie 192 lub 152 z Chełmu/Olszanicy na Kraków Airport. Jedna z tych linii rozwiązalaby panujący wszechobecny tłok w liniach 208 i 252 + Bory to też Kraków, które co raz bardziej się zabudowują i zasługują na coś lepszego niż 252. Wiadomym jest, że takowe przedsięwzięcie niesie wyższe koszty, lecz nie należy wiecznie zasłaniać się SKA, która jest znacznie droższa i nieefektywna z f30. Nacisk społeczny i petycje nie raz już zdziałały cuda,dlatego warto pójść tą samą drogą jak z nocnym na Zabierzów.
Przyszedł mi do głowy jeszcze inny pomysł...

Skrócić 152 do Chełmu, a w zamian za to wydłużyć 192 do Olszanicy Bory. Dzięki temu długa linia ulegnie nieco skróceniu (dokładnie o 1,7 km na kurs), a 192 zostałaby wydłużona o 3,3 km). Ale Mobilis ma różne stawki za wzkm w zależności od długości wozów, więc mogłoby to się zsumować...

A w zamian za 252 uruchamiamy 308 (czy jakikolwiek inny numer), który kursuje z lotniska, zatrzymuje się na Woli Justowskiej tylko na najważniejszych przystankach i zapewnia szybki dojazd dla turystów do centrum.

252 ma za duże potoki, żeby ją zawiesić i żeby omijała przystanki na Woli Justowskiej. Ja uważam, że powinno się wzmocnić 252 przy jednoczesnym wzmocnieniu też 208, jeśliby oczywiście lotnisko dołożyło pieniądze.

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 15 wrz 2021, 22:22
autor: Mr. Passenger
Ja tutaj pozwolę sobie zaprotestować przeciwko propozycjom likwidacji "252". Z moich obserwacji wynika, że notuje całkiem niezłe napełnienia już na Rondzie Grunwaldzkim, gdzie zbiera pasażerów z prawie całego południa miasta (Ruczaj, Borek, Kurdwanów, Bieżanów), a jej zlikwidowanie byłoby równoznaczne z ponownym skazaniem ich na pokonywaniem długich i dosyć uciążliwych dystansów pomiędzy przystankami pod Cracovią.
Moim zdaniem najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby wydłużenie "192" z Chełmu do Balic, zmiana numerka na "292", a następnie skoordynowanie jej z "252" (obie mają tą samą częstotliwość, więc nie powinno być to problemem). Dzięki temu wygodniejszy dojazd z lotniska na południe miasta zostałby zachowany, a połączenie z Alejami i Dworcem Głównym przywrócone.
Haleje pisze: 13 wrz 2021, 19:52Naturalnym posunięciem wydaje się wydłużenie 192 lub 152 z Chełmu/Olszanicy na Dawniej było "292" (Dw. Gł. Wschód - Kraków Airport), jednak ówczesny ZIKiT specjalnie wydzielił linię do lotniska bo pasażerowie z Woli Justowskiej skarżyli się na tłok w autobusach, w dużej mierze tworzony przez pasażerów lotniskowych i ich bagaże
Jeśli problem z przepełnionymi autobusami nadal by się pojawiał to może rozważyć skierowanie na ewentualne "292" autobusów przegubowych? Chociaż wydaje mi się, że gdy pasażerowie lotniskowi rozłożą się na dwie linie (a nawet cztery, wliczając też "208" i "209") to jednak sytuacja nie będzie aż tak zła jak wówczas

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 15 wrz 2021, 22:53
autor: Scania_9640
Mr. Passenger pisze: 15 wrz 2021, 22:22 Ja tutaj pozwolę sobie zaprotestować przeciwko propozycjom likwidacji "252". Z moich obserwacji wynika, że notuje całkiem niezłe napełnienia już na Rondzie Grunwaldzkim, gdzie zbiera pasażerów z prawie całego południa miasta (Ruczaj, Borek, Kurdwanów, Bieżanów), a jej zlikwidowanie byłoby równoznaczne z ponownym skazaniem ich na pokonywaniem długich i dosyć uciążliwych dystansów pomiędzy przystankami pod Cracovią.
Moim zdaniem najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby wydłużenie "192" z Chełmu do Balic, zmiana numerka na "292", a następnie skoordynowanie jej z "252" (obie mają tą samą częstotliwość, więc nie powinno być to problemem). Dzięki temu wygodniejszy dojazd z lotniska na południe miasta zostałby zachowany, a połączenie z Alejami i Dworcem Głównym przywrócone.
Haleje pisze: 13 wrz 2021, 19:52Naturalnym posunięciem wydaje się wydłużenie 192 lub 152 z Chełmu/Olszanicy na Dawniej było "292" (Dw. Gł. Wschód - Kraków Airport), jednak ówczesny ZIKiT specjalnie wydzielił linię do lotniska bo pasażerowie z Woli Justowskiej skarżyli się na tłok w autobusach, w dużej mierze tworzony przez pasażerów lotniskowych i ich bagaże
Jeśli problem z przepełnionymi autobusami nadal by się pojawiał to może rozważyć skierowanie na ewentualne "292" autobusów przegubowych? Chociaż wydaje mi się, że gdy pasażerowie lotniskowi rozłożą się na dwie linie (a nawet cztery, wliczając też "208" i "209") to jednak sytuacja nie będzie aż tak zła jak wówczas

192 nie ma tej samej częstotliwości, bo jeździ z F20, i również w weekendy takową dostanie i dobrze by było żeby wróciło 292 do dworca, ale pewnie urzędnicy nie zgodzą się z racji na kolej... A co do 209 to jest to opcja tylko dla miejscowych, bo turyści tym kompletnie nie jeżdżą

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 16 wrz 2021, 11:37
autor: fysztof
Według mnie dopóki nie ma prawdziwej integracji taryfowej między SKA a KMK w Krakowie, to pociąg można tylko traktować jak dojazd dla turystów. W obcym miejscu naturalniej przychodzi wybór szynowego transportu (pociąg czy metro) i zwykle od tego zaczyna się szukanie środków transportu. Autobus zwykle jest ostatni w kolejce, bo najtrudniej się odnaleźć.
Natomiast z perspektywy mieszkańców Krakowa i okolic pociąg jest marną opcją, bo jest zdecydowanie za drogi i w sumie ma jakiś dziwny nieregularny rozkład.
Pod tym względem popieram przedmówców postulujących wydłużenie 192 jako 292. Żeby to wszystko jakoś skoordynować, to czy coś takiego miałoby szansę:
- 252 i 292 z f=30 w tygodniu i f=40 w weekend
- 152 z f=15 w tygodniu i f=20 w weekendy, ewentualnie skrócone do pętli Chełm.
Spada liczba kursów na 292 a 152 ma trochę krótszą trasę, ale po drugiej stronie mamy wzrost f na 152 i wydłużenie trasy 292 (192). Koszty oczywiście większe, ale mówimy o poprawie oferty...
[Gdyby coś takiego miało wejść, to docelowo numery 252 i 292 pewnie trzeba by dopracować, bo do trasy 152 bliżej byłoby 292 niż 252;-) Ale na razie łatwiej dyskutować przy obecnej numeracji].

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 17 wrz 2021, 23:15
autor: Kaszmir
fysztof pisze: 16 wrz 2021, 11:37Pod tym względem popieram przedmówców postulujących wydłużenie 192 jako 292. Żeby to wszystko jakoś skoordynować, to czy coś takiego miałoby szansę:
- 252 i 292 z f=30 w tygodniu i f=40 w weekend
- 152 z f=15 w tygodniu i f=20 w weekendy, ewentualnie skrócone do pętli Chełm.
Spada liczba kursów na 292 a 152 ma trochę krótszą trasę, ale po drugiej stronie mamy wzrost f na 152 i wydłużenie trasy 292 (192). Koszty oczywiście większe, ale mówimy o poprawie oferty...
Mnie też gryzie obecne rozwiązanie na Woli, zwłaszcza słaba obsługa lotniska (f30) i brak koordynacji. Zastanawiałem się nad czymś podobnym co Ty jednak czy f30 w tygodniu w kierunku Alej to nie za mało? No i w weekendy wychodzą same cięcia - "192/292" dwa razy rzadziej, "252" też f40 zamiast f30.

Acz pomysł ma mnóstwo zalet. Lepsza koordynacja i obsługa lotniska to raz, dwa - najpopularniejsza linia na Woli ("152") dostałaby lepszą f, i trzy - dałoby się ją wtedy wreszcie skoordynować z "502" poza szczytem :) Raczej powinna też zostać do Olszanicy właśnie dlatego że jest główną linią w tym rejonie - "192" cieszy się jednak dużo mniejszym powodzeniem.

Re: Dojazd do Kraków Airport

: 12 paź 2021, 16:03
autor: Zieleńczanin
Propozycja praktycznie bezkosztowej zmiany, która zapewne zwiększyłaby punktualność linii lotniskowych.
Od niedawna "209" kursuje w obie strony przez lotnisko, w stronę Morawicy jadąc przez parking. Jako, że na Medweckiego jest przejazd kolejowy, może "208" i "252" powinny tamtędy zawracać? W ten sposób unikniemy kolizji z przejazdem kolejowym :)