- Linie, trasy, rozkłady
-
damian_krk2
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Post
autor: damian_krk2 » 20 paź 2020, 11:02
lukasmaj pisze: ↑20 paź 2020, 10:43
Kaszmir pisze: ↑19 paź 2020, 15:53
Bodzanów pyta o linię aglomeracyjną!
https://krabok.wordpress.com/2020/10/19 ... meracyjna/ Jeden z mieszkańców dostał pod koniec września informację od Gminy, że niebawem zacznie ona rozmowy z krakowskim Zarządem Transportu Publicznego w sprawie możliwości uruchomienia linii aglomeracyjnej na trasie Kraków – Bodzanów.
Macie jakieś pomysły?
Przedłużenie linii 224, innej a może uruchomienie nowego połączenia?
Ja bym to zrobił tak w zależności od sytuacji finansowej gm. Biskupice
a) przedłużenie 224 do Bodzanowa
b) utworzenie nowej linii na trasie a1) NBP - Bodzanów a2) Podgórze SKA - Bodzanów, z tym że lepszy wydaje się pomysł z końcówką w Podgórzu
-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1012
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 20 paź 2020, 11:23
"224" trochę krąży po Wieliczce, może lepiej wydłużyć wariantowo "204"?
-
lukasmaj
- Specjalista
- Posty: 246
- Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44
Post
autor: lukasmaj » 20 paź 2020, 12:04
mkm3 pisze: ↑20 paź 2020, 11:23
"224" trochę krąży po Wieliczce, może lepiej wydłużyć wariantowo "204"?
Tylko 204 obecnie przez długość swojej trasy i wjazd pod Szpital Uniwersytecki jest często mocno opóźnione.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5814
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 20 paź 2020, 12:31
lukasmaj pisze: ↑20 paź 2020, 12:04Tylko 204 obecnie przez długość swojej trasy i wjazd pod Szpital Uniwersytecki jest często mocno opóźnione.
Do tego już ma swoich pasażerów i z dodatkowymi może zrobić się tym tłoczniej. Wystarczy że dawne "204" zostało rozdzielone na "204" i "244", myślę że dalsze rozdrabnianie linii by tylko zaszkodziło.
Zresztą podobnie do Trąbek utworzono nowe "274" zamiast wydłużać istniejące linie. Podejrzewam, że w przypadku Bodzanowa będzie podobnie - jeśli dogadają się w sprawie km, to raczej będzie to nowy autobus.
-
WIK
- Znawca
- Posty: 147
- Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
- Lokalizacja: Wieliczka
-
Kontakt:
Post
autor: WIK » 20 paź 2020, 12:34
Wydłużenie linii aglomeracyjnej 264
Sołtysi i członkowie rad sołeckich z północnej części gminy Wieliczka: Węgrzce Wielkie, Strumiany, Mała Wieś, Śledziejowice, Kokotów złożyli pismo do pana burmistrza Artura Kozioła dotyczące przedłużenia istniejącej linii MPK 264 przez Węgrzce Wielkie i Kokotów.
Inicjatorom akcji zależy, aby nowe połączenie komunikacyjne ruszyło od początku 2021r.
Najlepsza tańszą alternatywą byłoby jednak wydłużyć dwie istniejące linie WST G1, B2 z połączenia skorzystaliby nie tylko wyżej wymienione sołectwa ale i również mieszkańcy centrum Wieliczki. WIK - Wielicka Informacja Komunikacyjna
Szczegóły na stronie:
https://wik-wieliczka.wixsite.com/wik-w ... cyjnej-264
-
lukasmaj
- Specjalista
- Posty: 246
- Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44
Post
autor: lukasmaj » 20 paź 2020, 13:00
WIK pisze: ↑20 paź 2020, 12:34
Wydłużenie linii aglomeracyjnej 264
Sołtysi i członkowie rad sołeckich z północnej części gminy Wieliczka: Węgrzce Wielkie, Strumiany, Mała Wieś, Śledziejowice, Kokotów złożyli pismo do pana burmistrza Artura Kozioła dotyczące przedłużenia istniejącej linii MPK 264 przez Węgrzce Wielkie i Kokotów.
Inicjatorom akcji zależy, aby nowe połączenie komunikacyjne ruszyło od początku 2021r.
264 ma być wydłużone w celu odciążenia 234, które potrafi być bardzo wypełnione. Gdyby 264 zostało faktycznie wydłużone przez Kokotów i Śledziejowice do Wieliczki, myślę że sporo Wieliczan dojeżdżających do Huty, Płaszowa czy nawet Ronda Grzegórzeckiego wybrałoby to połączenie.
WIK pisze: ↑20 paź 2020, 12:34
Najlepsza tańszą alternatywą byłoby jednak wydłużyć dwie istniejące linie WST G1, B2 z połączenia skorzystaliby nie tylko wyżej wymienione sołectwa ale i również mieszkańcy centrum Wieliczki. WIK - Wielicka Informacja Komunikacyjna
Szczegóły na stronie:
https://wik-wieliczka.wixsite.com/wik-w ... cyjnej-264
W jaki sposób mieszkańcy Wieliczki by na tym skorzystali? Autobus gminny do Kokotowa czy Węgrzc Wielkich i co dalej? Po co wieliczanom połączenie w te rejony? Z kolei mieszkańcy Węgrzc Wielkich czy Kokotowa zainteresowani są dojazdem do Nowego Bieżanowa czy Małego Płaszowa w celu przesiadki na tramwaj. WIK ta myśl o tańszej alternatywie słaba..
-
WIK
- Znawca
- Posty: 147
- Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
- Lokalizacja: Wieliczka
-
Kontakt:
Post
autor: WIK » 20 paź 2020, 13:29
Mieszkańcy Wieliczki mieliby łatwiejszy sposób dostania się do Rybitw, Strefy przemysłowej czy chociażby przesiadki na linię 125 w kierunku HUTY.
-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1012
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 22 paź 2020, 17:28
A jakie zapełnienia ma linia "224"? Czy ten dojazd do Centrum JP II jest rzeczywiscie istotny? Wg mnie można byłoby zaryzykować skrócić to do os. Na Kozłówku i za to dodać kursów.
-
prezes
- Pomiarowiec
- Posty: 606
- Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57
Post
autor: prezes » 22 paź 2020, 19:13
mkm3 pisze: ↑22 paź 2020, 17:28
A jakie zapełnienia ma linia "224"? Czy ten dojazd do Centrum JP II jest rzeczywiscie istotny? Wg mnie można byłoby zaryzykować skrócić to do os. Na Kozłówku i za to dodać kursów.
Linia "224" stanowi swego rodzaju uzupełnienie oferty "204"/"244" i jej celem jest pewnie dowóz do punktu przesiadkowego na Kurdwanowie. Może jej zapełnienia nie są ogromne, bowiem kursuje mocno nieregularnie i często odjeżdża chwilę przed albo po "204"/"244", aczkolwiek czasem widuję w niej po kilka/kilkanaście osób w okolicach Kurdwanowa, więc jak na Autosany nie są to tragiczne zapełnienia.
Dodatkowo, jak przekierują ją kiedyś przez Barycz, jak to było w planach, to ta linia może zyskać trochę na znaczeniu, dlatego ja bym jej nie wyrzucał z odcinka kurdwanowskiego.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5814
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 23 paź 2020, 18:48
prezes pisze: ↑22 paź 2020, 19:13Linia "224" stanowi swego rodzaju uzupełnienie oferty "204"/"244" i jej celem jest pewnie dowóz do punktu przesiadkowego na Kurdwanowie.
Z tego co wiem po prostu Wieliczka chciała mieć dojazd do Sanktuarium i o to tylko chodzi. Punkt przesiadkowy na Kurdwanowie raczej nie był argumentem, bo i na co się przesiadać? Tramwaje są na Bieżanowskiej, autobusy w kier. Bonarki można złapać na Wielickiej, podobnie jak "133" do Łagiewnik.
-
krk_kmk
- Pasażer
- Posty: 32
- Rejestracja: 20 lis 2020, 9:59
- Lokalizacja: Kraków, Dzielnica XI
Post
autor: krk_kmk » 20 lis 2020, 10:25
Kaszmir pisze: ↑23 paź 2020, 18:48
prezes pisze: ↑22 paź 2020, 19:13Linia "224" stanowi swego rodzaju uzupełnienie oferty "204"/"244" i jej celem jest pewnie dowóz do punktu przesiadkowego na Kurdwanowie.
Z tego co wiem po prostu Wieliczka chciała mieć dojazd do Sanktuarium i o to tylko chodzi.
Wtedy Centrum JP II straciłoby połączenie ze strony Kurdwanowa, ponieważ 135 jedzie przez ten przystanek tylko w kierunku Golkowic kursem wariantowym
Bez stresu, to tylko post
-
prezes
- Pomiarowiec
- Posty: 606
- Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57
Post
autor: prezes » 20 lis 2020, 10:37
krk_kmk pisze: ↑20 lis 2020, 10:25
Wtedy Centrum JP II straciłoby połączenie ze strony Kurdwanowa, ponieważ 135 jedzie przez ten przystanek tylko w kierunku Golkowic kursem wariantowym
Raczej nie o to chodzi. "135" wjeżdża pod Centrum JP II tylko od strony Łagiewnik ze względu na budowaną w pobliżu Trasę Łagiewnicką i jest to rozwiązanie tymczasowe. Na stałej trasie przejeżdża zarówno obok pętli na Kurdwanowie, jak i wjeżdża pod Centrum JP II z obu stron. Zapewne poczekamy jeszcze jakiś rok zanim ta linia wróci na stałą trasę.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5814
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 23 lut 2021, 15:31
Jak wspomniał Vanilos w "Dzisiaj na mieście", dziś odbył się przejazd próbny wozu #DO200 do Podstolic w gm. Wieliczka
Zdjęcia w artykule:
https://krabok.wordpress.com/2021/02/23 ... ualizacja/ Podczas przejazdu zidentyfikowano kilka techniczno – organizacyjnych uwag, które po wprowadzeniu pozwolą na uruchomienie skorygowanej trasy.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5814
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 12 mar 2021, 12:59
Od jutra "264" w dni powszednie wraca do zwykłego rozkładu. Będzie również dodatkowy przystanek dla "221" i "264" w Brzegach, oraz zmiana nazw dwóch innych
221, 264
od 13.03.2021
Zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 13.03.2021 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych:
* linia 221 - zostaną wprowadzone korekty następujących godzin odjazdów z pętli Mały Płaszów P+R: w soboty z godz. 4:46 na godz. 4:45 oraz z godz. 15:46 na godz. 15:45, w święta z godz. 15:46 na godz. 15:45;
* linia 264 - zostanie przywrócone funkcjonowanie w dni powszednie według rozkładu jazdy obowiązującego przed okresem pandemii koronawirusa. W związku z tym ponownie wybrane kursy będą realizowane na trasie wariantowej (skróconej): Mały Płaszów P+R - Brzegi Pętla.
Dodatkowo, zostanie uruchomiony nowy przystanek o nazwie "Brzegi Granica" funkcjonujący dla linii 221 i 264 tylko w kierunku Grabia i Niepołomic (docelowo planuje się uruchomienie tego przystanku również w kierunku Krakowa). Będzie on zlokalizowany między przystankami "Brzegi Dom Kultury" (dotychczasowa nazwa: "Brzegi III") oraz "Grabie Szczurów".
Ponadto, zostaną wprowadzone następujące zmiany nazw przystanków zlokalizowanych w miejscowości Brzegi:
* "Brzegi I" na "Brzegi Grobla";
* "Brzegi III" na "Brzegi Dom Kultury".
http://kmkrakow.pl/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 40 gości