Komunikacja miejska w 2021 roku
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Zgodnie z sugestią, część postów wydzielona do osobnego tematu "Komunikacja miejska w latach 80. i 90." w podforum "Kraków w dyskusji" -> "Historia i hobby"
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Pamiętacie jak MPK i ich sympatycy zarzekali się, że na DGW brakuje miejsca, bo mogą działać tylko dwa stanowiska, a trzecie najbliżej MDA to "Przystanek techniczny" na rezerwy itd?
Jak widać bez problemu mieszczą się tam dwa przeguby, kolejny mit upadł.
Jak widać bez problemu mieszczą się tam dwa przeguby, kolejny mit upadł.
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Teraz jak MPK się o tym dowie, to kierowca z rezerwy będzie miał problemy, że nieświadomie obalił ten mitpasazer_mobilisu pisze: ↑09 sty 2021, 18:09 Jak widać bez problemu mieszczą się tam dwa przeguby, kolejny mit upadł.
Obym tylko nie wykrakał, bo z naszym MPK to wszystko jest możliwe...
Re: Komunikacja miejska w 2021
Oto i ona Tramwaje wzrosły o 3%, autobusy MPK o mniej niż 1%, a Mobilis zostawił dokładnie te same stawki co w 2020 Powiększa się zatem przepaść cenowa między MPK a Mobilis.
Stawki za wzkm na 2021
https://krabok.wordpress.com/2021/01/11 ... m-na-2021/
MPK Kraków:
* tramwaje 16,43 zł/km (w 2020 było 15,96 – wzrost o 2,9%)
* autobusy miejskie 8,77 zł/km (w 2020 było 8,71 – wzrost o 0,7%)
* autobusy aglomeracyjne 6,92 zł/km (w 2020 było 6,88 – wzrost o 0,6%)
Mobilis:
* autobusy przegubowe (18 m) 8,55 zł/km (tyle samo co w 2020)
* autobusy standardowe (12 m) 7,15 zł/km (tyle samo co w 2020)
* autobusy midi (9-10,5 m) 6,19 zł/km (tyle samo co w 2020)
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Jest już komunikat co nas czeka od poniedziałku
http://kmkrakow.pl/Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku z zakończeniem ferii zimowych oraz utrzymaniem większości ograniczeń związanych z pandemią COVID-19, od dnia 18.01.2021 r. (poniedziałek) Komunikacja Miejska w Krakowie będzie funkcjonować w następujący sposób:
Linie tramwajowe:
linie 6, 12, 17 – w dalszym ciągu będą zawieszone;
linie 1, 18, 20, 24 – częstotliwość kursowania w dni powszednie w okresie międzyszczytowym zostanie zwiększona do 10 minut;
pozostałe linie tramwajowe będą funkcjonować bez zmian (z częstotliwością jak w okresie świąteczno-noworocznym i feryjnym).
Linie autobusowe:
linie 132, 155, 166, 429, 482 – w dalszym ciągu będą zawieszone;
413 – zostanie przywrócona i będzie funkcjonować jak przed okresem świątecznym (w dni powszednie i w soboty);
pozostałe linie autobusowe będą funkcjonować bez zmian (z częstotliwością jak w okresie świąteczno-noworocznym i feryjnym).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Najbardziej w tych zmianach zaskakuje mnie wzrost częstotliwości linii "24" poza szczytem. Czyżby to były jakieś przygotowania do likwidacji "6"?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Może tak być, choć myślę że bardziej chodzi o koszty. Przy ~f=20, "24" w szczycie było ciasnawe, więc i tak trzeba było zrobić szczytowe ~f=10 (tak jak w 2020). A skoro już dali wyższe ~f w szczycie, to - by teraz wzmocnić międzyszczyt - taniej jest uzupełnić kursy "24" właśnie w godzinach międzyszczytowych, niż uruchamiać całodzienną "6".
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Myślę, że jest to raczej uzupełnienie kursów międzyszczytowych na Kurdwanowie. W normalnej sytuacji, przy "50" z f~7,5 oraz "6" i "24" z f~15 było to 16 kursów na godzinę, więc redukcja ich do 9 mogłaby być zbyt radykalnym cięciem. Dobrze, że zdecydowano się tego uniknąć zwiększając częstotliwość "24". Z mówieniem, że to przygotowania do likwidacji "6" bym się raczej wstrzymał, choć nie narzekałbym, gdyby po powrocie do normalnych częstotliwości "24" dostało całodzienne f~7,5.
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Ja bym niestety chyba jednak narzekał. Całodzienne f=7,5 na "24" to ok. 2 razy więcej brygad, a przy kierowaniu na tą linię Lajkoników czy NGT8, wozów tych może zabraknąć na inne linie, na przykład "9".
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Oraz brak wsparcia "13" od Wielickiej do Filharmonii.
Oraz weekendowe cięcia, bo w to że "24" dostanie ~f=10 w weekendy, nikt nie wierzy.
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
I o to zapewne chodzi. To, że ZTP chce w pierwszej kolejności NGT8/STD na "9" MPK nie obchodzi.
Oni mają swoje wcześniejsze plany co do obsady taborowej. Zapewne od listopada w MPK odpowiedzieli ZTP, że przy braku "6" na Kurdwanowie potrzeba wzmocnić taborowo "24" a z poprawą komfortu podróży na "9" trzeba sobie jeszcze poczekać.
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Przy "24" z f~7,5 połowa brygad mogłaby być obsługiwana taborem 26-metrowym, np. NGT6. Z drugiej strony, pod względem taborowym zawsze ktoś musi mieć gorzej z racji, że posiadamy wysokopodłogowy tabor, a tego niskopodłogowego jest ograniczona ilość. Jakkolwiek byśmy nim nie dysponowali, zawsze ktoś będzie niezadowolony, więc nie uważam, że wysokopodłogowy tabor na "9" jest takim problemem, abyśmy musieli wstrzymywać wzmocnienia na innych liniach w mieście. Gdybyśmy posłali niskopodłogowce na "9", wtedy narzekaliby pasażerowie innej linii.
"13" akurat powinna dać sobie radę z całodziennym f~7,5. Co najwyżej, gdyby dostała spory przypływ pasażerów, można by ją obsadzić 32-metrowym taborem.
Weekendowe cięcia rzeczywiście byłyby wadą takiego rozwiązania, jednak w zamian w dni powszednie pasażerowie dostaliby częstszy tramwaj w bardziej popularnej relacji do centrum.
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Pytanie czy to wsparcie będzie niezbędne. Jednak widać coraz silniejszą tendencję, że to Starowiślna stała się ciągiem tranzytowym między Kurdwanowem/Bieżanowem a Centrum.
No chyba raczej Konstalami (trudno, żeby Kurdwanów i Bronowice miały eldorado a Huta miała złom na połowie linii...)
P.S. czytajcie co podaje Autor popularnej strony
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... w-krakowieByć może powrót do normalnych częstotliwości nastąpi z początkiem lutego bieżącego roku. Właściciele restauracji czy hoteli coraz częściej buntują się przeciwko ograniczeniom w funkcjonowaniu, nałożonym przez władze centralne w związku z panującą pandemią. Stąd może w końcu przynajmniej niektóre restrykcje zostaną zniesione. Wówczas krakowskie tramwaje i autobusy znów zaczną kursować częściej.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Ja bym nie płakał jakoś specjalnie za '6', ale przy założeniu, że weekendowe f na '13' i '24' to nie byłoby f20, tylko lepsza częstotliwość.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości