Nowa Huta

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 26 lis 2020, 12:53

sorig pisze: 23 lis 2020, 19:58Naprawdę uważasz że zabranie "22" z Alei Solidarności jest nie do przeforsowania? Przypominam że w te wakacje zabrano stamtąd "4" a jedyną linią wyjeżdzającą poza hutę było "22" - nie licząc autobusów. Czemu tym razem ZTP miałoby nie pozostawić samej "4"?
Czy możesz przypomnieć, bo nie pamiętam tej sytuacji? Co to był za objazd i ile trwał?
sorig pisze: 23 lis 2020, 19:58PS. Może warto przenieść ta dyskusję do innego wątku?
Zrobione!

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: prezes » 26 lis 2020, 13:12

Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 12:53
sorig pisze: 23 lis 2020, 19:58Naprawdę uważasz że zabranie "22" z Alei Solidarności jest nie do przeforsowania? Przypominam że w te wakacje zabrano stamtąd "4" a jedyną linią wyjeżdzającą poza hutę było "22" - nie licząc autobusów. Czemu tym razem ZTP miałoby nie pozostawić samej "4"?
Czy możesz przypomnieć, bo nie pamiętam tej sytuacji? Co to był za objazd i ile trwał?
Był to objazd związany z przebudową układu torowego pod II bramą Zajezdni Nowa Huta, a także jednocześnie był wyłączony ruch od Wieczystej do Ronda Czyżyńskiego. "4" jechała wtedy objazdem przez Aleję Pokoju oraz przez Aleję Andersa i Kocmyrzowską. Rzeczywiście, jedynymi liniami tramwajowymi pod Kombinatem były wtedy "21", "22" i "76" będąca zmodyfikowanym wariantem "16". Taki stan obowiązywał właściwie przez całe tegoroczne wakacje.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 lis 2020, 10:58

prezes pisze: 26 lis 2020, 13:12Był to objazd związany z przebudową układu torowego pod II bramą Zajezdni Nowa Huta, a także jednocześnie był wyłączony ruch od Wieczystej do Ronda Czyżyńskiego. "4" jechała wtedy objazdem przez Aleję Pokoju oraz przez Aleję Andersa i Kocmyrzowską. Rzeczywiście, jedynymi liniami tramwajowymi pod Kombinatem były wtedy "21", "22" i "76" będąca zmodyfikowanym wariantem "16". Taki stan obowiązywał właściwie przez całe tegoroczne wakacje.
Dzięki. Myślę, że to była zatem inna sytuacja - wszak z powodu przebudowy peronów przy AWF, wszystkie tramwaje i tak jechały al. Pokoju. ZTP pewnie uznał że można przenieść "4" bo i tak na sporym odcinku dublowała wtedy "22". Do tego były wakacje, no i pandemia.

Mogę jednak być zbytnim optymistą - kto wie czym nas ZTP zaskoczy w czasie przebudowy omawianych huckich torowisk.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: prezes » 27 lis 2020, 13:39

Kaszmir pisze: 27 lis 2020, 10:58 Myślę, że to była zatem inna sytuacja - wszak z powodu przebudowy peronów przy AWF, wszystkie tramwaje i tak jechały al. Pokoju. ZTP pewnie uznał że można przenieść "4" bo i tak na sporym odcinku dublowała wtedy "22". Do tego były wakacje, no i pandemia.

Mogę jednak być zbytnim optymistą - kto wie czym nas ZTP zaskoczy w czasie przebudowy omawianych huckich torowisk.
Możesz mieć rację, że tym kierowało się ZTP. Zapewne nie chciano też, aby Wzgórza były stratne, więc uznano zapewne, że mniejsze roszady będą jeśli "4" poślą na Wzgórza, a "22" zostawią. W przypadku, gdy dojazd do Wzgórz będzie zamknięty, myślę, że "4" raczej zostanie pod Kombinatem, zwłaszcza, iż jest jedną z ważniejszych linii w tamtym rejonie. Aczkolwiek, tak jak mówisz, kto wie czym ZTP nas zaskoczy.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Nowa Huta

Post autor: Kitek » 27 gru 2020, 17:46

Kaszmir pisze: 27 lis 2020, 10:58 Mogę jednak być zbytnim optymistą - kto wie czym nas ZTP zaskoczy w czasie przebudowy omawianych huckich torowisk.
Jak podczas remontu Ptaszyckiego będzie też zamknięta Łowińskiego to nie zdziwię się jeżeli Aleja Solidarności zostanie z "10", "21" i "22" (oczywiście wiadomo w jakim taborze...)

