Salwator

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Salwator

Post autor: Kaszmir » 08 wrz 2020, 21:41

Cukier pisze:
08 wrz 2020, 21:14
zupełnie jak kiedyś z tfu tfu dwójką co 10 minut na Rakowicach, również puszczoną dużo za często niż było trzeba "bo może to kogoś zachęci do skorzystania".
Ja bym tu sprostował. "2" ma dwie końcówki - kursowanie co 10 minut było raczej ukłonem dla Salwatora by dalej miał dwie linie z ~f=10 i zachowana była (prawie) ta sama liczba kursów po tym, jak przepołowiono częstotliwość "6".

Dyskusja wydzielona z wątku o Walcowni: viewtopic.php?f=4&t=269 - mod. Z.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Walcownia

Post autor: Cukier » 08 wrz 2020, 21:50

Dlatego właśnie Salwator powinien mieć linię do Bagateli i Dworca która nie kończy w krzakach, tylko ma potencjał do samego końca trasy. Z Małego Płaszowa czy szeroko pojętej Huty niemal przy każdym układzie marszrut dało się znaleźć sensownego kandydata do tej roli.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 08 wrz 2020, 22:07

Cukier pisze:
08 wrz 2020, 21:50
Dlatego właśnie Salwator powinien mieć linię do Bagateli i Dworca która nie kończy w krzakach, tylko ma potencjał do samego końca trasy. Z Małego Płaszowa czy szeroko pojętej Huty niemal przy każdym układzie marszrut dało się znaleźć sensownego kandydata do tej roli.
Wtedy przy małej marszrutyzacji jedynym innym kandydatem z ~f=10 od strony Teatru Słowackiego była chyba tylko "20". Przy czym to by oznaczało, że w zamian trzeba by i tak skierować coś na Cmentarz Rakowicki, z Bronowic (zamiast "20") - a taka linia byłaby równie pusta na Rakowickiej co "2", i też musiałaby mieć ~f=10 by Bronowice nie były stratne (i tak wtedy zaliczyły cięcia, z 30 na 27 kursów/h)

Czyli zyski dyskusyjne, za to mieszamy w istniejących trasach co zawsze nie będzie się podobać części pasażerów.

Chyba, że była jakaś inna opcja o której nie pomyślałem.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 875
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: Walcownia

Post autor: Kitek » 08 wrz 2020, 22:24

Kaszmir pisze:
08 wrz 2020, 22:07
Chyba, że była jakaś inna opcja o której nie pomyślałem.
Były pomysły Radnych na wysłanie "8" na Salwator XD
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Walcownia

Post autor: obserwator » 08 wrz 2020, 22:27

Nawet jeden z wariantów marszrutyzacji (W4 jeśli dobrze pamiętam) proponował wysłanie "8" na Salwator przez Kapelankę...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 09 wrz 2020, 0:51

Kitek pisze:
08 wrz 2020, 22:24
Były pomysły Radnych na wysłanie "8" na Salwator XD
obserwator pisze:
08 wrz 2020, 22:27
Nawet jeden z wariantów marszrutyzacji (W4 jeśli dobrze pamiętam) proponował wysłanie "8" na Salwator przez Kapelankę...
Był projekt z "8" jadącą wokół całej I obwodnicy i potem do Salwatora, lecz pochodził od Radnych Dzielnicowych i generalnie był dość sporo pomieszany. W oficjalnych wariantach "8" zostawała w Bronowicach Małych - w W1, W1R i W2 jadąc do Czerwonych Maków, a w W3 i W4 bez zmian do Borku Fałęckiego. Można sprawdzić na mapkach ;)

judash
Miłośnik
Posty: 62
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Salwator

Post autor: judash » 07 kwie 2021, 23:09

Taka ciekawostka. Kwadraty "6" na przystankach w al. 3 maja są białe, nie żółte. Czyżby już "trasę objazdową uznaje się jako stałą"? :D

prezes
Pomiarowiec
Posty: 586
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Salwator

Post autor: prezes » 07 kwie 2021, 23:19

judash pisze:
07 kwie 2021, 23:09
Taka ciekawostka. Kwadraty "6" na przystankach w al. 3 maja są białe, nie żółte. Czyżby już "trasę objazdową uznaje się jako stałą"? :D
Zanim "6" wróci na Salwator może minąć jeszcze sporo czasu. Wiele osób, w tym część pasażerów z Salwatora zdążyła już zapomnieć, że "6" tam kiedyś dojeżdżała, więc nie zdziwiłbym się, gdyby za jakiś czas oficjalnie uznano obecną trasę za stałą :P
Może się też okazać, że linia ta przejdzie rewolucję np. przy okazji otwarcia Trasy Łagiewnickiej, więc wtedy będzie idealny pretekst, aby dokonać takiej stałej roszady.

A jeśli chodzi o kwadraty na przystankach, to czy one nie były białe już od czasu powrotu "6" po zawieszeniu?

judash
Miłośnik
Posty: 62
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Salwator

Post autor: judash » 07 kwie 2021, 23:41

Mnie akurat taka trasa odpowiada, bo znam osoby zadowolone, że mają bezpośredni tramwaj z Cichego Kącika pod plac Wszystkich Świętych i Wawel :)

prezes
Pomiarowiec
Posty: 586
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Salwator

Post autor: prezes » 12 kwie 2021, 15:23

judash pisze:
07 kwie 2021, 23:09
Taka ciekawostka. Kwadraty "6" na przystankach w al. 3 maja są białe, nie żółte.
Nawiązując jeszcze do tego. Wiaty przystankowe na al. 3 Maja były w ostatnim czasie wymieniane, więc raczej tu leży główny powód dlaczego kwadraty pozostały białe, a nie żółte. Przykładowo na wiacie przy Muzeum Narodowym, która nie była ostatnio wymieniana nadal jest "6" na żółtym tle.

judash
Miłośnik
Posty: 62
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Salwator

Post autor: judash » 15 kwie 2021, 11:09

A na wiacie przy "Sokole" z kolei są białe :).
1-2 maja na al. Focha ma być "neo-Emaus" (jeśli pandemia pozwoli). To oznaczałoby, że "6" będzie musiała być wtedy uruchomiona. Zresztą powinni już ją przywrócić na weekendy. Ma ona także walory rekreacyjne - Stare Miasto, a teraz dodatkowo Błonia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 1 gość