Komunikacja miejska w 2021 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Adrian14 » 22 mar 2021, 7:32

Dragon pisze: 22 mar 2021, 1:01 Orientujecie się może od kiedy i w jakim celu tramwaje po ostatnich kursach stoją po nawet 30 minut na pętlach w oczekiwaniu na realizację kursów zjazdowych ?
Przykładowo Kurdwanów i rozkład weekendowy - ostatnie przyjazdy "24/50" są 23:47 i 0:01. Natomiast widziałem ~0:15, 0:25, 0:30 wyjeżdżały zjazdy z pętli oraz stał jeszcze jeden czekający na swój czas.
Podobnie jest na Borku, w zeszłym tygodniu też po północy stały jeszcze trzy bombardiery mimo, że ostatni przyjazd jest 23:53, "19" chwilę po 23 kończy przyjazdy.
Chodzi, żeby nie robić natłoku i opóźnień przy zjazdach.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: impuls » 22 mar 2021, 8:03

Dawniej koło północy robił się szpaler wzdłuż Wadowickiej tramwajów zjeżdżających do zajezdni. Jest określony czas ilość minut zjazdów i odstawienia wagonów z pętli. I za to motorniczy mają płacone. Jeśli tworzył się korek tramwaje wjeżdżały notorycznie opóźnione i za to opóźnienie motorniczy nie dostawali kasy. Chyba sobie to wywalczyli, żeby program zjazdów przewidywał możliwości wchłaniania tramwajów do zajezdni bez korków. Za ten czas postoju na pętli otrzymują wtedy wynagrodzenie.

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: krawiec » 22 mar 2021, 17:14

pasazer_mobilisu pisze: 19 mar 2021, 14:34
Dragon pisze: 19 mar 2021, 14:14 Czy dalej korkuje się tunel pod dworcem?
Nie widziałem od dawna korka w tym miejscu, ale też rzadziej jeżdżę i w innych godzinach niż kiedyś.

A one się mają na każdej przerwie ładować? Nie ma jakichś "super przerw" typu godzina i więcej przeznaczonych na ładowanie?
182 i 902 na DGW wylądowało na peronie po 189.
Peron po 182 jest nieobsadzony.
Jeśli przegub ładuje się, to ciasno jest na zakręcie.
Rozkłady 189 na żółto, a w autobusach bez negatywu.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: obserwator » 22 mar 2021, 18:05

Skoro zrobiło się miejsce na pętli Dworzec Główny Wschód to może jest to dobra okazja do przywrócenia linii "482"?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: pasazer_mobilisu » 22 mar 2021, 18:48

obserwator pisze: 22 mar 2021, 18:05 Skoro zrobiło się miejsce na pętli Dworzec Główny Wschód to może jest to dobra okazja do przywrócenia linii "482"?
Z tego co napisano wyżej zrozumiałem, że miejsce jest ale tylko teoretycznie - w praktyce nie można z niego skorzystać bo ładujący się przegub blokowałby wyjazd :lol:

Z kolei na DGZ podobno druga ładowarka nie jest używana, bo stojąc pod nią część autobusu wystaje na jezdnię.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: damian_krk2 » 22 mar 2021, 18:52

obserwator pisze: 22 mar 2021, 18:05 Skoro zrobiło się miejsce na pętli Dworzec Główny Wschód to może jest to dobra okazja do przywrócenia linii "482"?
Tu nie chodzi o miejsce a o pandemiczne ograniczenia. Według ZTP wzmocnienie 182 nie jest potrzebne.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: prezes » 22 mar 2021, 19:12

pasazer_mobilisu pisze: 22 mar 2021, 18:48 Z kolei na DGZ podobno druga ładowarka nie jest używana, bo stojąc pod nią część autobusu wystaje na jezdnię.
Tak, to prawda. Druga ładowarka nie jest używana, przez co część elektryków ze "179" musi jeździć na Dworzec Główny Wschód, aby tam się ładować. Z tego co zaobserwowałem, na przystanek początkowy "179" podjeżdża teraz mniej więcej minutę przed odjazdem i praktycznie od razu odjeżdża. Dzisiaj byłem świadkiem sytuacji, gdy na dworcu zatoczka przystankowa była zajęta przez "105" i "129", przez co "179" musiało zatrzymać się za zatoczką. Zatrzymanie autobusu tamże odbyło się tak niepostrzeżenie, że aż jestem ciekaw ile osób nie zorientowało się, że uciekł im autobus.

Moim zdaniem nie powinno być takich sytuacji, że zamiast wykorzystywać istniejące ładowarki na pętli, autobus musi jechać gdzie indziej, by się ładować jednocześnie zabierając miejsce innym autobusom na dość ważnej i tak przeładowanej już pętli. Jaką korzyść odnosimy z eksploatacji autobusów elektrycznych skoro przez to jesteśmy zmuszeni do modyfikacji siatki połączeń oraz reorganizacji postojów na końcówkach na niekorzyść pasażerów?

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: krawiec » 22 mar 2021, 21:37

Ja nie jestem w stanie pojąć po co puszczają elektryki na 179. Ładowanie jest mocno problematyczne na DGW.
Czemu nie wysłali elektryków na 173, czy 503?
Znowu jest po krakosku, jednym zrobimy na siłę dobrze, żeby inni dostali po d.pie.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: damian_krk2 » 22 mar 2021, 21:53

krawiec pisze: 22 mar 2021, 21:37 Ja nie jestem w stanie pojąć po co puszczają elektryki na 179. Ładowanie jest mocno problematyczne na DGW.
Czemu nie wysłali elektryków na 173, czy 503?
Znowu jest po krakosku, jednym zrobimy na siłę dobrze, żeby inni dostali po d.pie.
Bo na Nowym Bieżanowie póki co jest jedna sprawna ładowarka.

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: krawiec » 22 mar 2021, 22:42

damian_krk2 pisze: 22 mar 2021, 21:53
krawiec pisze: 22 mar 2021, 21:37 Ja nie jestem w stanie pojąć po co puszczają elektryki na 179. Ładowanie jest mocno problematyczne na DGW.
Czemu nie wysłali elektryków na 173, czy 503?
Znowu jest po krakosku, jednym zrobimy na siłę dobrze, żeby inni dostali po d.pie.
Bo na Nowym Bieżanowie póki co jest jedna sprawna ładowarka.
Czyli tyle samo co na DGW, bo na Kurdwanowie jest całe 0.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: MichalTyniec » 22 mar 2021, 23:06

krawiec pisze: 22 mar 2021, 22:42Czyli tyle samo co na DGW, bo na Kurdwanowie jest całe 0.
Od 25 lat się nic nie zmienia, nieważne czy jest możliwość żeby ''179'' jeździł w elektrykach czy nie to myślenie jest jedno i tam trzeba dać i te linie traktują prestiżowo w mieście razem ze'' 164'' tyle że akurat na jej żadnej końcówce nie ma ładowarki bo też by wysłali tam elektryki, więc nie wiem kiedy wreszcie się to rozumowanie skończy z ich strony.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: ant_sm » 22 mar 2021, 23:25

krawiec pisze: 22 mar 2021, 21:37 Ja nie jestem w stanie pojąć po co puszczają elektryki na 179. Ładowanie jest mocno problematyczne na DGW.
Czemu nie wysłali elektryków na 173, czy 503?
Znowu jest po krakosku, jednym zrobimy na siłę dobrze, żeby inni dostali po d.pie.
Docelowo mają być na 144, 173, 179 i 503 bo te linie zostały wybrane po analizie i zgłoszone do projektu zakupu autobusów z unijnym dofinansowaniem. Dlaczego akurat musieli wybrać konkretne linie już wtedy to nie wiem, ale zapewne chodziło o jakąś efektywność zakupu. Zapisy te są wiążące więc teoretycznie muszą jeździć na tych liniach. A czy da się zmienić to pytanie do MPK.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: kucyk » 23 mar 2021, 15:14

krawiec pisze: 22 mar 2021, 22:42
damian_krk2 pisze: 22 mar 2021, 21:53 Bo na Nowym Bieżanowie póki co jest jedna sprawna ładowarka.
Czyli tyle samo co na DGW, bo na Kurdwanowie jest całe 0.
I cała ta ta Wasza dyskusja obrazuje obraz co się wyrabia od dawna w Krakowie z udziałem MPK. :evil: :evil:

Propaganda tramwajowa jest identyczna jak i autobusowa. Wysyła się autobusy elektryczne w rejony (wiadomo dlaczego) gdzie nie ma odpowiedniej infrastruktury a tam gdzie jest taka możliwość autobusów elektrycznych nie uświadczy. :twisted: :twisted:

Żenada na potęgę. :x :x :x

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: krawiec » 23 mar 2021, 16:24

Dla MPK (i PKP) największym problemem są ... pasażerowie...

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: kot_feliks » 23 mar 2021, 16:39

ant_sm pisze: 22 mar 2021, 23:25Zapisy te są wiążące więc teoretycznie muszą jeździć na tych liniach. A czy da się zmienić to pytanie do MPK.
Mało jest rzeczy w projektach UE, których się nie da zmienić, jeśli coś ma sens. Pytanie, czy dana zmiana wymaga np. aneksu do umowy, czy można ją zrobić w jakiś łatwiejszy sposób itd. Ale raczej zmiana numerów linii, na których jeżdżą zakupione autobusy (przy braku negatywnego wpływu na wskaźniki projektu) nie powinna nastręczać jakichś większych problemów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] i 10 gości