Komunikacja miejska w 2021 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: pasazer_mobilisu » 21 lut 2021, 12:29

A pamiętacie jak na "511" przeguby woziły pojedyncze osoby? Dopiero po czasie administrator tego forum napisał o co chodziło: ZTP wymusiło tabor 18m by był wykorzystywany i MPK nie mogło go skasować. Teraz przy dostawie elektryków może być podobna akcja.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kaszmir » 21 lut 2021, 13:15

Jeśli chodzi o "184", to walki o poprawę jego trasy jeszcze się nie skończyły :)

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: obserwator » 21 lut 2021, 14:52

prezes pisze: 21 lut 2021, 12:07 Jeśli bardzo nie chcą jej przywracać na starą trasę przez Dietla, to może warto by pomyśleć o skierowaniu jej np. przez Podgórską i Kalwaryjską, aby stworzyć nową, ciekawą opcję dojazdu na Kazimierz.
Czy w takim przypadku ta linia nie byłaby dużą konkurencją dla "17" i "19"? Wydaje mi się że już w mniejszym stopniu dublowała się z linią "22" gdy jeździła przez Dietla.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: prezes » 21 lut 2021, 15:55

obserwator pisze: 21 lut 2021, 14:52 Czy w takim przypadku ta linia nie byłaby dużą konkurencją dla "17" i "19"? Wydaje mi się że już w mniejszym stopniu dublowała się z linią "22" gdy jeździła przez Dietla.
Być może podebrałaby im część pasażerów jadących pomiędzy Rondem Matecznego, a Rondami Grzegórzeckim i Mogilskim, jednak myślę, że z racji iż obsługiwałaby inny rejon Kazimierza, który nie ma do tej pory obsługi komunikacyjnej, to miałaby szansę zyskać nowych pasażerów, a rejony te są dość popularne turystycznie. Wszystkich potoków "17" i "19" taka linia by nie zebrała, gdyż pasażerowie podróżujący z północnych części Kazimierza, bądź do Hali Targowej, nadal wybieraliby tramwaj. Tak naprawdę, chcąc zapewnić sensowną obsługę komunikacyjną ul. Podgórskiej, będziemy mieli podobny problem, niezależnie czy byłoby to "184" czy inna linia.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kitek » 15 mar 2021, 15:49

Trzy kwestie rzucają się w oczy czytając aktualizację komunikatu dotyczącego funkcjonowania Komunikacji Miejskiej:
1) przy linii "44" jest napisane, że "w dalszym ciągu jest zawieszona" - tak jakby jej zawieszenie nie wynikało z remontu torowiska na Ujastku Mogilskim tylko właśnie z pandemii + z komunikatu wynika też jakby ta linia nie jeździła od końcówki października (jak "12" i "17").
2) pozostałe linie autobusowe funkcjonują bez zmian - czy ten stan "bez zmian" dotyczy aktualizacji z poprzedniego komunikatu czy innego okresu?
3) linia "12" nie jest po raz kolejny wymieniana przy zasadach zachowania ważności biletów okresowych - czyżby nikt nie kupił biletu okresowego na tę linię? :lol:
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: fistaszek » 15 mar 2021, 16:01

Kitek pisze: 15 mar 2021, 15:49 Trzy kwestie rzucają się w oczy czytając aktualizację komunikatu dotyczącego funkcjonowania Komunikacji Miejskiej:
[...]
3) linia "12" nie jest po raz kolejny wymieniana przy zasadach zachowania ważności biletów okresowych - czyżby nikt nie kupił biletu okresowego na tę linię? :lol:
Bilet na linię to tak naprawdę bilet na trasę danej linii - osoby, które wykupiłyby bilet na "12", mogłyby korzystać ze wszystkich tramwajów na jej trasie. Być może zatem nie było konieczne dodawać innej linii kursującej po innej trasie, choć moim zdaniem powinna znaleźć się "52" na odcinku Wieczysta - Kobierzyńska.

Ale oczywiście - opcja, że nikt nie wykupił biletu jest chyba równie prawdopodobna co moja hipoteza :lol: .

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: pjetrek » 15 mar 2021, 16:39

A to nie jest tak, że nie da się kupić biletu na linię zawieszoną?
A, że 12 więcej nie ma jak jest, to może nawet jak ktoś miał bilet na 12 to już się skończył a nowego nie ma jak kupić...?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kaszmir » 15 mar 2021, 22:40

pjetrek pisze: 15 mar 2021, 16:39A to nie jest tak, że nie da się kupić biletu na linię zawieszoną?
Z tego co wiem można kupić na zawieszone. Jedyne, na które nie można kupić, to - cytując miejskiej uchwały - linie tymczasowe oraz nocne ("Biletów okresowych nie można nabyć na linie zastępcze, tymczasowe i nocne.")

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kitek » 17 mar 2021, 21:42

Kaszmir pisze: 15 mar 2021, 22:40
pjetrek pisze: 15 mar 2021, 16:39A to nie jest tak, że nie da się kupić biletu na linię zawieszoną?
Z tego co wiem można kupić na zawieszone. Jedyne, na które nie można kupić, to - cytując miejskiej uchwały - linie tymczasowe oraz nocne ("Biletów okresowych nie można nabyć na linie zastępcze, tymczasowe i nocne.")
Dzięki za uzupełnienie. Linię "17" (mimo, że jest tylko szczytówką) zawsze uwzględniają w tym zestawieniu a "12" nie stąd wydaje mi się to mocno podejrzane ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: fistaszek » 19 mar 2021, 12:40

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że ze względu na konieczność zapewnienia możliwości ładowania autobusów elektrycznych, od dnia 22.03.2021 r. (poniedziałek) linia 189 będzie kursować z pominięciem przystanku "Dworzec Główny Wschód".

Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/

Jeśli tak ma pozostać na stałe, to komentarz może być tylko jeden: ręce opadają :evil: .

Może warto byłoby pomyśleć nad skróceniem którejś z linii do DGZ? "192", "208"?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kaszmir » 19 mar 2021, 12:42

fistaszek pisze: 19 mar 2021, 12:40Może warto byłoby pomyśleć nad skróceniem którejś z linii do DGZ? "192", "208"?
Parę miesięcy temu były przymiarki by skrócić "192" do DGZ. Nie wiem, czemu z tego zrezygnowano.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Adrian14 » 19 mar 2021, 13:14

Może docelowo zamienią końcówkami 179 z 192. Stąd tymczasowa zmiana.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: obserwator » 19 mar 2021, 13:20

Adrian14 pisze: 19 mar 2021, 13:14 Może docelowo zamienią końcówkami 179 z 192.
Jeżeli byłaby to prawda to moim zdaniem beznadziejna zmiana. Nie dość że wyjdzie drożej to pasażerowie jeszcze nie mają linii "179" i "304" po jednej stronie Dworca.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: pasazer_mobilisu » 19 mar 2021, 13:24

Czyli elektryki będą się też ładować pod DGW? Od strony DGZ są dwie ładowarki, ale z tego co wczoraj widziałem w użyciu jest tylko jedna (drugi elektryk stał i czekał aż zwolni się miejsce pod niąj - może jest jakiś problem z tą drugą i to przejściowe?

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2021 roku

Post autor: Kitek » 19 mar 2021, 13:28

Kaszmir pisze: 19 mar 2021, 12:42 Parę miesięcy temu były przymiarki by skrócić "192" do DGZ. Nie wiem, czemu z tego zrezygnowano.
Tu nie chodziło czasem o brak punktu socjalnego na DGZ?
pasazer_mobilisu pisze: 19 mar 2021, 13:24 Czyli elektryki będą się też ładować pod DGW? Od strony DGZ są dwie ładowarki, ale z tego co wczoraj widziałem w użyciu jest tylko jedna (drugi elektryk stał i czekał aż zwolni się miejsce pod niąj - może jest jakiś problem z tą drugą i to przejściowe?
Może planują wzrost częstotliwości na "179" i już sobie przygotowują "slot" do ładowania na DGW?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości