Swoszowice, Golkowice

- Linie, trasy, rozkłady
damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: damian_krk2 » 24 sie 2021, 22:35

toja pisze: 24 sie 2021, 22:28 Niestety zmiany powakacyjne praktycznie nie wniosły żadnych nowości. Również myślę o 155 i 165. Szkoda.
Mam nadzieję, że zmiany które zapowiadali zostaną wprowadzone od 20 września. Bo jeśli nie to wyjdą na ostatnich kłamców i łajdaków. Zapowiadano dużo zmian w liniach autobusowych - a póki co tylko 148 jest nowością.

Co do 155 i 165 rada gminy może blokować jakiekolwiek zmiany. Ale skoro tak mogli pomyśleć i wydłużyć 165 do Cracovii. Jeśli chodzi o miejsce, to znalazłoby się ono - wystarczy 189 wyrzucić na Cichy Kącik czy Przybyszewskiego.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Scania_9640 » 24 sie 2021, 23:53

damian_krk2 pisze: 24 sie 2021, 22:35
toja pisze: 24 sie 2021, 22:28 Niestety zmiany powakacyjne praktycznie nie wniosły żadnych nowości. Również myślę o 155 i 165. Szkoda.
Mam nadzieję, że zmiany które zapowiadali zostaną wprowadzone od 20 września. Bo jeśli nie to wyjdą na ostatnich kłamców i łajdaków. Zapowiadano dużo zmian w liniach autobusowych - a póki co tylko 148 jest nowością.

Co do 155 i 165 rada gminy może blokować jakiekolwiek zmiany. Ale skoro tak mogli pomyśleć i wydłużyć 165 do Cracovii. Jeśli chodzi o miejsce, to znalazłoby się ono - wystarczy 189 wyrzucić na Cichy Kącik czy Przybyszewskiego.

A co da 165 do Cracovii? Praktycznie nic, tylko dodatkowe stanie w korkach w godzinach szczytu żeby nawrócić się na drugą stronę Alej bo technicznie innej opcji nie ma. 189 na Przybyszewskiego też nie wchodzi w grę, bo nie ma na to miejsca i blokowałaby przystanek razem z 511, a na Cichym Kąciku stoją 2 przeguby i nie wiem czy 3 by się jeszcze zmieścił

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 25 sie 2021, 0:03

Kurczę, czytam jak to "nie wiadomo czy druga linia zmieści się na Cichym Kąciku". A potem przypominam sobie, że nieraz już były okresy że spokojnie kończyły tam dwie linie autobusowe.

A wystarczyło nawet wejść na mapy czy zmierzyć tamże długość peronu. Lepiej jednak pisać "niedasie", nawet jeśli się da.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: damian_krk2 » 25 sie 2021, 1:05

Scania_9640 pisze: 24 sie 2021, 23:53

A co da 165 do Cracovii? Praktycznie nic, tylko dodatkowe stanie w korkach w godzinach szczytu żeby nawrócić się na drugą stronę Alej bo technicznie innej opcji nie ma. 189 na Przybyszewskiego też nie wchodzi w grę, bo nie ma na to miejsca i blokowałaby przystanek razem z 511, a na Cichym Kąciku stoją 2 przeguby i nie wiem czy 3 by się jeszcze zmieścił
To, że mieszkańcy Swoszowic będą mieli przesiadkę
- na 502 do Huty
- na tramwaj do I obwodnicy

Oraz bezpośredni dojazd do centrum. Obecnie 165 w kierunku Swoszowic nawet nie obsługuje Ronda Grunwaldzkiego, także jest kijowe. Ja nie mówię, że 165 do Cracovii jest jakimś cudownym rozwiązaniem, ale na pewno lepsze to, niż do Podwawelskiego.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Scania_9640 » 25 sie 2021, 9:38

damian_krk2 pisze: 25 sie 2021, 1:05
Scania_9640 pisze: 24 sie 2021, 23:53

A co da 165 do Cracovii? Praktycznie nic, tylko dodatkowe stanie w korkach w godzinach szczytu żeby nawrócić się na drugą stronę Alej bo technicznie innej opcji nie ma. 189 na Przybyszewskiego też nie wchodzi w grę, bo nie ma na to miejsca i blokowałaby przystanek razem z 511, a na Cichym Kąciku stoją 2 przeguby i nie wiem czy 3 by się jeszcze zmieścił
To, że mieszkańcy Swoszowic będą mieli przesiadkę
- na 502 do Huty
- na tramwaj do I obwodnicy

Oraz bezpośredni dojazd do centrum. Obecnie 165 w kierunku Swoszowic nawet nie obsługuje Ronda Grunwaldzkiego, także jest kijowe. Ja nie mówię, że 165 do Cracovii jest jakimś cudownym rozwiązaniem, ale na pewno lepsze to, niż do Podwawelskiego.
Na rondzie Grunwaldzkim mieszkańcy Swoszowic mają więcej możliwości przesiadek, w tym Huta i I obwodnica, + nie jest daleko żeby podejść na Podwawelskie czy jechać na Mateczne i tam się przesiąść, a jak widać ludzie tak nie robią, możliwe że dlatego, że jedzie naokoło. Dodatkowo 165 do Cracovii miałoby większe opóźnienia co jest na - i drugi minus to brak PKR dla 165 w weekendy.

Obecnie 165 do centrum jedzie 30min bez korków, z korkami jest dłużej, dlatego ja bym wolał jechać na Borek i tam przesiąść się na tramwaj bo jest dużo szybciej.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: WDZ » 25 sie 2021, 14:56

Gdyby "165" kończył pod Cracovią (albo lepiej przy Nowym Kleparzu) całkiem sporo jego pasażerów nie musiałoby się przesiadać w ogóle...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 26 sie 2021, 3:23

WDZ pisze: 25 sie 2021, 14:56Gdyby "165" kończył pod Cracovią (albo lepiej przy Nowym Kleparzu) całkiem sporo jego pasażerów nie musiałoby się przesiadać w ogóle...
Też tak uważam, acz słaba f nie pomaga. I tak jak wspominałem, chyba po prostu nie ma potoków bo z badań wyszło, że większość potoków swoszowickich urywa się na Kurdwanowie. Hm, może rzeczywiście mocne linie lokalne ("135" itp.) byłyby lepsze?

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: obserwator » 26 sie 2021, 11:30

Skoro linia musi jechać przez Malborską do centrum to raczej nic dziwnego że nie jest zbytnio popularna. Moim zdaniem potrzebę dojazdu do centrum oraz do szkoły na Malborskiej należałoby rozdzielić na dwie linie:

155 Swoszowice Poczta - Kurdwanów, Sławka - Cracovia Stadion f~20 (lub oczywiście Nowy Kleparz, jeśli byłby tabor i fundusze)
165 Borek Fałęcki - Swoszowice Poczta, Kurdwanów, Malborska Szkoła - Dworzec Płaszów f~40 (kursy tylko w dni powszednie w godzinach 6-19)

Skąd fundusze? Przypomnę tylko że miasto od jakiegoś czasu i tak oszczędza na tym rejonie gdyż wszystkie linie miały f~36 a teraz mają f~40. Więc właśnie w zamian za osłabienie tylu linii powinna być jedna mocna.
Jeżeli mocna linia potrzebna jest dalej niż tylko na Swoszowice Poczta, można rozważyć wchłonięcie linii "433" przez linię "135".

poirot
Pasażer
Posty: 22
Rejestracja: 06 cze 2021, 22:24

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: poirot » 27 sie 2021, 16:48

obserwator pisze: 26 sie 2021, 11:30 Jeżeli mocna linia potrzebna jest dalej niż tylko na Swoszowice Poczta, można rozważyć wchłonięcie linii "433" przez linię "135".
433 nieprzypadkowo jeździ przez środek Kurdwanowa i notuje tam razem ze 133 niezłe zapełnienia, a wysyłanie 135 przez Bojki i Wysłouchów raczej nie ma sensu.

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: edek3253 » 27 sie 2021, 20:39

Uważam, że tutaj dobre byłyby często kursujące dowozówki, jednak nie tak jak to zrobiono w Sidzinie, gdzie zabrano 166 i zrobiono 156 z niską częstotliwością.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: MichalTyniec » 27 sie 2021, 20:42

edek3253 pisze: 27 sie 2021, 20:39 Uważam, że tutaj dobre byłyby często kursujące dowozówki, jednak nie tak jak to zrobiono w Sidzinie, gdzie zabrano 166 i zrobiono 156 z niską częstotliwością.
To prawda, Sidzina też jest bardzo poszkodowana w tym wszystkim i żadne połączenie nie zachęca do przesiadki z samochodu na autobus.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 28 sie 2021, 0:51

obserwator pisze: 26 sie 2021, 11:30155 Swoszowice Poczta - Kurdwanów, Sławka - Cracovia Stadion f~20 (lub oczywiście Nowy Kleparz, jeśli byłby tabor i fundusze)
165 Borek Fałęcki - Swoszowice Poczta, Kurdwanów, Malborska Szkoła - Dworzec Płaszów f~40 (kursy tylko w dni powszednie w godzinach 6-19)

Skąd fundusze? Przypomnę tylko że miasto od jakiegoś czasu i tak oszczędza na tym rejonie gdyż wszystkie linie miały f~36 a teraz mają f~40. Więc właśnie w zamian za osłabienie tylu linii powinna być jedna mocna.
Z drugiej strony, jeszcze kilkanaście miesięcy temu nie było "155" ani "165". Odcinki Swoszowice - Kurdwanów oraz Swoszowice - Borek Fałęcki zyskały w 2020 dość sporo.

Dworzec Płaszów odpada obecnie jako końcówka, zostaje raczej Podgórze SKA. Swoją drogą, z tego co pamiętam, początkowo planowano "155" do przez Malborską do Podgórza SKA, nie mam info czemu z tego zrezygnowano - pieniądze? Szkoda, bo rzeczywiście to byłaby lepsza końcówka dla linii lokalnej niż Zaj. Wola Duchacka.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: MichalTyniec » 28 sie 2021, 0:59

Kaszmir pisze: 28 sie 2021, 0:51 Swoją drogą, z tego co pamiętam, początkowo planowano "155" do przez Malborską do Podgórza SKA, nie mam info czemu z tego zrezygnowano - pieniądze? Szkoda, bo rzeczywiście to byłaby lepsza końcówka dla linii lokalnej niż Zaj. Wola Duchacka.
Oczywiście że pieniądze, jak zawsze.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: ant_sm » 28 sie 2021, 7:39

MichalTyniec pisze: 28 sie 2021, 0:59
Kaszmir pisze: 28 sie 2021, 0:51 Swoją drogą, z tego co pamiętam, początkowo planowano "155" do przez Malborską do Podgórza SKA, nie mam info czemu z tego zrezygnowano - pieniądze? Szkoda, bo rzeczywiście to byłaby lepsza końcówka dla linii lokalnej niż Zaj. Wola Duchacka.
Oczywiście że pieniądze, jak zawsze.
Według mnie jeszcze korki na Wielickiej. Przy braku postoju na Swoszowicach linia byłaby jeszcze bardziej opóźniona niż obecnie.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Tramwajolog14 » 11 paź 2021, 22:24

Kontynuuję w tym wątku:
ant_sm pisze: 11 paź 2021, 21:48 ..."zachęcając" mieszkańców aglomeracji tworzy się linie 3xx jadące praktycznie do Centrum, natomiast mieszkańcy Krakowa (!): Tyniec, Swoszowice, Soboniowice, (...) są zmuszeni wykonywać przesiadki bo dla nich są tylko linie dowozowe. Przełom był kiedy Swoszowice dostały 484, ale ostatecznie autobus ten zniknął a w jego miejsce pojawił się twór dojeżdżający tylko do Grunwaldzkiego. (...) Tak samo mamy linie kończące w "centrum" 124 czy 114, które można by połączyć z 112/162 czy 165 zapewniając lepszy dojazd z obszarów peryferyjnych.
Zastanawiałem się wczoraj jak można by rozwiązać sytuację w Swoszowicach, no bo obecne "155+165" się nie sprawdza i jest niewypałem, czego chyba nikt nie neguje. Gdyby tak wydłużyć "114" do Swoszowic? Myślałem o jakiejś trasie szybszej niż "165" czy dawne "484", bo jazda przez Wolę i Malborską na pewno nie zachęca. Jakby pojechać z Kurdwanowa przez Turowicza i do ronda Matecznego np. przez Łagiewniki. Swoszowice miałyby wtedy częstą linię do centrum i z drugiej strony do nowej stacji kolejowej Swoszowice P+R.

Aby zrekompensować Malborską, można by wydłużyć "107" do Podgórza SKA, albo...
ant_sm pisze: 11 paź 2021, 21:48 A przecież takie np. 169 mogłoby pojechać do Soboniowic i nawet jeśli byłyby to wszystkie kursy bez dzielenia na 169/469 to i tak pewnie wyszłoby to porównywalnie do obecnej 169+107.
...zrobić tak z samym "469", ale zwiększyć f do 20? Problem tylko z taborem, bo do Soboniowic przeguby raczej niet, ale myślę, że dałoby się jakoś to rozwiązać.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości