Skotniki, Sidzina, Opatkowice

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Kaszmir » 23 maja 2020, 11:06

obserwator pisze: 23 maja 2020, 11:05Czyli znając naszych wspaniałych urzędników zawieszenie linii "166 do odwołania" oznacza likwidację.
Przez pandemią chyba nie było takich planów. Wskutek spotkań mieszkańców i Rady Dzielnicy z ZTP udało się wywalczyć nawet oddanie (niewielkiej) części kursów "166". No jednak wiadomo, wirus mógł niestety wszystko pozmieniać.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Kaszmir » 03 wrz 2020, 21:08

Kolejny etap przebudowy ul. Wrony. "156" jeszcze bardziej skrócone, w zamian wydłużone będzie "175" oraz wróci "475". No i szok, ZTP wrzucił komunikat z blisko tygodniowym wyprzedzeniem :)
156, 175, 475
od 09.09.2020
II etap przebudowy ulicy Wrony

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 9.09.2020 r. (środa) rozpocznie się II etap przebudowa ul. Wrony. W tym etapie wyłączony zostanie fragment ulicy od rejonu przystanku "Warchałowskiego" do ul. Tretówka.

W związku z powyższym, wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

* linia 156 będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej (skróconej): Czerwone Maki P+R - ... - Skotnicka - Wrony;
* linia 175 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (wydłużonej): Borek Fałęcki - ... - Sidzina - Wrony - Tretówka;
* linia 475 zostanie przywrócona i będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu po trasie czasowo zmienionej (wydłużonej): Borek Fałęcki - ... - Sidzina - Wrony - Tretówka;

Przystanek końcowo-początkowy "Tretówka" będzie umieszczony na tymczasowej pętli autobusowej zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ul. Wrony i Tretówka. Przystanek "Sapalskiego" będzie obsługiwany przez linie 175 i 475. Przystanek "Warchałowskiego" pozostanie nieczynny.

Przypominamy, że linia 166 do odwołania jest zawieszona.

Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Kitek » 04 wrz 2020, 21:07

W kwestii przebudowy ulicy Wrony Pan M.Wojtaszek pisze tak:
Rozbudowa zgodnie z umową powinna zakończyć się w lutym 2023 roku. Patrząc się jednak na bieżący przebieg inwestycji, realizację prac najpewniej uda się przyspieszyć.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... licy-wrony
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Piwko Wielkie
Pasażer
Posty: 15
Rejestracja: 19 lut 2020, 20:56

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Piwko Wielkie » 08 wrz 2020, 22:57

Tymczasem mają miejsce ciekawe przepychanki między urzędami w sprawie przebudowy układu drogowego w rejonie węzła Skawina:
https://www.infoskawina.pl/odpowiedz-za ... iej-wrony/
https://www.infoskawina.pl/kolejna-odpo ... otnickiej/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Kaszmir » 07 gru 2020, 14:01

Od środy kolejny etap przebudowy ul. Wrony. "175/475" wracają na stałe trasy, z kolei "156" pojedzie do Tretówki.
156, 175, 475
od 09.12.2020
III etap przebudowy ul. Wrony

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 09.12.2020 r. (środa) rozpocznie się III etap przebudowy ul. Wrony. W tym etapie przywrócony zostanie ruch na fragmencie ulicy od rejonu przystanku "Warchałowskiego" do ul. Tretówka, natomiast zostanie wyłączony ruch na odcinku od ul. Kochmańskiego do ul. Działowskiego (rejon pętli "Sidzina").

W związku z powyższym, wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

* linia 156 - będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej (skróconej): Czerwone Maki P+R - ... - Skotnicka - Wrony - Tretówka;
* linie 175 i 475 - zostaną przywrócone na stałe trasy (będą dojeżdżać tylko do pętli "Sidzina").

Przystanek końcowo-początkowy "Tretówka" będzie umieszczony na tymczasowej pętli autobusowej zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ul. Wrony i Tretówka. Zostanie przywrócona obsługa przystanku "Warchałowskiego" (przez linię 156). Przystanek "Sapalskiego" będzie nieczynny.

Przypominamy, że linia 166 do odwołania jest zawieszona.

Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: judash » 10 lut 2021, 22:07

Odnośnie do nowej tendencji tworzenia linii "mikrobusowej", taka mogłaby powstać na trasie Czerwone Maki PR - Spacerowa - Działowskiego - Sidzina. Jak dobrze pamiętam warunki drogowe są tam względne, a budynków wokół powstało sporo.

zubrzyk111
Znawca
Posty: 106
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: zubrzyk111 » 11 lut 2021, 8:15

judash pisze: 10 lut 2021, 22:07 Odnośnie do nowej tendencji tworzenia linii "mikrobusowej", taka mogłaby powstać na trasie Czerwone Maki PR - Spacerowa - Działowskiego - Sidzina. Jak dobrze pamiętam warunki drogowe są tam względne, a budynków wokół powstało sporo.
Przez Spacerową nierzadko skracają sobie drogę i omijają korki rozmaite busy jadące w kierunku Skawiny, lecz robią to nielegalnie gdyż jest tam ograniczenie tonażu, które wyklucza nawet Mercedesy Sprintery. Zdarzyło mi sie dwa czy trzy razy chcąc nie chcąc zwiedzić ten rejon wracając busem do Kalwarii :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Kaszmir » 01 lip 2021, 12:29

Koniec przebudowy ul. Mochnaniec. Przy okazji drobna zmiana, wg mnie na plus - przystanek "Skotniki Szkoła" w kier. Czerwonych Maków będzie przeniesiony na Mochnaniec, czyli za skrzyżowanie. Dzięki temu "116" (i "203" po części też) nie będzie już musiał robić kółek po pętli - zawsze to ciut szybszy przejazd :)
116, 203
od 05.07.2021
Przywrócenie ruchu na ul. Mochnaniec

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z przywróceniem ruchu autobusów po przebudowywanej ul. Mochnaniec, od dnia 05.07.2021 r. (poniedziałek) linie 116 i 203 zostaną przywrócone na stałe trasy.

W związku z powyższym, zostanie przywrócone funkcjonowanie przystanku "Mochnaniec" (w obu kierunkach), natomiast zostaną zlikwidowane tymczasowe przystanki o nazwie "Czwartaków".

Jednocześnie, zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany w funkcjonowaniu przystanków "Skotniki Szkoła" dla powyższych linii:

* przystanki linii 116 w kierunku Kozienickiej oraz linii 203 w kierunku Skawiny będą funkcjonować w dotychczasowych lokalizacjach (dla linii 116 na pętli, dla linii 203 na ul. Skotnickiej);
* przystanek linii 116 i 203 w kierunku Czerwonych Maków P+R będzie funkcjonował na nowym peronie na początku ul. Mochnaniec (autobusy NIE będą wjeżdżał na pętlę).

Rozkłady jazdy powyższych linii zostaną zmienione.
http://kmkrakow.pl/

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Kitek » 15 wrz 2021, 11:49

Interpelacja Pana Rafała Komarewicza dotycząca powrotu linii "166":
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 9-15_2.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Kitek » 17 wrz 2021, 17:43

Jest i odpowiedź na Interpelację:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 9-15_1.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Mr. Passenger » 17 wrz 2021, 23:48

Kitek pisze: 15 wrz 2021, 11:49 Interpelacja Pana Rafała Komarewicza dotycząca powrotu linii "166":
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 9-15_2.PDF
Tak się zastanawiam czy nie lepszym pomysłem byłoby zlikwidowanie "136", a w zamian za to wzmocnienie "106" i przywrócenie "166". Pod Fortem w ciągu ostatniego roku zyskało dostęp do "194" z f~7,5 w szczycie, więc wydaje mi się, że "136" nie odgrywa tam pierwszorzędnej roli, a dojazd do Łagiewnik zapewnia też "151" i przesiadka na jakikolwiek tramwaj w Borku. Natomiast dla Sidziny każdy dodatkowy kurs, niezależnie od tego czy na Maki czy do Łagiewnik, jest na wagę złota. Zwłaszcza, że wzdłuż Kobierzyńskiej może się znajdować sporo potencjalnych celów podróży dla mieszkańców Sidziny, od których zostali w zeszłym roku odcięci.

Haleje
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 05 wrz 2021, 10:49

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Haleje » 18 wrz 2021, 1:42

Mr. Passenger pisze: 17 wrz 2021, 23:48
Kitek pisze: 15 wrz 2021, 11:49 Interpelacja Pana Rafała Komarewicza dotycząca powrotu linii "166":
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 9-15_2.PDF
Tak się zastanawiam czy nie lepszym pomysłem byłoby zlikwidowanie "136", a w zamian za to wzmocnienie "106" i przywrócenie "166". Pod Fortem w ciągu ostatniego roku zyskało dostęp do "194" z f~7,5 w szczycie, więc wydaje mi się, że "136" nie odgrywa tam pierwszorzędnej roli, a dojazd do Łagiewnik zapewnia też "151" i przesiadka na jakikolwiek tramwaj w Borku. Natomiast dla Sidziny każdy dodatkowy kurs, niezależnie od tego czy na Maki czy do Łagiewnik, jest na wagę złota. Zwłaszcza, że wzdłuż Kobierzyńskiej może się znajdować sporo potencjalnych celów podróży dla mieszkańców Sidziny, od których zostali w zeszłym roku odcięci.
Przecież to jest irracjonalne.. rozumiem chęć przywrócenia 166 do Łagiewnik, lecz nie może się to odbyć kosztem Klin i ulicy Żywieckiej (151). Gdyby zlikwidować 136 z Pod Fortem, wtem 194 nawet z dumnym f 7.5 min w szczycie będzie miała kursy niezabieralne już od pierwszych przystanków, gdzie obecnie frekwencja wzrasta i rozważa się kolejne wzmocnienia. Natomiast 151 ma spore obłożenie na całej trasie i takim posunięciem mieszkańcy Żywieckiej mogą otrzymać kursy niezabieralne jedynej linii do tramwaju na Zakopiańskiej. Dlatego 136 powinno pozostać. Natomiast co sądzicie o przedłużeniu co drugiego kursu (na początek) linii 106 na Sidzinę z zawrotką na pętli w Skotnikach? (jako linia 406, a w stronę Łagiewnik już jako 106)

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Mr. Passenger » 18 wrz 2021, 7:56

Haleje pisze: 18 wrz 2021, 1:42 Przecież to jest irracjonalne.. rozumiem chęć przywrócenia 166 do Łagiewnik, lecz nie może się to odbyć kosztem Klin i ulicy Żywieckiej (151). Gdyby zlikwidować 136 z Pod Fortem, wtem 194 nawet z dumnym f 7.5 min w szczycie będzie miała kursy niezabieralne już od pierwszych przystanków, gdzie obecnie frekwencja wzrasta i rozważa się kolejne wzmocnienia.
Jesteś pewny, że linia kursująca przez większość dnia co 10 minut (lub częściej) będzie niezabieralna z powodu braku linii odjeżdżającej raz na 40 minut (lub rzadziej)? "136" raczej nie jest docelową linią większości pasażerów z Klin - ktoś zawsze wsiądzie i podjedzie sobie parę przystanków by przesiąść się na tramwaje z Ruczaju, ale wątpię by jej brak mocno odbił się na napełnieniach "194". Oczywiście w przyszłości, gdy otwarta zostanie ulica 8 Pułku Ułanów, "136" będzie mogła wrócić po nowej trasie i zapewniać nową, unikalną relację - wtedy będę temu kibicował. Dzisiaj jej istnienie wydaje mi się trochę marnotrawieniem środków, które mogłyby być przeznaczone na wzmocnienie innych osiedli w okolicy (chociażby Sidziny)
Haleje pisze: 18 wrz 2021, 1:42 Natomiast co sądzicie o przedłużeniu co drugiego kursu (na początek) linii 106 na Sidzinę z zawrotką na pętli w Skotnikach? (jako linia 406, a w stronę Łagiewnik już jako 106)
Pomysł teoretycznie całkiem okej, ale nie jestem pewien na ile wjazdy kieszeniowe na Skotniki byłyby znośne dla mieszkańców Sidziny. Jeżeli nie będzie innej opcji to lepsze to niż nic, ale wydaje mi się, że powrót starego "166" byłby jednak lepszą opcją.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Tramwajolog14 » 18 wrz 2021, 10:36

Mr. Passenger pisze: Pod Fortem w ciągu ostatniego roku zyskało dostęp do "194" z f~7,5 w szczycie, więc wydaje mi się, że "136" nie odgrywa tam pierwszorzędnej roli, a dojazd do Łagiewnik zapewnia też "151" i przesiadka na jakikolwiek tramwaj w Borku.
Haleje pisze:Przecież to jest irracjonalne.. rozumiem chęć przywrócenia 166 do Łagiewnik, lecz nie może się to odbyć kosztem Klin i ulicy Żywieckiej (151). Gdyby zlikwidować 136 z Pod Fortem, wtem 194 nawet z dumnym f 7.5 min w szczycie będzie miała kursy niezabieralne już od pierwszych przystanków, gdzie obecnie frekwencja wzrasta i rozważa się kolejne wzmocnienia. Natomiast 151 ma spore obłożenie na całej trasie i takim posunięciem mieszkańcy Żywieckiej mogą otrzymać kursy niezabieralne jedynej linii do tramwaju na Zakopiańskiej. Dlatego 136 powinno pozostać.
Można w takim razie wzmocnić "151" nawet do f=7,5 przy likwidacji "136". Wtedy i Żywiecka i Pod Fortem będą na plus.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Kitek » 18 wrz 2021, 11:15

Mr. Passenger pisze: 17 wrz 2021, 23:48 Tak się zastanawiam czy nie lepszym pomysłem byłoby zlikwidowanie "136", a w zamian za to wzmocnienie "106" i przywrócenie "166". Pod Fortem w ciągu ostatniego roku zyskało dostęp do "194" z f~7,5 w szczycie, więc wydaje mi się, że "136" nie odgrywa tam pierwszorzędnej roli, a dojazd do Łagiewnik zapewnia też "151" i przesiadka na jakikolwiek tramwaj w Borku. Natomiast dla Sidziny każdy dodatkowy kurs, niezależnie od tego czy na Maki czy do Łagiewnik, jest na wagę złota. Zwłaszcza, że wzdłuż Kobierzyńskiej może się znajdować sporo potencjalnych celów podróży dla mieszkańców Sidziny, od których zostali w zeszłym roku odcięci.
Linia "194" imponuje bardzo wysoką frekwencją i potrzebuje jeszcze jednej linii z Klin. Kiedyś proponowałem "578" do Pod Fortem - linia przyspieszona (przystanki do ustalenia) i o dobrej częstotliwości. Jeżeli Sidzina potrzebuje tak tego dojazdu do ul. Kobierzyńskiej to przemianować "136" na "166" i skierować do Sidziny. Traci odcinek do Czerwonych Maków, ale nie wydaje się tam autobus niezbędny (bardziej jako wspomaganie), w momencie, gdy w innych rejonach są kłopoty. Tylko pytanie co wtedy z linią "156"?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości