Jako, że będzie to linia z Czerwonych Maków, to obstawiam któryś z numerów "1x6". Ostatnio powstające linie w tamtych rejonach mają właśnie szóstkę na końcu w numerku. Dodatkowo wpasowywałoby się to do linii "136", która także obsługuje Kliny.
Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Re: Kliny, Pod Fortem
Re: Kliny, Pod Fortem
Mnie jeszcze zastanawia jedna kwestia. Linia ma połączyć Kliny z okolicą ulicy Czerwone Maki. Czy ta "okolica" oznacza inną końcówkę niż Cz-M P+R?
Re: Kliny, Pod Fortem
Raczej chodzi o pętlę Czerwone Maki. Nie wiem gdzie indziej w okolicy miałoby się znaleźć miejsce na zawrócenie autobusu, a priorytetem takiej linii będzie raczej dojazd do tramwaju, a więc logicznym jest, że będzie kończyć przy punkcie przesiadkowym, jakim jest pętla Czerwone Maki. Tak też było w pierwotnych założeniach radnego, który ubiegał się o tę linię.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Kliny, Pod Fortem
Nawet teraz było spotkanie z dyrektorem Frankiem to możecie oglądać na Facebooku Kliny Poranne, i faktycznie ciekawą ma trasę dostać ten autobus bo przez Lubostroń ma jeździć tylko że to raczej Autosanami bo 12m to chyba nie ma szans, tyle że skąd je wziąć skoro brakuje.prezes pisze: ↑30 sty 2021, 10:05Raczej chodzi o pętlę Czerwone Maki. Nie wiem gdzie indziej w okolicy miałoby się znaleźć miejsce na zawrócenie autobusu, a priorytetem takiej linii będzie raczej dojazd do tramwaju, a więc logicznym jest, że będzie kończyć przy punkcie przesiadkowym, jakim jest pętla Czerwone Maki. Tak też było w pierwotnych założeniach radnego, który ubiegał się o tę linię.
Re: Kliny, Pod Fortem
Ciekawostką jest fakt, że już od dawna na Lubostroniu, na Osiedlu Europejskim znajdują się słupki przystankowe. Być może dzięki tej linii zyskają one zastosowanie.MichalTyniec pisze: ↑30 sty 2021, 13:34 Nawet teraz było spotkanie z dyrektorem Frankiem to możecie oglądać na Facebooku Kliny Poranne, i faktycznie ciekawą ma trasę dostać ten autobus bo przez Lubostroń ma jeździć tylko że to raczej Autosanami bo 12m to chyba nie ma szans, tyle że skąd je wziąć skoro brakuje.
Co do Autosanów to zależy ile ta linia będzie miała brygad. Według mnie powinno ich starczyć, zwłaszcza, że przecież niedawno dokupowano kolejne 3 sztuki.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Kliny, Pod Fortem
Ale od poniedziałku wraca 155 więc znowu tam elektryki wejdą raczej więc znowu 116 będzie musiała być w 12m bo nic wolnego nie ma, na takie połączenie na Kliny też minimum 3 brygady będą potrzebne więc nawet te co przyjechały to nie wystarcza, powinien konkretny przetarg być na autobusy 8, 5m i na pewno nie Autosany.prezes pisze: ↑30 sty 2021, 14:24Ciekawostką jest fakt, że już od dawna na Lubostroniu, na Osiedlu Europejskim znajdują się słupki przystankowe. Być może dzięki tej linii zyskają one zastosowanie.MichalTyniec pisze: ↑30 sty 2021, 13:34 Nawet teraz było spotkanie z dyrektorem Frankiem to możecie oglądać na Facebooku Kliny Poranne, i faktycznie ciekawą ma trasę dostać ten autobus bo przez Lubostroń ma jeździć tylko że to raczej Autosanami bo 12m to chyba nie ma szans, tyle że skąd je wziąć skoro brakuje.
Co do Autosanów to zależy ile ta linia będzie miała brygad. Według mnie powinno ich starczyć, zwłaszcza, że przecież niedawno dokupowano kolejne 3 sztuki.
Re: Kliny, Pod Fortem
Tutaj kłania się masowe wycofanie wielu autobusów w 2018 roku, w tym 40 sztuk Jelczy Vero bez żadnego porządniejszego przetargu na krótkie autobusy. Gdyby zostawiono choć kilka sztuk, mogłyby nadal kursować na części linii i nie byłoby problemu z obsadą linii taborem 8-metrowym.MichalTyniec pisze: ↑30 sty 2021, 14:31 Ale od poniedziałku wraca 155 więc znowu tam elektryki wejdą raczej więc znowu 116 będzie musiała być w 12m bo nic wolnego nie ma, na takie połączenie na Kliny też minimum 3 brygady będą potrzebne więc nawet te co przyjechały to nie wystarcza, powinien konkretny przetarg być na autobusy 8, 5m i na pewno nie Autosany.
A czy w przypadku niedoboru autobusów midi, nie lepiej byłoby skierować autobusy 12-metrowe na "175"? Z tego co wiem, raczej na jej trasie nie ma problematycznych fragmentów, więc autobusy te bez problemu się zmieszczą (i już się mieściły).
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Kliny, Pod Fortem
Akurat wcześniej 175 miał tabor 12m więc nie wiem czemu kursuje Autosan, chyba że ma jakąś zmienioną trasę w Sidzinie przez przebudowę drogi, 203 też może w 12m jeździć bo nie ma żadnej trudności na całej trasie, co do innych się nie wypowiadam bo nie mam przeglądu wszystkich tras osobiście.prezes pisze: ↑30 sty 2021, 14:49 Tutaj kłania się masowe wycofanie wielu autobusów w 2018 roku, w tym 40 sztuk Jelczy Vero bez żadnego porządniejszego przetargu na krótkie autobusy. Gdyby zostawiono choć kilka sztuk, mogłyby nadal kursować na części linii i nie byłoby problemu z obsadą linii taborem 8-metrowym.
A czy w przypadku niedoboru autobusów midi, nie lepiej byłoby skierować autobusy 12-metrowe na "175"? Z tego co wiem, raczej na jej trasie nie ma problematycznych fragmentów, więc autobusy te bez problemu się zmieszczą (i już się mieściły).
Re: Kliny, Pod Fortem
Właśnie też mnie to dziwi, zwłaszcza skoro jest problem z Autosanami i nie jest to wina zmienionej trasy, bo "175" już nie ma żadnego objazdu. Za czasów gdy kursowało do Tretówki, zdarzały się na nim 12-metrowce, czego sam byłem świadkiem.MichalTyniec pisze: ↑30 sty 2021, 14:59 Akurat wcześniej 175 miał tabor 12m więc nie wiem czemu kursuje Autosan, chyba że ma jakąś zmienioną trasę w Sidzinie przez przebudowę drogi
Na "203" zdarzały się 12-metrowce na Wszystkich Świętych, ale powiedziałbym, że to dość wyjątkowa sytuacja. Na trasie "203", zwłaszcza w Skawinie występują kręte oraz ciasne uliczki. Na ulicy Wojska Polskiego w Skawinie ledwo mieści się Autosan, a manewrowanie tam autobusem 12-metrowym wymagałoby dużo większej wprawy, więc nie dziwię się, że na "203" kursują Autosany.MichalTyniec pisze: ↑30 sty 2021, 14:59 203 też może w 12m jeździć bo nie ma żadnej trudności na całej trasie, co do innych się nie wypowiadam bo nie mam przeglądu wszystkich tras osobiście.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Kliny, Pod Fortem
Z tego co ja wiem to 203 miało dawno dostać tabor 12m ale problemem był wjazd na tor kajakowy i trasa w Skawinie i taka odpowiedź była na interpelację jaka była wysyłana do Ztp, ale po zmianie trasy i skróceniu jej nie ma odcinka gdzie ma problemy z przejazdem, wiem to bo niejednokrotnie pokonywałem cała trasę żeby to sprawdzić, więc jedynie może chodzić o zapełnienie że po prostu nie trzeba większego pojazdu.
Re: Kliny, Pod Fortem
Jeśli gdzieś występowały utrudnienia na "203", to właśnie na odcinku w Skawinie, za Tyńcem. Jak już wspominałem, wyjazd z ulicy Wojska Polskiego w Skawinie jest bardzo wąski i puszczenie tam 12-metrowych autobusów wymagałoby dużych umiejętności manewrowania, więc nie dziwię się, że na co dzień się ich tam nie posyła. Poza tym trasa "203" prowadzi po dość krętych uliczkach, a już kiedyś zdarzyło się, że autobus na tej trasie wpadł do rowu, właśnie na skawińskim odcinku trasy, w pobliżu Os. Samborek. Wspomniałeś także, że problemem był wjazd na Tor Kajakowy. Co do tego odcinka akurat nie mam pewności, że nie zmieściłby się tam 12-metrowy autobus, ale skoro ZTP tak twierdzi, to znaczy, że mają jakieś przeciwwskazania do tego aby tam kursowały większe autobusy. Pamiętaj, że "203" nadal wjeżdża pod Tor Kajakowy, więc nie wiem dlaczego miałoby ulec to zmianie. Aspekt zapełnień także może odgrywać istotną rolę, bo zapewne gdyby występowały wielkie tłoki na tej linii, to nie byłoby wyjścia i trzeba by skierować na "203" autobusy standardowe, co oczywiście jest możliwe, lecz trudne do zrealizowania na dłuższy okres.MichalTyniec pisze: ↑30 sty 2021, 15:35 Z tego co ja wiem to 203 miało dawno dostać tabor 12m ale problemem był wjazd na tor kajakowy i trasa w Skawinie i taka odpowiedź była na interpelację jaka była wysyłana do Ztp, ale po zmianie trasy i skróceniu jej nie ma odcinka gdzie ma problemy z przejazdem, wiem to bo niejednokrotnie pokonywałem cała trasę żeby to sprawdzić, więc jedynie może chodzić o zapełnienie że po prostu nie trzeba większego pojazdu.
Na reszcie skawińskiego odcinka dawnego "203", czyli obecnego "243" raczej nie ma problemów z ciasnymi uliczkami. Zresztą zdarzają się 12-metrowe autobusy na tej linii.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Kliny, Pod Fortem
Autobusy 12m miały być puszczone po przebudowie ulicy Kolnej i tak odpisali, o Skawinie żadnej mowy nie było żeby były utrudnienia, trasę też tak zmienili tam specjalnie żeby autobus miał dogodny wjazd na każdy przystanek bez konieczności cofania jak to było wcześniej więc podejrzewam że tylko o zapełnienie chodzi, zresztą trasa tego autobusu jest nieatrakcyjna dla nikogo więc nie dziwię się takiemu zapełnieniu jakie jest, 243 od dłuższego czasu jest w dzień powszedni w taborze 12m ale czy to ze względu na zapełnienie czy brak Autosanów to nie wiem.prezes pisze: ↑30 sty 2021, 16:40 Jeśli gdzieś występowały utrudnienia na "203", to właśnie na odcinku w Skawinie, za Tyńcem. Jak już wspominałem, wyjazd z ulicy Wojska Polskiego w Skawinie jest bardzo wąski i puszczenie tam 12-metrowych autobusów wymagałoby dużych umiejętności manewrowania, więc nie dziwię się, że na co dzień się ich tam nie posyła. Poza tym trasa "203" prowadzi po dość krętych uliczkach, a już kiedyś zdarzyło się, że autobus na tej trasie wpadł do rowu, właśnie na skawińskim odcinku trasy, w pobliżu Os. Samborek. Wspomniałeś także, że problemem był wjazd na Tor Kajakowy. Co do tego odcinka akurat nie mam pewności, że nie zmieściłby się tam 12-metrowy autobus, ale skoro ZTP tak twierdzi, to znaczy, że mają jakieś przeciwwskazania do tego aby tam kursowały większe autobusy. Pamiętaj, że "203" nadal wjeżdża pod Tor Kajakowy, więc nie wiem dlaczego miałoby ulec to zmianie. Aspekt zapełnień także może odgrywać istotną rolę, bo zapewne gdyby występowały wielkie tłoki na tej linii, to nie byłoby wyjścia i trzeba by skierować na "203" autobusy standardowe, co oczywiście jest możliwe, lecz trudne do zrealizowania na dłuższy okres.
Na reszcie skawińskiego odcinka dawnego "203", czyli obecnego "243" raczej nie ma problemów z ciasnymi uliczkami. Zresztą zdarzają się 12-metrowe autobusy na tej linii.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Kliny, Pod Fortem
Wracając do tematu to generalnie po tym spotkaniu z dyrektorem i podejściem tych ludzi i roszczeń to na miejscu Franka żadnego autobusu bym nie załatwiał bo tak dyskusji w żaden sposób nie powinno się prowadzić.
Re: Kliny, Pod Fortem
Chyba nie, nie licząc sytuacji wyjątkowych. Może były jakieś problemy i MPK stało się niechętne do kierowania 12-metrowców na "175". Gdy uruchamiano linię "475" to właśnie podawano że dzięki omijaniu wjazdów kieszeniowych, będzie można na nią wysłać tabor standardowy.
O, a co tam się wydarzyło?MichalTyniec pisze: ↑30 sty 2021, 19:16Wracając do tematu to generalnie po tym spotkaniu z dyrektorem i podejściem tych ludzi i roszczeń to na miejscu Franka żadnego autobusu bym nie załatwiał bo tak dyskusji w żaden sposób nie powinno się prowadzić.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Kliny, Pod Fortem
Awanturujący się ludzie o zmianę organizacji ruchu i to też w związku z uruchomieniem nowej linii, po drugie roszczenia że autobus ma jechać nie na Czerwone Maki tylko na Borek i żeby omijał najbardziej zabudowaną blokami część osiedla bo nie chcą przez nie przejeżdżać, same pretensje a dyrektor specjalnie przyjechał żeby porozmawiać i przedstawić sytuację jak wygląda i że nie może linia być dla kilku osób bo nie będzie mieć żadnego napełnienia więc mam nadzieję że Ztp sam ustali trasę tego autobusu żeby obsłużyła jak największą liczbę mieszkańców bo dyskusje nie mają sensu. Pewnie ze najlepiej by było z Borku ją puścić przez osiedle i na Czerwone Maki ale to też dużo większe koszty które z czegoś trzeba pokryć, a co do 175 to nie wiem bo nigdy tam nie byłem ale może gdzieś na Smoleńskiego jest problem że nie chcą puścić większego pojazdu bo 475 omija te rejony więc gdzieś problem musi być na danym odcinku.Kaszmir pisze: ↑30 sty 2021, 20:37Chyba nie, nie licząc sytuacji wyjątkowych. Może były jakieś problemy i MPK stało się niechętne do kierowania 12-metrowców na "175". Gdy uruchamiano linię "475" to właśnie podawano że dzięki omijaniu wjazdów kieszeniowych, będzie można na nią wysłać tabor standardowy.
O, a co tam się wydarzyło?MichalTyniec pisze: ↑30 sty 2021, 19:16Wracając do tematu to generalnie po tym spotkaniu z dyrektorem i podejściem tych ludzi i roszczeń to na miejscu Franka żadnego autobusu bym nie załatwiał bo tak dyskusji w żaden sposób nie powinno się prowadzić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości