Komunikacja miejska w 2021 roku

- Linie, trasy, rozkłady
krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: krawiec » 19 mar 2021, 13:35

Może wyślą elektryki na 182?

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: fistaszek » 19 mar 2021, 13:37

Mnie za to zastanawia głównie, że komunikat ten oznacza, że najprawdopodobniej któraś z linii kończących na DGW otrzyma autobusy elektryczne. Czy będzie to "182"? A może "208" w taborze 12m zabranym z "169"/"469", jako linia do lotniska? A może... "537" w SU 8.9 Electric? Każda z tych propozycji ma swoje plusy i minusy. Jeśli miałbym strzelać, mimo wszystko postawiłbym na przegubowe elektryki na "182".

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: pasazer_mobilisu » 19 mar 2021, 13:50

Moim zdaniem "182" odpada. Dofinansowanie do zakupu elektryków zakładało elektryfikacje poszczególnych linii i postawiono na inne. Na tej linii nie było też w ostatnich latach brygad z Zajezdni Wola Duchacka, wyjazd na Os. Na Stoku to byłoby jakieś nieporozumienie.

Co do "537" to elektryki 8,9 już były i raczej mogłyby dalej być, ładowały się czasem na DGW i inne linie się mieściły, co innego gdyby postawić tam przeguba.

Dlatego obstawiam, że jest problem z jedną ładowarką na DGZ i/lub okazało się że elektryki jednak muszą ładować się częściej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kaszmir » 19 mar 2021, 13:51

Kitek pisze: 19 mar 2021, 13:28Tu nie chodziło czasem o brak punktu socjalnego na DGZ?
Tak, w międzyczasie dowiedziałem się z kilku niezależnych źródeł - poszło o brak punktu socjalnego, wtedy "192" nie miałoby go na żadnej końcówce.
Kitek pisze: 19 mar 2021, 13:28Może planują wzrost częstotliwości na "179" i już sobie przygotowują "slot" do ładowania na DGW?
Tak, plany zwiększenia po pandemii częstotliwości "179" do ~f=7,5 są dalej aktualne ;)
https://krabok.wordpress.com/2020/08/23 ... u-krakowa/

Dragon
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 16 wrz 2020, 13:28

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Dragon » 19 mar 2021, 14:14

Na "179" przerwy przy DGZ planowo mają około 30 minut. Ciekawe ile czasu będzie zjadało kursowanie pomiędzy DGZ a DGW, oraz jaki będzie tego koszt? Czy dalej korkuje się tunel pod dworcem?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: pasazer_mobilisu » 19 mar 2021, 14:34

Dragon pisze: 19 mar 2021, 14:14 Czy dalej korkuje się tunel pod dworcem?
Nie widziałem od dawna korka w tym miejscu, ale też rzadziej jeżdżę i w innych godzinach niż kiedyś.

A one się mają na każdej przerwie ładować? Nie ma jakichś "super przerw" typu godzina i więcej przeznaczonych na ładowanie?

Dragon
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 16 wrz 2020, 13:28

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Dragon » 19 mar 2021, 14:45

pasazer_mobilisu pisze: 19 mar 2021, 14:34 A one się mają na każdej przerwie ładować? Nie ma jakichś "super przerw" typu godzina i więcej przeznaczonych na ładowanie?
Nie wiem, dlatego jestem bardzo ciekawy, no i wychodzi z rozkładów, że potrzebne będzie 11 brygad a nie 10.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: prezes » 19 mar 2021, 18:12

Dragon pisze: 19 mar 2021, 14:14 Na "179" przerwy przy DGZ planowo mają około 30 minut. Ciekawe ile czasu będzie zjadało kursowanie pomiędzy DGZ a DGW, oraz jaki będzie tego koszt?
Podejrzewam, że licząc w obie strony jakieś 10 minut może zabrać przejechanie tam i z powrotem. Pytanie czy uwzględniając półgodzinne przerwy jest sens jechania na Dworzec Główny Wschód, aby podładować autobus przez 15 minut. Kierowcy też będą na tym stratni, bo będą mieć krótsze przerwy, więc nie sądzę, żeby było to rozwiązanie optymalne. Być może rzeczywiście planowane są jakieś roszady w tych rejonach i któraś linia trafi na Dworzec Główny Wschód i zostanie obsadzona w elektryki.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kitek » 20 mar 2021, 10:26

I tak zabranie "189" z Dworca powoduje, że tą linią będzie podróżować ta grupa pasażerów z Dąbrowskiej + przypadkowi pasażerowie...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kaszmir » 20 mar 2021, 17:58

Kitek pisze: 20 mar 2021, 10:26I tak zabranie "189" z Dworca powoduje, że tą linią będzie podróżować ta grupa pasażerów z Dąbrowskiej + przypadkowi pasażerowie...
Wg mnie zabranie z Dworca niewiele zmienia - ta linia i tak była mało popularna. Kwestia wjeżdżania albo i nie na Dw. Gł. Wschód to tylko dodatek - przecież "501" nie wjeżdża tam, a jakoś puste nie jeździ. Zresztą, przystanek przy UE jest tuż obok - sam nieraz w drodze do/z DGW, w(y)siadałem przy UE.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: pasazer_mobilisu » 20 mar 2021, 19:47

Kaszmir pisze: 20 mar 2021, 17:58 Wg mnie zabranie z Dworca niewiele zmienia - ta linia i tak była mało popularna.
A będzie jeszcze mniej, chyba nie o to chodzi :cry:

Zresztą w weekend jest słabo z synchronizacją z Oś. Oświecenia 3+27, z DGW jest lepiej 12+18.

Z 7 kursów na godzinę przed epidemią, zostały 4 kiepsko ułożone :evil:
Kaszmir pisze: 20 mar 2021, 17:58 Zresztą, przystanek przy UE jest tuż obok - sam nieraz w drodze do/z DGW, w(y)siadałem przy UE.
W te stronę sprawdza się to bardzo dobrze, wystarczy mały korek na rondzie i można przyjść na DGW szybciej niż autobus przyjedzie. Niestety w stronę RM na przystanek jest kawałek dalej.

Ciekawe czy Mobilis ogarnie SIP na czas, obawiam się że nawet jeśli zdążą to i tak parę osób przejedzie się na Politechnikę dodatkowo krzycząc w stronę kierowcy słowa jakich nie wypada cytować :D

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kitek » 20 mar 2021, 20:12

Kaszmir pisze: 20 mar 2021, 17:58 Kwestia wjeżdżania albo i nie na Dw. Gł. Wschód to tylko dodatek - przecież "501" nie wjeżdża tam, a jakoś puste nie jeździ.
"501" nie wydaje się dobrym przykładem, bo jej wjazd na DGW doprowadziłby do niezabieralności na każdym kursie ;) A jednak "189" wydawało się być częściowym wsparciem "182" i rekompensatą za brak "482". Teraz w przegubach będzie wozić dosłownie garstkę ludzi.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kaszmir » 21 mar 2021, 0:30

Kitek pisze: 20 mar 2021, 20:12"501" nie wydaje się dobrym przykładem, bo jej wjazd na DGW doprowadziłby do niezabieralności na każdym kursie ;)
Nie no, od czasu uruchomienia "511" niezabieralność tej linii nie grozi ;)

Dragon
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 16 wrz 2020, 13:28

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Dragon » 22 mar 2021, 1:01

Orientujecie się może od kiedy i w jakim celu tramwaje po ostatnich kursach stoją po nawet 30 minut na pętlach w oczekiwaniu na realizację kursów zjazdowych?
Przykładowo Kurdwanów i rozkład weekendowy - ostatnie przyjazdy "24/50" są 23:47 i 0:01. Natomiast widziałem ~0:15, 0:25, 0:30 wyjeżdżały zjazdy z pętli oraz stał jeszcze jeden czekający na swój czas.
Podobnie jest na Borku, w zeszłym tygodniu też po północy stały jeszcze trzy bombardiery mimo, że ostatni przyjazd jest 23:53, "19" chwilę po 23 kończy przyjazdy.

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kolec » 22 mar 2021, 7:11

Podejrzewam że ma to związek ze zmożonymi zjazdami w tym czasie więc chyba lepiej, aby odczekały te parę minut na pętli niż robiły zator przy wjeździe na zajezdnię (PT) (ale tak jak wspomniałem na wstępie to moje podejrzenia).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości