Rozkłady powakacyjne 2020

- Linie, trasy, rozkłady
tomta1
Ekspert
Posty: 652
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: tomta1 » 16 sie 2020, 23:47

Bayer2003 pisze: 16 sie 2020, 18:32 Może od razu zlikwidujmy wszystkie linie tramwajowe na rzecz autobusowych, bo taniej :D.
Nie, bo żeby zapewnić tabor autobusowy na innych liniach, potrzebny byłby tabor o długości kilkudziesięciu metrów. Na takiej linii wystarczyłby 12-metrowy.

Pomysł stworzenia linii kursującej znikąd donikąd zabierającej cenne miejsce na I obwodnicy jest tak absurdalny, że naprawdę nie wiem, czy jest jakikolwiek sens jego kontynuowania. Szkoda marnować klawiaturę.
GoMeZz391 pisze: 16 sie 2020, 20:29 Życzę Ci powodzenia z Lubicza w 8 min dojść na przystanek MPK pod kościołem na Rakowickiej. A tramwajem podjadę pod UEKa i jestem w stanie w 2 min przelecieć tunelem na przystanek.
P.S.
Wielokrotnie testowane takie przejście, a szczególnie w soboty jak robiłem kurs w parafii Św. Krzyża (rejony Teatru Słowackiego).
No przecież z Lubicz na Rakowicką byłby albo „124”/„424”, albo… tramwaj, tylko innej linii :D
Bayer2003 pisze: 16 sie 2020, 18:32 Odnosząc się do Twoich ponowionych propozycji - zamiana tras "2" i "10" nie zapewnia kluczowej relacji Rakowicka-Bagatela, przez co raczej odpada, co było już chyba omawiane.
Ale taka zamiana spowoduje powstanie innej (równie kluczowej!) relacji Rakowice — Stradom.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1397
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 17 sie 2020, 9:09

tomta1 pisze: 16 sie 2020, 23:47
Bayer2003 pisze: 16 sie 2020, 18:32 Może od razu zlikwidujmy wszystkie linie tramwajowe na rzecz autobusowych, bo taniej :D.
Nie, bo żeby zapewnić tabor autobusowy na innych liniach, potrzebny byłby tabor o długości kilkudziesięciu metrów. Na takiej linii wystarczyłby 12-metrowy.
Można zawsze zakupić następujący tabor, wtedy wystarczy na każdą obecną linię tramwajową:
Obrazek
tomta1 pisze: 16 sie 2020, 23:47 Pomysł stworzenia linii kursującej znikąd donikąd zabierającej cenne miejsce na I obwodnicy jest tak absurdalny, że naprawdę nie wiem, czy jest jakikolwiek sens jego kontynuowania. Szkoda marnować klawiaturę.
Argument z miejscem na I obwodnicy został już chyba obalony, ponieważ "2" obecnie i tak się tam znajduje i niewiele w tej kwestii zmieni czy jej końcówka będzie na Salwatorze czy na CK. Dodatkowo uwalniamy wówczas "20", którą możemy puścić tam, gdzie będzie na nią największe zapotrzebowanie, więc pomysł ten jest tak naprawdę pozbawiony większych wad (no może poza napełnieniami na proponowanej trasie "2").
tomta1 pisze: 16 sie 2020, 23:47
GoMeZz391 pisze: 16 sie 2020, 20:29 Życzę Ci powodzenia z Lubicza w 8 min dojść na przystanek MPK pod kościołem na Rakowickiej. A tramwajem podjadę pod UEKa i jestem w stanie w 2 min przelecieć tunelem na przystanek.
P.S.
Wielokrotnie testowane takie przejście, a szczególnie w soboty jak robiłem kurs w parafii Św. Krzyża (rejony Teatru Słowackiego).
No przecież z Lubicz na Rakowicką byłby albo „124”/„424”, albo… tramwaj, tylko innej linii :D
Pytanie tylko - jakiej? Bo skądś tą linię trzeba by było jednak zabrać, żeby skierować ją na CR.
tomta1 pisze: 16 sie 2020, 23:47
Bayer2003 pisze: 16 sie 2020, 18:32 Odnosząc się do Twoich ponowionych propozycji - zamiana tras "2" i "10" nie zapewnia kluczowej relacji Rakowicka-Bagatela, przez co raczej odpada, co było już chyba omawiane.
Ale taka zamiana spowoduje powstanie innej (równie kluczowej!) relacji Rakowice — Stradom.
Owszem, zapewnia, jednak stracimy wówczas relację Huta-Podgórze, o czym pisałem w poprzednim moim poście.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Cukier » 17 sie 2020, 12:07

Ja oczywiście popieram tomta1, zwłaszcza w kwestii, że po pierwszej obwodnicy nie powinna się błąkać żadna linia znikąd donikąd - zarówno dotychczasowa "2", jak i o zgrozo ułomna jej wersja na Cichy Kącik. Przepustowość strategicznego odcinka sieci jakim jest 1 obwodnica jest zbyt cenna.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1397
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 17 sie 2020, 13:22

Cukier pisze: 17 sie 2020, 12:07 Ja oczywiście popieram tomta1, zwłaszcza w kwestii, że po pierwszej obwodnicy nie powinna się błąkać żadna linia znikąd donikąd - zarówno dotychczasowa "2", jak i o zgrozo ułomna jej wersja na Cichy Kącik. Przepustowość strategicznego odcinka sieci jakim jest 1 obwodnica jest zbyt cenna.
Czy serio te niezbyt zapełnione 4 kursy/h na pierwszej obwodnicy aż tak bardzo Cię bolą? Osobiście uważam, że jak Ty to nazwałeś "ułomna" wersja "2" przy f~15 zgromadziłaby pewną liczbę pasażerów, zapewniając stabilne połączenie wewnątrz centrum miasta. Jasne, byłoby to zapewne napełnienie na poziomie 1 wagonu 105Na, jednak osobiście dałbym tej linii szansę - uważam, że na znaczne roszady w tej części miasta obecnie nie czas, na CK i CR coś jeździć musi, a dodatkowo uwolnilibyśmy "20", mogąc ją puścić m.in. na Bronowice. Przyznaj, że połączenie Bronowice-Rondo Grzegórzeckie byłoby dosyć ciekawe i skorzystałaby na nim pewna ilość pasażerów :).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kitek » 17 sie 2020, 13:58

Jedyną sensowną końcówką dla "2" w Centrum jest albo Salwator albo... Bronowice Małe. A tak naprawdę to ta linia powinna zniknąć już dawno.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1397
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 17 sie 2020, 14:35

Kitek pisze: 17 sie 2020, 13:58 Jedyną sensowną końcówką dla "2" w Centrum jest albo Salwator albo... Bronowice Małe. A tak naprawdę to ta linia powinna zniknąć już dawno.
"2" jako BM-CR? Hmm, jest zapewniona relacja Rakowicka-Bagatela, mamy wsparcie "4" na odcinku BM-Lubicz. Przy odpowiednim skoordynowaniu, mielibyśmy f~7,5 na tym odcinku, co jest moim zdaniem całkiem niezłym wynikiem. Odcinek Bagatela-BM jest jednak trochę dłuższy niż Bagatela-Salwator, więc pytanie czy znajdą się pieniądze na taką zmianę. Ale jeżeli tak to uważam Twój pomysł za chyba najlepszy z dotychczasowych :).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

STADLER Tango
Pomiarowiec
Posty: 52
Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: STADLER Tango » 17 sie 2020, 15:58

W roku szkolnym jeżdżę codziennie na CK i myślę że "20" powinna pozostać bez zmian.
Na odcinku CK-UJ w godzinach szczytu "20" ma nawet zapełnienie na poziomie 80-90 pasażerów.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1397
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 17 sie 2020, 16:11

STADLER Tango pisze: 17 sie 2020, 15:58 W roku szkolnym jeżdżę codziennie na CK i myślę że "20" powinna pozostać bez zmian.
Na odcinku CK-UJ w godzinach szczytu "20" ma nawet zapełnienie na poziomie 80-90 pasażerów.
Jeżeli to prawda, jest to z pewnością solidny argument za pozostaniem "20" na CK. Jednak co do zapełnień - jeżeli w roku szkolnym codziennie jeździsz w godzinach szczytu na Cichy Kącik, mógłbyś po wakacjach zapisywać je w wątku o pomiarach. Z pewnością wówczas dałoby się realniej ocenić przydatność "20" na CK :).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

STADLER Tango
Pomiarowiec
Posty: 52
Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: STADLER Tango » 17 sie 2020, 16:22

Bayer2003 pisze: 17 sie 2020, 16:11
STADLER Tango pisze: 17 sie 2020, 15:58 W roku szkolnym jeżdżę codziennie na CK i myślę że "20" powinna pozostać bez zmian.
Na odcinku CK-UJ w godzinach szczytu "20" ma nawet zapełnienie na poziomie 80-90 pasażerów.
Jeżeli to prawda, jest to z pewnością solidny argument za pozostaniem "20" na CK. Jednak co do zapełnień - jeżeli w roku szkolnym codziennie jeździsz w godzinach szczytu na Cichy Kącik, mógłbyś po wakacjach zapisywać je w wątku o pomiarach. Z pewnością wówczas dałoby się realniej ocenić przydatność "20" na CK :).
Jeżeli od września wszytko będzie dobrze (w kwestii szkoły) to postaram się zapisywać pomiary ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5796
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 17 sie 2020, 16:50

Tak jak STADLER Tango, mijam "20" na odcinku do CK i wyższa częstotliwość służy tej trasie, przyciągając dodatkowych pasażerów - z Miasteczka Studenckiego, wydziałów przy Ingardena, czy węzła przesiadkowego kolo Muzeum Narodowego.

Co do "10", podobnie jak Bayer2003 uznaję ją za ważne połączenie z ronda Mogilskiego czy Huty do Podgórza. Dodatkowo razem z "19" całotygodniowo spina rondo Mogilskie z rondem Matecznego - czyli dwa ważne węzły przesiadkowe. Teraz to połączenie i tak pogorszono za sprawą rozcięcia "184/484", nie osłabiajmy go dalej. Bez "10", zostanie tylko "17+19" a to jednak mało, zwłaszcza poza godzinami szczytu.

Jeśli chodzi o "2" do Bronowic Małych - do 1999 na trasie BM - Cmentarz Rakowicki kursowała "12" i się nie wybroniła. Od 2007 do 2010 linia "12" istniała jeszcze na zbliżonej marszrucie - z BM przez Dworzec Główny do Krowodrzy Górki, potem do Dworca Towarowego, i też notowała słabe zapełnienia.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1397
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 17 sie 2020, 17:00

Kaszmir pisze: 17 sie 2020, 16:50 Co do "2" do Bronowic Małych - od 2007 funkcjonowała "12" na podobnej trasie, z BM najpierw do Krowodrzy Górki, potem Dworca Towarowego. I notowała słabe zapełnienia. Zresztą, do 1999 "12" kursowała nawet dokładnie z BM do Cmentarza Rakowickiego, i też się nie wybroniła.
Było to jednak 21 lat temu. Od tego czasu zmieniło się miasto, zmienili się pasażerowie, zmienił się również układ linii oraz ich częstotliwości. Ponadto do 1999 na Cmentarz Rakowicki kursowały zarówno "2", jak i "12", więc logicznym jest fakt, że dużych napełnień być wówczas nie mogło. "2" po przeniesieniu na BM nadal byłaby jedyną linią na CR oraz na odcinku BM-Lubicz zapewniałaby naprawdę solidne wsparcie dla zapełnionej mocno "4". Jeżeli jakieś rozwiązanie nie sprawdziło się dawno temu, nie oznacza to, że nie należy próbować wdrożyć go w obecnych realiach :).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5796
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 17 sie 2020, 17:05

Bayer2003 pisze: 17 sie 2020, 17:00Było to jednak 21 lat temu. Od tego czasu zmieniło się miasto, zmienili się pasażerowie, zmienił się również układ linii oraz ich częstotliwości. Ponadto do 1999 na Cmentarz Rakowicki kursowały zarówno "2", jak i "12", więc logicznym jest fakt, że dużych napełnień być wówczas nie mogło. "2" po przeniesieniu na BM nadal byłaby jedyną linią na CR oraz na odcinku BM-Lubicz zapewniałaby naprawdę solidne wsparcie dla zapełnionej mocno "4". Jeżeli jakieś rozwiązanie nie sprawdziło się dawno temu, nie oznacza to, że nie należy próbować wdrożyć go w obecnych realiach :).
Dlatego wspomniałem też o reinkarnacji "12" z 2007-2010, która tak samo jechała z BM do Dworca Głównego, a potem kończyła niedaleko - nawet wariant do KG nie zdołał się wybronić ;)

Zresztą, ciąg bronowicki jest popularny (dojazd do wydziałów, połączenie z Alejami, kilka dużych osiedli), z drugiej strony ma ograniczoną przepustowość. Lepiej więc, by dojeżdżały do niego solidne linie, oferujące dojazd z dużych sypialni ("4", "8", "13", itd.) niż "2" która kończyłaby trasę w środku miasta.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1397
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 17 sie 2020, 17:16

Kaszmir pisze: 17 sie 2020, 17:05
Bayer2003 pisze: 17 sie 2020, 17:00Było to jednak 21 lat temu. Od tego czasu zmieniło się miasto, zmienili się pasażerowie, zmienił się również układ linii oraz ich częstotliwości. Ponadto do 1999 na Cmentarz Rakowicki kursowały zarówno "2", jak i "12", więc logicznym jest fakt, że dużych napełnień być wówczas nie mogło. "2" po przeniesieniu na BM nadal byłaby jedyną linią na CR oraz na odcinku BM-Lubicz zapewniałaby naprawdę solidne wsparcie dla zapełnionej mocno "4". Jeżeli jakieś rozwiązanie nie sprawdziło się dawno temu, nie oznacza to, że nie należy próbować wdrożyć go w obecnych realiach :).
Dlatego wspomniałem też o reinkarnacji "12" z 2007-2010, która tak samo jechała z BM do Dworca Głównego, a potem kończyła niedaleko - nawet wariant do KG nie zdołał się wybronić ;)

Zresztą, ciąg bronowicki jest popularny (dojazd do wydziałów, połączenie z Alejami, kilka dużych osiedli), z drugiej strony ma ograniczoną przepustowość. Lepiej więc, by dojeżdżały do niego solidne linie, oferujące dojazd z dużych sypialni ("4", "8", "13", itd.) niż "2" która kończyłaby trasę w środku miasta.
Pytanie tylko, czy w latach 2007-2010 "4" nie miała przypadkiem częstotliwości f~10 zamiast f~15? Osobiście "2" na BM widzę właśnie jako odciążenie "4" do Dworca, ponieważ uważam że sama "4" (od przystanku Bronowice w połączeniu z "14") miewa czasem na tym odcinku spore napełnienia, graniczące z przepełnieniem.

Co do ciągu bronowickiego - jasne, przepustowość jest ograniczona, jednak całkiem niedawno mieściła się na nim również "44", a "14" kończyła na BM. Więc dodanie "2" z 4 kursami/h raczej tego ciągu nie przeciąży.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Wonsz_w_pomidorach
Pomiarowiec
Posty: 124
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 17 sie 2020, 17:46

A ja uważam, że "2" w obecnej formie to "zapchajdziura" - "bo tak jeździła i tak jeździć będzie".
Osobiście skierowałbym "2" do Łagiewnik/Borku, "10" (obecne "70") zostawił jak jest, albo skierował do Bronowic i wtedy "14" na Salwator.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kitek » 17 sie 2020, 19:41

Kaszmir pisze: 17 sie 2020, 16:50Jeśli chodzi o "2" do Bronowic Małych - do 1999 na trasie BM - Cmentarz Rakowicki kursowała "12" i się nie wybroniła. Od 2007 do 2010 linia "12" istniała jeszcze na zbliżonej marszrucie - z BM przez Dworzec Główny do Krowodrzy Górki, potem do Dworca Towarowego, i też notowała słabe zapełnienia.
Wspomnę tylko, że na przystanku Teatr Słowackiego zlokalizowanego na ulicy Lubicz wsiada sporo ludzi do linii jadących do Bronowic. Dodatkowo, mnóstwo wracających Studentów w niedzielne popołudnia i wieczory wsiadało do "4" i "14" (mam w pamięci obrazek jak "14" w NGT6 w niedzielny wieczór ledwo się zabrała spod Słowackiego w kierunku wtedy jeszcze Bronowic Małych).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 19 gości