Niepołomice, Drwinia

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Kaszmir » 21 paź 2021, 21:20

50 kursów w dni powszednie to całkiem sporo. To tylko odrobinę mniej niż "152" (52), "337" (52) czy "307" (54), a więcej niż "128" (47). Czyli wychodzi albo całodzienne f20, albo f15/30 jak na "3x7".

Zapewne pójdą w to drugie, skoro "3x7" mają podobnie, jednak wg mnie pierwsza opcja też byłaby niezła bo można wtedy linię skoordynować połowicznie z "304", a w przyszłości uruchomić wspomniane "311" z f20, dając autobus między Wieliczką a Krakowem co 5 minut.

A lista przystanków na terenie Krakowa dokładnie taka sama jak dla "304", plus "Wielicka Granica Miasta" na którym "301" zatrzymuje się obecnie. Czuć zatem, że chcą by obie linie się wspomagały.

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: WIK » 21 paź 2021, 22:01

Na pewno będzie rotacja wśród pasażerów z Wieliczki. Na zmianie może zyskać 274 a stracić 304. Osoby mieszkające na trasie 301 lub w celu szybkiego dostania się do centrum Wieliczki wybiorą właśnie ją. Mam obawy co do małej ilości kursów w weekend po wydłużeniu do Kleparza. Po zmianie w 2019r. dołożono tylko dwa kursy weekendowe i łącznie 9 jest niewystarczających.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: Kaszmir » 21 paź 2021, 23:46

WIK pisze: 21 paź 2021, 22:01Osoby mieszkające na trasie 301 lub w celu szybkiego dostania się do centrum Wieliczki wybiorą właśnie ją.
Myślę że zwłaszcza wracając z Krakowa, będzie sporo osób które będą mogły skorzystać z obu linii - bo np. z obu ciągów w Wieliczce mają blisko. Sam tak kiedyś jechałem. Dlatego byłoby super gdyby udało się z tym "311" bo wtedy wszystkie kursy "304" dostałyby odciążenie, a nie np. co drugi.

Inna sprawa, to czy wtedy "301" nie będzie potrzebować przegubowców. Trasa podobna do "304" + pasażerowie z Niepołomic.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: lukasmaj » 22 paź 2021, 10:26

Kaszmir pisze: 21 paź 2021, 23:46 Myślę że zwłaszcza wracając z Krakowa, będzie sporo osób które będą mogły skorzystać z obu linii - bo np. z obu ciągów w Wieliczce mają blisko. Sam tak kiedyś jechałem. Dlatego byłoby super gdyby udało się z tym "311" bo wtedy wszystkie kursy "304" dostałyby odciążenie, a nie np. co drugi.

Inna sprawa, to czy wtedy "301" nie będzie potrzebować przegubowców. Trasa podobna do "304" + pasażerowie z Niepołomic.
Z "311" na trasie Wieliczka Miasto - Nowy Kleparz w zamian za "204", super pomysł :!: Tylko czy finansów znajdzie się na tyle? I jak z częstotliwością "311"? Dzień powszedni 20m przez cały dzień czy tylko w szczycie? Jaka częstotliwość w weekendy i z jaką linią wtedy koordynować "311" ... 244 (f=40) czy 301 (f=60)?
Kaszmir masz pomysł :idea:

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: lukasmaj » 22 paź 2021, 11:31

Tak myślę na szybko :arrow:

:arrow: I WARIANT
Szczyt
301 (f=20)
311 (f=20)
244 (f=24) Bez zmian
Poza szczytem
301 (f=20)
311 (f= 0)
244 (f=30) Bez zmian
Soboty i Święta
301 (f=60)
311 (f= 0)
244 (f=30) Obecnie jest f=40, ale wtedy nie byłoby 204. Pytanie czy to wystarczy?

Oczywiście "304" bez zmian. Wówczas mamy w szczycie koordynację "304" z "301/311" :)

:arrow: II WARIANT
"301" na nowej trasie z częstotliwością: w szczycie (f=15) i poza szczytem (f=30). Wtedy nie ma koordynacji z "304". Inna sprawa, to czy koordynowanie na siłę "301" i "304" ma sens? Wiemy jakie na Alejach jest natężenie ruchu i jakie opóźnienia... "304" obecnie jest przeładowana, "301" podobnie. Nowa trasa "301" pewnie przyciągnie dodatkowych pasażerów. Jedno jest pewne, po tych zmianach ani "301" ani "304" nie będzie pustakiem. Wartością dodaną będzie, jeżeli "301" podbierze "304" choć trochę pasażerów, nawet tych przypadkowych.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: Kaszmir » 22 paź 2021, 13:37

O pomysł na wzmocnienie ciągu "301"/"304" pytało nas ZTP w jednej z rozmów. Sami chcą podobnej linii by był mocny takt Wieliczka - Kraków, tylko właśnie Niepołomice nie mają pieniędzy na jeszcze więcej kursów "301", a i Wieliczka nie da rady udźwignąć jeszcze jednej linii, skoro i tak dojdzie "284" oraz wzmocnienia "301".

Idealne byłoby "301" f20 cały dzień, "304" f10, na razie takt połowiczny, a po oddaniu TŁ (gdy i tak będą robić porządek z "2x4"), dodać właśnie "204" zamienione w "311", też f20 cały dzień. Ew. gdyby okazało się że to za drogo, to poza szczytem dać f12 i na "301+311", i na "304". To wprawdzie jeden kurs mniej "304" w tych godzinach, lecz i tak dojdzie "301+311" które je odciążą.

Jeśli w weekendy "301" dostanie f60, to dałbym "311" dwa kursy/h w odstępie 20+40, tak by "301+311" łącznie miało f20, a razem z "304" f10.

"311" ma też tę zaletę, że jeśli w "301" będzie tłok, w każdej chwili można przerzucić (wydłużyć) kursy "311" na "301". Np. tylko w porannym szczycie, albo w obu szczytach itp.

f15/30 na "301" też ok, lecz nie da się skoordynować z "304". Wtedy byłbym za tym by "311" też miało f15/30, obie (łącznie f7,5/15) skoordynowane z "503" (wciąż mam nadzieję, że wróci mu dawne f7,5/15).

Jeszcze jedno. O ile pętla w Wieliczce rzeczywiście może być za ciasna na przegubowce, to w Niepołomicach powinno być ok? "301" będzie mieć podobną trasę do "304" tylko dłuższą, więc pisze się na przeguby. Zastanowiłbym się też czy w ogóle nie odwrócić sprawy i uczynić "301+311" główną linią - kierując przeguby na "301" i może też zamieniając końcówki w Krakowie ("301+311" -> DGZ, "304" -> NK). Wieliczka i tak będzie mieć dojazd do Dworca (plus SKA), a tak zyskają też Niepołomice. Co więcej, ludzie mogą poczuć że teraz to "301+311" stanie się główną linią (trasa, tabor) i przerzucić na nią, trochę odciążając "304".

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: WIK » 22 paź 2021, 21:06

Z tego co wiemy trwają rozmowy o wspólnym systemie transportu zbiorowego w gminach Wieliczka, Niepołomice oraz Biskupice. Miałyby wejść w struktury WST (Wielicka komunikacja). Świątniki Górne już dołączyły w maju br. płacąc 100% za usługę na swoim terenie, przechody z biletów podobnie jak w Krakowie idą do budżetu Wieliczki. Wieliczce jak i gminom ościennym zależy na liniach dowozowych na pociąg SKA. Mam obawy by weszli jeszcze w 311 (kasa się musi zgadzać). Biskupice nie należą do bogatych. Linie WST: W1, Z1 odrobinkę zabrały pasażerów 301 a jak zostaną wydłużone to na pewno ubędzie jeszcze trochę. Pomimo tego jest zapchana. W przyszłym roku powrót SKA1 sprzed 2017r. co 30 min. Na pewno ubędzie trochę turystów/uczniów w 304. Wieliczka może powrócić z częstotliwością 304 co 20min. Pytanie tylko co wolą mieszkańcy bezpośredni autobus do Krakowa czy tańszy do Wieliczki z możliwością przesiadki na kmł na planowanym jednym bilecie wspólnym? Raczej to pierwsze więc bym już naciskał na ZTP i Niepołomice, Wieliczkę o przeguba na 301.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: Kaszmir » 22 paź 2021, 21:13

Tak jak wspominałem, "311" by powstało z "204". Dla Wieliczki koszty nie były dużo inne niż obecnie, zwłaszcza gdyby pokombinować z międzyszczytami (może w ogóle przeszłoby poza szczytem f15 na "304" oraz "301/311", łącznie f7,5?). Do tego "314" też pójdzie do likwidacji ;)

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: WIK » 22 paź 2021, 21:17

Wtedy automatycznie trzeba dodać częstotliwość 244 i 224. Mieszkańcy już apelują o częstsze 224. Czy trzy autobusy na aleje plus pociąg nie będzie za dużo?

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: MichalTyniec » 22 paź 2021, 21:31

WIK pisze: 22 paź 2021, 21:17 Wtedy automatycznie trzeba dodać częstotliwość 244 i 224. Mieszkańcy już apelują o częstsze 224. Czy trzy autobusy na aleje plus pociąg nie będzie za dużo?
Już jest kolejka autobusów od Matecznego na Grunwaldzkie rano i wszystko stoi, co to w ogóle za pomysły żeby jeszcze jakieś 311 zamiast 204 robić, poczekajcie jak ruszy 301 przez Aleje a nie będzie kursował jak teraz punktualnie na Podgórze tylko opóźniony drugie tyle 😏 i autobus faktycznie będzie co pół godziny albo dużo gorzej, możecie zachwalać takie rozwiązania ale szybko zaczną się awantury jak ludzie postoją drugie tyle niż punktualne 301 tak jak teraz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: Kaszmir » 22 paź 2021, 21:46

WIK pisze: 22 paź 2021, 21:17Wtedy automatycznie trzeba dodać częstotliwość 244 i 224. Mieszkańcy już apelują o częstsze 224. Czy trzy autobusy na aleje plus pociąg nie będzie za dużo?
"224" to osobna kwestia. Co do "244", uważam że nie będzie - otwarcie Trasy Łagiewnickiej i tak zmieni rozkład potoków.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: lukasmaj » 22 paź 2021, 22:11

WIK pisze: 22 paź 2021, 21:06 Z tego co wiemy trwają rozmowy o wspólnym systemie transportu zbiorowego w gminach Wieliczka, Niepołomice oraz Biskupice. Miałyby wejść w struktury WST (Wielicka komunikacja). Świątniki Górne już dołączyły w maju br. płacąc 100% za usługę na swoim terenie, przechody z biletów podobnie jak w Krakowie idą do budżetu Wieliczki. Wieliczce jak i gminom ościennym zależy na liniach dowozowych na pociąg SKA. Mam obawy by weszli jeszcze w 311 (kasa się musi zgadzać). Biskupice nie należą do bogatych. Linie WST: W1, Z1 odrobinkę zabrały pasażerów 301 a jak zostaną wydłużone to na pewno ubędzie jeszcze trochę. Pomimo tego jest zapchana. W przyszłym roku powrót SKA1 sprzed 2017r. co 30 min. Na pewno ubędzie trochę turystów/uczniów w 304. Wieliczka może powrócić z częstotliwością 304 co 20min. Pytanie tylko co wolą mieszkańcy bezpośredni autobus do Krakowa czy tańszy do Wieliczki z możliwością przesiadki na kmł na planowanym jednym bilecie wspólnym? Raczej to pierwsze więc bym już naciskał na ZTP i Niepołomice, Wieliczkę o przeguba na 301.
1. Gdyby gminom w Powiecie Wielickim zależało tylko na dojazdach do SKA nie powstałoby 274 i nie byłoby wzmocnień ostatnich i przyszłych na 301.
2. Popularność 304 nie spadła kiedy pociąg kursował do Wieliczki co 30 minut. Wręcz przeciwnie, właśnie wtedy 304 wymagało pierwszych konkretnych wzmocnień w szczytach komunikacyjnych. Dojazd na Aleje jest bardziej pożądany niż do ścisłego centrum Krakowa. Nikt, kto chce dotrzeć na Mateczny czy Aleje nie wybiera pociągu! Dlatego 304 czy 301/311 zawsze będą mieć duże obłożenie. Z pociągu korzystają w dużej mierze turyści i osoby pracujące w ścisłym centrum Krakowa.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: Scania_9640 » 22 paź 2021, 22:22

WIK pisze: 22 paź 2021, 21:06 Z tego co wiemy trwają rozmowy o wspólnym systemie transportu zbiorowego w gminach Wieliczka, Niepołomice oraz Biskupice. Miałyby wejść w struktury WST (Wielicka komunikacja). Świątniki Górne już dołączyły w maju br. płacąc 100% za usługę na swoim terenie, przechody z biletów podobnie jak w Krakowie idą do budżetu Wieliczki. Wieliczce jak i gminom ościennym zależy na liniach dowozowych na pociąg SKA. Mam obawy by weszli jeszcze w 311 (kasa się musi zgadzać). Biskupice nie należą do bogatych. Linie WST: W1, Z1 odrobinkę zabrały pasażerów 301 a jak zostaną wydłużone to na pewno ubędzie jeszcze trochę. Pomimo tego jest zapchana. W przyszłym roku powrót SKA1 sprzed 2017r. co 30 min. Na pewno ubędzie trochę turystów/uczniów w 304. Wieliczka może powrócić z częstotliwością 304 co 20min. Pytanie tylko co wolą mieszkańcy bezpośredni autobus do Krakowa czy tańszy do Wieliczki z możliwością przesiadki na kmł na planowanym jednym bilecie wspólnym? Raczej to pierwsze więc bym już naciskał na ZTP i Niepołomice, Wieliczkę o przeguba na 301.

304 z F20 to stanowczo za mało będzie + tak jak pisali inni- większość wybiera autobus niz pociąg, tak samo jak na lotnisko

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: Tancin » 23 paź 2021, 8:21

W czym Trasa Łagiewnicka pomoże dojeżdżającym linią 204 z Wieliczki na Czerwone Maki, że chcecie ją likwidować i w zamian puścić kolejny autobus na Aleje?

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Niepołomice, Drwinia

Post autor: lukasmaj » 23 paź 2021, 8:50

Tancin pisze: 23 paź 2021, 8:21 W czym Trasa Łagiewnicka pomoże dojeżdżającym linią 204 z Wieliczki na Czerwone Maki, że chcecie ją likwidować i w zamian puścić kolejny autobus na Aleje?
Pytanie nie do końca logiczne, ale postaram się odpowiedzieć...
Nikt nie mówił, że to połączenie zostanie całkiem zlikwidowane. Przy otwarciu TŁ niemal na pewno nastąpią zmiany na "204", "224" i "244". Obstawiam, że na obecnej/zbliżonej trasie zostanie "244", może "224". Natomiast "204" pewnie czekają spore zmiany.

Określając ewentualne "311" jako "kolejny autobus na Aleje" to za dużo powiedziane...
Chodzi o uzupełnienie nowego "301", na które Niepołomice nie przeznaczą na razie już więcej środków. Chodzi o koordynację kursów z korytarza wielickiego. "311" to nic innego jak kurs skrócony "301" do pętli "Wieliczka Miasto".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 11 gości