Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

- Linie, trasy, rozkłady
Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: Tramwajolog14 » 10 maja 2021, 11:02

Kaszmir pisze: 10 maja 2021, 10:43 A tam w ogóle jest przejazd od strony Bagrowej?
Faktycznie, jest tam tylko taka ścieżka, ale raczej niedostosowana do autobusów.
Kaszmir pisze: 10 maja 2021, 10:43 Pewnie przede wszystkim Tele-bus ;) (...) ew. wjazdy kieszeniowe czegoś od strony Mierzei Wiślanej - może "128"?
No tak, przecież tam jeździ jeszcze Tele-bus :D . 128 też mógłby tam zahaczać, bo jeśli nic poza Tele-busem by tam nie jeździło to byłoby szkoda przestanku, który mógłby się cieszyć powodzeniem w słoneczne weekendy.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: pjetrek » 10 maja 2021, 17:37

Tramwajolog14 pisze: 10 maja 2021, 11:02 No tak, przecież tam jeździ jeszcze Tele-bus :D . 128 też mógłby tam zahaczać, bo jeśli nic poza Tele-busem by tam nie jeździło to byłoby szkoda przestanku, który mógłby się cieszyć powodzeniem w słoneczne weekendy.
Pytanie tylko jaki jest stan nawierzchni na Mierzei Wiślanej? Czy autobusy tam dojadą?

Bo sąsiednia Biskupińska (do TVN w stronę torów kolejowych?) była jeszcze niedawno z płyt betonowych, które mocno klawiszują...

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: tomta1 » 10 maja 2021, 21:56

Eee tam, stanu ul. Płk. Dąbka z 2011 roku to chyba nic nie przebije…

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: kucyk » 11 maja 2021, 10:00

Wrzucam to tutaj - chociaż równie dobrze może to znajdować się w temacie Złocienia czy biurowców. :)

Nowe miasto, biurowce (wysokościowce), 100 tys. mieszkańców i problemy komunikacyjne:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-kra ... 41066.html

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: NowaHutaWschód » 11 maja 2021, 11:14

Super, a później znowu będzie płacz, że korki na drogach, smog całą dobę i wzrost temperatury.
fuck upa!

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: Adrian14 » 14 maja 2021, 12:11

No to mamy informacje o nowej końcówce. Nowa linia 497 na trasie Mały Plaszow P+R - Bagry Tężnia. Linia ma ruszyć od czerwca.
https://www.facebook.com/Razemwruchu/po ... 9710375051

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: Kaszmir » 29 sie 2021, 22:17

Mieszkańcy Krakowa jeszcze łatwiej zamówią usługę Tele-busa. Specjalnie dla nich została przygotowana aplikacja „TELE-BUS Kraków” umożliwiająca planowanie przejazdów na terenie Rybitw i Płaszowa.
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... 3375609616

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: Kitek » 18 lis 2021, 14:40


Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z zakończeniem prac na ul. Koziej, od dnia 22.11.2021 r. (poniedziałek) linia 127 zostanie przywrócona na stałą trasę.

Jednocześnie, zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy, zakładająca zmianę wybranych godzin odjazdów w dni powszednie.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/300-2021

Szkoda tylko, że te "korekty" powodują, że z i tak ubogiego rozkładu ubędzie jeden kurs (obecnie 18 kursów w dzień powszedni, od poniedziałku 17).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: Kaszmir » 02 mar 2023, 12:18

"128" i "158" pokrywają się od Zajezdni Płaszów do Nowohuckiej i mają te same częstotliwości w weekend - f40 każda. Postanowiono je zatem skoordynować bo dotychczas w stronę Nowohuckiej jeździły stadnie: był takt 4+36, od soboty będzie 19+21. W stronę Zajezdni bez zmian, jest i będzie takt 13+27.
Korekta rozkłądu jazdy
od 4.03.2023
128

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 4.03.2023 r. (sobota) zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy linii 128, zakładająca następujące zmiany:
* przesunięcie wszystkich kursów w kierunku Prądnika Czerwonego w soboty i święta celem zapewnienia większej równomierności odjazdów z linią 158;
* korekta czasu przewidzianego na przejazd wybranych odcinków we wszystkie dni tygodnia.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... ty/71-2023

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: Kaszmir » 13 wrz 2023, 11:07

Wspólnie z jedną z mieszkanek Płaszowa, stworzyliśmy petycję o powrót "125" na dawną trasę (i przy okazji "128", które omija teraz węzeł przesiadkowy "Lipska"). Powodów jest wiele:
- mniej kursów na odcinku Płaszów - Ofiar Dąbia oraz dalej do R. Barei ("125+128" miały razem f10/15/20, teraz "128" ma tylko f15/20/40),
- pogorszenie dojazdu do Nowej Huty (ubytek kursów, brak rekompensaty za zabranie "125"),
- odcięcie Złocienia czy rejonów Saskiej od dojazdu do centrum Krakowa,
- omijanie przez "128" węzła przesiadkowego "Lipska", brak przesiadki m.in. na linię "50",
i wiele innych.

Będziemy nagłaśniać petycję, dobrze by było trochę podpisów na start więc prosimy Was o wsparcie ;)
https://www.petycjeonline.com/signature ... _nowa_huta

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: pasazer_mobilisu » 13 wrz 2023, 16:54

Podpisane! "125" zapewniało kilka unikalnych relacji, teraz ich brakuje + pasażerowie dobijają "152" czy "502" (w dodatku ostatnio pocięte).
Niestety widząc zachowania ZTP w ostatnich latach wątpię, żeby udało się coś zdziałać.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: kot_feliks » 13 wrz 2023, 20:11

Kaszmir pisze: 13 wrz 2023, 11:07 Wspólnie z jedną z mieszkanek Płaszowa, stworzyliśmy petycję o powrót "125" na dawną trasę (i przy okazji "128", które omija teraz węzeł przesiadkowy "Lipska"). Powodów jest wiele:
- mniej kursów na odcinku Płaszów - Ofiar Dąbia oraz dalej do R. Barei ("125+128" miały razem f10/15/20, teraz "128" ma tylko f15/20/40),
- pogorszenie dojazdu do Nowej Huty (ubytek kursów, brak rekompensaty za zabranie "125"),
- odcięcie Złocienia czy rejonów Saskiej od dojazdu do centrum Krakowa,
- omijanie przez "128" węzła przesiadkowego "Lipska", brak przesiadki m.in. na linię "50",
i wiele innych.

Będziemy nagłaśniać petycję, dobrze by było trochę podpisów na start więc prosimy Was o wsparcie ;)
https://www.petycjeonline.com/signature ... _nowa_huta
A nie fajnym pomysłem byłby powrót 125 na trasę z Płaszowa do NH, ale po trasie 128, czyli przez Lema i Meissnera...? Oczywiście zahaczając również o Lipską.

Owszem, nie ma wtedy bezpośredniego połączenia z Grzegórzeckim, ale obie linie zapewniają rewelacyjne połączenie płn-płd po trasie, gdzie nie ma tramwajów, zapewniając przy okazji mnóstwo bezpośrednich przesiadek (na linie tramwajowe na Lipskiej, na tramwaje na al. Pokoju, na tramwaje na Mogilskiej, na autobusy na Opolskiej itd.itp.). Powstaje mocne, w miarę pewne połączenie płn - płd, łączące ze sobą biegnące wsch-zach. linie tramwajowe.

Swoją drogą strasznie dziwne to ujednolicenie taktów:
- 125 ma f20 w dp i f40 w weekendy;
- 128 ma f15/20 w dp i f40 w weekendy;

F40 w weekendy na 128 może przez grzeczność pominę - ach ten system przesiadkowy :roll:

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: sorig » 13 wrz 2023, 20:53

Z f~40 na "425" i "125" może chodzić o koordynację z tramwajami na Małym Płaszowie.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: kot_feliks » 13 wrz 2023, 23:39

Koordynacja jest taka, że w momencie przyjazdu autobusu akurat ucieka 11/72 (celowo napisałem oba razem, bo jadą w odstępie... 2 min), a na 20 trzeba czekać 10 min. Więc chyba nie o to chodziło :mrgreen:

W ogóle ta koordynacja na MP to jakiś majstersztyk w weekendy :cry:

W weekendy przyjazdy autobusów to x:00, 20, 40:
- '11' ma odjazdy... x:19, 39, 59 - czyli minutę wcześniej;
- '72' ma odjazdy....x:21, 41, 01;
- '20' ma odjazdy....x: 10, 30, 50;

Fajne dowozówki do tramwaju, takie jakby... bezsensowne pod tym kątem? ;)

Pomijam kwestię zaj... tradycyjnie zaplanowania całości pod kątem KMK w Krakowie, gdzie dowozówki do tramwaju wysadzają ludzi na MP, gdy główny punkt przesiadkowy jest tak jakby kawałeczek dalej, bo na Lipskiej.

Efekt jest taki, że jeśli ktoś chciałby dojechać np. na Dworzec w Płaszowie:
- jedzie autobusem na MP;
- tutaj akurat ucieka mu tramwaj;
- czeka 10 min, aby podjechać.... 2 przystanki '20';
- gdzie musi obejść całe skrzyżowanie, bo zapomniano o... przejściach dla pieszych;
- aby przesiąść się na 9/50;

A mogłoby być:
- jedzie autobusem na Lipską;
- na Lipskiej są normalne PdP;
- przesiada się na tramwaj;

Ale trzeba... myśleć podczas projektowania? :roll:

Patrząc na te projekty, na organizację itd., to człowiek czasem się zastanawia, czy to nie jest celowy sabotaż, bo przecież NIE MOŻNA TEGO AŻ TAK ZEPSUĆ.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: Kaszmir » 14 wrz 2023, 11:12

kot_feliks pisze: 13 wrz 2023, 20:11 A nie fajnym pomysłem byłby powrót 125 na trasę z Płaszowa do NH, ale po trasie 128, czyli przez Lema i Meissnera...? Oczywiście zahaczając również o Lipską.

Owszem, nie ma wtedy bezpośredniego połączenia z Grzegórzeckim, ale obie linie zapewniają rewelacyjne połączenie płn-płd po trasie, gdzie nie ma tramwajów, zapewniając przy okazji mnóstwo bezpośrednich przesiadek (na linie tramwajowe na Lipskiej, na tramwaje na al. Pokoju, na tramwaje na Mogilskiej, na autobusy na Opolskiej itd.itp.).
Wg mnie dawna trasa "125" była jednak lepsza. Rondo Grzegórzeckie to raz, jednak dużo ważniejsze było nawet rondo Mogilskie. A np. czasy przejazdu od Miechowity do Ofiar Dąbia były właściwie takie same: "125" miało 13-15 minut (zależnie od dnia i godziny), a "128" miało 12-14. Różniły się zatem o jedną minutę i dzięki temu były skoordynowane do wspólnego taktu: f10/15/20 (szczyt / międzyszczyt / weekendy).

"128" przez Lema ma jednak mniejszą popularność niż miało "125" przez Pilotów. Na "125" przegubowce były niezbędne, na "128" przez sporą część dnia wydają się być nadpodażą.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości