Wieliczka, Biskupice

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: fistaszek » 16 sie 2021, 18:28

Wybrałem się dzisiaj ok. godziny 13 na przejażdżkę do Wieliczki, i zaskoczyły mnie napełnienia wszystkich autobusów tamże. Spośród kilkunastu autobusów "2x4" i "30x", które mijałem, zapełnienie w granicach przyzwoitości (mniej niż 60%) miała tylko "244" w stronę Wieliczki - zapewne dlatego że jedzie trasą naokoło, przez Krzyszkowice. Pozostałe autobusy w obie strony - zarówno "204", "301" jak i "304" miały zapełnienia oscylujące w granicach 80%, a trzy kursy osiągnęły próg 90%. Moje pytanie brzmi, czy to jest norma, czy po prostu tak trafiłem?

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Tramwajolog14 » 16 sie 2021, 22:54

fistaszek pisze:Wybrałem się dzisiaj ok. godziny 13 na przejażdżkę do Wieliczki, i zaskoczyły mnie napełnienia wszystkich autobusów tamże. Spośród kilkunastu autobusów "2x4" i "30x", które mijałem, zapełnienie w granicach przyzwoitości (mniej niż 60%) miała tylko "244" w stronę Wieliczki - zapewne dlatego że jedzie trasą naokoło, przez Krzyszkowice. Pozostałe autobusy w obie strony - zarówno "204", "301" jak i "304" miały zapełnienia oscylujące w granicach 80%, a trzy kursy osiągnęły próg 90%. Moje pytanie brzmi, czy to jest norma, czy po prostu tak trafiłem?
Ja też dzisiaj widziałem zapełnione "304", na rondzie Matecznego w obu kierunkach (okolice 12-tej).

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 17 sie 2021, 15:00

fistaszek pisze: 16 sie 2021, 18:28 Wybrałem się dzisiaj ok. godziny 13 na przejażdżkę do Wieliczki, i zaskoczyły mnie napełnienia wszystkich autobusów tamże. Spośród kilkunastu autobusów "2x4" i "30x", które mijałem, zapełnienie w granicach przyzwoitości (mniej niż 60%) miała tylko "244" w stronę Wieliczki - zapewne dlatego że jedzie trasą naokoło, przez Krzyszkowice. Pozostałe autobusy w obie strony - zarówno "204", "301" jak i "304" miały zapełnienia oscylujące w granicach 80%, a trzy kursy osiągnęły próg 90%. Moje pytanie brzmi, czy to jest norma, czy po prostu tak trafiłem?
Norma :!: !
Szczególnie bardzo duże napełnienia notują 301 i 304.

Teraz w wakacje, 304 w międzyszczycie ścięta do 15 minut. Ludzi w Kopalni Soli mnóstwo, w autobusach 304 tłok straszny - mówię o Wieliczce.
Ale ZTP w tym czasie w najlepsze puszcza 189 w przegubach, gdzie trudno aby chociaż miejsce siedzące były zajęte i tak przez większość dnia. A 304..? ZTP twierdzi że tłok tylko na odcinku Krakowskim - co jest bzdurą! Wieliczce mydli się oczy, że się nie da przegubów bo... i słychać za każdym razem inne argumenty.

Z kolei 301 zyskało ostatnio sporo pasażerów, tereny pomiędzy Gminami Wieliczka i Niepołomice strasznie się zaludniają. Jakieś obiecanki w sprawie 301 niby są...

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: WIK » 17 sie 2021, 15:25

Macie nowe wieści co z 284 NBP - Wieliczka Centrum? Otwarcie dworca planowane jest w połowie września. Przystanki w osiedlu Bogucice zmierzaja do finału.

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: WIK » 27 sie 2021, 15:51

Nowa 284 na przełomie września/października. Agloexpress 301 od stycznia na trasie Niepołomice - Wieliczka - Nowy Kleparz kursowałaby w dni powszednie co 15-20.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 27 sie 2021, 18:02

WIK pisze: 27 sie 2021, 15:51 Nowa 284 na przełomie września/października. Agloexpress 301 od stycznia na trasie Niepołomice - Wieliczka - Nowy Kleparz kursowałaby w dni powszednie co 15-20.
Ciekawe czy to 284 pojedzie do NBP czy jednak pomyślą w ZTP i dadzą ciekawą ofertę do Małego Płaszowa, z której skorzystają także mieszkańcy Potrzasku.

Co do 301, to im wcześniej tym lepiej 8-) . Już przed wakacjami wiele kursów 301 było "niezabieralne" I wysyłane były wtyczki. Wieliczka pewnie przerzuci środki z zawieszonej "314".

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: fistaszek » 27 sie 2021, 22:15

I "304" pojedzie wtedy co 15 minut, tworząc koordynację z "301", czy może zostanie ta sama częstotliwość, i nie będzie koordynacji między tymi liniami?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Scania_9640 » 27 sie 2021, 22:21

fistaszek pisze: 27 sie 2021, 22:15 I "304" pojedzie wtedy co 15 minut, tworząc koordynację z "301", czy może zostanie ta sama częstotliwość, i nie będzie koordynacji między tymi liniami?
Wątpię że będą zmniejszać częstotliwość 304, jest zbyt popularną linią.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 28 sie 2021, 0:50

Scania_9640 pisze: 27 sie 2021, 22:21 Wątpię że będą zmniejszać częstotliwość 304, jest zbyt popularną linią.
Dokładnie. Obecnie 304 nie wyrabia, 301 też jest teraz przepełnione. Poza tym 304 jest cały dzień co 10 minut, a 301 do Nowego Kleparza poza szczytem ma jeździć co pół godziny.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 28 sie 2021, 0:58

Potwierdzam, ma być "301" do Nowego Kleparza z f15-20. Koordynacja z "304" jest wyzwaniem - urzędnicy chcą, jednak są różne częstotliwości. Ogólnie:
- Niepołomice stać max na f15-20 na "301",
- "314" raczej piach,
- Wieliczkę nie stać na nową linię, i tak będą dopłacać do wzmocnienia "301" w miejsce "314",
- "304" nie ma co ciąć bo nie wyrobi,
- jest wola by skoordynować "301" z "304" i zrobić mocne połączenie z Wieliczki do centrum Krakowa co parę minut.

Myślałem nad czymś takim: i tak w 2022 szykuje się otwarcie Trasy Łagiewnickiej i będą zmiany na "204/244". Można by zatem zamienić kursy "204" w "311" Wieliczka Kampus - jak "301" - Nowy Kleparz, f20. Wtedy "301" też f20, razem dają f10, a z "304" łącznie wychodzi f5.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Scania_9640 » 28 sie 2021, 12:55

Kaszmir pisze: 28 sie 2021, 0:58 Potwierdzam, ma być "301" do Nowego Kleparza z f15-20. Koordynacja z "304" jest wyzwaniem - urzędnicy chcą, jednak są różne częstotliwości. Ogólnie:
- Niepołomice stać max na f15-20 na "301",
- "314" raczej piach,
- Wieliczkę nie stać na nową linię, i tak będą dopłacać do wzmocnienia "301" w miejsce "314",
- "304" nie ma co ciąć bo nie wyrobi,
- jest wola by skoordynować "301" z "304" i zrobić mocne połączenie z Wieliczki do centrum Krakowa co parę minut.

Myślałem nad czymś takim: i tak w 2022 szykuje się otwarcie Trasy Łagiewnickiej i będą zmiany na "204/244". Można by zatem zamienić kursy "204" w "311" Wieliczka Kampus - jak "301" - Nowy Kleparz, f20. Wtedy "301" też f20, razem dają f10, a z "304" łącznie wychodzi f5.
Ja się zastanawiam jaki sens jest pchać 301 do Kleparza, będzie stała w korkach jak każda inna na Alejach, a w dodatku jak otworzą Prądnicką to będą duże korki z wyjazdem z Kleparza i na starcie będzie łapał parę minut no i przepustowość na tych przystankach też się kończy, już teraz potrafią stać 3-4 autobusy pod rząd w oczekiwaniu na wymianę pasażerską, a dodając kolejną mocną linię jeszcze bardziej się to wydłuży i nawet jak będzie stawała na paru przystankach, to ciężko będzie mu wyminąć przelotowe przez korki itp

Już teraz jest 13 linii na niektórych przystankach, np AGH/UR w tym nowa mocna linia 307, jak dojdzie 301 to będzie 14 linii, to można się tylko wyobrażać korek autobusowy. Powinni zrobić na tyle długie przystanki żeby 3 autobusy mogły obsługiwać jednocześnie przystanek (w niektórych przypadkach jest już taka możliwość jeśli chodzi o długość, i ZTP musiałoby wyrazić zgodę).
Ostatnio zmieniony 28 sie 2021, 13:03 przez Scania_9640, łącznie zmieniany 1 raz.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Adrian14 » 28 sie 2021, 13:01

Myślę, że os. Podwawelskie to wystarczający punkt przesiadkowy. Zresztą po drodze można się już przesiąść na Matecznym czy wcześniej w okolicy Wielickiej.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: pasazer_mobilisu » 28 sie 2021, 13:20

Scania_9640 pisze: 28 sie 2021, 12:55 Powinni zrobić na tyle długie przystanki żeby 3 autobusy mogły obsługiwać jednocześnie przystanek (w niektórych przypadkach jest już taka możliwość jeśli chodzi o długość, i ZTP musiałoby wyrazić zgodę).
Tylko czy to aby na pewno dobry pomysł? Czy nie spowoduje to że pasażerowie będą musieli dobiegać kilkadziesiąt metrów do trzeciego autobusu jednocześnie nie mając pewności czy otworzy on drzwi?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Scania_9640 » 28 sie 2021, 13:50

pasazer_mobilisu pisze: 28 sie 2021, 13:20
Scania_9640 pisze: 28 sie 2021, 12:55 Powinni zrobić na tyle długie przystanki żeby 3 autobusy mogły obsługiwać jednocześnie przystanek (w niektórych przypadkach jest już taka możliwość jeśli chodzi o długość, i ZTP musiałoby wyrazić zgodę).
Tylko czy to aby na pewno dobry pomysł? Czy nie spowoduje to że pasażerowie będą musieli dobiegać kilkadziesiąt metrów do trzeciego autobusu jednocześnie nie mając pewności czy otworzy on drzwi?
Jeśli będą napisy przystanek potrójny i nagłośnione to będzie, to uważam że nie będą musieli dobiegać bo już teraz tak robią na niektórych przystankach, np. Plac Inwalidów w stronę centrum powinien mieć status przystanku potrójnego.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 28 sie 2021, 23:11

Kaszmir pisze: 28 sie 2021, 0:58 Potwierdzam, ma być "301" do Nowego Kleparza z f15-20. Koordynacja z "304" jest wyzwaniem - urzędnicy chcą, jednak są różne częstotliwości. Ogólnie:
- Niepołomice stać max na f15-20 na "301",
- "314" raczej piach,
- Wieliczkę nie stać na nową linię, i tak będą dopłacać do wzmocnienia "301" w miejsce "314",
- "304" nie ma co ciąć bo nie wyrobi,
- jest wola by skoordynować "301" z "304" i zrobić mocne połączenie z Wieliczki do centrum Krakowa co parę minut.

Myślałem nad czymś takim: i tak w 2022 szykuje się otwarcie Trasy Łagiewnickiej i będą zmiany na "204/244". Można by zatem zamienić kursy "204" w "311" Wieliczka Kampus - jak "301" - Nowy Kleparz, f20. Wtedy "301" też f20, razem dają f10, a z "304" łącznie wychodzi f5.
Kaszmir Twój projekt to według mnie strzał w 10! Jako osoba obserwująca i znająca potoki pasażerskie w WIeliczce, myślę że to bardzo dobre i potrzebne rozwiązanie. :idea:

Jeżeli są pieniądze i dobra wola, trzeba dążyć do tego co opisałeś powyżej. Ale..
Zwróćcie uwagę, że połączenia jadące Alejami nie należą do najpunktualniejszych. Nawet gdyby się udało zrobić - f 5 minut, ona będzie tylko na papierze, kursy i tak pojadą często w parze ;) 304 musi zostać co 10 minut, to linia bardzo popularna i nawet jeżeli są jakieś przesunięcia w odjazdach, autobus średnio się pojawia na przystankach co 10 minut. Tak więc nawet taka 304 z f10 i 301 z f15 w szczycie, to jest dobra sprawa.
301 będzie miała swoich pasażerów, pewnie też nowych sporo przybędzie. Zwróćcie uwagę co się stało z 301, jak zwiększono ilość kursów z 16 do 32. Po pewnym czasie okazało się, że znowu kursów za mało i trzeba dokładać.

Jak zostanie wdrożony pomysł Kaszmira będzie super. Jeżeli braknie pieniędzy na 311 (chociaż te w jakiejś części można pozyskać wówczas ze środków na 204), to 304 z f10 i 301 z f15 nawet pomimo braku koordynacji na pewno spełnią swoje zadanie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość