Salwator

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lubicz

Post autor: Kaszmir » 12 maja 2021, 12:53

kot_feliks pisze: 11 maja 2021, 10:47Imho na ten moment linię na Salwator powinni zamknąć, a '1' skierować na CK. W takim układzie pewnie można by też zawiesić '2', a na CR skierować '6'. Utrzymywanie tej linii (Salwator) w obecnym stanie raczej nie ma większego sensu.

Pytanie co zrobić z liniami 2xx z Salwatora, ale być może nie najgorszym pomysłem byłoby skierowanie ich na ten okres pod... Filharmonię, z nawracaniem przez Straszewskiego -> Podzamcze -> Powiśle.
Swojego czasu marzyło mi się coś podobnego, nawet pomijając sprawę wyłączenia torowiska do Salwatora: viewtopic.php?p=10699#p10699 - czyli:

- likwidujemy "2",
- zastępujemy ją "502" przez Filharmonię do Salwatora,
- w zamian do Cracovii kierujemy "2x9" ("pięćsetka" i "aglo" zamieniają się końcówkami).

Nawrotka przy Filharmonii też może być ;) Tylko teraz zastanowiło mnie - czy Cracovia, czy Filharmonia, co z punktem socjalnym dla kierowców?

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Salwator

Post autor: fistaszek » 12 maja 2021, 14:20

Kaszmir pisze: 12 maja 2021, 12:53 Tylko teraz zastanowiło mnie - czy Cracovia, czy Filharmonia, co z punktem socjalnym dla kierowców?
A może skierować "2x9" do Os. Podwawelskiego? Jest tam nadal sporo miejsca, a i punkt socjalny :) .

W przypadku takiej końcówki należy także się zastanowić, na ile połączenie z Salwatorem przy braku tramwajów jest potrzebne dla pasażerów z Liszek. Oczywiście, można takie "2x9" puścić przez Jubilat, pytanie jednak, czy nie lepiej wzorem "219" skierować te linie przez Zielińskiego?

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Salwator

Post autor: Tramwajolog14 » 12 maja 2021, 15:15


fistaszek pisze:A może skierować "2x9" do Os. Podwawelskiego? Jest tam nadal sporo miejsca, a i punkt socjalny :) .

W przypadku takiej końcówki należy także się zastanowić, na ile połączenie z Salwatorem przy braku tramwajów jest potrzebne dla pasażerów z Liszek. Oczywiście, można takie "2x9" puścić przez Jubilat, pytanie jednak, czy nie lepiej wzorem "219" skierować te linie przez Zielińskiego?
Raczej lepiej przez Zielińskiego, bo na alejach, a w szczególności na Konopnickiej gdzie nie ma buspasów często są korki, które mogłyby powodować opóźnienia na liniach 2x9. Poza tym nawet bez korków przez Jubilat jest dłużej do ronda Grunwaldzkiego, a do tego jeśli wśród pasażerów z II strefy są jacyś studenci UJ to mają o wiele szybszy dojazd na kampus, ponieważ mogą od razu przesiąść się na tramwaj na Kapelance.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Salwator

Post autor: ant_sm » 12 maja 2021, 20:43

obserwator pisze: 11 maja 2021, 11:07 Od siebie dodam, że jeśli jest planowana linia "3x9" do gmin Liszki i Czernichów to może warto powiązać wprowadzenie jej z omawianymi wyżej zmianami?
Planować to sobie można, ale moim zdaniem obie gminy nie zdecydują się na taką linię, bo są zwyczajnie zbyt biedne. Mówimy tutaj o linii z prawdziwego zdarzenia, pewnie co 20-15 minut w szczycie co będzie generowało milionowe koszty, a Gminy nie mają kasy, żeby dołożyć po kilka kursów na funkcjonujących liniach.
fistaszek pisze: 12 maja 2021, 14:20 A może skierować "2x9" do Os. Podwawelskiego? Jest tam nadal sporo miejsca, a i punkt socjalny :) .
Przy normalnym układzie tam nie ma zupełnie miejsca żeby skończyć dodatkowo kilka linii autobusowych, które będą tam miały jeszcze swoje przerwy.
Tramwajolog14 pisze: 12 maja 2021, 15:15 Poza tym nawet bez korków przez Jubilat jest dłużej do ronda Grunwaldzkiego, a do tego jeśli wśród pasażerów z II strefy są jacyś studenci UJ to mają o wiele szybszy dojazd na kampus, ponieważ mogą od razu przesiąść się na tramwaj na Kapelance.
Studenci to raczej mała grupa, więc nie wiem czy akurat patrzenie tylko z ich perspektywy jest dobre - no chyba, że UJ wymyśli budowę osiedla akademickiego w Liszkach :twisted:. Zapewne należy sprawdzić gdzie mieszkańcy tej części Aglomeracji mają swoje cele podróży (są chyba jakieś badania) i pod tym kątem planować zmiany.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Salwator

Post autor: fistaszek » 12 maja 2021, 21:43

ant_sm pisze: 12 maja 2021, 20:43 Przy normalnym układzie tam [na os. Podwawelskim] nie ma zupełnie miejsca żeby skończyć dodatkowo kilka linii autobusowych, które będą tam miały jeszcze swoje przerwy.
Jak to nie ma? Bazując na mapce dostępnej pod adresem http://kmkrakow.pl/schemat_sieci/img/rg210121.png proponuję taki rozkład autobusów na poszczególnych peronach:

1. "124", "424";
2. "112", "162";
3. "219", "239";
4. "101", "252";
5. "209", "269";
6. "114", "165";
7. "249", "259";
8. Przewoźnicy posiadający umowy z ZTP;
9. Techniczny;
10. Końcowy.

Oczywiście, mój układ nie uwzględnia linii "314", która teoretycznie kursuje do os. Podwawelskiego, jednak po pierwsze: nie oszukujmy się, linia ta najprawdopodobniej nigdy nie wróci (czego dowodem jest m. in. wprowadzona dzisiaj koordynacja między "304" a "503"), a po drugie, zwolni się miejsce na Cracovii (oczywiście zakładając "502" na Salwatorze, według projektu @Kaszmira), więc będzie można nieszczęsną trzysta czternastkę właśnie tam skierować - co będzie miało większy sens jako "wspomagajki" "304".

Jeśli ktoś myśli, że zaproponowany przeze mnie układ to maksimum, jakie uda się wycisnąć z pętli przy Os. Podwawelskim, to najprawdopodobniej ponownie jest w błędzie. Warto zaznaczyć, że lisieckie linie aglomeracyjne mieszczą się na zaledwie dwóch peronach przy pętli w Salwatorze. Ponadto dochodzi (najprawdopodobniej) przez większość czasu pusty peron 4, gdzie "101" kursuje zaledwie co godzinę, "252" zaś - co kilkadziesiąt minut, nie wspominając o szczątkowej liczbie kursów "219". Prawdę mówiąc, każdą z tych linii można wrzucić na dowolny inny peron, a i tak najpewniej linie te dadzą sobie tam radę.

Uważam zatem, że "2x9" na Podwawelskim zmieszczą się bezproblemowo.
Tramwajolog14 pisze: 12 maja 2021, 15:15 ...a do tego jeśli wśród pasażerów z II strefy są jacyś studenci UJ to mają o wiele szybszy dojazd na kampus, ponieważ mogą od razu przesiąść się na tramwaj na Kapelance.
To ja odbiję piłeczkę: jeśli wśród mieszkańców Liszek i okolic są studenci AGH, UE czy Politechniki, to przy kursowaniu tych linii przez Zielińskiego będą mieli naokoło :P .

Z pozostałymi argumentami @Tramwajologa14 się zgadzam, jednak należy pamiętać, że Jubilat to jednak centrum, a dla wielu pasażerów takie połączenie jest ważne.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Salwator

Post autor: Tramwajolog14 » 12 maja 2021, 22:19


fistaszek pisze:To ja odbiję piłeczkę: jeśli wśród mieszkańców Liszek i okolic są studenci AGH, UE czy Politechniki, to przy kursowaniu tych linii przez Zielińskiego będą mieli naokoło Obrazek .
Faktycznie, te uczelnie mi jakoś wyleciały... A może część linii dać przez Jubilat, a część przez Zielińskiego? Tylko pytanie, które gdzie... może jakieś badania/ankieta wśród pasażerów 2x9 nie byłyby takie głupie?

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Salwator

Post autor: ant_sm » 12 maja 2021, 23:25

fistaszek pisze: 12 maja 2021, 21:43 Jak to nie ma? Bazując na mapce dostępnej pod adresem http://kmkrakow.pl/schemat_sieci/img/rg210121.png proponuję taki rozkład autobusów na poszczególnych peronach:

1. "124", "424";
2. "112", "162";
3. "219", "239";
4. "101", "252";
5. "209", "269";
6. "114", "165";
7. "249", "259";
8. Przewoźnicy posiadający umowy z ZTP;
9. Techniczny;
10. Końcowy.

(...)

