Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kitek » 09 lut 2021, 18:24

Mamy potwierdzenie od ZTP ;)
ZTP uruchomi nową linię autobusową łączącą Kliny Poranne z Borkiem Fałęckim
Linia zostanie poprowadzona z Borku Fałęckiego (przez ulice Zawiłą, Borkowską i Forteczną) do przystanku Kliny Poranne na ulicy Homolacsa. Przebieg trasy, zapewni dostęp dla mieszkańców południowej części
os. Kliny do komunikacji miejskiej, a na wspólnej trasie z linią 151/451 wzmocni istniejącą ofertę. Nowa linia funkcjonować będzie od poniedziałku 15 lutego.
Docelowo wspólnie z mieszkańcami tego rejonu będziemy jeszcze analizować, czy trasa nie powinna przebiegać przez ulicę Zakopiańską i Judyma, po skorygowaniu progów zwalniających.
Po przebudowie ulicy Czerwone Maki, rozważamy również jej wydłużenie do pętli autobusowo-tramwajowej Czerwone Maki P+R.
http://mobilnykrakow.pl/ztp-uruchomi-no ... -faleckim/
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 09 lut 2021, 18:50

Kitek pisze: 09 lut 2021, 18:24 Mamy potwierdzenie od ZTP ;)
ZTP uruchomi nową linię autobusową łączącą Kliny Poranne z Borkiem Fałęckim
Linia zostanie poprowadzona z Borku Fałęckiego (przez ulice Zawiłą, Borkowską i Forteczną) do przystanku Kliny Poranne na ulicy Homolacsa. Przebieg trasy, zapewni dostęp dla mieszkańców południowej części
os. Kliny do komunikacji miejskiej, a na wspólnej trasie z linią 151/451 wzmocni istniejącą ofertę. Nowa linia funkcjonować będzie od poniedziałku 15 lutego.
Docelowo wspólnie z mieszkańcami tego rejonu będziemy jeszcze analizować, czy trasa nie powinna przebiegać przez ulicę Zakopiańską i Judyma, po skorygowaniu progów zwalniających.
Po przebudowie ulicy Czerwone Maki, rozważamy również jej wydłużenie do pętli autobusowo-tramwajowej Czerwone Maki P+R.
http://mobilnykrakow.pl/ztp-uruchomi-no ... -faleckim/
Trochę mi się nie podoba układ przystanków na Klinach. Nie rozumiem dlaczego różni się on w obu kierunkach. Jako, że przystanki Chorzowska i Zagaje będą funkcjonować jedynie w stronę Borku Fałęckiego tak samo jak wjazdy pod szkołę na Judyma, może dochodzić do kuriozalnych sytuacji, że ktoś, kto w jedną stronę dostanie autobus pod domem, wracając nadal będzie zmuszony do pokonywania takich samych dystansów do swojego domu jak do tej pory. Moim zdaniem jeśli rzeczywiście chcemy by autobus był atrakcyjny dla nowego rejonu, na nowej trasie powinien mieć on pary przystankowe w obu kierunkach.

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Tancin » 09 lut 2021, 19:15

A to przedłużenie przez ulicę Czerwone Maki, to jakieś takie od czapy, bo trasa na żadnym końcu nawet się nie zbliża w ten rejon.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: obserwator » 09 lut 2021, 19:27

Jeśli chcemy zapewnić połączenie ulicom Skośnej i Lubostroń to moim zdaniem najlepiej byłoby uruchomić następującą linię:
"126" Czerwone Maki P+R - Lubostroń, Skośna, Żywiecka, Zdunów, Zbrojarzy, Turonia, Kobierzyńska, Brożka- Łagiewniki
Dzięki temu okolice ulic Zdunów, Turonia i Krokusowej także otrzymają dostęp do KM. Numer linii jest bez znaczenia, równie dobrze może być to "146" albo "186".

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Tramwajolog14 » 09 lut 2021, 21:03

Co ciekawe na stronie ZTP (http://kmkrakow.pl/schematy-sieci/aktua ... sieci.html) w schemacie z dnia 8.02.2021 pojawiło się takie coś:Obrazek



kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: kot_feliks » 09 lut 2021, 21:10

Imho to rejon osiedla Kliny / Pod Fortem (jeśli nie ma tam tramwaju ;) ), powinien mieć:
- (1) mocną dowozówkę do tramwaju w Borku - generalnie chodzi o to, aby jak najszybciej dojechać do tramwaju;
- (2) słabszą dowozówkę do CM;
- (3) linię do centrum obsługującą Kobierzyńską (czyli de facto obecne 194);

Przy czym przez mocną dowozówkę mam na myśli coś w stylu f7,5 w szczycie, f10 poza (czyli raczej nie czekamy na autobus, bo "jeździ co chwilę" i jest to +/- przedłużenie tramwaju).

Po starcie SKA do Skawiny, być może dobrze byłoby podłączyć ten rejon do SKA Swoszowice(?). Przecież stamtąd się będzie jechać z 15 min do samego centrum, a przystanek przy Hali Targowej raczej zrobi swoją robotę ;)

Pytanie co ile to 121 pojedzie i czemu to będzie np. f36/48 czy inny wynalazek :mrgreen:

outofrange
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 18 lip 2020, 10:59

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: outofrange » 09 lut 2021, 21:17

kot_feliks pisze: 09 lut 2021, 21:10 u).

Po starcie SKA do Skawiny, być może dobrze byłoby podłączyć ten rejon do SKA Swoszowice(?). Przecież stamtąd się będzie jechać z 15 min do samego centrum, a przystanek przy Hali Targowej raczej zrobi swoją robotę ;)

Pytanie co ile to 121 pojedzie i czemu to będzie np. f36/48 czy inny wynalazek :mrgreen:
Gdzieś było wspomniane, że chcą zlikwidowac wyniesienie (szykanę) na ul. Judyma koło szkoły. Wtedy 151/451 może być przedlużone do SKA Swoszowice, stanowiąc doskonałą dowozówkę z całych Klin.

A to 121, z takimi przystankami w jednym kierunku i obslugujące kilkadziesiąt szeregówek hitem frekwencyjnym raczej nie będzie ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 09 lut 2021, 22:12

Nowa linia „121” na Klinach
https://krabok.wordpress.com/2021/02/09 ... -na-kliny/
Linia będzie kursować co 60 minut i będzie obsługiwana jednym autobusem. W dni powszednie będzie jeździć w godz. 5-20, w soboty 7-19, a w święta 10-19.
Tabor mn+.
prezes pisze: 09 lut 2021, 18:50Trochę mi się nie podoba układ przystanków na Klinach. Nie rozumiem dlaczego różni się on w obu kierunkach. Jako, że przystanki Chorzowska i Zagaje będą funkcjonować jedynie w stronę Borku Fałęckiego tak samo jak wjazdy pod szkołę na Judyma, może dochodzić do kuriozalnych sytuacji, że ktoś, kto w jedną stronę dostanie autobus pod domem, wracając nadal będzie zmuszony do pokonywania takich samych dystansów do swojego domu jak do tej pory.
Podejrzewam, że "121" nie będzie mieć w ogóle postoju na Klinach Porannych i od razu będzie ruszać w drogę powrotną - będzie to zatem działało podobnie jak ze "116" czy "133". Jeśli komuś daleko, będzie mógł wysiąść po przejechaniu Klin Porannych.
Tancin pisze: 09 lut 2021, 19:15A to przedłużenie przez ulicę Czerwone Maki, to jakieś takie od czapy, bo trasa na żadnym końcu nawet się nie zbliża w ten rejon.
Pewnie chodzi o trasę po wyprostowaniu linii przez Zakopiańską i Doktora Judyma. Wtedy de facto będzie to autobus Borek Fałęcki - Doktora Judyma - Forteczna - Czerwone Maki, z wjazdami kieszeniowymi na Kliny Poranne.

fkolasa
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: fkolasa » 09 lut 2021, 22:14

kot_feliks pisze: 09 lut 2021, 21:10
Pytanie co ile to 121 pojedzie i czemu to będzie np. f36/48 czy inny wynalazek :mrgreen:
Obawiam się, że jesteś zbyt dużym optymistą :P Nie wierzę, że to będzie jeździło częściej niż będzie to możliwe przy obsłudze jednym autobusem. Może 45 min? Z koniecznością przerw czyli co jakiś czas co 60 min :P

Generalnie zamysł ciekawy, wykonanie fatalne. Po co kolejna linia, która praktycznie będzie dublować 151? I będą jechać zderzak w zderzak i marnować wzkm. To takie krakowskie. Podzielmy jeszcze 151 na dwie osobne z 30 min każda. A co!

EDIT: Kaszmir rozwiał wątpliwości - kolejny potworek na zbliżonej trasie do już istniejącej linii. Czyli za średnie 151 i małe 121 jadące zderzak w zderzak miasto zapłaci 2 razy więcej niż za przejazd przeguba na jakiejś trasie o tej samej długości. Brawo.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 09 lut 2021, 22:37

Kaszmir pisze: 09 lut 2021, 22:12 Podejrzewam, że "121" nie będzie mieć w ogóle postoju na Klinach Porannych i od razu będzie ruszać w drogę powrotną - będzie to zatem działało podobnie jak ze "116" czy "133". Jeśli komuś daleko, będzie mógł wysiąść po przejechaniu Klin Porannych.
Nawet jeśli tak będzie, szkoda, że zdecydowano się nie stawiać słupka przystankowego w drugą stronę. Jeśli ma być to linia służąca danemu nowemu rejonowi, powinien mieć on zapewnione odpowiednie połączenie w obie strony, bez konieczności jechania w drugą stronę i tracenia kilku cennych minut.
Krabok pisze:W przyszłości trasa być może zostanie wyprostowana tak by z Zakopiańskiej „121” od razu skręcało w Doktora Judyma, możliwe jest też wydłużenie go przez ulicę Czerwone Maki do pętli o tej samej nazwie.
W tym przypadku mam nadzieję, że szybko powstanie taka możliwość, aby ta linia tamtędy jechała. Mieszkańcom Klin Porannych dałoby to szybszy dojazd do tramwaju w Borku, a także uniknięto by zbędnego dublowania z linią "151" i marnowania cennych wozokilometrów.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Scania_9640 » 09 lut 2021, 22:43

Kaszmir pisze: 09 lut 2021, 22:12Tabor mn+.
Tabor MN+ to mini+ czy jak? Telebusy wyślą? Z tego co wiem nie ma już wolnych.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 09 lut 2021, 22:46

Jeszcze co do numeru - jestem zaskoczony, że ZTP nie dało "141" bo obecna trasa będzie starym "141" wydłużonym o dwa przystanki do Klin Porannych. Detal, jednak w ostatnich latach urzędnicy kilka razy dali numery które wzorowały się na przeszłości (np. "149"), nawet jeśli pasowały mniej niż tutaj.
fkolasa pisze: 09 lut 2021, 22:14Czyli za średnie 151 i małe 121 jadące zderzak w zderzak miasto zapłaci 2 razy więcej niż za przejazd przeguba na jakiejś trasie o tej samej długości.
Szkoda, że nie ma szans na koordynację ze "151". Z drugiej strony, "151" ma inną trasę (przez Pod Fortem i Żywiecką), więc np. zrobienie kursów co 10 minut plus raz na godzinę przerwy 20-minutowej (gdzie wchodziłoby "121") raczej nie wchodzi w grę. A zawsze to jakiś dodatkowy kurs - w szczególności w porach rzadszego kursowania "151", może komuś się przydać.

Z drugiej strony, docelowo "121" ma mieć inną trasę (przez Doktora Judyma) i będzie prowadzić żywot niezależny od "151".
prezes pisze: 09 lut 2021, 22:37Nawet jeśli tak będzie, szkoda, że zdecydowano się nie stawiać słupka przystankowego w drugą stronę. Jeśli ma być to linia służąca danemu nowemu rejonowi, powinien mieć on zapewnione odpowiednie połączenie w obie strony, bez konieczności jechania w drugą stronę i tracenia kilku cennych minut.
Myślę, że nie chcieli kłaść przystanków co 300-400 metrów bo linia by więcej stała niż jeździła. Zwróć uwagę, że nawet między "Zawiszy" a "Klinami Porannymi" jest w linii prostej 480 metrów.

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kolec » 09 lut 2021, 22:55

Numerek "141" już mamy zajęty.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: judash » 09 lut 2021, 23:05

Tramwajolog14 pisze: 09 lut 2021, 21:03 Co ciekawe na stronie ZTP (http://kmkrakow.pl/schematy-sieci/aktua ... sieci.html) w schemacie z dnia 8.02.2021 pojawiło się takie coś:Obrazek
Coś podobnego na tej mapie jest na ul. Branickiej. Pomiędzy trasami "131" a "181" jest przystanek "Piekiełko".

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: judash » 09 lut 2021, 23:15

Widzę, że jeszcze takie "szare" przystanki są na Cechowej (stara trasa "133") i okolice Płaszów Bazy (pradawne "137" i "148").

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości