tomta1 pisze: ↑07 wrz 2021, 18:11
Na 12 osób. Mówię o liczbie osób na Rakowickiej. Liczba osób na przystanku „Stary Kleparz” czy „Lubicz” o niczym nie świadczy. Przecież te osoby równie dobrze mogły pojechać „4”, „14”, „20”, „124”, „152”, „424”. Ja naprawdę nie wiem, jak zapotrzebowanie na linię Bagatela — UEk ma wynikać z liczby pasażerów jadących ze „Starego Kleparza” na „Teatr Słowackiego”.
Ale właściwie jaki jest sens Twojej wypowiedzi? Proponujesz zlikwidować torowisko w Rakowickiej - tak należy rozumieć ten wpis? Bo o tym, że zostanie przedłużone od Cmentarza w stronę choćby Mistrzejowic to już niestety chcąc lub nie chcąc na długie lata musimy zapomnieć...
Nie jestem fanem linii 2 w obecnym jej kształcie. Wręcz uważam, że przy okazji uruchomienia Trasy Łagiewnickiej powinno się ją zmienić. Ale wolę już to, co jest - niż nic:-)
Dyskutowaliśmy już o tym nie raz zdaje się - i nie padły argumenty, które odwiodłyby mnie od idei, że fajne wydają się następujące zmiany:
"2": Salwator - jak obecnie - Lubicz - dalej po trasie 10 - Pleszów
"10": Łagiewniki [a docelowo Kurdwanów] - jak obecnie - Lubicz - dalej po trasie 2 - Cm. Rakowicki
Nowa trasa linii "2" w koordynacji z 4 dałaby mocniejsze połączenie Plac Centralny - Teatr Bagatela, co zazwyczaj było popularną relacją (mieliśmy dawniej między tymi ważnymi punktami "4" z f=10, a jeszcze wcześniej dodatkowo wspomaganie przez "15"). Pozwoli to też na zrównoważenie długości tras (króciutkiej "2" oraz za długiej "10"). Da szansę na wydłużenie "10" do Kurdwanowa, bo trudno wyobrazić sobie, by w obecnym kształcie dołożyć kolejne kilometry tej linii. Być może wreszcie nowa "10" zapewni też studentom UEK wygodniejszy dojazd do uczelni z nowych rejonów i dzięki temu Rakowicka pozyska nowych pasażerów, bo wątpię by obecna "2" pełniła obecnie funkcję dowozową do UEK.