Uważam zatem, że "2x9" na Podwawelskim zmieszczą się bezproblemowo.
Ja jestem innego zdania.
Peron 5 jest dedykowany do ładowania autobusów elektrycznych więc na wstępie odpada. Perony 2, 3 i 4 są dedykowane dla jednego autobusu, jak ustawisz dwa to zablokuje się wjazd na inne perony (zresztą jest w necie fota jak stoi 252 i 101, a ten drugi wystaje poza peron całkiem sporo). Na mniejszej pętli jeden peron też mieści jeden autobus, a drugi dla 114 jest nieco za mały jak podjeżdżają dwa przegubowce. To w aspekcie długości peronów. Teraz weź pod uwagę rozkład jazdy i to, że linie aglo będą jechały w krótkich odstępach, więc mamy np. w ciągu 15 min 6 autobusów, które mają po kilkanaście minut postoju do kolejnego kursu. Gdzie pomieścić te wszystkie autobusy? Peron 9 i 10 nie są z gumy, a jeden z nich już teraz jest na oczekiwanie dla linii, które tam kursują i czekają na możliwość podjazdu na peron jak się zwolni miejsce. Według mnie skierowanie wszystkiego na Podwawelskie zrobi tam sajgon gorszy niż w Borku Fałęckim.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Salwator

Post autor: Lw25 » 13 maja 2021, 6:38

kot_feliks pisze: 11 maja 2021, 10:47 Imho na ten moment linię na Salwator powinni zamknąć, a '1' skierować na CK. W takim układzie pewnie można by też zawiesić '2', a na CR skierować '6'. Utrzymywanie tej linii (Salwator) w obecnym stanie raczej nie ma większego sensu.

Pytanie co zrobić z liniami 2xx z Salwatora, ale być może nie najgorszym pomysłem byłoby skierowanie ich na ten okres pod... Filharmonię, z nawracaniem przez Straszewskiego -> Podzamcze -> Powiśle. Analogicznie, jak ciesząca się kiedyś niezwykłą popularnością linia X08 ;)

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to niepolityczne rozwiązanie, i pewnie media typu GK próbowałyby zjeść UMK za wszelką cenę, ale wydaje mi się że i tańsze od obecnego, i zdecydowanie lepsze dla pasażerów na ten moment :) Generalnie linia na Salwator to raczej zaniedbania "sprzed lat", a gdzie w międzyczasie naprawdę sporo ruszyło się do przodu, więc trzeba to jakoś przeżyć jeszcze przez pewien okres.

> z aglo jest dojazd i pod Jubilat, i przesiadka na tramwaje dostępne wcześniej na Salwatorze, w tym zachowanie wszystkich relacji;
> nie zmusza się ludzi do przesiadki na tramwaje, które x razy dziennie nie jeżdżą;
> pasażerowie '1' i '2' nie tracą kursów przez wybrzuszenia na Kościuszki;
> nie upycha się nie wiadomo ile linii pod Cracovią;
> nie wiem, jak wygląda dokładnie rozkład tych 2xx, ale obstawiam, że przy ich wydłużeniu pod Filharmonię, nie trzeba by nawet robić 7xx na Salwator(?)
"2" można zostawić jako zatramwaj. 8.9LE ze "154" powinny być idealne. "100" i 109" zostawić gdzie są. Resztę z "1" do CK i "6" do Salwatora bym zrobił jak sugerujesz. Aglobusy omówię później.
ant_sm pisze: 12 maja 2021, 23:25
fistaszek pisze: 12 maja 2021, 21:43 Jak to nie ma? Bazując na mapce dostępnej pod adresem http://kmkrakow.pl/schemat_sieci/img/rg210121.png proponuję taki rozkład autobusów na poszczególnych peronach:

1. "124", "424";
2. "112", "162";
3. "219", "239";
4. "101", "252";
5. "209", "269";
6. "114", "165";
7. "249", "259";
8. Przewoźnicy posiadający umowy z ZTP;
9. Techniczny;
10. Końcowy.

(...)

Uważam zatem, że "2x9" na Podwawelskim zmieszczą się bezproblemowo.
Ja jestem innego zdania.
Peron 5 jest dedykowany do ładowania autobusów elektrycznych więc na wstępie odpada. Perony 2, 3 i 4 są dedykowane dla jednego autobusu, jak ustawisz dwa to zablokuje się wjazd na inne perony (zresztą jest w necie fota jak stoi 252 i 101, a ten drugi wystaje poza peron całkiem sporo). Na mniejszej pętli jeden peron też mieści jeden autobus, a drugi dla 114 jest nieco za mały jak podjeżdżają dwa przegubowce. To w aspekcie długości peronów. Teraz weź pod uwagę rozkład jazdy i to, że linie aglo będą jechały w krótkich odstępach, więc mamy np. w ciągu 15 min 6 autobusów, które mają po kilkanaście minut postoju do kolejnego kursu. Gdzie pomieścić te wszystkie autobusy? Peron 9 i 10 nie są z gumy, a jeden z nich już teraz jest na oczekiwanie dla linii, które tam kursują i czekają na możliwość podjazdu na peron jak się zwolni miejsce. Według mnie skierowanie wszystkiego na Podwawelskie zrobi tam sajgon gorszy niż w Borku Fałęckim.
Mam wrażenie, że aglolinie z Salwatora na Podwawelskim zapewniają nie tyle nowe relacje co inne relacje. Ale pragnę też zauważyć, że pętla Salwator nie jest specjalnie wielka. To jest aktualnie fragment chodnika. Więc w sumie na Os. Podwawelskim można zaadoptować na pętlę fragment chodnika na Bułhaka albo Barskiej, na którym obecnie kwitnie nielegalne parkowanie. Albo fragment chodnika przy Konopnickiej. Aczkolwiek nie wiem czy fragment chodnika przy Filharmonii nie jest lepszym rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Salwator

Post autor: Kaszmir » 13 maja 2021, 10:54

Nie wyobrażam sobie by "2x9" nie jechały przez Salwator i potem Aleje. Większość pasażerów chce dostać się do centrum - w okolice Rynku albo Alej. Trasa przez Zielińskiego wydłużyłaby im mocno podróż i mogła przyczynić do spadku popularności km.

Zatem autobusy i tak musiałyby jechać przez rejony Cracovii i Muzeum Narodowego, a w takim układzie kierowanie ich na Podwawelskie to mocne wydłużanie trasy.

Co do pojemności Podwawelskiego - mam podobne odczucia co ant_sm. A dodam jeszcze, że fistaszek pominął na swojej liście "229" więc autobusów trzeba by pomieścić tym więcej.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Salwator

Post autor: Lw25 » 13 maja 2021, 23:41

Myślę nad Filharmonią. Do Jubilatu jak tramwaj, a potem Powiśle, Podzamcze i Straszewskiego z postojem na prawym pasie między Poselską a Franciszkańską? Tylko tam nie ma punktu socjalnego. No chyba, że Kraków zorganizuje jakiś punkt socjalny w Filharmonii, pytanie tylko czy właściciel obiektu, sąsiedzi spod Franciszkańskiej 3 się zgodzą. Bo postój przy Grodzkiej i socjal w Urzędzie Miasta raczej odpadają.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Salwator

Post autor: Kitek » 14 maja 2021, 18:12

Można pomyśleć nad tymczasowym skierowaniem części linii kończących na Salwatorze na Podwawelskie na czas remontu i wzmocnieniu "109" ;) Jak wspomnieli przedmówcy, wszystkie aglo na Podwawelskim się nie zmieszczą :(
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Salwator

Post autor: Lw25 » 15 maja 2021, 10:41

Nie no, trzeba zrobić przystanek tymczasowy gdzieś na mieście dla aglo, "1" na CK, "6" na Cmentarz, "2" ZKA. Miejskie zostają na Salwatorze. "109" nie wiem czy się da wzmocnić, skoro jeździ na Bielany.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Salwator

Post autor: Kaszmir » 15 maja 2021, 11:14

Po co ZKA za "2", skoro jej trasa byłaby prawie cała pokryta przez "124/424" i "502"?

No i w takim układzie nie wyobrażam sobie, by którykolwiek autobus jadący od strony Bielan, kończył na Salwatorze, gdzie nie byłoby prawie żadnej przesiadki.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Salwator

Post autor: Tramwajolog14 » 15 maja 2021, 12:36


Kaszmir pisze:Po co ZKA za "2", skoro jej trasa byłaby prawie cała pokryta przez "124/424" i "502"?
I przez "6" jeżdżącą na Cmentarz Obrazek, gdyby jeździła przez PWŚ, Bagatelę i Stary Kleparz .

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Salwator

Post autor: Lw25 » 15 maja 2021, 14:02

Kaszmir pisze: 15 maja 2021, 11:14 Po co ZKA za "2", skoro jej trasa byłaby prawie cała pokryta przez "124/424" i "502"?

No i w takim układzie nie wyobrażam sobie, by którykolwiek autobus jadący od strony Bielan, kończył na Salwatorze, gdzie nie byłoby prawie żadnej przesiadki.
To było napisane zanim poprosiłem o dodanie przekreślenia. Pierwotnie chciałem tam napisać "2 ZKA na zawsze" ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 12 gości