Nowa Huta

- Linie, trasy, rozkłady
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Nowa Huta

Post autor: Kitek » 28 lip 2021, 15:14

Kaszmir pisze: 27 lip 2021, 14:56 Co sądzicie? Czy "132" powinno wrócić? A może iść w "438"? Np. na trasie z Krowodrzy Górki, jak "138", gdzieś do Huty (Zaj. Bieńczyce / Piastów)?
Ciekawe rozwiązanie tylko czy nie odbiłoby się to na frekwencji "5" (relacja Krowodrza Górka <-> Huta) :?: Jednak częstotliwość autobusów byłaby znacznie wyższa niż tramwaju.
Kaszmir pisze: 28 lip 2021, 15:11
Kitek pisze: 28 lip 2021, 15:08Przecież nie musi "152" kończyć na Placu Centralnym :o
"152" nie musi, jednak coś z duetu "152+502" powinno zahaczać o pl. Centralny. A Przewoźnik wymusił zamianę końcówek by kierowcy "502" mieli punkt socjalny na al. Przyjaźni. Z kolei jazda "152" przez Plac Centralny do os. Zielonego to mocno naokoło.
Okej, czyli pomysł z "501" wydaje się być najlepszy ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Nowa Huta

Post autor: Adrian14 » 28 lip 2021, 16:58

A co myślicie o 138/438 przez Wańkowicza? (Więcej info kilka postów wyżej).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 29 lip 2021, 11:04

Kitek pisze: 28 lip 2021, 15:14Okej, czyli pomysł z "501" wydaje się być najlepszy ;)
On nie rozwiązuje sprawy. Nie chodzi o to, by os. Zielone miało autobus w jedną stronę, a w drugą musiało jeździ totalnie naokoło przez al. Solidarności i Bulwarową. W takim układzie, jadąc z miasta, większość pasażerów pewnie i tak wysiadałaby na "Żeromskiego" jak obecnie i szła pieszo, bo byłoby szybciej niż autobusem.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Nowa Huta

Post autor: Adrian14 » 29 lip 2021, 11:45

Kaszmir pisze: 29 lip 2021, 11:04
Kitek pisze: 28 lip 2021, 15:14Okej, czyli pomysł z "501" wydaje się być najlepszy ;)
On nie rozwiązuje sprawy. Nie chodzi o to, by os. Zielone miało autobus w jedną stronę, a w drugą musiało jeździ totalnie naokoło przez al. Solidarności i Bulwarową. W takim układzie, jadąc z miasta, większość pasażerów pewnie i tak wysiadałaby na "Żeromskiego" jak obecnie i szła pieszo, bo byłoby szybciej niż autobusem.
Ale jak naokoło. Zaraz zaraz. Źle rozumiesz mój pomysł. A nawet dwa stąd może małe niedomówienie:
1. 501 od Ludowego skręci jak 123 do Zielonego, potem Struga i skręt w Solidarności. (czyli pomijamy al. Róż). Bulwarowa - Solidarności - Struga - Zielone - Mościckiego i do Ludowego.
2. Od Bulwarowej ruszy z przystanku i od razu zrobi nawrotkę żeby wjechać w Bulwarową i skręci w osiedle Zielone zaraz za Zalewem (chyba tak 132 jechało) potem może jechać prosto i skręcić w prawo żeby obsłużyć Żeromskiego. (Tutaj pominiemy al. Róż i Struga). Bulwarową - Wojciechowskiego - Żeromskiego i dalej do Ludowego i tak w oba kierunki.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 04 sie 2021, 12:01

Adrian14 pisze: 29 lip 2021, 11:45Ale jak naokoło. Zaraz zaraz. Źle rozumiesz mój pomysł. A nawet dwa stąd może małe niedomówienie:
1. 501 od Ludowego skręci jak 123 do Zielonego, potem Struga i skręt w Solidarności. (czyli pomijamy al. Róż). Bulwarowa - Solidarności - Struga - Zielone - Mościckiego i do Ludowego.
2. Od Bulwarowej ruszy z przystanku i od razu zrobi nawrotkę żeby wjechać w Bulwarową i skręci w osiedle Zielone zaraz za Zalewem (chyba tak 132 jechało) potem może jechać prosto i skręcić w prawo żeby obsłużyć Żeromskiego. (Tutaj pominiemy al. Róż i Struga). Bulwarową - Wojciechowskiego - Żeromskiego i dalej do Ludowego i tak w oba kierunki.
A, ok. "132" z Kombinatu jechało inaczej - do przystanku "Struga" (gdzie zatrzymywało się przed skrzyżowaniem, osobno niż inne linie) i skręcało w Strugę.

Co do pomysłu - dla os. Zielonego ok, lecz w wersji 1 "501" pomijałoby al. Róż, a w wersji 2 - al. Róż i Strugę. Ludzie bardzo walczyli o powrót "pięćsetki" na te przystanki, więc jej ponowne zabranie raczej nie będzie korzystne.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 10 sie 2021, 16:49

Z tego co się dowiedziałem, ZTP chciało skierować "501" przez os. Zielone:
Chełmonskiego Pętla - ... - Żeromskiego - Al. Róż - Mościckiego - Wojciechowskiego - Bulwarowa - Al. Solidarności - Al. Przyjaźni
Jednak pomysł nie przeszedł. Może to i dobrze - zbyt pokręcona trasa, w szczególności dla pasażerów z al. Róż czy al. Solidarności.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Nowa Huta

Post autor: damian_krk2 » 10 sie 2021, 17:30

Kaszmir pisze: 10 sie 2021, 16:49 Z tego co się dowiedziałem, ZTP chciało skierować "501" przez os. Zielone:
Chełmonskiego Pętla - ... - Żeromskiego - Al. Róż - Mościckiego - Wojciechowskiego - Bulwarowa - Al. Solidarności - Al. Przyjaźni
Jednak pomysł nie przeszedł. Może to i dobrze - zbyt pokręcona trasa, w szczególności dla pasażerów z al. Róż czy al. Solidarności.
Czyli 132 nie wraca?

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Nowa Huta

Post autor: mkm3 » 10 sie 2021, 17:56

Może na Mościckiego skierować 163?

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Nowa Huta

Post autor: Krakowianin » 10 sie 2021, 17:59

mkm3 pisze: 10 sie 2021, 17:56 Może na Mościckiego skierować 163?
Ile razy trzeba powtarzać, że mieszkańcy Osiedla Zielonego chcą autobus do Centrum? 163 nic im nie da a nie dodawajmy dodatkowych korków na 163..

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 10 sie 2021, 18:20

Krakowianin pisze: 10 sie 2021, 17:59Ile razy trzeba powtarzać, że mieszkańcy Osiedla Zielonego chcą autobus do Centrum? 163 nic im nie da a nie dodawajmy dodatkowych korków na 163..
Do tego byłoby to rozdzielanie dawnej linii "153", obecnie jeżdżącej jako skoordynowane "163+193", na dwa.
damian_krk2 pisze: 10 sie 2021, 17:30Czyli 132 nie wraca?
Raczej nie, zwłaszcza że ZTP rozważa utworzenie czegoś na wzór "438":

ZTP rozważa wzmocnienie „138”
https://krabok.wordpress.com/2021/08/10 ... ienie-138/
Obecnie ZTP rozważa kilka różnych możliwości jak odciążyć „138”. Jedną z bardziej interesujących jest uruchomienie linii wspomagającej (zapewne pod numerem „438”), czego potwierdzenie otrzymał jeden z mieszkańców, Paweł, w oficjalnej korespondencji

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Nowa Huta

Post autor: Kolec » 10 sie 2021, 18:54

A może tak jak proponowałem kilka dni temu, aby to 189 przekierować przez Prądnicką-Opolską zamiast Lubomirskiego i Pilotów?

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Nowa Huta

Post autor: PiotrDeda » 10 sie 2021, 19:47

Kaszmir pisze: 10 sie 2021, 18:20 ZTP rozważa wzmocnienie „138”
https://krabok.wordpress.com/2021/08/10 ... ienie-138/
Obecnie ZTP rozważa kilka różnych możliwości jak odciążyć „138”. Jedną z bardziej interesujących jest uruchomienie linii wspomagającej (zapewne pod numerem „438”), czego potwierdzenie otrzymał jeden z mieszkańców, Paweł, w oficjalnej korespondencji
Może po prostu uruchomić z powrotem "132", ale właśnie przez Okulickiego i Makuszyńskiego zamiast przez al. Andersa? Czas przejazdu z Os. Zielonego do Wiślickiej zostałby podobny.

frygus
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 11 sie 2021, 10:31

Re: Nowa Huta

Post autor: frygus » 11 sie 2021, 12:04

Witam wszystkich serdecznie!
Zaintrygowany wpisem na stronie Krabok, natrafiłem na niemalże równoległy temat, czy też problem który dotyczy połączenia okolic osiedla Zielonego z Centrum. Chcąc podzielić się też swoim pomysłem, postanowiłem się zarejestrować. Tak więc jeszcze raz witam Was wszystkich.

Jeżeli chodzi o połączenie osiedla Zielonego z Centrum, to faktycznie uwagę skierowałbym na linię 152.
Zacznę od linii 452, która jadąc z Olszanicy, za Domem Handlowym Wanda na rondzie Kocmyrzowskim skręci w lewo, obsługując przystanki: Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego (Kocmyrzowska), Teatr Ludowy (Obrońców Krzyża), ...*, Struga (Solidarności) lub Bulwarowa (Solidarności). [*wedle potrzeb: przejazd Struga lub Mościckiego i Bulwarową]. Powrót w kierunku Olszanicy: Plac Centralny, Osiedle Zgody, Rondo Kocmyrzowskie, DH Wanda, (...).
Natomiast linia 152 swój przystanek początkowy (lub końcowo-początkowy) miałaby nie na Andersa, tylko na Solidarności i kontynuowałaby trasę w przeciwnym kierunku jak linia 452.
Podsumowując, pomysł został zainspirowany liniami okrężnymi, głównie liniami 124 oraz 424.

Natomiast nie rozumiem, dlaczego nie można zwiększyć częstotliwości kursowania linii 138? Autobus i tak się spóźnia, jeśli mówimy o taktach na danych odcinkach, to wprowadzanie owych taktów w tygodniu według mnie nie ma sensu, bo i tak przy napiętych rozkładach jazdy autobusy nie będą punktualne. A przy rozdzielaniu lub tworzeniu linii wspomagających, bardzo prawdopodobne będzie to, że zamiast jeździć w odpowiednich odstępach czasowych, będą jeździć jeden za drugim.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Nowa Huta

Post autor: damian_krk2 » 11 sie 2021, 16:03

frygus pisze: 11 sie 2021, 12:04 Witam wszystkich serdecznie!
Zaintrygowany wpisem na stronie Krabok, natrafiłem na niemalże równoległy temat, czy też problem który dotyczy połączenia okolic osiedla Zielonego z Centrum. Chcąc podzielić się też swoim pomysłem, postanowiłem się zarejestrować. Tak więc jeszcze raz witam Was wszystkich.

Jeżeli chodzi o połączenie osiedla Zielonego z Centrum, to faktycznie uwagę skierowałbym na linię 152.
Zacznę od linii 452, która jadąc z Olszanicy, za Domem Handlowym Wanda na rondzie Kocmyrzowskim skręci w lewo, obsługując przystanki: Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego (Kocmyrzowska), Teatr Ludowy (Obrońców Krzyża), ...*, Struga (Solidarności) lub Bulwarowa (Solidarności). [*wedle potrzeb: przejazd Struga lub Mościckiego i Bulwarową]. Powrót w kierunku Olszanicy: Plac Centralny, Osiedle Zgody, Rondo Kocmyrzowskie, DH Wanda, (...).
Natomiast linia 152 swój przystanek początkowy (lub końcowo-początkowy) miałaby nie na Andersa, tylko na Solidarności i kontynuowałaby trasę w przeciwnym kierunku jak linia 452.
Podsumowując, pomysł został zainspirowany liniami okrężnymi, głównie liniami 124 oraz 424.

Natomiast nie rozumiem, dlaczego nie można zwiększyć częstotliwości kursowania linii 138? Autobus i tak się spóźnia, jeśli mówimy o taktach na danych odcinkach, to wprowadzanie owych taktów w tygodniu według mnie nie ma sensu, bo i tak przy napiętych rozkładach jazdy autobusy nie będą punktualne. A przy rozdzielaniu lub tworzeniu linii wspomagających, bardzo prawdopodobne będzie to, że zamiast jeździć w odpowiednich odstępach czasowych, będą jeździć jeden za drugim.
Bardzo dobry pomysł, mieszkańcy osiedla zyskują dojazd do I obwodnicy oraz ATW (Muzeum Narodowe)

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Nowa Huta

Post autor: Scania_9640 » 12 sie 2021, 0:30

frygus pisze: 11 sie 2021, 12:04 Witam wszystkich serdecznie!
Zaintrygowany wpisem na stronie Krabok, natrafiłem na niemalże równoległy temat, czy też problem który dotyczy połączenia okolic osiedla Zielonego z Centrum. Chcąc podzielić się też swoim pomysłem, postanowiłem się zarejestrować. Tak więc jeszcze raz witam Was wszystkich.

Jeżeli chodzi o połączenie osiedla Zielonego z Centrum, to faktycznie uwagę skierowałbym na linię 152.
Zacznę od linii 452, która jadąc z Olszanicy, za Domem Handlowym Wanda na rondzie Kocmyrzowskim skręci w lewo, obsługując przystanki: Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego (Kocmyrzowska), Teatr Ludowy (Obrońców Krzyża), ...*, Struga (Solidarności) lub Bulwarowa (Solidarności). [*wedle potrzeb: przejazd Struga lub Mościckiego i Bulwarową]. Powrót w kierunku Olszanicy: Plac Centralny, Osiedle Zgody, Rondo Kocmyrzowskie, DH Wanda, (...).
Natomiast linia 152 swój przystanek początkowy (lub końcowo-początkowy) miałaby nie na Andersa, tylko na Solidarności i kontynuowałaby trasę w przeciwnym kierunku jak linia 452.
Podsumowując, pomysł został zainspirowany liniami okrężnymi, głównie liniami 124 oraz 424.

Natomiast nie rozumiem, dlaczego nie można zwiększyć częstotliwości kursowania linii 138? Autobus i tak się spóźnia, jeśli mówimy o taktach na danych odcinkach, to wprowadzanie owych taktów w tygodniu według mnie nie ma sensu, bo i tak przy napiętych rozkładach jazdy autobusy nie będą punktualne. A przy rozdzielaniu lub tworzeniu linii wspomagających, bardzo prawdopodobne będzie to, że zamiast jeździć w odpowiednich odstępach czasowych, będą jeździć jeden za drugim.
Nie dodawajmy więcej trasy, na 152 jak i tak już jest bardzo długa i notuje duże opóźnienia..

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 13 gości