Swoszowice, Golkowice

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 30 sty 2021, 13:46

prezes pisze: 19 sty 2021, 16:06Myślę, że jednak większość wolałaby powrót "184" na starą trasę, w zamian za likwidację "12". Wszystkiego też nie można zostawić, bo budżet nie jest z gumy, a likwidacja "12" spokojnie mogłaby sfinansować powrót "184" na Kurdwanów.
Nie jestem pewny czy większość chciałaby akurat "184". Ta linia miała swoje problemy, w szczególności z punktualnością. No i w dojeździe do r. Grzegórzeckiego czy Mogilskiego przegrywała z "50".

Gdyby mieszkańcy Kurdwanowa dostali wybór: powrót "184" albo częstsze "179", np. z ~f=7,5/10 (takim jak ma "194"), to co by wybrali? "179" jednak jedzie na Aleje i do Dworca Głównego, plus jedna mocna linia wydaje się bardziej atrakcyjniejsza, nawet jeśli łącznie kursów byłoby ciut mniej. A już w wakacje 2020 mówiło się o planach zwiększenia ~f "179" po pandemii:
W kuluarach mówi się m.in. o zwiększeniu częstotliwości linii „179” do 7,5 minuty w szczycie
https://krabok.wordpress.com/2020/08/23 ... u-krakowa/

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: prezes » 05 maja 2021, 11:39

kmkrakow.pl pisze:Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że na wniosek Gminy Wieliczka, od dnia 08.05.2021 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych:

linia 214 - będzie kursować po nowej stałej (wydłużonej) trasie: Borek Fałęcki - ... - Grabówki Pętla bez zmian, następnie: droga w miejscowości Podstolice - Podstolice Centrum. Uwaga! Wybrane kursy będą realizowane na dotychczasowej trasie Borek Fałęcki - Grabówki Pętla. Przystanek końcowo-początkowy "Podstolice Centrum" będzie zlokalizowany na placu w centrum miejscowości. Na wydłużonym odcinku trasy zostanie ponadto uruchomiona nowa para przystanków "Podstolice Zamłynie n/ż" zlokalizowana w rejonie mostu na rzece Wilga. Przystanek "Grabówki Pętla" w kierunku Podstolic Centrum będzie zlokalizowany na pętli, natomiast w kierunku Borku Fałęckiego na drodze w kierunku Krakowa, po skręcie lewo od strony Podstolic. Kursy rozpoczynające trasę na przystanku Grabówki Pętla będą po ruszeniu z pętli dodatkowo obsługiwać nowy przystanek przelotowy. Linia będzie kursować z częstotliwością co 40 minut w dni powszednie i co 80 minut w dni wolne;
linia 254 - będzie kursować z częstotliwością co 40 minut w dni powszednie w godzinach szczytu i co 80 minut poza szczytem oraz w dni wolne. W dni świąteczne zostanie zmniejszona liczba kursów realizowanych na wydłużonej trasie Borek Fałęcki - Grabówki Pętla.
Ponadto, celem zapewnienia koordynacji rozkładów jazdy na wybranych ciągach w Krakowie, zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

linia 133 - będzie kursować w dni powszednie w godzinach wieczornych oraz w dni wolne z częstotliwością co 40 minut. W pozostałych godzinach częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 135 - będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co 40 minut;
linie 155 i 165 - będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 40 minut natomiast w dni wolne z częstotliwością co 80 minut.
Niestety, moje obawy się potwierdzają i zmniejszenie częstotliwości na "214" spowoduje pociągnięcie za tym cięć na innych liniach w Swoszowicach. Jeszcze nie ma planowanych rozkładów, ale zapewne pociągnie to za sobą zniszczenie dotychczasowego taktu f~12 w kierunku Borku, jak i w kierunku Kurdwanowa. Ciekawe jak teraz to ułożą i czy pójdą w egzotyczny takt 13/13/14, czy może pozostawią dziurę w rozkładzie. Szczerze, nie zdziwiłbym się jeśli to drugie.

Skoro decydują się już na zmianę częstotliwości "214" na f~40, to powinno pociągnąć to za sobą takie zmiany, aby dało się utworzyć normalny takt między liniami, czyli chociażby f~10. Przy okazji, dobrze byłoby kiedyś zrobić porządek z tymi potworkami swoszowickimi, bo dużo lepsza byłaby jakaś silniejsza linia, ewentualnie dwie linie, z czego jedna do centrum, tak jak to funkcjonowało przed kilku laty. Zawsze lepsze to niż obecne trzy linie ("135", "155", "165").

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: kucyk » 06 maja 2021, 9:38

I rzeczywiście tak jak zawsze przy zmianach w rozkładach jazdy mamy cięcia. Tak jest przy zmianie na "133". Do jutra mamy z Łagiewnik w kierunku Potrzasku w dzień powszedni 52 kursy, w weekendy 26 kursów. Od soboty po zmianach w tym samym kierunku odpowiednio: 51 oraz 25 kursów. :evil:
Tak to się w Krakowie robi "po cichu", "bez rozgłosu". :twisted:

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: prezes » 06 maja 2021, 16:38

Jeśli chodzi o takt między "135", "155", a "165" to ostatecznie mamy 15/15/10. W kierunku Borku Fałęckiego między "165", "214", a "254" będzie teraz takt 11/14/15. Kompletnie nie rozumiem cięć na "133", bo obecnie w weekendy linia ta nie była skoordynowana ze "135", a po zmianach... też nie będzie. Pomimo, że obie w weekendy będą mieć teraz f~40, więc łatwo można by je skoordynować do f~20, to będą kursować w takcie 13/27. W tych rejonach jest jeszcze wiele do poprawy jeśli chodzi o koordynację.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: kucyk » 06 maja 2021, 16:44

Chciałem jeszcze dodać, że w przeciwnym kierunku również mamy cięcia na "133" - również "-1" we wszystkie dni tygodnia. :twisted: :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 15 maja 2021, 11:17

Policzyłem bilans zeszłotygodniowych cięć. Tak jak się spodziewaliśmy, mocno na minus. Zmiany w liczbach kursów:

133
L->BP -1 / -1 / -1 (tygodniowo -7 kursów)
BP->L -1 / -1 / -1 (tygodniowo -7 kursów)

135
L->GP -3 / -3 / -3 (tygodniowo -21 kursów)
GP->L -3 / -3 / -3 (tygodniowo -21 kursów)

155
ZWD->SP -3 / -2 / -2 (tygodniowo -19 kursów)
SP->ZWD -3 / -2 / -2 (tygodniowo -19 kursów)

165
OP->BF -1 (SP-BF +1) / -2 / -2 (tygodniowo -9 kursów)
BF->OP -1 (BF-SP +1) / -2 / -2 (tygodniowo -9 kursów)

214
BF->GP/PC -2 / -1 / -1 (tygodniowo -12 kursów)
GP/PC->BF -2 / -1 / -1 (tygodniowo -12 kursów)

254
BF->GP/GP -1 / -2 / -1 (tygodniowo -8 kursów)
GP/GP->BF -1 / -1 / 0 (tygodniowo -6 kursów)

Dodatkowo, np. "165" ostatni odjazd ze Swoszowic do centrum w weekendy miało po godz. 22, a teraz jest... o 21:20. ZTP miało wybór - albo wydłużyć kursowanie o pół godziny (i dać minimalnie mniejsze cięcia), albo skrócić o 45 minut (i dać jeszcze większe cięcia). Oczywiście wybrało to drugie.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Adrian14 » 15 maja 2021, 13:14

No czyli już wiemy skąd są pieniążki na wzmocnienia 125 i 503. Czyli w sumie nie można mówić o wzmocnieniach, a jedynie o przesunięciach w kursach na różnych liniach.

poirot
Pasażer
Posty: 22
Rejestracja: 06 cze 2021, 22:24

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: poirot » 19 lip 2021, 9:51

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wezel ... 41992.html

Jak myślicie, skrócą tam niektóre linie swoszowickie dojeżdżające do Borku, czy tylko zrobią wjazdy kieszeniowe na pętlę?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 19 lip 2021, 11:01

poirot pisze: 19 lip 2021, 9:51Jak myślicie, skrócą tam niektóre linie swoszowickie dojeżdżające do Borku, czy tylko zrobią wjazdy kieszeniowe na pętlę?
Dzięki za link. Jednak to Borek Fałęcki jest głównym punktem przesiadkowym, w Swoszowicach pociągi będą kursować rzadziej, a i ich zasięg jest ograniczony. Nie zdziwiłbym się gdyby skończyło się na wjazdach kieszeniowych (części?) linii + ew. wydłużeniu "155" tamże, może ew. skierowane tam byłoby "165" wszystkimi kursami.

Choć z tego co wiem i tak planowano jakąś reformę linii swoszowickich bo układ ze "165" nikomu się nie podoba. Może to dobra okazja? "165" wylot, a w zamian częstsze "155" do przystanku kolejowego (oraz z racji koordynacji częstsze "135", "214", "254")?

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kitek » 19 lip 2021, 12:18

Kaszmir pisze: 19 lip 2021, 11:01 Choć z tego co wiem i tak planowano jakąś reformę linii swoszowickich bo układ ze "165" nikomu się nie podoba. Może to dobra okazja? "165" wylot, a w zamian częstsze "155" do przystanku kolejowego (oraz z racji koordynacji częstsze "135", "214", "254")?
To raczej "155" wylot, bo "165" obsługuje część Alej i dociera blisko Centrum.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 19 lip 2021, 13:02

Kitek pisze: 19 lip 2021, 12:18To raczej "155" wylot, bo "165" obsługuje część Alej i dociera blisko Centrum.
Wg mnie może być na odwrót. Z tego co wiem, "165" jeździ puste, a z badań wyszło że większość potoków swoszowickich urywa się na Kurdwanowie (dojazd do tramwaju i lokalnych punktów). Wydaje mi się, że sporo pasażerów ze Swoszowic - choć oczywiście nie wszyscy - wolałoby krótkie, bardziej punktualne dowozówki takie jak "155".

poirot
Pasażer
Posty: 22
Rejestracja: 06 cze 2021, 22:24

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: poirot » 19 lip 2021, 13:39

Kaszmir pisze: 19 lip 2021, 13:02 Wg mnie może być na odwrót. Z tego co wiem, "165" jeździ puste, a z badań wyszło że większość potoków swoszowickich urywa się na Kurdwanowie (dojazd do tramwaju i lokalnych punktów). Wydaje mi się, że sporo pasażerów ze Swoszowic - choć oczywiście nie wszyscy - wolałoby krótkie, bardziej punktualne dowozówki takie jak "155".
Czy w przypadku porzucenia 165 Kurdwanów dostanie w końcu jakieś sensowne zadośćuczynienie za 184/484?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 19 lip 2021, 13:59

poirot pisze: 19 lip 2021, 13:39Czy w przypadku porzucenia 165 Kurdwanów dostanie w końcu jakieś sensowne zadośćuczynienie za 184/484?
Tzn. likwidacja "165" to na razie tylko moje głośne myślenie, nie jestem pewny co planuje ZTP.

Co do Kurdwanowa, kiedyś wspominałem że w planach jest wzmocnienie "179", chyba by miało rozkład taki jak "194" - czyli w szczególności f7,5 w szczycie.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: tomaszep42 » 19 lip 2021, 21:11

poirot pisze: 19 lip 2021, 9:51 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wezel ... 41992.html

Jak myślicie, skrócą tam niektóre linie swoszowickie dojeżdżające do Borku, czy tylko zrobią wjazdy kieszeniowe na pętlę?
Bez integracji taryfowej z koleją byłoby to wyjątkowe draństwo :evil:

Awatar użytkownika
Ruppert
Pasażer
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2021, 10:44

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Ruppert » 23 lip 2021, 0:08

poirot pisze: 19 lip 2021, 13:39
Kaszmir pisze: 19 lip 2021, 13:02 Wg mnie może być na odwrót. Z tego co wiem, "165" jeździ puste, a z badań wyszło że większość potoków swoszowickich urywa się na Kurdwanowie (dojazd do tramwaju i lokalnych punktów). Wydaje mi się, że sporo pasażerów ze Swoszowic - choć oczywiście nie wszyscy - wolałoby krótkie, bardziej punktualne dowozówki takie jak "155".
Czy w przypadku porzucenia 165 Kurdwanów dostanie w końcu jakieś sensowne zadośćuczynienie za 184/484?
Oby poszli po rozum do głowy i przywrócili 184 na stałą trasę do Kurdwanowa.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości