Pleszów
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Pleszów
Pleszów, niestety według większości nie jest żadnym ważnym rejonem w Krakowie i mają rację. Pętla w dobie dzisiejszego zapotrzebowania mogłaby nawet istnieć w środku lasu albo łąki i jej znaczenie byłoby takie samo. Kilka autobusów kursujących do Pleszowa z żałosnym zarówno rozkładem jak i napełnieniem. Choćby chciało się doszukać mocnych plusów, to Pleszów zawsze będzie ujemny jeśli chodzi o KM. Jeszcze dłuuuugo nie będzie to węzeł przesiadkowy chociażby w skali takiej jak Salwator. Żadnego zabudowania w rejonie, brak pasażerów nawet żeby zapełniać to co obecnie oferuje 10 i 21. Ciekawe jakie straty generują tramwaje na odcinku Kopiec-Pleszów.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Pleszów
Torowisko w tym rejonie miałoby większy sens, gdyby od razu je wydłużono w stronę granic Krakowa, a minimum do linii kolejowej. Tutaj mógłby powstać węzeł przesiadkowy z dużym parkingiem.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Pleszów
Jedyne wydłużenie jakie miałoby sens to do samych Niepołomic, bo żadna to różnica przesiadać się w tramwaj na Pleszowie czy innej części zapleszowa przy Igołomskiej, tym bardziej że rejony na wschód od Krakowa mają dużo lepszą ofertę dowozową niż oferuje KM. To po co się męczyć z KM skoro busem dojeżdża się do Czyżyn czy nawet w okolice Dworca.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Pleszów
Jako, że remont Ptaszyckiego zbliża się wielkimi krokami, w dniu dzisiejszym postanowiłem po raz ostatni przejechać tramwajem na tym odcinku w obecnym stanie. Mimo niedzieli, z Placu Centralnego w kierunku Pleszowa jechało kilkanaście osób (co utrzymywało się przynajmniej do przystanku Fort Mogiła, gdzie wysiadłem z tramwaju). Moją uwagę zwrócił jednak fakt, że tramwaj linii "10" przyjechał na Plac Centralny opóźniony o kilka minut mimo niedzieli, kiedy utrudnienia z reguły są mniejsze. Nie wiem czy zaraz po tym kursie z Pleszowa odjeżdżał jakiś autobus, jednak niestety takie opóźnienia mogą uniemożliwiać przesiadki, co dla pasażerów może być bardzo uciążliwe (zwłaszcza, że linie autobusowe z Pleszowa kursują rzadko). Nie wiem czy opóźnienia na tak długiej linii da się całkowicie wyeliminować, jednak mam nadzieję, że po remoncie Ptaszyckiego na linię "10" trafi bardziej dynamiczny tabor oraz że nie zostanie ona przedłużona do Kurdwanowa, co mogłoby spowodować kolejne opóźnienia, coraz bardziej uciążliwe dla pasażerów.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Pleszów
Opóźnienia to też wina źle ustawionych sygnalizacji świetlnych, czy krów na przejściach dla pieszych. Co do taboru, nie liczyłbym, aby Pleszów dostał coś lepszego od obecnych pojazdów. Bo niby po co wysyłać na Pleszów tabor niskopodłogowy, np. co do frekwencji codziennie w tygodniu około 5:10 mijam 10 jadącą na Łagiewniki, ilość pasażerów stała, 8 osób plus jedna dziewczyna dosiadająca się na Koksochemii. Niestety zapełnienie z roku na roku jest coraz gorsze, ale to już wina tylko miasta, że tak skutecznie odstraszyło ludzi do korzystania z KM.Bayer2003 pisze: ↑15 sie 2021, 23:07 Jako, że remont Ptaszyckiego zbliża się wielkimi krokami, w dniu dzisiejszym postanowiłem po raz ostatni przejechać tramwajem na tym odcinku w obecnym stanie. Mimo niedzieli, z Placu Centralnego w kierunku Pleszowa jechało kilkanaście osób (co utrzymywało się przynajmniej do przystanku Fort Mogiła, gdzie wysiadłem z tramwaju). Moją uwagę zwrócił jednak fakt, że tramwaj linii "10" przyjechał na Plac Centralny opóźniony o kilka minut mimo niedzieli, kiedy utrudnienia z reguły są mniejsze. Nie wiem czy zaraz po tym kursie z Pleszowa odjeżdżał jakiś autobus, jednak niestety takie opóźnienia mogą uniemożliwiać przesiadki, co dla pasażerów może być bardzo uciążliwe (zwłaszcza, że linie autobusowe z Pleszowa kursują rzadko). Nie wiem czy opóźnienia na tak długiej linii da się całkowicie wyeliminować, jednak mam nadzieję, że po remoncie Ptaszyckiego na linię "10" trafi bardziej dynamiczny tabor oraz że nie zostanie ona przedłużona do Kurdwanowa, co mogłoby spowodować kolejne opóźnienia, coraz bardziej uciążliwe dla pasażerów.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Pleszów
Nie chodzi tylko o Pleszów. "10" to jedyna całotygodniowa linia na Ptaszyckiego.NowaHutaWschód pisze: ↑16 sie 2021, 18:37Bo niby po co wysyłać na Pleszów tabor niskopodłogowy, np. co do frekwencji codziennie w tygodniu około 5:10 mijam 10 jadącą na Łagiewniki, ilość pasażerów stała, 8 osób plus jedna dziewczyna dosiadająca się na Koksochemii.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Pleszów
Zawsze mogą zrobić to samo co z 21, połowa kursów zostanie na Kopcu a reszta na Pleszów.Kaszmir pisze: ↑16 sie 2021, 18:40Nie chodzi tylko o Pleszów. "10" to jedyna całotygodniowa linia na Ptaszyckiego.NowaHutaWschód pisze: ↑16 sie 2021, 18:37Bo niby po co wysyłać na Pleszów tabor niskopodłogowy, np. co do frekwencji codziennie w tygodniu około 5:10 mijam 10 jadącą na Łagiewniki, ilość pasażerów stała, 8 osób plus jedna dziewczyna dosiadająca się na Koksochemii.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Pleszów
Moim zdaniem trochę wkraczasz w błędne koło. Chcesz obciąć kursy, równocześnie zachęcając pasażerów do korzystania z KM. Sorry, ale dla mnie się to kupy nie trzyma. Oczywiście, trzeba też wzmocnić autobusy, jednak pod żadnym pozorem nie możemy sobie pozwolić na jeszcze większe obcięcie kursów tamże - przecież już i tak poza szczytem "21" jeździ co pół godziny. Chyba, że poddajemy się i zostawiamy potencjalnych pasażerów z Pleszowa samym sobie (i ich samochodom) - ale chyba nie na tym ma polegać KM, prawda?NowaHutaWschód pisze: ↑16 sie 2021, 18:50 Zawsze mogą zrobić to samo co z 21, połowa kursów zostanie na Kopcu a reszta na Pleszów.
Re: Pleszów
Dalej Ptaszyckiego zostałoby bez ani jednej całotygodniowej niskowejściowej linii. Nie mówiąc o tym, że nie ma gwarancji że poszczególne brygady "10" nie będą na zmianę kończyć tu i tam, tak jak swojego czasu "482" na Dworcu zamieniało się w "182" (i "182" w "482").NowaHutaWschód pisze: ↑16 sie 2021, 18:50Zawsze mogą zrobić to samo co z 21, połowa kursów zostanie na Kopcu a reszta na Pleszów.
Re: Pleszów
Po zamknięciu Ptaszyckiego zniknie bezpowrotnie "konieczność" wysyłania na linię "10" wyłącznie taboru E1+c3. Być może pewną rezerwę Lajkoników zostawili po to, aby podmienić chociaż część brygad dziesiątki. Linia ta przemieszcza się w bardzo prestiżowych miejscach Krakowa mam tu na myśli Kazimierz, Krakowską, Wawel rejon Dworca Głównego. Wagony E1+c3 psują turystyczny krajobraz Centrum Miasta. Władze mogą tu naciskać na MPK, aby w pierwszej kolejności odmłodziła właśnie dziesiątkę nowszym taborem.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Pleszów
Moim zdaniem trochę nie rozumiesz tego co piszę, znajdź fragment w którym proponuję obcinanie kursów dla Pleszowa, sorry ale chyba nie bardzo rozumiesz to co czytasz.fistaszek pisze: ↑16 sie 2021, 18:55Moim zdaniem trochę wkraczasz w błędne koło. Chcesz obciąć kursy, równocześnie zachęcając pasażerów do korzystania z KM. Sorry, ale dla mnie się to kupy nie trzyma. Oczywiście, trzeba też wzmocnić autobusy, jednak pod żadnym pozorem nie możemy sobie pozwolić na jeszcze większe obcięcie kursów tamże - przecież już i tak poza szczytem "21" jeździ co pół godziny. Chyba, że poddajemy się i zostawiamy potencjalnych pasażerów z Pleszowa samym sobie (i ich samochodom) - ale chyba nie na tym ma polegać KM, prawda?NowaHutaWschód pisze: ↑16 sie 2021, 18:50 Zawsze mogą zrobić to samo co z 21, połowa kursów zostanie na Kopcu a reszta na Pleszów.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Pleszów
Najmocniej przepraszam, odebrałem ten fragment:NowaHutaWschód pisze: ↑16 sie 2021, 20:56 Moim zdaniem trochę nie rozumiesz tego co piszę, znajdź fragment w którym proponuję obcinanie kursów dla Pleszowa, sorry ale chyba nie bardzo rozumiesz to co czytasz.
jako Twoją propozycję. Ewidentnie nie doczytałem .NowaHutaWschód pisze: ↑16 sie 2021, 18:50 Zawsze mogą zrobić to samo co z 21, połowa kursów zostanie na Kopcu a reszta na Pleszów.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Pleszów
Tak naprawdę na Pleszów tramwaj może kursować nawet raz na godzinę i będzie to wystarczające, byle tylko przesiadki na linie autobusowe były skoordynowane ze sobą. Bo nawet obecna forma f=15 nic tutaj nie pomogła, problem to częstotliwość 1x1, 271. Jedyne co miałoby wpływ na sytuację komunikacji tych rejonów, to nagły rozwój i szybka zabudowa terenów przez deweloperów. Jednak z drugiej strony czy ewentualnie nowym mieszkańcom będzie chciało się korzystać z KM żeby kierować się w kierunku centrum miasta? A odległość jest jednak znaczna w tej sytuacji.fistaszek pisze: ↑16 sie 2021, 21:15Najmocniej przepraszam, odebrałem ten fragment:NowaHutaWschód pisze: ↑16 sie 2021, 20:56 Moim zdaniem trochę nie rozumiesz tego co piszę, znajdź fragment w którym proponuję obcinanie kursów dla Pleszowa, sorry ale chyba nie bardzo rozumiesz to co czytasz.
jako Twoją propozycję. Ewidentnie nie doczytałem .NowaHutaWschód pisze: ↑16 sie 2021, 18:50 Zawsze mogą zrobić to samo co z 21, połowa kursów zostanie na Kopcu a reszta na Pleszów.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Pleszów
Czyżby na 10 miała nastąpić rewolucja taborowa? W ciągu tygodnia druga jazda próbna niskacza, dziś około 16 na Igołomskiej Stadler, w poprzednim również coś niskiego śmignęło przez Igołomską.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Pleszów
Tam zawsze testują wagony po naprawach bo jest tam dużo prostej i pusto.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 35 gości