Strona 2 z 17

Re: Linie nocne

: 16 maja 2021, 13:00
autor: Tramwajolog14

damian_krk2 pisze:No to skoro otworzyli ogródki a zbliża się otwarcie też klubów i restauracji to chyba powinni wzmocnić te nocki
No pewnie. Uważam, że zaproponowane przez Ciebie wzmocnienia są słuszne, no ale kasa...

Re: Linie nocne

: 27 maja 2021, 7:52
autor: lolek-12
Ktoś może korzysta i wie jak wygląda zapełnienie na linii 910?

Re: Linie nocne

: 27 maja 2021, 8:27
autor: damian_krk2
Ostatnio kurs o 23:15 odjechał z Bronowice SKA z 9 osobami na pokładzie

Re: Linie nocne

: 28 maja 2021, 9:47
autor: Scania_9640
lolek-12 pisze: 27 maja 2021, 7:52 Ktoś może korzysta i wie jak wygląda zapełnienie na linii 910?
Nie więcej niż 10 osób, dość często widuję.

Re: Linie nocne

: 15 cze 2021, 7:52
autor: damian_krk2
Na nockach pojawiły się przeguby. Czyżby na stałe w tygodniu?

Re: Linie nocne

: 15 cze 2021, 8:54
autor: Kaszmir
damian_krk2 pisze: 15 cze 2021, 7:52Na nockach pojawiły się przeguby. Czyżby na stałe w tygodniu?
Raczej tak. ZTP ogólnie szykuje się do ponownego wzmocnienia nocnej km.

Re: Linie nocne

: 15 cze 2021, 9:02
autor: damian_krk2
Kaszmir pisze: 15 cze 2021, 8:54 Raczej tak. ZTP ogólnie szykuje się do ponownego wzmocnienia nocnej km.
To bardzo dobrze gdyż od 26 czerwca otwierają kluby, co prawda w limicie ale spodziewam się tłumów.

Re: Linie nocne

: 15 cze 2021, 9:44
autor: pjetrek
Nie ma się co dziwić, właściwie życie pomału wraca do normy... A okres wakacyjny temu sprzyja... Ciekawe czy uda się reaktywować nocne tramwaje w weekendy?

Re: Linie nocne

: 15 cze 2021, 10:09
autor: Kaszmir
pjetrek pisze: 15 cze 2021, 9:44Ciekawe czy uda się reaktywować nocne tramwaje w weekendy?
Pytanie, czy warto? Nocne tramwaje mają sporo wad i - skoro i tak nie kursują od roku - może wykorzystać stan rzecz i przedyskutować ich funkcjonowanie?

Jednym z głównych problemów są koszty. Pockm tramwaju kosztuje więcej niż wzkm autobusu, zatem w tych samych kosztach, zamiast tramwaju co pół godziny, można by mieć autobus co 15-20 minut. Albo uruchomić nowe połączenia do rejonów pozbawionych nocnej km.

Kolejna rzecz to ograniczony zasięg. Specyfiką nocnej km jest lekkie kluczenie, tak by jedna linia obsłużyła więcej rejonów. Z tramwajami tego nie da się zrobić. Najlepszym przykładem jest os. Piastów, które jeszcze przed uruchomieniem "64" walczyło, by skierować nockę w głąb osiedla, tak jak "159" i "163/193", a uruchomienie tramwaju ucięło wszelkie dyskusje. Takich przykładów jest więcej.

Re: Linie nocne

: 15 cze 2021, 10:20
autor: mkm3
Ja jestem przeciwko liniom tramwajowym nocnym. Jako dodatek na Wianki czy Sylwestra - ok. Ale na stałe powinna powrócić dawna linia 609 i skończyć z tym potworkiem 642 w Hucie.

Re: Linie nocne

: 15 cze 2021, 10:41
autor: Dr2
Jedynie część linii magistralnych mogłaby mieć wydłużone kursowanie o około godzinę, tak żeby ostatnie kursy zaczynały się przed północą.

Re: Linie nocne

: 15 cze 2021, 10:43
autor: damian_krk2
pjetrek pisze: 15 cze 2021, 9:44 Nie ma się co dziwić, właściwie życie pomału wraca do normy... A okres wakacyjny temu sprzyja... Ciekawe czy uda się reaktywować nocne tramwaje w weekendy?
Myślę że aż takiego zapotrzebowania nie ma. Według mnie powinno się wprowadzić f-30 na 662,664,669 oraz przywrócić 611

Re: Linie nocne

: 15 cze 2021, 10:55
autor: Kaszmir
mkm3 pisze: 15 cze 2021, 10:20Ja jestem przeciwko liniom tramwajowym nocnym. Jako dodatek na Wianki czy Sylwestra - ok. Ale na stałe powinna powrócić dawna linia 609 i skończyć z tym potworkiem 642 w Hucie.
Zgadzam się z Tobą.
Dr2 pisze: 15 cze 2021, 10:41Jedynie część linii magistralnych mogłaby mieć wydłużone kursowanie o około godzinę, tak żeby ostatnie kursy zaczynały się przed północą.
Też prawda. Niektóre linie mają dość późno kursy, a na innych przydałoby się jeszcze dodać jakiś. Mi wystarczyłoby nawet, gdyby niektóre magistralne, kończące obecnie o 23, miały jeszcze jeden kurs koło 23:30.

Re: Linie nocne

: 18 cze 2021, 11:57
autor: obserwator
mkm3 pisze: 15 cze 2021, 10:20Ja jestem przeciwko liniom tramwajowym nocnym. Jako dodatek na Wianki czy Sylwestra - ok. Ale na stałe powinna powrócić dawna linia 609 i skończyć z tym potworkiem 642 w Hucie.
Pełna zgoda. Przy okazji, byłby wreszcie dojazd z Kombinatu do centrum w nocy, a nie jak obecnie, że ludzie muszą chodzić aż na Plac Centralny. Linia "642" jest niestety tak skoordynowana, że służy wyłącznie pasażerom wracającym z centrum.
Kaszmir pisze: 15 cze 2021, 10:55 Też prawda. Niektóre linie mają dość późno kursy, a na innych przydałoby się jeszcze dodać jakiś. Mi wystarczyłoby nawet, gdyby niektóre magistralne, kończące obecnie o 23, miały jeszcze jeden kurs koło 23:30.
Podobno na pętlach, motorniczy ostatnich kursów i tak muszą często odczekać, aby nie robić koło północy korków do Zajezdni i mają za ten czas płacone. Uważam że aby uniknąć korków przez Zajezdniami, najlepiej byłoby wydłużyć kursowanie linii "1", "3", "8" i "52" do około północy. Brygady tych linii rozkładają się dobrze pomiędzy obie Zajezdnie, co więcej wspomniane linie nie dublują się na prawie żadnym odcinku, co sprawia, iż zdecydowana większość naszej sieci tramwajowej będzie mieć jeszcze połączenie po godzinie 23.
damian_krk2 pisze: 15 cze 2021, 10:43
pjetrek pisze: 15 cze 2021, 9:44 Nie ma się co dziwić, właściwie życie pomału wraca do normy... A okres wakacyjny temu sprzyja... Ciekawe czy uda się reaktywować nocne tramwaje w weekendy?
Myślę że aż takiego zapotrzebowania nie ma. Według mnie powinno się wprowadzić f-30 na 662,664,669 oraz przywrócić 611

Również nie sądzę żeby było aż takie zapotrzebowanie. Moim zdaniem na chwilę obecną najlepiej ponownie wprowadzić f~30 na liniach "662", "664" oraz "669" przez cały tydzień. Do tego grona dołożyłbym z całą pewnością linię "601/611".
Można również rozważyć czy w weekendy z częstotliwością f~30 nie powinny pojechać również linie "605" "608" oraz "610". Uważam że powyższe wzmocnienia byłyby lepszym wykorzystaniem wzkm niż przywracanie tramwajów nocnych.

Re: Linie nocne

: 18 cze 2021, 19:16
autor: Kolec
obserwator pisze: 18 cze 2021, 11:57Podobno na pętlach, motorniczy ostatnich kursów i tak muszą często odczekać, aby nie robić koło północy korków do Zajezdni i mają za ten czas płacone. Uważam że aby uniknąć korków przez Zajezdniami, najlepiej byłoby wydłużyć kursowanie linii "1", "3", "8" i "52" do około północy. Brygady tych linii rozkładają się dobrze pomiędzy obie Zajezdnie, co więcej wspomniane linie nie dublują się na prawie żadnym odcinku, co sprawia, iż zdecydowana większość naszej sieci tramwajowej będzie mieć jeszcze połączenie po godzinie 23.
I to niemało te wozy oczekują na zjazd... brygada 18-13 oczekuje na Makach... 52 minuty a to zapewne niejedyna taka brygada.