Nie mówiąc o tym, że "132" nie jeździ od ponad 9 miesięcy i nie wiadomo czy i kiedy wróci (dla mnie to jest klasyczne wygaszanie popytu...)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 27 lip 2021, 14:56

Nie mam wieści z ZTP, lecz mam coraz większe podejrzenia że "132" nie wróci, zwłaszcza że na kraboku w komentarzach Czytelnik pisał, że dostał pismo od urzędników iż rozważają zamianę "132" w "438".

Co sądzicie? Czy "132" powinno wrócić? A może iść w "438"? Np. na trasie z Krowodrzy Górki, jak "138", gdzieś do Huty (Zaj. Bieńczyce / Piastów)? Oczywiście w takiej sytuacji trzeba by pomyśleć o zadośćuczynieniu dla os. Zielonego (skierować tam inną linię?) i ew. o kursie szkolnym przez Wańkowicza.

Marzyłoby mi się też poprawić takt by "138" dało się skoordynować ze "172" - bo razi że te dwie linie, stanowiące podstawę wzdłuż Opolskiej i Lublańskiej, mają różne takty. Wtedy trzeba też poprawić "168" które ma synchron ze "138".

Może taki układ?
"138": f15/15
"168": f15/15
"438": szczytówka f15/0, Krowodrza Górka - jak "138" - Okulickiego - Zaj. Bieńczyce (albo Kupały - Piastów)

Koordynacje:
"138" + "168" -> cały tydzień
"138/438" + "172/572" -> szczyt
"138" + "172" -> międzyszczyt, weekendy

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Nowa Huta

Post autor: krawiec » 27 lip 2021, 19:12

Coś mi się zdaje, że 438 może zastąpić i 132, i 482.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 27 lip 2021, 19:25

Na szczęście nie, ciąg "182" ma odzyskać wzmocnienia.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Nowa Huta

Post autor: Adrian14 » 27 lip 2021, 22:00

138 i 438 łącznie co 30min na przemian. 138 normalnie bez wariantów do Walcowni, 438 przez Wańkowicza. Kursy w godz 4-5 oraz 22:30-23.30 tylko jako 138 tak żeby zajezdnia Nowa Huta miała możliwość dojazdu/powrotu. A co z Walcownią... Zrobić warianty na 142 lub przerobić 149 (Szpital - Kocmyrzowska - Darwina - Walcownia - Kombinat - pl. Centralny i dalej jak obecnie), ewentualnie pokusić się i od Lesiska pociągnąć ją do Centralnej żeby pracownikom spalarni dać możliwość dojazdu do al. Pokoju ale to już pewnie będzie duży koszt i może pociągnąć za sobą dodatkową brygadę, ale może tchnie jakieś życie w tą linię (nowi pasażerowie z Sołtysowskiej) 🤔🤔🤔.

Ewentualnie jeśli faktycznie coś ma być skrócone czyli coś kosztem czegoś to np 438 do Krowodrzy, pytanie czy dla Azorów nie będzie to duża strata.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Nowa Huta

Post autor: pjetrek » 27 lip 2021, 22:04

Przez os. Zielone można by przetrasować jedną z linii 163/193. Obie dublują się od Lesiska aż do os. Piastów, czyli na całym Nowohuckim odcinku... Nie wiem jak jest z koordynacją tych linii w praktyce, ale nawet skierowanie jednej przez Struga-Mościckiego, a drugiej jak obecnie przez al. Róż nie powinno rozbić synchronizacji...

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Nowa Huta

Post autor: Adrian14 » 27 lip 2021, 22:05

pjetrek pisze: 27 lip 2021, 22:04 Przez os. Zielone można by przetrasować jedną z linii 163/193. Obie dublują się od Lesiska aż do os. Piastów, czyli na całym Nowohuckim odcinku... Nie wiem jak jest z koordynacją tych linii w praktyce, ale nawet skierowanie jednej przez Struga-Mościckiego, a drugiej jak obecnie przez al. Róż nie powinno rozbić synchronizacji...
A może 501 od Bulwarowej przez Bulwarową, osiedle Zielone???

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 27 lip 2021, 22:11

pjetrek pisze: 27 lip 2021, 22:04Przez os. Zielone można by przetrasować jedną z linii 163/193. Obie dublują się od Lesiska aż do os. Piastów, czyli na całym Nowohuckim odcinku... Nie wiem jak jest z koordynacją tych linii w praktyce, ale nawet skierowanie jednej przez Struga-Mościckiego, a drugiej jak obecnie przez al. Róż nie powinno rozbić synchronizacji...
Tylko os. Zielone chciało linię do centrum Krakowa. Lokalnie mają już "123", wg mnie nie warto rozbijać "163/193" (które dawniej były jednym "153").
Adrian14 pisze: 27 lip 2021, 22:05A może 501 od Bulwarowej przez Bulwarową, osiedle Zielone???
W sensie nawrotka okrężna, i od os. Zielonego już przez T. Ludowy do Chełmońskiego? Interesujące, tylko to zapewniałoby os. Zielonemu "501" ledwie w jedną stronę.

Dawniej można by wydłużyć "152" z al. Przyjaźni przez os. Zielone. Tylko wyrzucono go na Pl. Centralny...

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Nowa Huta

Post autor: Adrian14 » 27 lip 2021, 22:30

Kaszmir pisze: 27 lip 2021, 22:11
pjetrek pisze: 27 lip 2021, 22:04Przez os. Zielone można by przetrasować jedną z linii 163/193. Obie dublują się od Lesiska aż do os. Piastów, czyli na całym Nowohuckim odcinku... Nie wiem jak jest z koordynacją tych linii w praktyce, ale nawet skierowanie jednej przez Struga-Mościckiego, a drugiej jak obecnie przez al. Róż nie powinno rozbić synchronizacji...
Tylko os. Zielone chciało linię do centrum Krakowa. Lokalnie mają już "123", wg mnie nie warto rozbijać "163/193" (które dawniej były jednym "153").
Adrian14 pisze: 27 lip 2021, 22:05A może 501 od Bulwarowej przez Bulwarową, osiedle Zielone???
W sensie nawrotka okrężna, i od os. Zielonego już przez T. Ludowy do Chełmońskiego? Interesujące, tylko to zapewniałoby os. Zielonemu "501" ledwie w jedną stronę.

Dawniej można by wydłużyć "152" z al. Przyjaźni przez os. Zielone. Tylko wyrzucono go na Pl. Centralny...
Tak 501 nawrotne tutaj gdzie ma i w Bulwarową i tedy do Zielonego. Ewentualnie skręt w Struga i od tej strony. Słupek dla 642 mamy więc żadnych dodatkowych kombinacji. Jedynie 501 straci al. Róż.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Nowa Huta

Post autor: Kitek » 28 lip 2021, 15:08

Kaszmir pisze: 27 lip 2021, 22:11 Dawniej można by wydłużyć "152" z al. Przyjaźni przez os. Zielone. Tylko wyrzucono go na Pl. Centralny...
Przecież nie musi "152" kończyć na Placu Centralnym :o
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 28 lip 2021, 15:11

Kitek pisze: 28 lip 2021, 15:08Przecież nie musi "152" kończyć na Placu Centralnym :o
"152" nie musi, jednak coś z duetu "152+502" powinno zahaczać o pl. Centralny. A Przewoźnik wymusił zamianę końcówek by kierowcy "502" mieli punkt socjalny na al. Przyjaźni. Z kolei jazda "152" przez Plac Centralny do os. Zielonego to mocno naokoło.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 16 gości