Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: MichalTyniec » 19 mar 2021, 21:54

fistaszek pisze: 19 mar 2021, 21:44
MichalTyniec pisze: 19 mar 2021, 21:31 A środki na ''178'' na Kliny skąd wziąć? I miejsce na pętli?
Z likwidacji "136"? "178" pełniłoby przecież podobne role.
Tylko że i tak jeździłby połową kursów bo całość to olbrzymie koszty, a przy tak słabej częstotliwości i trasie znowu by go nie było i taki argument podał Ztp więc wątpię żeby wrócili do tego choć widząc jakie słabe zapełnienia ma ''136'' to powinno się coś z tym zrobić, ale nie ma się co dziwić że ludzie jadą "194'' skoro kursuje do centrum, każde inne osiedle wybrałoby tak samo gdyby miało takie linie do wyboru.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 19 mar 2021, 22:37

fistaszek pisze: 19 mar 2021, 21:44Z likwidacji "136"? "178" pełniłoby przecież podobne role.
To byłoby właśnie rozdzielanie linii na dwie połowy. Jest mocne "106+136" z ~f=12/20 na Kobierzyńskiej, a zostałyby "106" i "178", każde na innej ulicy, i każde ze słabszym ~f.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 19 mar 2021, 22:44

MichalTyniec pisze: 19 mar 2021, 21:31 A środki na ''178'' na Kliny skąd wziąć? I miejsce na pętli?
Tak jak wyżej, likwidacja "136" pozwoliłaby sfinansować połowę z tych kursów. Na drugą połowę trzeba będzie znaleźć dodatkowe środki, jednak myślę, że gdy ulica 8 Pułku Ułanów zostanie oddana do użytku to minie trochę czasu i sytuacja budżetowa może być lepsza.
MichalTyniec pisze: 19 mar 2021, 21:31 I miejsce na pętli?
Miejsce na pętli akurat dałoby się znaleźć. Mogłoby to funkcjonować tak jak kiedyś, że po jednej stronie wysepki swój przystanek miałoby "194", a po drugiej stałoby "178". Przystanek przelotowy dla "151"/"451" można by wyznaczyć np. z boku. Nie powinien być to wielki problem, zwłaszcza, że "151"/"451" nie ma postoju na pętli, a jedynie się tam zatrzymuje.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: MichalTyniec » 20 mar 2021, 9:47

prezes pisze: 19 mar 2021, 22:44
MichalTyniec pisze: 19 mar 2021, 21:31 A środki na ''178'' na Kliny skąd wziąć? I miejsce na pętli?
Tak jak wyżej, likwidacja "136" pozwoliłaby sfinansować połowę z tych kursów. Na drugą połowę trzeba będzie znaleźć dodatkowe środki, jednak myślę, że gdy ulica 8 Pułku Ułanów zostanie oddana do użytku to minie trochę czasu i sytuacja budżetowa może być lepsza.
MichalTyniec pisze: 19 mar 2021, 21:31 I miejsce na pętli?
Miejsce na pętli akurat dałoby się znaleźć. Mogłoby to funkcjonować tak jak kiedyś, że po jednej stronie wysepki swój przystanek miałoby "194", a po drugiej stałoby "178". Przystanek przelotowy dla "151"/"451" można by wyznaczyć np. z boku. Nie powinien być to wielki problem, zwłaszcza, że "151"/"451" nie ma postoju na pętli, a jedynie się tam zatrzymuje.
No sytuacja budżetowa to będzie ale coraz gorsza a nie lepsza więc nie ma się co spodziewać jakiejś poprawy w połączeniach, można zlikwidować ''136'' i puścić połowę kursów ''178'' ale po tej samej trasie co obecnie bo musi być ciągłość na Kobierzyńskiej ale tak jak mówię na pewno tego Ztp nie zrobi bo nie po to rozdzielali linie ze względu na duże opóźnienia żeby teraz do tego wracać.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 20 mar 2021, 16:39

MichalTyniec pisze: 20 mar 2021, 9:47 można zlikwidować ''136'' i puścić połowę kursów ''178'' ale po tej samej trasie co obecnie bo musi być ciągłość na Kobierzyńskiej ale tak jak mówię na pewno tego Ztp nie zrobi bo nie po to rozdzielali linie ze względu na duże opóźnienia żeby teraz do tego wracać.
Dlatego napisałem, że zmianę tą można by przeprowadzić po oddaniu do użytku ulicy 8 Pułku Ułanów, która powinna rozładować trochę korki na Kobierzyńskiej. Argument z opóźnieniami w tamtych rejonach byłby wówczas nietrafiony, więc linia "178" mogłaby wrócić na Kliny.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: MichalTyniec » 20 mar 2021, 16:43

prezes pisze: 20 mar 2021, 16:39Dlatego napisałem, że zmianę tą można by przeprowadzić po oddaniu do użytku ulicy 8 Pułku Ułanów, która powinna rozładować trochę korki na Kobierzyńskiej. Argument z opóźnieniami w tamtych rejonach byłby wówczas nietrafiony, więc linia "178" mogłaby wrócić na Kliny.
Zgadza się ale Kobierzyńska musiałaby mieć wtedy ''106'' co 12 minut plus ''178'' na Kliny inną trasą to nie wierzę że się środki na to znajdą, a o opóźnienia to wiesz że nie chodzi tylko o Ruczaj tylko przede wszystkim na huckim odcinku.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 20 mar 2021, 17:09

MichalTyniec pisze: 20 mar 2021, 16:43 Zgadza się ale Kobierzyńska musiałaby mieć wtedy ''106'' co 12 minut plus ''178'' na Kliny inną trasą to nie wierzę że się środki na to znajdą
Zawsze można by powrócić do starego układu i na Skotniki zamiast "106" puścić drugą połowę kursów "178". Docelowo obie części tych linii miałyby f~15, z czego jedna kursowałaby na Pod Fortem przez 8 Pułku Ułanów, a druga przez Kobierzyńską do Skotnik. W takim wypadku trzeba będzie dołożyć trochę funduszy, jednak jeśli chcą skierować autobus w taki sposób, aby obsłużył ulicę 8 Pułku Ułanów, to ciężko, żeby fundusze nie zostały dołożone, bo inaczej mocno ucierpiałaby na tym Kobierzyńska.
MichalTyniec pisze: 20 mar 2021, 16:43 a o opóźnienia to wiesz że nie chodzi tylko o Ruczaj tylko przede wszystkim na huckim odcinku.
Owszem, jednak jeśli na Ruczaju korków nie będzie, to można przedłużyć tę linię bez ryzyka, że złapie kolejne opóźnienia, tak jak to miało miejsce kiedyś.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: MichalTyniec » 20 mar 2021, 17:21

prezes pisze: 20 mar 2021, 17:09Zawsze można by powrócić do starego układu i na Skotniki zamiast "106" puścić drugą połowę kursów "178". Docelowo obie części tych linii miałyby f~15, z czego jedna kursowałaby na Pod Fortem przez 8 Pułku Ułanów, a druga przez Kobierzyńską do Skotnik. W takim wypadku trzeba będzie dołożyć trochę funduszy, jednak jeśli chcą skierować autobus w taki sposób, aby obsłużył ulicę 8 Pułku Ułanów, to ciężko, żeby fundusze nie zostały dołożone, bo inaczej mocno ucierpiałaby na tym Kobierzyńska.
Wierzysz w coś takiego żeby zrobili? 🙂Bo ja nie, może gdyby się dyrektor zmienił i cała reszta urzędników i nowa miotła chciałaby coś zmienić po poprzednikach, a jeszcze inna sprawa że Skotniki bardzo cenią sobie punktualne ''106'' i nie zamieniliby je z powrotem na ''478''.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 20 mar 2021, 18:01

prezes pisze: 20 mar 2021, 17:09Owszem, jednak jeśli na Ruczaju korków nie będzie, to można przedłużyć tę linię bez ryzyka, że złapie kolejne opóźnienia, tak jak to miało miejsce kiedyś.
Tu nie chodzi tylko o to, czy na Kobierzyńskiej złapie dodatkowe opóźnienia. Tu chodzi o to, że zostawiamy Skotniki z autobusem którego rozkład to loteria.
MichalTyniec pisze: 20 mar 2021, 17:21Bo ja nie, może gdyby się dyrektor zmienił i cała reszta urzędników i nowa miotła chciałaby coś zmienić po poprzednikach
Za budżet na km odpowiada Prezydent oraz Radni, nie dyrektor ZTP, ani żaden urzędnik.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 20 mar 2021, 20:06

Kaszmir pisze: 20 mar 2021, 18:01 Tu nie chodzi tylko o to, czy na Kobierzyńskiej złapie dodatkowe opóźnienia. Tu chodzi o to, że zostawiamy Skotniki z autobusem którego rozkład to loteria.
Większość ludzi spieszy się do pracy lub do szkoły, aby zdążyć na konkretną godzinę. Wracając do domu, ludziom nie spieszy się już tak bardzo. W związku z tym istotniejsze jest zapewnienie punktualności na początku trasy, w Skotnikach. Można by to osiągnąć przez zapewnienie odpowiednio długich postojów na pętli, tak aby po przyjeździe była możliwa redukcja opóźnienia i żeby autobus mógł punktualnie zacząć trasę w drugim kierunku.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 21 mar 2021, 9:02

prezes pisze: 20 mar 2021, 20:06Większość ludzi spieszy się do pracy lub do szkoły, aby zdążyć na konkretną godzinę. Wracając do domu, ludziom nie spieszy się już tak bardzo. W związku z tym istotniejsze jest zapewnienie punktualności na początku trasy, w Skotnikach. Można by to osiągnąć przez zapewnienie odpowiednio długich postojów na pętli, tak aby po przyjeździe była możliwa redukcja opóźnienia i żeby autobus mógł punktualnie zacząć trasę w drugim kierunku.
Nie zgodzę się. Po pierwsze, w przypadku "478" było dużo skarg na punktualność ze strony rodziców dzieci dojeżdżających rano do szkoły w Skotnikach. Sytuacja była na tyle zła, że zaproponowaliśmy ZTP ratowanie sprawy wariantowymi kursami "166".

Po drugie, nie jest prawdą że ludzie spieszą się tylko rano, do pracy. Ludzie zawsze się spieszą. Do tego polecam postanie 25 minut na przystanku w deszczu czekając na spóźnione "178" które nie wiadomo kiedy przyjedzie - i zrozumie się, czemu było tyle skarg na punktualność tej linii na odcinku południowym.

Po trzecie "zapewnienie odpowiednio długich postojów na pętli" brzmi ładnie w teorii. W praktyce MPK nigdy się na to nie godzi, zresztą trudno oczekiwać by w przypadku np. "139" zapewniali 40-minutowe postoje. Co więcej, takie postoje oznaczałyby ukryty mocny wzrost ceny za wzkm bo przecież więcej brygad = większe koszty. To ja wolę częstsze "106/136" niż droższe, rzadsze "178".

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: MichalTyniec » 21 mar 2021, 9:10

@Kaszmir - Pełna zgoda, w punkt🙂

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kitek » 21 kwie 2021, 13:18

Wstawiam wyłącznie fragment komunikatu dotyczący tych rejonów. Ktoś już sugerował takie zmiany na forum ;)
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 24.04.2021 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące korekty rozkładów jazdy:

linie 121 i 151/451 - zmiana rozkładów jazdy w soboty i dni świąteczne wraz z wprowadzeniem na obu liniach częstotliwości kursowania co 50 minut (łącznie kursy z Borku Fałęckiego będą realizowane naprzemiennie co 25 minut)
http://kmkrakow.pl/
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 21 kwie 2021, 13:57

Tak, w zeszłym tygodniu poprosiłem ZTP o zmianę częstotliwości "121" w weekendy, właśnie by skoordynować je ze "151/451". Dzięki, ZTP!

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Adrian14 » 22 kwie 2021, 19:06

Kaszmir pisze: 21 kwie 2021, 13:57 Tak, w zeszłym tygodniu poprosiłem ZTP o zmianę częstotliwości "121" w weekendy, właśnie by skoordynować je ze "151/451". Dzięki, ZTP!
Wszystko fajnie, tylko w godzinach niekursowania 121 Kliny mają autobus co 50min, a nie co 40min.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości