W takim razie trudno znaleźć rozsądnego kandydata do skierowania przez os. Zielone. Może się okazać, że po prostu wróci "132".Kaszmir pisze: ↑10 sie 2021, 16:49 Z tego co się dowiedziałem, ZTP chciało skierować "501" przez os. Zielone:
Chełmonskiego Pętla - ... - Żeromskiego - Al. Róż - Mościckiego - Wojciechowskiego - Bulwarowa - Al. Solidarności - Al. Przyjaźni
Jednak pomysł nie przeszedł. Może to i dobrze - zbyt pokręcona trasa, w szczególności dla pasażerów z al. Róż czy al. Solidarności.
Nowa Huta
Re: Nowa Huta
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Nowa Huta
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/232-2021Skierowanie dodatkowego kursu przez przystanek Kombinat
od 2.11.2021
163
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 2.11.2021 r. (wtorek) zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy linii 163 zakładająca zmianę godziny odjazdu z pętli Os. Piastów w dni powszednie z godz. 13:46 na godz. 13:42 i skierowanie go trasą wariantową z podjazdem do przystanku Kombinat.
Re: Nowa Huta
Pewnie o ten dodatkowy kurs zabiegali pasażerowie jadący w kierunku Rżąki by mogli wrócić z Kombinatu. Tak się zastanawiałem czy w takim wypadku nie lepsze byłoby przywrócenie "163" na starą trasę (Rżąka - Kombinat) i wzmocnienie od strony Piastów "193" zamiast dezorientować wariantami?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Nowa Huta
Obecny układ jest problematyczny, to prawda. Problemem jest też brak taktu: dawniej (po małej marszrutyzacji z 2012) "123" i "153/193" miały f15/30 każda, więc dało się je skoordynować do f7,5/15 na całym odcinku Bieńczyce - Mogiła. Obecnie "123" ma dalej f15/30, za to "163/193" dostało f12/15 i nijak nie idzie tego ułożyć.
Trasa "163" jest też długa i korkogenna, co przekłada się na punktualność. Jej wprowadzenie (i likwidacja dawnego "153") wiązało się też z koniecznością skierowania "123" z powrotem przez Lesisko (przed maksymalizacją z 2018 linia nie robiła tam wjazdów), na co bardzo skarżą się pasażerowie tranzytowi bo wydłuża to przejazd i wpycha linię w dodatkowe korki przed rondem przy moście Wandy.
Z drugiej strony, zgaduję że jest sporo osób którym trasa "163" pasuje bo w takim układzie zapewnia też połączenie Piastów i Bieńczyc z Rybitwami, w szczególności z zakładami pracy przy Nad Drwiną.
Zatem trochę układ patowy, trudny do rozwiązania bez znacznych nakładów budżetowych.
Re: Nowa Huta
Ostatnio pojeździłem trochę 193 i zastanawiam się nad sensem kursowania tej linii do końcówki Na Załęczu. Na Prądniku Czerwonym i w Hucie ma super napełnienia, do Lesiska jest nieźle, ale potem jeżdżą pojedyncze osoby. Jak dla mnie powinno się ją skrócić do Lesiska, a za oszczędzone wzkm chociaż troszkę wzmocnić częstotliwość.
Re: Nowa Huta
Trasa taka, a nie inna pewnie przez to, że na Na Załęczu masz punkt socjalny dla kierowców w postaci zajezdni Mobilisa.yosujiro pisze: ↑12 lis 2021, 16:54 Ostatnio pojeździłem trochę 193 i zastanawiam się nad sensem kursowania tej linii do końcówki Na Załęczu. Na Prądniku Czerwonym i w Hucie ma super napełnienia, do Lesiska jest nieźle, ale potem jeżdżą pojedyncze osoby. Jak dla mnie powinno się ją skrócić do Lesiska, a za oszczędzone wzkm chociaż troszkę wzmocnić częstotliwość.
Re: Nowa Huta
Wiadomo, że to nic przyjemnego mieć do dyspozycji tylko tojka, ale bez jaj, żeby dymać 2km w jedną stronę tylko z tego powodu. Jakoś na 152 czy 501 nie ma z tym problemu, że na żadnej z końcówek nie ma PKR.
Re: Nowa Huta
A osoba prowadząca nie zasługuje na umywalkę, aby ręce umyć!!! Jeszcze w czasie covidu!
Re: Nowa Huta
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale kiedyś pseudo punkt socjalny na końcówce Chełmońskiego Pętla robiła Galeria Bronowice, a na Placu Centralnym PSBO na os. Centrum D. Nie wiem jak jest teraz. Mobilis i tak ma większą niż MPK tolerancję na braki socjalne czy przerwy między kursami, ale wszystko ma swoją granicę i korzystanie z toi toi szczególnie w okresie zimowym to nic przyjemnego. Rozwiązaniem może być po prostu postawienie kontenera na Lesisku. Pytanie natomiast jak zareagują mieszkańcy na zabranie autobusu, zapewne zacznie się lament, że nie ma jak do kościoła czy na cmentarz dojechać.
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Nowa Huta
Można zrobić tak jak ze "142", czyli weekendowe warianty.ant_sm pisze:Pytanie natomiast jak zareagują mieszkańcy na zabranie autobusu, zapewne zacznie się lament, że nie ma jak do kościoła czy na cmentarz dojechać.
Re: Nowa Huta
Jest dalej dla 152 ale tylko w godzinach otwarcia a 501 jest dalej ten punkt w galerii ale zanim do niego dojdziesz to już musisz jechaćant_sm pisze: ↑12 lis 2021, 21:39Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale kiedyś pseudo punkt socjalny na końcówce Chełmońskiego Pętla robiła Galeria Bronowice, a na Placu Centralnym PSBO na os. Centrum D. Nie wiem jak jest teraz. Mobilis i tak ma większą niż MPK tolerancję na braki socjalne czy przerwy między kursami, ale wszystko ma swoją granicę i korzystanie z toi toi szczególnie w okresie zimowym to nic przyjemnego. Rozwiązaniem może być po prostu postawienie kontenera na Lesisku. Pytanie natomiast jak zareagują mieszkańcy na zabranie autobusu, zapewne zacznie się lament, że nie ma jak do kościoła czy na cmentarz dojechać.
-
- Ekspert
- Posty: 1803
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Nowa Huta
Kierowcy z mobilisa mają już dość linii bez PKR, kiedy by skrócili 193 wyczuwałbym kolejny strajk u nich.
Re: Nowa Huta
W tych tojkach jest umywalka, z regularnie uzupełnianą wodą, nawet mydło, problem pojawia się dopiero jak przyjdzie mrózjudash pisze:A osoba prowadząca nie zasługuje na umywalkę, aby ręce umyć!!! Jeszcze w czasie covidu!
Strajku w Mobilisie raczej o to nie będzie. Moim zdaniem problem by rozwiązało skrócenie np co drugiego kursu. I mieszkańcy wtedy nie tracą, kierowcy raz na czas będą w zajezdni, a i pewnie może udałoby się zaoszczędzić wzkm na ze dwa trzy kursy więcej.
Re: Nowa Huta
Potwierdzam. O zmianę trasy "152" do Placu Centralnego byli mega źli.Scania_9640 pisze: ↑13 lis 2021, 3:22Kierowcy z mobilisa mają już dość linii bez PKR, kiedy by skrócili 193 wyczuwałbym kolejny strajk u nich.
A co do trasy "193" - wydaje mi się że to kwestia potrzeby połączenia tych rejonów Mogiły z Hutą, m.in. Szpitalem Żeromskiego czy szkołami. Pewnie można by skrócić "193", jednak w zamian trzeba by było wydłużyć w tę stronę "103", co mogłoby wyjść nawet drożej.
Re: Nowa Huta
Jeśli już mowa o PKR, to może miasto pomyślałoby o jakichś mini PKR, żeby było coś więcej niż kibelek, ale żeby też była możliwość transportu/przeniesienia takiego punktu. Trochę jak kontenery na budowie, ale może mniejsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości