Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

- Linie, trasy, rozkłady
lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: lukasmaj » 13 paź 2021, 14:57

Jeżeli chodzi o 301, to Gmina Niepołomice i Gmina Wieliczka w ostatnim czasie potwierdziły w ZTP wolę wprowadzenia zmian na tej trasie od 1 stycznia 2022. Środki finansowe zostały zarezerwowane. Teraz wszystko zależy od ZTP.

judash
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: judash » 13 paź 2021, 17:08

Czasami mam wrażenie, że sensem utrzymywania urzędów jest tylko praca "ot-twórcza". Jak dzisiaj pamiętam "238" do Dworca Głównego, a "248" i "258" do Nowego Kleparza przez Wrocławską. Wtedy było wręcz obrazoburcze, że aglomeracja wałęsa się po centrum. A dziś z kolei pcha się ją tu ponownie. Dziwnie się dzieje. Za kilkanaście lat znowu im się odmieni i polikwidują "3xx".

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: pjetrek » 13 paź 2021, 19:08

Kitek pisze: 13 paź 2021, 11:59 Wiadomo coś w kwestii uruchomienia agloekspresu do gmin Liszki/Czernichów?
Gminy Czernichów raczej nie stać na takie cuda... mieszkańcy podnosili głosy o wzmocnienie już istniejących linii, bo po wycofaniu MalBusa zrobił się problem, ale niewiele to pomogło...

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Jaky » 14 paź 2021, 0:21

Kaszmir pisze: 12 paź 2021, 13:57 Wg mnie nowe agloekspressy mają szansę na sukces, tak samo jak odniósł go pierwszy agloekspress, czyli właśnie "304". Jednak tak jak w tym przypadku, mogą być potrzebne korekty tras i/albo przystanków.
Według mnie cała ta dyskusja o szansie na sukces agloexpressów jest absurdalna. Dlaczego? Bo one już odniosły sukces. Linia 307 w godzinach szczytu jest zapełniona po brzegi. W ostatnim czasie pokusiłem się o dość częste przejazdy z NK do końca trasy w Michałowicach i z powrotem. Równocześnie obserwując mijane w przeciwnym kierunku trzysta siódemki. Wniosek... ja naprawdę nie wiem, jak ci ludzie mieścili się wcześniej w 257/277 skoro każde kolejne kursy co 15min linii "307" są dość mocno lub bardzo mocno zapełnione. I co cieszy, nie są to tylko pasażerowie wybierający 307 jako alternatywę dla 169 lub 503 w granicach miasta (oczywiście tacy też). Ale właśnie poza granicę miasta wyjeżdża wielu pasażerów.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: MichalTyniec » 14 paź 2021, 0:56

Jaky pisze: 14 paź 2021, 0:21
Kaszmir pisze: 12 paź 2021, 13:57 Wg mnie nowe agloekspressy mają szansę na sukces, tak samo jak odniósł go pierwszy agloekspress, czyli właśnie "304". Jednak tak jak w tym przypadku, mogą być potrzebne korekty tras i/albo przystanków.
Według mnie cała ta dyskusja o szansie na sukces agloexpressów jest absurdalna. Dlaczego? Bo one już odniosły sukces. Linia 307 w godzinach szczytu jest zapełniona po brzegi. W ostatnim czasie pokusiłem się o dość częste przejazdy z NK do końca trasy w Michałowicach i z powrotem. Równocześnie obserwując mijane w przeciwnym kierunku trzysta siódemki. Wniosek... ja naprawdę nie wiem, jak ci ludzie mieścili się wcześniej w 257/277 skoro każde kolejne kursy co 15min linii "307" są dość mocno lub bardzo mocno zapełnione. I co cieszy, nie są to tylko pasażerowie wybierający 307 jako alternatywę dla 169 lub 503 w granicach miasta (oczywiście tacy też). Ale właśnie poza granicę miasta wyjeżdża wielu pasażerów.
307 ma takie spóźnienia że nie ma czegoś takiego jak kurs co 15 min, jak trafiłeś na pełny autobus to dlatego że dwóch wcześniejszych nie było więc nie jest to żaden sukces a od Kleparza na Podwawelskie i z powrotem jeździ pusty, wiem bo mam dobry przegląd na tym odcinku.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: obserwator » 14 paź 2021, 1:26

MichalTyniec pisze: 14 paź 2021, 0:56 307 ma takie spóźnienia że nie ma czegoś takiego jak kurs co 15 min
Gratulacje że po tylu latach zauważyłeś że są korki na Al. 29 Listopada :D Zdradzę Ci tylko sekret że "257" wraz z "277" wpadają w te same korki i mają te same opóźnienia.
MichalTyniec pisze: 14 paź 2021, 0:56 307 ma takie spóźnienia że nie ma czegoś takiego jak kurs co 15 min, jak trafiłeś na pełny autobus to dlatego że dwóch wcześniejszych nie było więc nie jest to żaden sukces a od Kleparza na Podwawelskie i z powrotem jeździ pusty, wiem bo mam dobry przegląd na tym odcinku.
Wskaż mi linię która kończy na Podwawelskim, Nowym Kleparzu bądź Cracovii i na Alejach ma najlepsze napełnienie z całej swojej trasy. Nie wiem czy rozumiesz ideę tej linii, ale jej założeniem jest dowożenie ludzi na Aleje, więc co w tym dziwnego że właśnie w tym miejscu linia pustoszeje?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Zieleńczanin » 14 paź 2021, 1:29

Jaky pisze: 14 paź 2021, 0:21 Według mnie cała ta dyskusja o szansie na sukces agloexpressów jest absurdalna. Dlaczego? Bo one już odniosły sukces. Linia 307 w godzinach szczytu jest zapełniona po brzegi. W ostatnim czasie pokusiłem się o dość częste przejazdy z NK do końca trasy w Michałowicach i z powrotem. Równocześnie obserwując mijane w przeciwnym kierunku trzysta siódemki. Wniosek... ja naprawdę nie wiem, jak ci ludzie mieścili się wcześniej w 257/277 skoro każde kolejne kursy co 15min linii "307" są dość mocno lub bardzo mocno zapełnione. I co cieszy, nie są to tylko pasażerowie wybierający 307 jako alternatywę dla 169 lub 503 w granicach miasta (oczywiście tacy też). Ale właśnie poza granicę miasta wyjeżdża wielu pasażerów.
Niestety z "337" jest zauważalnie gorzej. Liczę jednak na to, że po otwarciu TW potoki tej linii bardzo urosną.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: MichalTyniec » 14 paź 2021, 1:42

obserwator pisze: 14 paź 2021, 1:26
MichalTyniec pisze: 14 paź 2021, 0:56 307 ma takie spóźnienia że nie ma czegoś takiego jak kurs co 15 min
Gratulacje że po tylu latach zauważyłeś że są korki na Al. 29 Listopada :D Zdradzę Ci tylko sekret że "257" wraz z "277" wpadają w te same korki i mają te same opóźnienia.
MichalTyniec pisze: 14 paź 2021, 0:56 307 ma takie spóźnienia że nie ma czegoś takiego jak kurs co 15 min, jak trafiłeś na pełny autobus to dlatego że dwóch wcześniejszych nie było więc nie jest to żaden sukces a od Kleparza na Podwawelskie i z powrotem jeździ pusty, wiem bo mam dobry przegląd na tym odcinku.
Wskaż mi linię która kończy na Podwawelskim, Nowym Kleparzu bądź Cracovii i na Alejach ma najlepsze napełnienie z całej swojej trasy. Nie wiem czy rozumiesz ideę tej linii, ale jej założeniem jest dowożenie ludzi na Aleje, więc co w tym dziwnego że właśnie w tym miejscu linia pustoszeje?
Dlatego nie można mówić tu o żadnym sukcesie bo że jeden pojedzie pełny to co z tego skoro za nim jest następne 307 które jedzie na pusto, zresztą wiele linii tak ma na tym odcinku, a skoro jeździ pusta na tym odcinku to się zwyczajnie jej dalej nie pcha tylko właśnie na Kleparzu powinna kończyć i dzięki temu by wróciła w miarę o normalnym czasie z powrotem a nie jak z Podwawelskiego z 40 minutowym opóźnieniem, poza tym jakimś sposobem wiem że są korki na 29 Listopada😀dzięki za doinformowanie bo bym nie wiedział.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: obserwator » 14 paź 2021, 2:02

MichalTyniec pisze: 14 paź 2021, 1:42 Dlatego nie można mówić tu o żadnym sukcesie bo że jeden pojedzie pełny to co z tego skoro za nim jest następne 307 które jedzie na pusto, zresztą wiele linii tak ma na tym odcinku
Skoro piszesz że wiele linii na tym odcinku jedzie pustych to dlaczego proponujesz akurat skrócenie "307"? Pasażerowie aglomeracji są gorsi?
MichalTyniec pisze: 14 paź 2021, 1:42 a skoro jeździ pusta na tym odcinku to się zwyczajnie jej dalej nie pcha tylko właśnie na Kleparzu powinna kończyć i dzięki temu by wróciła w miarę o normalnym czasie z powrotem a nie jak z Podwawelskiego z 40 minutowym opóźnieniem

Cieszę się że dzięki uruchomieniu "307" zauważyłeś problem korków na północy Krakowa, lecz to nie uda się rozwiązać przez najbliższe 2 lata. Możesz to wskazać na jakim konkretnie odcinku jeździ pusta? Myślałem że na tym forum nie trzeba nikomu tłumaczyć, iż każda linia tuż przed swoją pętlą coraz bardziej traci pasażerów :lol:

PS zapytałem, lecz niestety się nie doczekałem odpowiedzi. Wskażesz mi zatem linie która kończy na jednej z pętli w pobliżu ATW i jeździ na nich dobrze wypełniona?

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: MichalTyniec » 14 paź 2021, 2:07

obserwator pisze: 14 paź 2021, 2:02
MichalTyniec pisze: 14 paź 2021, 1:42 Dlatego nie można mówić tu o żadnym sukcesie bo że jeden pojedzie pełny to co z tego skoro za nim jest następne 307 które jedzie na pusto, zresztą wiele linii tak ma na tym odcinku
Skoro piszesz że wiele linii na tym odcinku jedzie pustych to dlaczego proponujesz akurat skrócenie "307"? Pasażerowie aglomeracji są gorsi?
MichalTyniec pisze: 14 paź 2021, 1:42 a skoro jeździ pusta na tym odcinku to się zwyczajnie jej dalej nie pcha tylko właśnie na Kleparzu powinna kończyć i dzięki temu by wróciła w miarę o normalnym czasie z powrotem a nie jak z Podwawelskiego z 40 minutowym opóźnieniem

Cieszę się że dzięki uruchomieniu "307" zauważyłeś problem korków na północy Krakowa, lecz to nie uda się rozwiązać przez najbliższe 2 lata. Możesz to wskazać na jakim konkretnie odcinku jeździ pusta? Myślałem że na tym forum nie trzeba nikomu tłumaczyć, iż każda linia tuż przed swoją pętlą coraz bardziej traci pasażerów :lol:

PS zapytałem, lecz niestety się nie doczekałem odpowiedzi. Wskażesz mi zatem linie która kończy na jednej z pętli w pobliżu ATW i jeździ na nich dobrze wypełniona?
No to masz Salwator, czyż nie jest blisko ATW? Tam masz wszystkie dobite autobusy a poza tym odcinek od Kleparza do Podwawelskiego gdzie właśnie jeździ pusty w obie strony Ci nie przeszkadza? I to jest odcinek dla Ciebie tuż przed pętlą?😏

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Kaszmir » 14 paź 2021, 9:02

Z tego co wiem Salwator nie jest w stanie przyjąć więcej linii, zwłaszcza z wysokim f. To jeden z powodów dla których "219" pojechało na Podwawelskie.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: obserwator » 14 paź 2021, 9:22

MichalTyniec pisze: 14 paź 2021, 2:07 No to masz Salwator, czyż nie jest blisko ATW?
Która linia jeździ z ATW Na Salwator? :shock:
MichalTyniec pisze: 14 paź 2021, 2:07 Tam masz wszystkie dobite autobusy a poza tym odcinek od Kleparza do Podwawelskiego gdzie właśnie jeździ pusty w obie strony Ci nie przeszkadza? I to jest odcinek dla Ciebie tuż przed pętlą?😏
Nie wiem czy miałeś okazję kiedykolwiek jechać "307" w porannym szczycie, lecz ja jakimś cudem nie zaobserwowałem by na Kleparzu autobus pustoszał, ludzie wysiadają równomiernie na przystankach ATW, przy czym prawie nikt nie wsiada. Chyba oczywiste jest że większość osób na Alejach będzie wsiadać do takich "169" czy "304" mających podobne trasy? Skoro tak jak wspominasz, że obserwujesz ten rejon to zapewne zauważyłeś że liczba pasażerów choćby linii "114" po skróceniu na Podwawelskie znacząco spadła.

Widzę że uparłeś się od jakiegoś czasu na tą "307". Dziwię się zatem że nic nie wspominasz o takich liniach na Alejach jak "189", "192", które mają w tym miejscu napełnienie porównywalne lub gorsze.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Scania_9640 » 14 paź 2021, 10:11

MichalTyniec pisze: 14 paź 2021, 0:56 307 ma takie spóźnienia że nie ma czegoś takiego jak kurs co 15 min, jak trafiłeś na pełny autobus to dlatego że dwóch wcześniejszych nie było więc nie jest to żaden sukces a od Kleparza na Podwawelskie i z powrotem jeździ pusty, wiem bo mam dobry przegląd na tym odcinku.
Nieprawda, ja również widzę regularnie i odstępy wynoszą 15-20min i naprawdę jeździ zapchany. Już na Jubilacie w kierunku Michałowic potrafi być kilkadziesiąt osób.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 14 paź 2021, 10:15

judash pisze: 13 paź 2021, 17:08Czasami mam wrażenie, że sensem utrzymywania urzędów jest tylko praca "ot-twórcza". Jak dzisiaj pamiętam "238" do Dworca Głównego, a "248" i "258" do Nowego Kleparza przez Wrocławską. Wtedy było wręcz obrazoburcze, że aglomeracja wałęsa się po centrum. A dziś z kolei pcha się ją tu ponownie. Dziwnie się dzieje. Za kilkanaście lat znowu im się odmieni i polikwidują "3xx".
Myślę że to jednak nie do końca to samo. Polityka miejska dalej zakłada że typowe linie aglo będą kończyć przy węzłach przesiadkowych. Raczej nie ma się co spodziewać, że "234", "250", "271", itd. zaraz wjadą do centrum. Agloekspressy celują w te rejony i potoki, które do tej pory jeździły busami. I to z nich mają podebrać większość pasażerów, choć na pewno przy okazji mają szansę zachęcić też osoby które są gotowe zrezygnować z auta tylko nie chciały tłuc się ciasnym busem (ja je rozumiem ;) ).

Po prostu pytanie - co wolimy - by na Alejach jeździły busy czy agloekspressy?

Nie każdy pamięta, lecz przed powstaniem "304" było sporo busów jeżdżących specjalnie na trasie Kraków - Wieliczka. "304" je wyeliminowało i podobnie teraz "307" może zredukować liczbę busów z Michałowic, "337" z Zielonek, "301" z Niepołomic a "310" z Wielkiej Wsi. A w perspektywie są jeszcze kolejne linie i rejony.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: yosujiro » 14 paź 2021, 10:27

Na 337 w rejonie Bratysławskiej właściwie nie widuję, żeby były w tych autobusach jakieś wolne miejsca siedzące. Poza szczytem też jest nieźle, zazwyczaj spokojnie połowa miejsc zajęta. Mnie osobiście frekwencja zaskakuje, bo właśnie myślałem, że na takiej trasie, przy takiej częstotliwości, to będzie pustak. A przecież to dopiero początki kursowania i ludzie się jeszcze z tym tworem nie oswoili.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości