Kaszmir pisze: ↑08 sty 2021, 12:25
Nie neguję połączenia Maki-Borek, czy nawet Maki-Kurdwanów. Natomiast nie uważam, że musi je realizować "2x4", które jedzie aż z Wieliczki. Korki na Zawiłej i Jugowickiej bardzo odbijają się na punktualności linii. Dość powiedzieć, że dlatego zamieniono "204" i "244" końcówkami - by temu drugiemu choć trochę zmniejszyć spóźnienia, bo jest jedynym sensownym autobusem w Krzyszkowicach.
Z korkami aż tak bym nie przesadzał. Nie występują one tak często, aby z tego robić wielki problem. Rzeczywiście, czasami występują one w godzinach szczytu na Zawiłej, lecz myślę, że po wybudowaniu Trasy Łagiewnickiej choć część ruchu samochodowego stamtąd przeniesie się na nią.
Kaszmir pisze: ↑08 sty 2021, 12:25
Jak wspominałem kiedyś, po otwarciu TŁ rozdzieliłbym "204+244" na:
- osobne linie z Wieliczki, dojeżdżające do Bieżanowskiej i potem kończące na jakiejś pobliskiej pętli,
- osobną linię Czerwone Maki - Borek Fałęcki - Kurdwanów i potem też kończącą gdzieś w pobliżu.
Pomysł jest według mnie bardzo zły. Linie "204" i "244" służą nie tylko mieszkańcom Kurdwanowa w dojeździe do Borku czy Czerwonych Maków, ale także w drugą stronę zapewniają połączenie z tych rejonów do Prokocimia Szpitala. Ilekroć podróżuję tymi liniami, zarówno w stronę Borku, jak i Prokocimia notują bardzo dobre zapełnienia. Zakładam, że potok z Kurdwanowa/Borku/Czerwonych Maków do Wieliczki także istnieje, więc jakiekolwiek rozdzielanie tych relacji moim zdaniem nie byłoby dobrym pomysłem.
fysztof pisze: ↑08 sty 2021, 12:41
Tu wolałbym tych linii nie rozdzielać, a przekierować - tak aby nie powtórzyć historii 174, które naście lat czekało na optymalizację swojej trasy. Stąd, jeśli faktycznie coś tramwajowego od Kurdwanowa zostałoby przedłużone do Borku, to ja 204+244 od Bieżanowskiej do Kurdwanowa puściłbym przez Malborską i Beskidzką. Dystans jest ten sam, przynajmniej wg map google. Pasażerowie z Malborskiej odzyskaliby dostęp do bieżanowskich tramwajów (z lekkim wahadełkiem, bo na przystanku Bieżanowska, ale to i tak lepiej niż obecny brak takiej przesiadki, dodatkowo w jedną stronę nawet na tym samym peronie, więc drzwi-w-drzwi).
Ten pomysł już mi się bardziej podoba. Rzeczywiście, pasażerowie z Malborskiej dostaliby w końcu rekompensatę za zabranie "107". Jeśli tak jak piszesz, nie wydłużyłoby to trasy, można by wypróbować takie rozwiązanie.
fysztof pisze: ↑08 sty 2021, 12:41
Poza tym, dzięki temu można by wyprostować trasę 165 lub 169/469 (ze wskazaniem na tę drugą linię).
Linia "169" akurat dla pasażerów z Malborskiej stanowi podstawę w dojeździe do centrum. "204"/"244" pełniłoby raczej uzupełnienie oferty jako autobus dowożący do tramwaju. Wolałbym jednak aby wyprostowano "165", które jest głównym autobusem dla Swoszowic i w dodatku lubi łapać duże opóźnienia.