Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

- Linie, trasy, rozkłady
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1395
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: Bayer2003 » 16 gru 2020, 21:27

Zieleńczanin pisze: 16 gru 2020, 21:03 Według mnie z "44" powinno się zrobić 2-3 rzeczy:
- wydłużenie na Bronowice Małe;
- kursowanie cały dzień;
- może do tego stworzenie z niej linii jednokierunkowej i powrót jako "4" (?).
Z pierwszą propozycją w pełni się zgadzam (chociaż może być ciężko znaleźć na to fundusze).

Kursowanie "44" przez cały dzień uważam jednak za niepotrzebne. W międzyszczycie oraz wieczorem pasażerów jest wyraźnie mniej, więc spokojnie Krakowiak raz na 15 minut powinien na tej trasie wystarczyć. Przy zapewnieniu w tych godzinach odpowiedniej koordynacji "4" z inną linią, np. "10", wspomaganie dodatkowo takiego układu jest zbędne (pytanie tylko na ile realne jest takie rozwiązanie i tworzenie f~7,5 przez dwie linie wyłącznie poza szczytami).

Co do linii jednokierunkowej - rozumiem że do Huty tramwaj miałby jechać jako "44", a do BM jako "4"? Moim zdaniem wprowadziłoby to dodatkowy chaos wśród pasażerów i lepiej pozostawić numerację tak jak jest obecnie.
ant_sm pisze: 16 gru 2020, 21:17 Warto pamiętać, że jeszcze kilka lat temu linia ta kursował co 10 minut i była obsługiwana trójskładami, niestety po zmianach przycięto ją do 15 minut, co w moim odczuciu spowodowało odczuwalny tłok.
Warto także dodać, że oprócz przycięcia częstotliwości trójskłady na "24" zostały zamienione na E1+c3. Docelowo rozwiązania dla tej linii są dwa - albo powrót tam trójskładów (rozwiązanie możliwe, chociaż obecnie mało prawdopodobne), albo wzrost częstotliwości (przynajmniej w szczytach) do f~7,5. W normalnych warunkach tabor 32m przy f~15 może nie dać tam rady (zwłaszcza przy zmniejszonej częstotliwości "50" na ciągu kurdwanowskim oraz braku "44" na ciągu bronowickim).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: Kitek » 16 gru 2020, 21:27

ant_sm pisze: 16 gru 2020, 21:17 Z 24 sytuacja jest może dziwna, ale nie powinna być zaskakująca, bo 6 jest zawieszona, a pasażerów jest sporo w obecnej sytuacji, więc przycięcie do 20 minut to za mało. Warto pamiętać, że jeszcze kilka lat temu linia ta kursował co 10 minut i była obsługiwana trójskładami, niestety po zmianach przycięto ją do 15 minut, co w moim odczuciu spowodowało odczuwalny tłok.
To może "awansować" tę linię i dać jej f~7,5 zamiast bawić się w podchody, bo ta sytuacja nie jest zrozumiała dla nikogo...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1395
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: Bayer2003 » 16 gru 2020, 22:17

Kitek pisze: 16 gru 2020, 21:27 To może "awansować" tę linię i dać jej f~7,5 zamiast bawić się w podchody, bo ta sytuacja nie jest zrozumiała dla nikogo...
Moim zdaniem f~7,5 byłoby dobre dla tej linii, ale tylko w szczytach. Poza nimi "24" wysokich napełnień nie ma, nie miała i nigdy miała nie będzie - nie ma więc potrzeby wzmacniania jej w tych godzinach. Po otwarciu Trasy Łagiewnickiej koszt takiego rozwiązania również nie byłby duży (pod warunkiem obsługi wszystkich brygad szczytowych tej linii przez Pogórze). Na dodatek na takiej "24" w zupełności wystarczyłby tabor 26m (być może nawet GT8x lub NGT6/1) - Lajkoniki mogłyby wówczas trafić na bardziej potrzebujące linie (np "13"). W zasadzie jedyny problem jaki widzę to skąd pozyskać tabor na takie wzmocnienie "24". Nawet przy odpowiednich funduszach (jak pisałem, przy TŁ nie powinien być to duży koszt), trzeba byłoby znaleźć dodatkowe 8 tramwajów w zajezdni Pogórze. Niestety wątpię w to, żeby obecnie zajezdnia mogła o tyle powiększyć swój ilostan (być może stanie się to po planowanych jej przebudowach).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: prezes » 16 gru 2020, 22:43

Bayer2003 pisze: 16 gru 2020, 19:15 Cięcia faktycznie spore, jednak w obecnej sytuacji raczej można było się ich spodziewać. Wśród tego wszystkiego mocno dziwi mnie informacja o przywróceniu linii "44" oraz o kursowaniu "24" w godzinach szczytu co 10 minut. Czyżby rósł nam kandydat na kolejną linię f~7,5 w przyszłości?
Rozumiem, że jest to swego rodzaju powrót do tego stanu, jaki funkcjonował przed powrotem f~7,5/15 dla tramwajów w drugiej połowie września. Wtedy także linia "24" kursowała co 10 minut w szczycie. Nie dziwi mnie zatem fakt, iż tym razem także dostała ona to wzmocnienie. Przy jednoczesnym zmniejszeniu częstotliwości "50" do f=10 i zawieszeniu linii "6", 9 kursów na godzinę na Kurdwanowie byłoby niewystarczające.

Wartym zauważenia jest fakt, że "24" jest jedyną linią f=15 otrzymującą takie wzmocnienie w szczycie. Być może urzędnicy zdają sobie sprawę z tego, iż jest to ważna linia, notująca nieraz spore zapełnienia. Mam nadzieję, że dojdą kiedyś do wniosku, że linia ta powinna mieć f=7,5 w normalnych warunkach.

tomta1
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: tomta1 » 19 gru 2020, 8:15

Ciekawe jest, że linia „44” jest przywrócona od 24 grudnia, i jednocześnie tego samego dnia zawieszona :D

judash
Ekspert
Posty: 592
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: judash » 19 gru 2020, 8:52

Wg rozkładu na stronie MPK "44" jest niskopodłogowe.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5780
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: Kaszmir » 19 gru 2020, 10:08

Wrzucam pełny komunikat ze strony ZTP (pomijając tylko zasady zachowania ważności biletów) ->
Linie tramwajowe i autobusowe
24.12.2020 - 08.01.2021
Funkcjonowanie Komunikacji Miejskiej w Krakowie w okresie Świąt Bożego Narodzenia, Nowego Roku i szkolnych ferii zimowych

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że wzorem lat ubiegłych w okresie Świąt Bożego Narodzenia, Nowego Roku, a także szkolnych ferii zimowych wyznaczonych w związku z pandemią COVID-19 na okres 4-17.01.2021 r. zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie

W okresie od dnia 24.12.2020 do dnia 08.01.2021 r.:

Linie tramwajowe:

* linie 6, 12, 17 – w dalszym ciągu będą zawieszone;
* linie 3, 8, 50, 52 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut. Dodatkowo, linia 52 będzie w soboty kursować z częstotliwością co 20 minut;
* linie 1, 13, 18, 20, 24 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza szczytem;
* linie 2, 4, 5, 9, 10, 11, 14, 19, 21, 22 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut przez cały dzień;
* linie 16 i 49 – będą kursować w dni powszednie w dotychczasowych godzinach z częstotliwością co 20 minut;
* linia 44 – zostanie przywrócona i będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut (poza dniami 24 i 31.12.2020 r.).

Linie autobusowe:

* linie 132, 166, 429, 482 – w dalszym ciągu będą zawieszone;
* linie 155, 413 – zostaną dodatkowo zawieszone w wyżej wymienionym okresie;
* linie 144, 164, 169/469, 173, 503 – będą kursować w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością ograniczoną do 15 minut;
* linia 194:
--- w okresie 24.12.2020 – 03.01.2021 r. będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza szczytem;
--- od dnia 04.01.2021 r. zostanie przywrócona zwykła częstotliwość kursowania;
* linie 137 i 179 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością ograniczoną do 15 minut;
* linie 172, 174, 178, 572, 578 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością ograniczoną do 20 minut (linia 572 jak dotychczas tylko w godzinach szczytu);
* linie 106 i 136 – będą kursować w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością ograniczoną do 30 minut;
* linie 111, 131, 141, 161, 171, 181, 271 – zostaną wprowadzone korekty rozkładów jazdy w dni powszednie celem ich dostosowania do nowych godzin przyjazdów i odjazdów linii tramwajowych.

Uwaga! Istnieje możliwość wydłużenia obowiązywania powyższych ograniczeń do dnia 15.01.2021 r.

Ponadto, w następujące dni zostaną wprowadzone dodatkowe zmiany i ograniczenia w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowe:

W dniu 24.12.2020 r. (czwartek – Wigilia Bożego Narodzenia):

Komunikacja Miejska w Krakowie będzie funkcjonować według powszednich rozkładów jazdy z następującymi zmianami:

* linie 44 i 49 – zostaną zawieszone;
* linie 3, 8, 50, 52 – do ok. godz. 16:00 będą kursować bez zmian, następnie częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 20 minut;
* linie 13 – będzie kursować przez cały dzień z częstotliwością co 20 minut;
* linie 475, 511, 572 – zostaną zawieszone;
* linie 139, 502 – będą kursować przez cały dzień z częstotliwością co 15 minut (bez wzmocnień szczytowych do 10 minut);
* od około godziny 17:00 nie będą kursować:
--- linie tramwajowe: 5, 9, 16, 19;
--- linie autobusowe: 100, 101, 109, 114, 116, 124, 127, 128, 134, 136, 140, 158, 159, 160, 165, 168, 176, 183, 184, 189, 192, 193, 502, 537, 578.

W dniach 25-26.12.2020 r. (piątek i sobota – Boże Narodzenie) oraz 01.01.2021 r. (piątek – Nowy Rok):

Komunikacja Miejska w Krakowie będzie funkcjonować według świątecznych rozkładów jazdy z następującymi zmianami:

* linie 5, 9, 19 – zostaną zawieszone;
* linia 50 – będzie kursować przez cały dzień z częstotliwością co 20 minut (z wyjątkiem godzin porannych, gdy będzie kursować co 30 minut);
* linie 109, 114, 168, 578 – zostaną zawieszone;
* linie 100, 101, 103, 124, 128, 134, 158, 159, 165, 184, 189, 192, 194, 502, 537 – będą kursować od ok. godz. 13:00. Uwaga! Linia 134 wykona dodatkową parę kursów: ok. godz. 6:30 z Cracovii Stadion i ok. godz. 7:00 z ZOO.

W dniu 31.12.2020 r. (czwartek – Sylwester):

Komunikacja Miejska w Krakowie będzie funkcjonować według powszednich rozkładów jazdy z następującymi zmianami:

* linie 44 i 49 – zostaną zawieszone;
* linie 13 – będzie kursować przez cały dzień z częstotliwością co 20 minut;
* linie 475, 511, 572 – zostaną zawieszone;
* linie 139, 502 – będą kursować przez cały dzień z częstotliwością co 15 minut (bez wzmocnień szczytowych do 10 minut).

Funkcjonowanie komunikacji nocnej:

Linie nocne w nocy 31.12.2020 / 01.01.2021 r. będą kursować według obecnie obowiązujących zasad, bez dodatkowych wzmocnień.

(...)

Za utrudnienia przepraszamy!

Naszym Pasażerom życzymy zdrowych, spokojnych, rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności w Nowym Roku!
http://kmkrakow.pl/

impuls
Ekspert
Posty: 1323
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: impuls » 19 gru 2020, 11:44

judash pisze: 19 gru 2020, 8:52 Wg rozkładu na stronie MPK "44" jest niskopodłogowe.
Czeski film ciąg dalszy. Ale według jakdojade.pl od 28.12.20 wysokopodłogowa :D
Inne zmiany taborowe.
Na "52" pozostaną dwa ufoki, "24" nie tylko w Wigilię ale później też w całości niskopodłogowa. Podobnie "1". Na "13" i "20" kilka brygad wysokich ale to mogą być GT8N. Na "21" pół na pół. Wysokopodłogowe w całości w dni powszednie 9, 10, 16, 22, 44, 49 i 11 na której zapewne pozostaną GT8N. Pozostałe linie bez zmian w całości niskie.

kucyk
Ekspert
Posty: 1839
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: kucyk » 19 gru 2020, 20:35

judash pisze: 19 gru 2020, 8:52 Wg rozkładu na stronie MPK "44" jest niskopodłogowe.
Tak - linia "44" niskopodłogowa a "9" i "49" tradycyjnie "bee" wysokopodłogowa. Masakra. :evil:

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: Tramwajolog14 » 19 gru 2020, 20:54

MPK realizuje swój cel, czyli 100% niskiej podłogi na I obwodnicy. Wszystkie niskopodłogowe linie jeżdżą tam, albo w tunelu. Nie zmienia to jednak faktu, że na 9 mogłyby się pojawić jakieś niskacze.


Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: Kitek » 19 gru 2020, 23:54

kucyk pisze: 19 gru 2020, 20:35 Tak - linia "44" niskopodłogowa a "9" i "49" tradycyjnie "bee" wysokopodłogowa. Masakra. :evil:
Uwierzę jak zobaczę te niskacze na "44" (to będzie jednak szokujące, bo jednak na liniach szczytowych według mnie nie powinno być niskopodłogowych wagonów). Podejścia do "9" to aż już żal komentować (ale liczę, że otrzyma "9" te wymarzone Stadlery).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: Jamnik » 20 gru 2020, 17:22

Życzenia świąteczne od MPK. Świetny pomysł z choinką z autobusów:
https://youtu.be/mMqyrG2KCIg
Realizacja i montaż - kierowcy.

Mi pozostaje tylko przyłączyć się do tych życzeń i kieruję je do wszystkich Użytkowników forum. Dobrze, że ten porąbany 2020 rok już się kończy. Niech następny będzie o wiele lepszy dla nas wszystkich... :)

kucyk
Ekspert
Posty: 1839
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: kucyk » 21 gru 2020, 8:06

Kitek pisze: 19 gru 2020, 23:54 Podejścia do "9" to aż już żal komentować (ale liczę, że otrzyma "9" te wymarzone Stadlery).
Zgadzam się z Tobą. Robią to na złość - nic więcej. Ich polityka będzie wyglądać tak, że Stadlery/NGT8 będą zjeżdżać do zajezdni w godzinach między szcztami na takiej "24" i późnym popołudniem zamiast służyć pasażerom choćby "9" przez cały dzień. :evil: Tak firma której głównym celem jest służebność społeczeństwu robi w imię zasad "fair play". :oops:
Człowiekiem aż trzepie od wewnątrz jak na to wszystko patrzy. :twisted:

Rbrt
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:24

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: Rbrt » 22 gru 2020, 9:47

A wystarczyłoby, żeby ZTP zaczął płacić 70% stawki za kursy wykonywane taborem wysokopodłogowym. Szybko okazałoby się, że nawet na 10 dałoby się puścić niskowejściowca.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1395
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Okres świąteczno-noworoczny 2020/2021

Post autor: Bayer2003 » 22 gru 2020, 10:29

Rbrt pisze: 22 gru 2020, 9:47 A wystarczyłoby, żeby ZTP zaczął płacić 70% stawki za kursy wykonywane taborem wysokopodłogowym. Szybko okazałoby się, że nawet na 10 dałoby się puścić niskowejściowca.
Obawiam się, że i 90% wystarczyłoby, żeby sytuacja pod tym względem się poprawiła. Niskowejściowiec na "10" jest akurat obecnie najmniej potrzebny. Moim zdaniem większym priorytetem jest uzyskanie w pełni niskopodłogowych/niskowejściowych linii "9" oraz "21". Dopiero potem można moim zdaniem zastanawiać się czy niskacze wysyłać na "10" czy na "22".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości