Pomysł z taką relacją ciekawy, nawet można by zamiast kierowania linii do Ronda Grzegórzeckiego puścić ją od Podgórskiej przez nową ul. Stachowskiego, Zieleniewskiego, koło teatru Variete w prawo w Grzegórzecką w kierunku Dąbia, dalej Fabryczną, al. Pokoju do Ofiar Dąbia. Okolice Wiślanych Tarasów oraz tzw. starej Grzegórzeckiej zostały bardzo mocno rozbudowane.fistaszek pisze: ↑07 gru 2020, 15:49Mam pewien pomysł: co powiecie na linię:Zieleńczanin pisze: ↑04 gru 2020, 10:14 Macie jeszcze jakieś propozycje, w jakie obszary można byłoby skierować linie obsługiwane Karsanami?
Dworzec Główny Zachód - Teatr Słowackiego - Kopernika - Blich (powrót: Dietla - Wielopole - Poczta Główna) - Hala Targowa - Daszyńskiego - Podgórska - Rondo Grzegórzeckie
Linia ta zapewniałaby wiele ciekawych bezpośrednich połączeń: pomiędzy Dworcem Głównym a Dworcem na Grzegórzkach, w przyszłości również bardzo ważnym dworcem; pomiędzy Galerią Krakowską a Halą Targową czy Galerią Kazimierz - to dla zakupowych maniaków , a ponadto wprowadziłaby do KM (dziennej) kilka nowych ulic: Blich, Kopernika, Wielopole, Daszyńskiego czy Podgórską. Jeżeli nie Karsany, to na tą linię można by także skierować Solarisy Urbino 8.9 Electric - jest przecież ładowarka na DGZ, jednak nie wiem, jak w takiej sytuacji autobusy miałyby wyjechać: czy ulica Zacisze jest dostatecznie szeroka? Przystanek początkowy na Rondzie Grzegórzeckim mógłby być na przykład na nieużywanym liniowo peronie przy ulicy Kotlarskiej, zaś na DGZ (oprócz tego punktu z ładowarką) może być gdzieś na Placu Matejki.
Co sądzicie na temat takiej linii?
Linie mikrobusowe
-
- Znawca
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Linie mikrobusowe
Re: Linie mikrobusowe
Słuszna uwaga, do tego Wiślane Tarasy będą jeszcze dalej rozbudowywane - trwa budowa etapu 2.0. Z tego co kojarzę, to kilka lat temu były nawet starania mieszkańców o uruchomienie autobusu w tym rejonie.zubrzyk111 pisze: ↑07 gru 2020, 16:30Pomysł z taką relacją ciekawy, nawet można by zamiast kierowania linii do Ronda Grzegórzeckiego puścić ją od Podgórskiej przez nową ul. Stachowskiego, Zieleniewskiego, koło teatru Variete w prawo w Grzegórzecką w kierunku Dąbia, dalej Fabryczną, al. Pokoju do Ofiar Dąbia. Okolice Wiślanych Tarasów oraz tzw. starej Grzegórzeckiej zostały bardzo mocno rozbudowane.
Re: Linie mikrobusowe
Również myślałem o przedłużeniu tej linii dalej, jednak mam wrażenie, że ważne by było połączenie z dużym węzłem komunikacyjnym, jakim jest Rondo Grzegórzeckie. Ta linia stanowiłaby połączenie do Galerii Kazimierz, a wówczas przydałoby się, żeby ta linia mikrobusowa była połączona z tym dużym węzłem komunikacyjnym. Chyba żeby po drodze ta linia zahaczyła o Rondo Grzegórzeckie, to wtedy nie ma problemu , jednak wydaje mi się że wówczas lepsza by była po prostu druga linia mikrobusowa.zubrzyk111 pisze: ↑07 gru 2020, 16:30 Pomysł z taką relacją ciekawy, nawet można by zamiast kierowania linii do Ronda Grzegórzeckiego puścić ją od Podgórskiej przez nową ul. Stachowskiego, Zieleniewskiego, koło teatru Variete w prawo w Grzegórzecką w kierunku Dąbia, dalej Fabryczną, al. Pokoju do Ofiar Dąbia. Okolice Wiślanych Tarasów oraz tzw. starej Grzegórzeckiej zostały bardzo mocno rozbudowane.
-
- Znawca
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Linie mikrobusowe
Sama koncepcja linii mikrobusowych w rejonie Grzegórzek mi się bardzo podoba. Od siebie postanowiłem dorzucić też pomysł na jeszcze jedną, zapewniającą obsługę komunikacją miejską dla całego kompleksu mieszkalno-usługowego w rejonie Zabłocia oraz świeżo odnowionego przystanku kolejowego.
RONDO GRZEGÓRZECKIE - Kotlarska - Zabłocie - Romanowicza - Lipowa - Przemysłowa - Zabłocie - Na Zjeździe - Limanowskiego - PODGÓRZE SKA
Nie jestem pewien czy uzbierałoby się wystarczająco wielu pasażerów by taka linia miała rację bytu, ale moim zdaniem pomysł jest całkiem interesujący i wart przetestowania. Przystanek początkowy na Rondzie Grzegórzeckim mógłby znaleźć się na ulicy Kotlarskiej, na obecnie nieużywanej wiacie autobusowej. Jeżeli obsługa miałaby być zapewniona mikrobusami to jednocześnie mogłyby tam oczekiwać na odjazd nawet dwa pojazdy naraz.
RONDO GRZEGÓRZECKIE - Kotlarska - Zabłocie - Romanowicza - Lipowa - Przemysłowa - Zabłocie - Na Zjeździe - Limanowskiego - PODGÓRZE SKA
Nie jestem pewien czy uzbierałoby się wystarczająco wielu pasażerów by taka linia miała rację bytu, ale moim zdaniem pomysł jest całkiem interesujący i wart przetestowania. Przystanek początkowy na Rondzie Grzegórzeckim mógłby znaleźć się na ulicy Kotlarskiej, na obecnie nieużywanej wiacie autobusowej. Jeżeli obsługa miałaby być zapewniona mikrobusami to jednocześnie mogłyby tam oczekiwać na odjazd nawet dwa pojazdy naraz.
-
- Specjalista
- Posty: 220
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Linie mikrobusowe
Mój faworyt to stara 161 Pleszów-Igołomska-Brzeska-Wolica most, a także 141/181 gdzie ostatnio z tego co widziałem dwa kursy 181 przyjechały na pusto do Pleszowa.
fuck upa!
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Linie mikrobusowe
Tyle, że takie połączenie (między Krk Główny, a Krk Grzegórzki) będzie zapewniać... SKA I właśnie po to powstaje przystanek kolejowy na grzegórzkachfistaszek pisze: ↑07 gru 2020, 15:49 Linia ta zapewniałaby wiele ciekawych bezpośrednich połączeń: pomiędzy Dworcem Głównym a Dworcem na Grzegórzkach, w przyszłości również bardzo ważnym dworcem; pomiędzy Galerią Krakowską a Halą Targową czy Galerią Kazimierz - to dla zakupowych maniaków
[...]
Co sądzicie na temat takiej linii?
Re: Linie mikrobusowe
Moim zdaniem głównym celem linii mikrobusowych, obsługiwanych małymi autobusami jest obsłużenie tych rejonów miasta, w które nie może wjechać standardowy autobus z racji zbyt wąskich ulic. Jak obecnie widać, na trasie "141", "161" czy "181" taki standardowy autobus się mieści, więc nie widzę potrzeby degradacji tych linii do statusu mikrobusowych. Jeśli linie te mają małe potoki, można na nie po prostu wysłać Autosany.NowaHutaWschód pisze: ↑07 gru 2020, 18:26 Mój faworyt to stara 161 Pleszów-Igołomska-Brzeska-Wolica most, a także 141/181 gdzie ostatnio z tego co widziałem dwa kursy 181 przyjechały na pusto do Pleszowa.
Re: Linie mikrobusowe
"50" też zapewnia połączenie między Dworcem Głównym a Dworcem Płaszów, i nikt nie ma z tym problemu . Ale być może masz rację - bezpośrednie połączenie między dwoma dworcami obsługiwanymi przez SKA może nie być potrzebne . Nie zmienia to jednak faktu, że zaprojektowana przeze mnie trasa oprócz połączenia dwóch dworców zapewnia też inne, ciekawe połączenia, a także kilka nowych ulic w KM, o czym wspominałem we wcześniejszym poście .kot_feliks pisze: ↑07 gru 2020, 18:49 Tyle, że takie połączenie (między Krk Główny, a Krk Grzegórzki) będzie zapewniać... SKA I właśnie po to powstaje przystanek kolejowy na grzegórzkach
Re: Linie mikrobusowe
Twój pomysł ma jeszcze jedną zaletę, o której nie wspomniałeś: dzięki temu w końcu jakaś linia dojedzie w pobliże dworca Kraków Zabłocie, a jest to chyba dworzec, od którego najbliższy przystanek KM jest najdalej w Krakowie (chyba że coś pominąłem ). Niestety, tak jak napisałeś, nie jestem przekonany co do zapełnień tej linii, ale pomysł jest bardzo intrygujący.Mr. Passenger pisze: ↑07 gru 2020, 17:13 Sama koncepcja linii mikrobusowych w rejonie Grzegórzek mi się bardzo podoba. Od siebie postanowiłem dorzucić też pomysł na jeszcze jedną, zapewniającą obsługę komunikacją miejską dla całego kompleksu mieszkalno-usługowego w rejonie Zabłocia oraz świeżo odnowionego przystanku kolejowego.
RONDO GRZEGÓRZECKIE - Kotlarska - Zabłocie - Romanowicza - Lipowa - Przemysłowa - Zabłocie - Na Zjeździe - Limanowskiego - PODGÓRZE SKA
Nie jestem pewien czy uzbierałoby się wystarczająco wielu pasażerów by taka linia miała rację bytu, ale moim zdaniem pomysł jest całkiem interesujący i wart przetestowania. Przystanek początkowy na Rondzie Grzegórzeckim mógłby znaleźć się na ulicy Kotlarskiej, na obecnie nieużywanej wiacie autobusowej. Jeżeli obsługa miałaby być zapewniona mikrobusami to jednocześnie mogłyby tam oczekiwać na odjazd nawet dwa pojazdy naraz.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Linie mikrobusowe
Moim zdaniem najważniejsze jest dobranie odpowiedniej częstotliwości w przypadku obu wymienionych linii. Nie może być ona zbyt duża, aby nie tworzyć nadpodaży, jednak nie może być ona zbyt mała, bo każdy zamiast czekać będzie wolał podejść do bardziej oddalonego przystanku.
-
- Znawca
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Linie mikrobusowe
Moja propozycja dla Grzegórzek i Kazimierza:
"185" (nr umowny): PLAC WOLNICA - Krakowska - Podgórska - Stachowskiego - Zieleniewskiego - Grzegórzecka - Fabryczna - Cystersów - Rymarska - Moniuszki - OS. OFICERSKIE (przystanek początkowo końcowy na ul. Moniuszki, powrót: Grunwaldzka - Mogilska). Ewentualnie miejscami nieco innym korytarzem ulic, jeśli gdzieś tam występują problemy po stronie infrastruktury, chodzi mi generalnie o obsługę i połączenie dla ww. rejonów.
W tym wariancie włączamy do obsługi komunikacyjnej zarówno wschodnią część Grzegórzek, os. Oficerskie, jak i całą ul. Podgórską, zapewniając tym rejonom zarazem dowozówkę do tramwaju, dojazd do Galerii Kazimierz, jak i samego serca Kazimierza.
"185" (nr umowny): PLAC WOLNICA - Krakowska - Podgórska - Stachowskiego - Zieleniewskiego - Grzegórzecka - Fabryczna - Cystersów - Rymarska - Moniuszki - OS. OFICERSKIE (przystanek początkowo końcowy na ul. Moniuszki, powrót: Grunwaldzka - Mogilska). Ewentualnie miejscami nieco innym korytarzem ulic, jeśli gdzieś tam występują problemy po stronie infrastruktury, chodzi mi generalnie o obsługę i połączenie dla ww. rejonów.
W tym wariancie włączamy do obsługi komunikacyjnej zarówno wschodnią część Grzegórzek, os. Oficerskie, jak i całą ul. Podgórską, zapewniając tym rejonom zarazem dowozówkę do tramwaju, dojazd do Galerii Kazimierz, jak i samego serca Kazimierza.
Re: Linie mikrobusowe
Mam pewne obawy: Twój projekt nie zapewnia ani jednego połączenia do dużego węzła komunikacyjnego, a mija tuż obok przynajmniej dwa (Ronda Grzegórzeckie i Mogilskie). Mam wrażenie, że mieszkańcy w takiej sytuacji zamiast wsiadać w "185", wsiadaliby w najbliższy tramwaj, bo on zapewni połączenie z dużym węzłem, gdzie mogliby się przesiąść na inną linię w oczekiwanym kierunku (daje to tylko jedną przesiadkę zamiast dwóch, kosztem niedługiego spacerku do przystanku tramwajowego). Ponadto - jak napisałem wcześniej - dojazd do Galerii Kazimierz powinien być moim zdaniem od dużego węzła, np. Ronda Grzegórzeckiego. Oprócz tego ul. Podgórska nie znajduje się przy prawie żadnych blokach (jedynie te na skraju Kazimierza, a ich nie jest zbyt dużo), a dojście na przystanek zajęłoby przeciętnemu mieszkańcowi Kazimierza podobną ilość czasu, co dojście na przystanek tramwajowy. Może lepiej byłoby puścić mikrobus przez ul. św. Wawrzyńca, ale to też blisko tramwaju . Oczywiście mogę się mylić - śmiało, kłóćmy się - ale te trzy mankamenty moim zdaniem dyskwalifikują Twój projekt. Natomiast uważam, że pomysł dojazdu na Os. Oficerskie jest ciekawy i zdecydowanie wart rozważenia .zubrzyk111 pisze: ↑07 gru 2020, 20:36 Moja propozycja dla Grzegórzek i Kazimierza:
"185" (nr umowny): PLAC WOLNICA - Krakowska - Podgórska - Stachowskiego - Zieleniewskiego - Grzegórzecka - Fabryczna - Cystersów - Rymarska - Moniuszki - OS. OFICERSKIE (przystanek początkowo końcowy na ul. Moniuszki, powrót: Grunwaldzka - Mogilska). Ewentualnie miejscami nieco innym korytarzem ulic, jeśli gdzieś tam występują problemy po stronie infrastruktury, chodzi mi generalnie o obsługę i połączenie dla ww. rejonów.
W tym wariancie włączamy do obsługi komunikacyjnej zarówno wschodnią część Grzegórzek, os. Oficerskie, jak i całą ul. Podgórską, zapewniając tym rejonom zarazem dowozówkę do tramwaju, dojazd do Galerii Kazimierz, jak i samego serca Kazimierza.
Re: Linie mikrobusowe
Z drugiej strony, i tak oferuje przesiadki na większość tramwajów z tych węzłów: choćby na al. Pokoju czy na Mogilskiej. Właściwie do pełni funkcjonalności brakowałoby tylko przedłużenie w rejony Narzymskiego by dało się złapać autobusy.
Inne sprawa, to czy potoki byłyby wystarczająco duże by uzasadnić taką linię. Mimo wszystko większość przystanków byłaby dość niedaleko istniejących, "głównych" linii. Czy jest sens łapać dowozówkę do galerii Kazimierz, skoro mogę do tejże galerii podejść z ronda Grzegórzeckiego w pięć minut?
Akurat Podgórska myślę, że by się wybroniła bo zapewnia dojazd na Kazimierz - nie tylko dla jego mieszkańców, lecz również dla imprezowiczów
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Linie mikrobusowe
Moim zdaniem taka linia mogłaby zostać jeszcze wydłużona na Rondo Grunwaldzkie i Os. Podwawelskie. Tam taka linia mogłaby się sprawdzić, bo obecnie linie "22" czy "52" nie zapewniają połączenia w głąb Kazimierza.zubrzyk111 pisze: ↑07 gru 2020, 20:36 Moja propozycja dla Grzegórzek i Kazimierza:
"185" (nr umowny): PLAC WOLNICA - Krakowska - Podgórska - Stachowskiego - Zieleniewskiego - Grzegórzecka - Fabryczna - Cystersów - Rymarska - Moniuszki - OS. OFICERSKIE
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Linie mikrobusowe
5 minut to chyba samego czekania na PDP żeby przejść przez Grzegórzeckie W zależności od przystanku na RG jakdojade pokazuje 12-17 minut do Galerii Kazimierz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 5 gości