Wieliczka, Biskupice

- Linie, trasy, rozkłady
ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: ant_sm » 24 maja 2021, 21:44

Obawiam się, że kryterium uliczne zostanie zanegowane. Porównanie do 124 jest słuszne, z jednym zastrzeżeniem, że 124 czy 424 ma miejsce gdzie może postać chwilę, żeby chociażby wyrównać czas jak są opóźnienia. Na proponowanej trasie nie widzę tego miejsca.

Szkoda też, że Wieliczka nie pokusi się o budowę pętli z prawdziwego zdarzenia (np. na końcu ul. Piłsudskiego przy DK 94) bo to by rozwiązało wiele problemów. A w planie miejscowym są tam tereny przeznaczone pod usługi, więc może byłaby opcja.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 24 maja 2021, 22:16

ant_sm pisze: 24 maja 2021, 21:44Porównanie do 124 jest słuszne, z jednym zastrzeżeniem, że 124 czy 424 ma miejsce gdzie może postać chwilę, żeby chociażby wyrównać czas jak są opóźnienia. Na proponowanej trasie nie widzę tego miejsca.
Dodałbym też, że trasa "124/424" jest krótsza ("124" - ok. 9 km na kurs, "314" - ok. 14 km) i mniej utyka w korkach.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 24 maja 2021, 22:26

Na kryterium ulicznym zawraca też 133 i jeszcze kilka innych, dłuższych, krótszych, mniej i bardziej narażonych na korki.

Proponowana trasa 314 jest naprawdę dobra. Znacznie lepiej pokierowana niż ta pierwotna. Zatoka na ul. Grottgera jest i spokojnie autobus tam może poczekać na rozpoczęcie kursu. Z tego przystanku korzysta bodajże jedna linia busowa i jeden albo dwa autobusy wielickiej spółki. Równie dobrze trochę wcześniej można postawić dla nich słupek - gdyby to już miał być jakiś argument. 224 zatrzymuje się w centrum Wieliczki też na drodze, ponieważ szkoda było kilku miejsc parkingowych (przystanek Wieliczka Goliana -> CJP2).

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: ant_sm » 25 maja 2021, 4:45

To, że są takie linie nie ulega wątpliwości, natomiast przywoływanie przykładu 133 dobitnie pokazuje, że takie rozwiązanie jest nieefektywne i problematyczne dla ludzi. Ale z braku innych po prostu jest i musi być. Zresztą ciekawe kiedy ktoś z tym zrobi wreszcie porządek.

Co do 314 to rzeczywiście sprawdziłem na innych mapach, bo mapy Googla są nieaktualne i mamy tam zatokę nawet w obu kierunkach, więc rzeczywiście problem się rozwiązuje 👍
W takiej sytuacji warto forsować pomysł.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 25 maja 2021, 11:29

Jeśli "314" będzie robić takie kółko, to konieczne jest by miał przerwę na pętli na Grottgera. Tu pytanie ode mnie - czy zatoka tam jest na tyle długa, by zmieścić dwa pojazdy - stojące "314" oraz inny (auto)bus obsługujący ten przystanek przelotowo? Jeśli tak, to pomysł może być ok - jednak potrzeba by było to zapewnione.

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: WIK » 25 maja 2021, 17:02

Kaszmir pisze: 25 maja 2021, 11:29 Jeśli "314" będzie robić takie kółko, to konieczne jest by miał przerwę na pętli na Grottgera. Tu pytanie ode mnie - czy zatoka tam jest na tyle długa, by zmieścić dwa pojazdy - stojące "314" oraz inny (auto)bus obsługujący ten przystanek przelotowo? Jeśli tak, to pomysł może być ok - jednak potrzeba by było to zapewnione.
Zatoczka max dla dwóch autobusów. Przez osiedle lekarka kursują dwie linie WST oraz TK BUS do Huty i dają radę :)

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 28 maja 2021, 15:04

Zamiast 314, pojedzie 301 co 15 minut i do Nowego Kleparza? ;)
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-m ... Cj94vfDJhU

Myślę, że projekt jest ciekawy.. Napełnienia 301 notuje obecnie bardzo wysokie. Może na 301 nie będzie problemu, aby dać z czasem przegubowce - których notabene obecnie zbywa :!: :?:

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: WIK » 28 maja 2021, 15:08

Na dzień dzisiejszy nie ma planów ani środków finansowych na przywrócenie linii 314. Rosną szanse na uruchomienie nowej linii do osiedla Bogucice oraz wydłużenia trasy 301 do Nowego Kleparza. Szczegóły w artykule Dziennika Polskiego: https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-m ... 4-15635992

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 28 maja 2021, 15:41

lukasmaj pisze: 28 maja 2021, 15:04 Zamiast 314, pojedzie 301 co 15 minut i do Nowego Kleparza? ;)
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-m ... Cj94vfDJhU

Myślę, że projekt jest ciekawy.. Napełnienia 301 notuje obecnie bardzo wysokie. Może na 301 nie będzie problemu, aby dać z czasem przegubowce - których notabene obecnie zbywa :!: :?:
Też o tym pomyślałem, że zamiast przetrasowywać "314", lepiej byłoby wzmocnić "301" i np. skierować połowę kursów przez os. Lekarka. Tylko to wymaga chęci Niepołomic by wzmocnić tę linię. Wtedy "301" mogłoby się stać zalążkiem agloexpresu, zwłaszcza gdyby zostało wydłużone do centrum Krakowa.

Dotychczas "301" i "314" jeździły w takcie, dając ~f=17-18, jednak w Krakowie miały inne pętle. Z tego co wiem, ZTP proponowało Niepołomicom skierowanie "301" do os. Podwawelskiego (wtedy "314" miało dostać nr "311"), jednak gmina się nie zgodziła.

Co do Bogucic - wg mnie nie ma linii które mogłyby być kandydatami do wydłużenia tamże. Czyżby nowy autobus?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: damian_krk2 » 28 maja 2021, 20:29

lukasmaj pisze: 28 maja 2021, 15:04 Zamiast 314, pojedzie 301 co 15 minut i do Nowego Kleparza? ;)
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-m ... Cj94vfDJhU

Myślę, że projekt jest ciekawy.. Napełnienia 301 notuje obecnie bardzo wysokie. Może na 301 nie będzie problemu, aby dać z czasem przegubowce - których notabene obecnie zbywa :!: :?:
Na tyle wysokie że na 301 pojawił się dziś PR763 jako Autobus Dodatkowy

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: ant_sm » 29 maja 2021, 16:57

lukasmaj pisze: 28 maja 2021, 15:04 Zamiast 314, pojedzie 301 co 15 minut i do Nowego Kleparza? ;)
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-m ... Cj94vfDJhU

Myślę, że projekt jest ciekawy.. Napełnienia 301 notuje obecnie bardzo wysokie. Może na 301 nie będzie problemu, aby dać z czasem przegubowce - których notabene obecnie zbywa :!: :?:
Tak jak pisałem w wątku o Zabierzowie, nie chce mi się wierzyć, że wzmocnienie 301 będzie czymś extra. Raczej będzie to kosztem 314 i może nawet 304. Bo skoro 301 miałaby jechać nawet do Kleparza, a 304 zostałaby na obecnej trasie, to na pewno będzie koordynacja, więc albo 304 pojedzie co 7,5min, albo... co 15 minut, żeby zrobić takt. No i pytanie czy Niepołomice mają kasę na wzmocnienie 301 skoro teraz w weekendy jeździ co około 2 godziny.
Z tymi przegubami, to byłbym ostrożny, bo obsadzono nimi 125, 138 też powinny być i pewnie prędzej czy później będą. Czyli mamy już pewnie jakieś 10-12 brygad. Wkrótce będą potrzebne na KG jak zacznie się przebudowa pętli (a jak to ruszy w momencie jak sytuacja pandemiczna wróci do normy to od razu kilkanaście wozów jest zajętych), plus pewnie ZTP przymierza się do jakichś wzmocnień - przynajmniej mam taką nadzieję. Więc realnie to "wolnych" przegubów w najbliższym czasie może być raptem kilka. Natomiast 301 i 304 na przegubach popieram w 100% ;)
damian_krk2 pisze: 28 maja 2021, 20:29 Na tyle wysokie że na 301 pojawił się dziś PR763 jako Autobus Dodatkowy
Myślę, że to raczej kwestia tego co mieli pod ręką, a nie że akurat był taki potok. Z tego co widzę, to właśnie na Podgórzu SKA często ta rezerwa stoi więc może nie było niczego innego wolnego blisko.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 30 maja 2021, 19:39

Z tego co wiem, na zaj. Wola Duchacka w szczycie potrafi teraz być wolnych nawet 40 pojazdów przegubowych. Jak ktoś nie wierzy, polecam przejechać się Puszkarską. Myślę, że to odpowiedni czas (właśnie teraz kiedy stopniowo wprowadzane jest 50 autobusów przegubowych), aby ZTP zadbało o linie, które wymagają pojazdów przegubowych. Za kilka miesięcy, znowu usłyszymy o argumencie "brakuje wolnych pojazdów przegubowych".

Co do sytuacji w Wieliczce. Jeżeli 314 zostanie usunięte, myślę że najlepszym rozwiązaniem jest pozostawienie 301 na dotychczasowej trasie z podniesieniem częstotliwości w szczycie do 20 minut (na początek). Chodzi o to, że obecna trasa pozwala na dość punktualną realizację rozkładu jazdy. Jeżeli linia zostanie wydłużona do Kleparza, pojawią się dużo większe opóźnienia.

301 wymaga przegubowców, przez ostatnie dni zarówno rano jak i popołudniu pojawiają się autobusy dodatkowe. W ostatni piątek jako Autobus Dodatkowy rano był PU936 a popołudniu PR763. Po pierwsze do Niepołomic jeździ obecnie dużo mniej busów niż jeszcze rok temu. Po drugie ludzie teraz zmuszeni kupują miesięczny na wszystkie linie, Wieliczanie widząc więc zatłoczone 304 korzystają teraz także z 301 realizując podróże do Prokocimia/Podgórza.

Jeszcze na sam koniec. Popatrzcie jak odpowiednia oferta powoduje wzrost popularności linii. Mamy przykład zarówno 301 jak i 304. Obie linie mają 100% więcej kursów niż na początku, a wciąż to za mało! (Na 301 liczba kursów z 14 wzrosła do 32 ; 304 natomiast miała na początku kursy co 15-20 minut, teraz ma co 10m). Jest dobra oferta są i pasażerowie. Ludzie w autobusach = mniej korków. Proste.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: MichalTyniec » 30 maja 2021, 20:02

ant_sm pisze: 29 maja 2021, 16:57
lukasmaj pisze: 28 maja 2021, 15:04 Zamiast 314, pojedzie 301 co 15 minut i do Nowego Kleparza? ;)
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-m ... Cj94vfDJhU

Myślę, że projekt jest ciekawy.. Napełnienia 301 notuje obecnie bardzo wysokie. Może na 301 nie będzie problemu, aby dać z czasem przegubowce - których notabene obecnie zbywa :!: :?:
Tak jak pisałem w wątku o Zabierzowie, nie chce mi się wierzyć, że wzmocnienie 301 będzie czymś extra. Raczej będzie to kosztem 314 i może nawet 304. Bo skoro 301 miałaby jechać nawet do Kleparza, a 304 zostałaby na obecnej trasie, to na pewno będzie koordynacja, więc albo 304 pojedzie co 7,5min, albo... co 15 minut, żeby zrobić takt. No i pytanie czy Niepołomice mają kasę na wzmocnienie 301 skoro teraz w weekendy jeździ co około 2 godziny.
Z tymi przegubami, to byłbym ostrożny, bo obsadzono nimi 125, 138 też powinny być i pewnie prędzej czy później będą. Czyli mamy już pewnie jakieś 10-12 brygad. Wkrótce będą potrzebne na KG jak zacznie się przebudowa pętli (a jak to ruszy w momencie jak sytuacja pandemiczna wróci do normy to od razu kilkanaście wozów jest zajętych), plus pewnie ZTP przymierza się do jakichś wzmocnień - przynajmniej mam taką nadzieję. Więc realnie to "wolnych" przegubów w najbliższym czasie może być raptem kilka. Natomiast 301 i 304 na przegubach popieram w 100% ;)
damian_krk2 pisze: 28 maja 2021, 20:29 Na tyle wysokie że na 301 pojawił się dziś PR763 jako Autobus Dodatkowy
Myślę, że to raczej kwestia tego co mieli pod ręką, a nie że akurat był taki potok. Z tego co widzę, to właśnie na Podgórzu SKA często ta rezerwa stoi więc może nie było niczego innego wolnego blisko.
Już to widzę jak pojedzie 301 na Kleparz 😀
Już dawno mógł jechać na Podwawelskie gdzie samo Ztp im zaproponowało to Niepołomice się nie zgodziły, jak Wieliczka chce od siebie linię z Bogucic do miasta to musi robić to na własną rękę bo z 301 to nie przejdzie, a i na końcówkę na kleparzu też Ztp się raczej nie zgodzi, poza tym w artykule piszą że to jest inicjatywa Niepołomic, więc albo dziennikarze bzdury piszą nie sprawdzając informacji albo Niepołomice wygrały w lotka 😀 i stąd nagle mają na linię co 15 minut gdzie jeszcze niedawno olały propozycję wzmocnień że strony Ztp.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 31 maja 2021, 9:03

W artykule napisano, że Niepołomice poprosiły ZTP o wydłużenie "301" do Kleparza. Nie napisano za to, czy zaoferowały finansowanie tego pomysłu ;)

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: WIK » 16 cze 2021, 10:14

#autobus #osiedleBogucice #Wygoda #nowalinia #transport 🚌🚌🚌🚌
W dniu 16 Czerwca 2021 roku odbył się próbny przejazd techniczny autobusu nowej linii kursującej przez ulicę Czarnochowska, Wygodę do Krakowa.
Do tematu wrócimy
WIK WIELICZKA: https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... 6455574726

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości